دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

10 نکته برای انتخاب سبک عکاسان تازه کار

تکنیک و ترفند
10 نکته برای انتخاب سبک عکاسان تازه کار

برای شما مهم است که به دلایل زیادی، سبک های عکاسی خاص خود را ایجاد کنید، مهمترین مسئله این است که مخاطب شما در ارتباط با شما و کار شما باشد. دقیقا به همین دلیل همیشه بهتر است در کارهایتان اصالت داشته باشید، نه شخصی که تنها از دیگران تقلید می‌کند.

ژانرهای عکاسی

سعی کنید سبک و هویت خودتان را در عکاسی پیدا کنید.

[relatedpost post=”91292″]

چالش منحصر به فرد بودن در عکاسی

دستیابی به اصالت ممکن است بسیار دشوار باشد. خصوصاً امروزه که به راحتی می توانید عکس‌های سایر عکاسان را بصورت آنلاین مشاهده کنید. در قدیم و زمانی که هنوز عکاسی دیجیتال کشف نشده بود، حفظ کردن راز‌های عکاسی آسان‌تر بود زیرا عکاسان قبل از اینکه کسی بتواند تصاویر را ببیند، باید عکس‌های خود را چاپ می کردند.

بنابراین در این دوران، ایجاد یک سبک و هویت اصلی ممکن است ساده‌تر از آنچه در قدیم اتفاق می افتاد، به نظر بیاید. به خصوص اگر توانایی مشاهد آثار عکاسان مورد علاقه خود را داشته باشید. اما نکاتی وجود دارد که با یادگیری و دنبال کردن آن ها، می‌توانید مطمئن شوید که برای خود یک هویت و اصالت مشخص درست کرده اید.

بررسی سبک های عکاسی

سعی کنید منحصر به فرد و متفاوت باشید.

[relatedpost post=”114502″]

کد تخفیف نورنگار

افراد بسیاری هستند که برای اصالت و هویت ارزش قائلند

اولین چیزی که باید بدانید این است که امکان دارد دو فرد مختلف، مثلا عکاسانی که هر کدام در یک جای متفاوت از دنیا زندگی می‌کنند، یا مشتریانی از دو شرکت مختلف، یک ایده مشابه داشته باشند. این به خودی خود، نقض قوانین حق چاپ نیست، اما می‌تواند اثری شبیه به کارهای شخص دیگری باشد.

فقط زمانی که چیزی صد درصد مشابه نسخه دیگر باشد، می‌توان گفت، که این یک تقلید از اصل محسوب می‌شود. با تمام این توضیحات و اینکه عکس شما ممکن است تنها شبیه به یک اثر دیگر باشد، اما باز هم هیچ کس دوست ندارد زمانی که مقابل مشتری قرار میگیرد، جمله «این عکس‌ها شبیه به کار‌های عکاسان دیگر است! آن‌ها مفاهیم مشابهی دارند.» را بشنود.

بنابراین مواردی هستند که شما باید انجام دهید، یا حتی انجام ندهید، تا مطمئن شوید که کارتان به همان اندازه که انتظار دارید اصیل است. به خصوص اگر هنوز یک عکاس مبتدی هستید و سعی دارید راه خود را در بازار پیدا کنید.

1) امضای خود را در آثارتان قرار دهید: این بدان معناست که تمام عکس‌های شما باید چیزی شبیه به یکدیگر داشته باشند. اینگونه است که می توانید کار خود را از سایر عکاسان متفاوت کنید. مثال خوب برای این مورد،  استفاده از تکنیک‌های پس از پردازش برای نمایش یک جسم در عکس شما مثلا به رنگ سیاه و سفید است. توسعه سبک های عکاسی شخصی شما همچنین به معنای آگاهی از هدف کاری است که شما انجام می دهید. آشنایی با موضوع، انتخاب یک فرآیند فنی که در آن راحت و مطمئن باشید و البته دانستن چگونگی استفاده صحیح از تکنیکهای پس از پردازش بسیار اهمیت دارد.

اگر میدانید دوست دارید به چه هدفی برسید یا چه موضوعی را از طریق نمایش عکس هایتان به مخاطبین ارائه دهید، کار شما برای پیدا کردن هویت بسیار آسانتر خواهد بود. اگر بتوانید یک ایده بی نظیر برای عکاسی پیدا کنید همه شما را با همان سبک های عکاسی خواهند شناخت. به عنوان مثال، ایده و هدف اصلی شما این است که به مردم نشان دهید جهان بدون درخت چگونه خواهد بود.

شما می توانید در مورد این سوژه کار کنید و به دنبال مکانهایی خشک یا برهنه باشید. جایی که مردم ببینند هیچ زندگی در آن وجود ندارد. شاید بتوانید برای رسیدن به این هدف، چندین عکس از کوه های خشک و جنگل های کم درخت بگیرید. حتی یک پارک با چمن خشک و بدون درخت می‌تواند سوژه مناسبی به حساب بیاید.

علاوه بر این اگر یاد بگیرید چگونه از دوربین خود به درستی استفاده کنید و از تمام ظرفیت‌های فنی آن بهره بگیرید، می‌توانید بهترین نتیجه را در کارهایتان مشاهده کرده و راه متفاوت شدن را برای خود هموار کنید. یکی دیگر از راه‌های متفاوت بودن آثار، ویرایش‌های بعد از عکاسی است. برخی از عکاسان از این روش برای منحصر به فرد شدن استفاده می‌کنند. سبکی که تمام آن مختص به خودشان باشد.

سبک های عکاسی

سعی کنید امضای خود را در آثارتان قرار دهید.

2) در ابتدا با افراد دیگر کار کنید: از آنجا که شما با چندین فرد یا گروه دیگر و در مکان‌های مختلف کار خواهید کرد، این امر به افزایش خلاقیت شما و البته یادگیری از دیگران کمک خواهد کرد. شما راحت‌تر می‌توانید ایده هایی را بیابید که فقط مختص به خودتان باشد. اگر این کار را نکنید احتمالا تعداد زیادی از مشتریان احتمالیتان را از دست خواهید داد.

3) بعد از مطرح کردن ایده، تحقیقات را انجام دهید: ابتدا مطمئن شوید هنوز چیزی شبیه به ایده شما در بازار یا به صورت آنلاین وجود ندارد. اگر مورد مشابهی که بیش از پنجاه درصد به ایده شما شباهت داشت یافتید، بهتر است دوباره از اول شروع کنید و طرح جدیدی را مفهوم سازی کنید. اجازه دهید چشمه خلاقیتتان بجوشد، در غیر این صورت چندان موفق نخواهید شد. با تفکر و خلاقیت می‌توانید هویت اصلی خود را در عکاسی بسازید.

4) به کار‌های گذشته تان کمتر توجه کنید: برای هر شخصی در زندگی، زمان هایی پیش میاید که احساس می‌کند دچار سردرگمی یا به نوعی طوفان مغزی شده است. در این حالت هرگز به پشت سر خود نگاه نکنید. البته که می‌توانید از ایده‌های گذشته تان برای کار‌های جدید و متفاوت استفاده کنید البته به شرطی که دقیقا یک نسخه دیگر باشد. مگر اینکه سعی کنید یک سری عکاسی را جمع کنید. یعنی عکس هایی که یک سبک مشترک دارند اما از سوژه‌های مختلف گرفته شده اند. انجام موفق چنین کاری بسیار مشکل است چرا که امکان تکرار در آن‌ها زیاد است و این دقیقا همان چیزی است که باید برای دست یابی به یک سبک و هویت اصیل در عکاسی، از آن بپرهیزید.

5) دنیای آنلاین: اگر به مناسبت درگیری هایی که دارید کمتر وقت می‌کنید از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، بهتر است هر از گاهی سری به دنیای آنلاین بزنید. این به شما کمک می‌کند چشم اتداز‌های تازه و جالب داشته باشید و از انجام کار‌های تکراری پرهیز کنید.

6) گاهی قانون شکن باشید: بیش از حد روی قوانین تمرکز نکنید، زیرا این امر می تواند محدودیتی برای کارهایی باشد که می توانید انجام دهید. از شکستن چند قانو ساده عکاسی نترسید. تا زمانی که خودتان و مشتری هایتان از عکس‌های شما راضی هستند، راه خود را ادامه دهید. به یاد داشته باشید خلاقیت شما مانند هیچ شخص دیگری نیست. تقریبا هیچ دو نفری سطح مهارت و خلاقیت یکسانی ندارند. پس به خودتان اعتماد کنید.

[relatedpost post=”86162″]

7) روی تجهیزات تمرکز نکنید: داشتن بهترین ها، همیشه عامل بهترین بودن نیست. داشتن بهترین دوربین و تجهیزات به تنهایی شما را تبدیل به یک عکاس خوب و منحصر به فرد نمی‌کند. بیشتر روی عکس هایی که میخواهید بگیرید تمرکز کنید. بسیاری از چشم نواز‌ترین و موفق‌ترین عکس‌های دنیا با ساده‌ترین دوربین‌ها و البته بهترین فکر‌ها گرفته شده اند.

8) همیشه خود را محصل بدانید: همواره برای یادگیری بیشتر آماده باشید. حتی اگر به سطحی رسیدید که از نگاه دیگران جزو بهترین‌ها بودید باز هم چیز‌های جدیدی برای یاد گیری هست. مخصوصا در دنیای امروز که علم و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و تغییر هستند. به سمینار ها، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و حتی مسابقات عکاسی بروید. این کار‌ها بهترین عوامل برای تمرین مهارت‌ها و بهبود آن هاست و به شما اجازه می‌دهد تا هویت خود را در زمینه عکاسی شکل دهید.

انواع سبک عکاسی

داشتن بهترین ها، همیشه عامل بهترین بودن نیست.

9) به اشتراک بگذارید: گاهی دیگران نکاتی را در عکس‌های شما می‌بینند که خودتان متوجه آن نشدید. تقریبا تمام عکاسان آثار خود را با دیگران به اشتراک میگذارند و از نظرات آن‌ها استفاده می‌کنند. شما هم این کار را انجام دهید.

10) بر روی فرآیند تمرکز کنید: خودتان را بیش از حد نگران نتیجه کارتان نکنید. بیشتر از آن، روی فرآیند کارتان تمرکز کنید. اگر تمام کار‌ها را به درستی انجام دهید، موفقیت چندان دور از دسترس نیست.

سبک عکاسی

بیشتر از نتیجه، روی فرآیند کارتان تمرکز کنید.

[relatedpost post=”87849″]

همچنین باید در نظر داشته باشید، تمرین موجب رشد و کمال در عکاسی می‌شود. بنابراین وقت خود را برای تمرین و احترام به سبک های عکاسی و هنر خودتان صرف کنید. در پایان، به عکاسان حرفه‌ای اطرافتان و به خودتان احترامی را که همه شما شایسته آن هستید، تقدیم کنید. سبک خود را بسازید و تا جایی که می توانید خودتان باشید.

همچنین باید در نظر داشته باشید، تمرین موجب رشد و کمال در عکاسی می‌شود. بنابراین وقت خود را برای تمرین و احترام به سبک و هنر خودتان صرف کنید. در پایان، به عکاسان حرفه‌ای اطرافتان و به خودتان احترامی را که همه شما شایسته آن هستید، تقدیم کنید. سبک های عکاسی خود را بسازید و تا جایی که می توانید خودتان باشید.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *