دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین جدید سونی Sony a7R V معرفی شد + ویدئو

دوربین جدید سونی Sony a7R V معرفی شد + ویدئو

 

یک سونی سری  R هوشمندتر

دوربین جدید سونی Sony a7R V با ترکیب رزولوشن و دقت، دوربینی بدون آینه است که برای کسانی که به جزئیات اهمیت میدهند طراحی شده است. نسل پنجم a7R با داشتن سنسور فول فریم 61 مگاپیکسلی، سیستم فوکوس خودکار کاملاً جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با تشخیص سوژه پیشرفته، ضبط ویدیوی8K  و لرزشگیر 8 محوره ، دوربینی فوق العاده برای عکاسی و فیلمبرداری است.

 

 

سنسور Exmor R BSI و پردازنده BIONZ XR

سنسور 61 مگاپیکسلی فول فریم CMOS

این سنسور فول فریم 61 مگاپیکسلی Exmor R CMOS با طراحی  جدید ، ترکیبی از رزولوشن فوق العاده با وضوح بالا، نویز کم و محدوده دینامیکی 15 استاپی را ارائه می‌کند. ساختار جدید سنسور ، کیفیت عکس هارا به طور چشمگیری ارتقا داده و یک لایه سیم‌کشی مسی که باعث افزایش سرعت انتقال داده‌ها شده است و ایجاد عکس‌های 14 بیتی با وضوح بالا 61 مگاپیکسلی با گستره ایزو ISO بین 100-32000 که می‌تواند تا ISO 50-102400 افزایش یابد را ، به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد.

 

موتور پردازش بهبود یافته

یک موتور پردازشی جدید BIONZ XR تا 8 برابر عملکرد پردازشی بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی ارائه می‌دهد که عملکردی سریع‌تر، کیفیت عکس بالاتر با ایزو و دامنه‌های دینامیکی و پردازشی روان‌تر را امکان‌پذیر می‌کند که قادر به انجام مجموعه‌ای از وظایف هوش مصنوعی و فوکوس خودکار هوشمند است. در کنار فرآیندهای تصویربرداری این سیستم پردازشی همچنین برای رندرهای تمیز از سوژه های متحرک، و اعوجاج های حرکتی را کاهش می دهد.

 

از نظر سرعت تصویربرداری، سنسور و پردازنده امکان تصویربرداری تا 10 فریم در ثانیه را با وضوح کامل با شاتر مکانیکی، تا 583 فریم فشرده متوالی ، فراهم می‌کنند. اگر فقط با فرمت JPEG عکس می گیرید، می توان بیش از 1000 فریم را در یک بار پیاپی ضبط کنید.

 

به روز رسانی لرزشگیر 5 محوره

لرزشگیر 5 محوره دوربین جدید سونی Sony a7R V

 

  • این سیستم تثبیت کننده 5 محوری یک سنسور ژیروسکوپی با عملکرد بالا را با یک الگوریتم بهینه برای کنترل لرزش دقیق تر و بهبود ارتباط بین بدنه دوربین و لنز ترکیب می کند.
  • به‌علاوه، برای فیلم‌برداری، حالت Active IS نیز وجود دارد که برای فیلم‌برداری صاف‌تر و بدون لرزش از محور های بدنه دوربین استفاده میکند. همچنین، این سیستملرزشگیر دیجیتال با الگوریتم جدیدی به روز شده است که بهترین عملکرد را با لنزهای دارای OSS ارائه می دهد.

Pixel Shift Multi Shooting

در “Pixel Shift Multi Shooting”، دوربین چهار تصویر RAW فشرده نشده می گیرد در حالی که سنسور تصویر را یک پیکسل جابجا می کند.

در این حالت به شما امکان می دهد که به وضوح حتی بیشتر از 61 مگاپیکسلی دست یابید.این مود ارتباط با لرزشگیر تصویر با تغییر سنسور، سنسور را تغییر می‌دهد در حالی که 16 نوردهی متوالی ایجاد می‌کند تا تقریباً 240.8 مگاپیکسل اطلاعات برای دقت و جزئیات بیشتر رنگ نسبت به یک نوردهی، همراه با اندازه عکس 19008 x 12672 پیکسل. سپس با استفاده از نرم‌افزار Sony Imaging، می‌توان این فایل‌ها را با هم ادغام کرد.

نوردهی و رنگ دقیق

الگوریتم نوردهی خودکار جدید می تواند ناحیه پوست صورت را تشخیص دهد تا با دقت بیشتری نوردهی برای عکس های پرتره انجام دهد. این روش AE تقریباً 20٪ قابل اعتمادتر است، در شرایط مختلف با نور پس زمینه یا نور مستقیم خورشید، یا زمانی که سوژه مستقیماً رو به دوربین نیست.

فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی

AI_processing_unit

 

واحد پردازش هوش مصنوعی

با استفاده از پردازش اختصاصی، فوکوس خودکار a7R V از قابلیت‌های ردیابی و تشخیص هوشمندانه سوژه‌ها و همچنین سیستم فوکوس خودکار هیبریدی قابل اعتماد دوربین‌های آلفا بهره می‌برد. فوکوس خودکار  با تشخیص هفت نوع هدف مختلف قابل انتخاب کار می‌کند:

تشخیص AF_human

تشخیص انسان، که وضعیت بدن و سر را برای پرتره های دقیق ردیابی می کند. عملکرد فوکوس خودکار چشم نیز به لطف قابلیت‌های تخمین پوز انسان تا 60 درصد بهبود یافته است.

 

حالت‌های Animal، Bird و Animal/Bird

اکنون 40 درصد برای ردیابی و تشخیص انواع مختلف حیوانات دقیق‌تر هستند. تشخیص این سوژه ها شامل سگ، گربه، پرندگان و غیره است، با قابلیت تمرکز دقیق روی چشم ها و تشخیص بدن و سر حیوانات.

تشخیص واقعی AF_حشره

تشخیص حشرات با توانایی تشخیص سر یا کل سوژه حشره، عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

 

تشخیص ماشین/قطار و هواپیما

به این معنی است که دوربین می تواند قسمت جلوی قطار، دماغه هواپیما را تشخیص دهد یا به راحتی کل سوژه با حرکت سریع را تشخیص دهد.

ردیابی از تشخیص سوژه مبتنی بر هوش مصنوعی برای دنبال کردن سوژه‌های متحرک استفاده میکند و این قابلیت دوربین را به‌ویژه برای سوژه‌های ورزشی و اکشن مناسب می‌کند. همچنین، تخمین ژست انسانی به دوربین اجازه می‌دهد بین افراد متعدد تمایز قائل شود و فوکوس را روی سوژه مورد نظر حفظ کند. حتی اگر کسی از جلو عبور کند، دوربین روی فرد کلیدی فوکوس می کند.

تشخیص واقعی AF_Train

DMF تمام وقت (فوکوس دستی مستقیم) استفاده از حلقه فوکوس لنز را برای کنترل فوکوس دستی در هر زمان ممکن می‌کند و تغییر فوکوس را به سوژه‌ای دیگر حتی هنگام کار با AF آسان‌تر می‌کند.

برای سوژه های متحرک عکاسی، این سیستم فوکوس خودکار با سرعت بالای 10 فریم در ثانیه عکاسی پیاپی مطابقت دارد و  AF(Auto Focus)   فوکوس اتوماتیک را روی هر فریم متوالی ارائه می دهد.

AF در حین ضبط ویدیو

فوکوس خودکار چشمی ، در حین ضبط ویدیو ، تشخیص و ردیابی چشم انسان، حیوان و پرنده را حین تصویربرداری کاملاً پشتیبانی میکند.

نقشه فوکوس روشی منحصر به فرد برای تجسم عمق میدان و عملکردها به روشی شبیه به اوج گرفتن با پوشش رنگارنگ صحنه است که نشان می دهد بسته به دیافراگم انتخاب شده کدام قسمت های صحنه در جلو و پشت نقطه فوکوس قرار دارند.

یکی از ویژگی‌های دوربین سینمای دیجیتال FX6، AF Assist به شما این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم به کنترل فوکوس دستی بروید و برای تنظیم فوکوس در فوکوس اتوماتیک به مشکل نخورید. این یک راه سریع برای تغییر فوکوس روی سوژه های مختلف در هنگام فیلمبرداری است.

 

ضبط ویدئو

پشتیبانی از(8k 24p)  و (4K 60p)

امکان استفاده از حسگر با وضوح بالا و قابلیت‌های پردازش سریع، ضبط ویدیوی 10 بیتی XAVC HS UHD 8K 24p و UHD 4K 60p با با تمام عرض سنسور برای وضوح عالی دردسترس است.

نمونه برداری داخلی 10 بیتی 4:2:2 تا حداکثر 4K 60p در XAVC HS و XAVC S-I امکان پذیر است و در صورت ضبط خارجی از طریق پورت HDMI A با اندازه کامل، می توان از خروجی خام 16 بیتی برای بازتولید تونال ها و حتی بیشتر استفاده کرد.

خروجی خام تا  (4k 60p)پشتیبانی می شود و ضبط همزمان داخلی 4k نیز امکان پذیر است.

انعطاف پذیری ضبط

ضبط با کیفیت Full HD و سرعت بالا، ضبط 120 فریم در ثانیه، ضبط فیلم اسلوموشن 4x و 5x را با پخش نرخ فریم روی 30p یا 24p تنظیم می‌کند.

بدون محدودیت زمانی ضبط انجام دهید و طراحی فیزیکی دوربین دارای ساختار بهبود یافته اتلاف حرارت است تا زمان‌های ضبط طولانی‌تر دوربین داغ نکند.

کنترل رنگ پیشرفته

S-Cinetone را می توان برای ارائه رنگ های متمایز و رنگ پوست سالم و مطابق با دوربین های FX9، FX6، a1 و a7S III و بر اساس فناوری دوربین های حرفه ای Cinema Line، مانند VENICE، استفاده کرد. این نمایه رنگی تن های میانی طبیعی، رنگ های ملایم و به ویژه هایلایت های به خوبی کنترل شده را ارائه می دهد.

کاربران می‌توانند از همان S-Log2 Gamma Curve استفاده کنند که در دوربین‌های رده بالای Sony Cinema یافت می‌شود که برای افزایش انعطاف‌پذیری پس از تولید، تا 1300 درصد محدوده دینامیکی (dynamic range) بیشتری را در سیگنال ویدیویی نسبت به REC709 سنتی فشرده می‌کند.

پشتیبانی از HLG (Hybrid Log-Gamma) به همراه فضای رنگی BT.2020 برای ضبط در طیف رنگی گسترده در دسترس است محدوده دینامیکی با افزایش کنترل درجه بندی در مناطق سایه تا میانی تصویر.

کد تخفیف نورنگار

طراحی بدنه و اتصال

ال سی دی چند زاویه ای 4 محوره

با طراحی جدید و کاربردی‌تر LCD، a7R V دارای یک نمایشگر 4 محوره با زاویه چندگانه است.

این LCD 3.2 اینچی 2.1 متری همچنین دارای طراحی صفحه نمایش لمسی و وسعت گسترده DCI-P3 برای نظارت دقیق بر رنگ است.

EVF امکان پخش 120 فریم بر ثانیه را برای رندر کردن با حرکت صاف فراهم می‌کند و طراحی فیزیکی منظره یاب دارای نقطه چشمی 25 میلی‌متری طولانی، میدان دید 41 درجه است.

پورت ها و رابط

پورت HDMI A با اندازه کامل اتصال مطمئن تری را هنگام کار با ضبط کننده های بیرونی ارائه می دهد.

یک پورت USB-C 3.2 Gen 2، علاوه بر درگاه micro-USB، برای پشتیبانی سریع‌تر و مطمئن‌تر از اینترنت به اینترنت اضافه شده است. اتصال USB-C به دوربین این امکان را می دهد که به صورت برق مستقیم استفاده شود یا با این اتصال شارژ شود.

دو درگاه 3.5 میلی متری هدفون و میکروفون خارجی کنترل بیشتری بر ضبط صدا را تسهیل می کنند.

کفشک اتصال از میکروفن های شاتگان ECM-B1M یا کیت آداپتور XLR-K3M XLR پشتیبانی می‌کند.

 

قابلیت اتصال

Wi-Fi داخلی و NFC به a7R V امکان می‌دهد تصاویر را به تلفن همراه انتقال دهد .

اتصال بلوتوث امکان دستیابی به داده ها را با موقعیت مکانی را فراهم می کند.

این دوربنین از وب کم 4K پشتیبانی می کند و برای عملکرد ساده با UVC/UAC سازگار است. هنگام پخش زنده از ضبط داخلی نیز پشتیبانی می شود.

درگاه USB-C، هنگامی که همراه با یک آداپتور USB-Ethernet استفاده می شود، حداکثر سرعت 1000BASE-T را برای اشتراک گذاری سریع LAN سیمی و عملکرد از راه دور ارائه می دهد.

امکان انتقال فایل ها را از کارت sd از طریق Wi-Fi با استفاده از برنامه Imaging Edge Mobile حتی زمانی که دوربین خاموش است، می دهد.

نویسنده : پرستو فروغی

8 دیدگاه

  • ابوالفضل گفت:

    ازین دوربین برای ساخت ویدئو های ودینگ هم میشه استفاده کرد یعنی کاراییش خوبه یا باید برم سراغ سری s?

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای تولید محتوا مناسبه اما سری a7c براتون مناسب تر میتونه باشه

  • سحر گفت:

    این مدلو دارم خیلی راضیم هم برای عکس برای ویدیو عالیه

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      درود برشما ممنون از ثبت نظرتون

  • bardia گفت:

    به نظرتون این مدل بهتره یا مدل iv?

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای چه استفاده ای میخواین 🙏🌸

  • سجاد گفت:

    کجامیتونم لیست قیمت و ببینم؟و اینکه برای فیلم برداری سونی بهتره یا کانن؟

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون داخل سایت قیمت ها به روز هستش برای فیلمبرداری سونی بهتر هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *