دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سه راه‌حل برای عکاسان قد کوتاه

تکنیک و ترفند
سه راه‌حل برای عکاسان قد کوتاه

راه‌حل‌هایی برای عکاسان کوتاه

قد کوتاه بودن کمی در عکاسی مشکل آفرین است. خصوصا اگر قصد عکاسی پرتره داشته باشید برای عکاسی از سوژه‌های قد بلند مشکلات زیادی خواهید داشت. در این شرایط مطمئنا عکاس سعی می‌کند اختلاف ارتفاع در عکس نمایان نشود. ما در این مقاله راه‌حل‌هایی برای عکاسان کوتاه و برطرف‌ نمودن این مشکل پیشنهاد می‌کنیم.

  1. خرید یک چهار‌پایه‌ی کامپکت

اگر یک چهار‌پایه‌ی جمع‌وجور و تاشو داشته باشید به راحتی می‌توانید آن را حمل کنید و برای عکاسی از سوژه‌های بلند‌تر از خود آن را زیر پایتان قرار دهید. استفاده از چهارپایه تنها در عکاسی پرتره به کار نمی‌آید و شما می‌توانید با آن از زوایای خلاقانه‌تری نیز عکاسی کنید.

  1. از سوژه‌ها بخواهید از ناحیه‌ی کمر کمی به سمت شما خم شوند

با اینکار شما نه تنها مشکل قد را حل کرده‌اید بلکه ژستی بسیار زیبا و دلچسب آفریده‌اید.

  1. ایستادن سوژه روی سطح شیب‌دار یا ژست خم شدن روی زانو

استفاده از کارتن‌ها و جعبه‌ها خیلی در این تکنیک به کار می‌آید. همچنین اگر سوژه کمی زانوانش را خم کند نه‌تنها مشکل قد حل شده بلکه ژست تعظیم پرنسسی در عکس ایجاد می‌شود که شدیدا مورد علاقه‌ی دختران و کودکان است.

اگر شما نیز برای عکاسی مشکل قد را دارید،‌ می‌توانید از این راه‌حل‌های کارآمد و آسان استفاده کنید و عکس‌های خوبی ثبت کنید. اگر شما نیز روش‌هایی برای ثبت عکس پرتره از سوژه‌های قد بلند دارید، خوشحال می‌شویم که از طریق باکس نظرات زیر آن را با ما در اشتراک قرار دهید.

نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *