021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

عکاسان برتر تاریخ

عکاسان برتر تاریخ

چه چیزی یک عکاس عالی را عالی تر میکند؟ یکی از دانشجویان عکاسی در خاطرات خود می گوید، سال ها پیش وقتی در دانشگاه عکاسی درس می خواندم یکی از اساتید تابلوی عکسی را به من نشان داد از Alfred Stieglized به نام The Streerage ، که در مورد آن بحث و تبادل نظر کردیم. آن زمان من نفمیدم چرا آن عکس یکی از بهترین هاست و چیزی هم از عکس متوجه نشدم تا زمانی که درسم تمام شد و به عنوان یک عکاس مشغول به کار شدم. به شما هم این فرصت را می دهم تا با دانش خودتان و درکی که دارید، این تصویر را تفسیر کنید. این تصویر یک تصویر عالی برای مطالعه است. درسی که من از آن روز گرفتم و برای شما هم می گویم این است که معنا و مفهوم عمیقی پشت هر عکس برترین عکاسان تاریخ نهفته است که اگر وقت بگذارید و مطالعه کنید می توانید با بینش عکاس هم آشنا شوید و به راز هایی پی ببرید که می تواند به ثبیت یک عکس بهتر کمک کند.

برترین عکاسان تاریخ

The Streerage- Alfred Stieglitz

عکاس مورد علاقه شما کیست؟

تا به حال به این فکر کرده اید که عکاس مورد علاقه شما کیست؟! در چه سبکی عکاسی می کند؟!

همان طور که اشاره کردم اگر می خواهید عکس های پویا و به یاد ماندنی به ثبت برسانید، عکس های برترین عکاسان تاریخ را نگاه کنید تا نکات زیادی را یاد بگیرید. خیلی از عکاسان معروف در گذشته اند اما بسیاری نیز هنوز ما را با عکس هایشان به وجد می آوردند.

برای شروع کار لیستی از عکاسان معروف را در طول تاریخ برای تان گردآوری کردم. این لیست  یک لسیت جامع نیست، فقط معروف ترین ها هستند که با عکس های شان می توانند بر زندگی ما هم تأثیر بگذارند. آن ها را مطالعه کنید و اگر شخص دیگری مد نظرتان هست برای ما هم بنویسید، و به ما بگویید چرا آن ها قهرمانان شما هستند.

[relatedpost post=”121845″]

10 عکاس مشهور در طول تاریخ

1-Joseph Nicéphore Niépce/جوزف نیکفور نیپس

در سال 1825 او عکسی را به ثبت رساند که به عبارتی نخستین عکس جهان به حساب می آمد. با این حساب او همیشه در صدر لیست عکاسان برتر است چرا که اگر خلق تصویر توسط او نبود، بحثی وجود نداشت. Niepce باید مشهور ترین عکاس جهان باشد.

معروف ترین عکاسان تاریخ

2-Alfred Steiglitz/آلفرد استیگلیتز

او یکی از برجسته ترین عکاسان تاریخ است و نقش بزرگی در عکاسی بازی کرد و باعث شد این حرفه در اواخر سال های 1900دهه به عنوان یک هنر معرفی شود. او در طول زندگی شخص اش با یک نقاش به نام Georgia O’Keefe ازدواج کرد.

معرفی برترین عکاسان تاریخ

تصاویری که او از شهر نیویورک در دوره هنری زندگی اش به ثبت رساند، معنای واقعی هنر هستند، حتما به آنها سری بزنید.

آشنایی با مشهورترین عکاسان تاریخ

یکی از نمونه تصاویر Alfred از شهر نیویورک

3-Margaret Bourke-White/مارگارت بورکه-وایت

یکی از اولین زنان عکاس و عکاس مجله LIFE، او یکی از قهرمانان شخصی من است با سبک بی نظیری که در عکاسی دارد. اگر می توانید حتما یک نسخه از فیلم زندگی او تهیه کنید که توسط Farrah Fawcett بازی شد و تماشا کنید!

برترین عکاسان جهان

او در حرفه خود بسیار نترس و جسور بود و توانست آخرین عکس از گاندی را ساعتی قبل از ترور وی به ثبت برساند (تصویر زیر).

بهترین عکس های تاریخ

4-Henri Cartier-Bresson/هنری کارتیه-برسون

یک عکاس فرانسوی – بسیاری از مورخان تاریخ عکاسی آن را “پدر عکاس خبری” می دانند. او استاد عکاسی خیابانی بود و ب عکس هایی که به ثبت رساند توانست عبارت لحظه سرنوشت ساز را را به صدا در آورد. بسیاری از روزنامه نگاران حتی تا به امروز ان را الگوی خود قرار دادند.

معروف ترین عکاسان برتر

5-Robert Capa/رابرت کاپا

او یکی از عکاسان جنگ شناخته می شود. عکاسی که پنج جنگ مختلف را از جنگ داخلی اسپانیا گرفته تا جنگ جهانی دوم، پوشش داده است.  Henri یکی از بنیان گذاران عکس های Magnum است (معتبر ترین آژانس عکاسی جهان).

Ansel Adams-6/انسل آدامز

او یکی از برترین عکاسان تاریخ است در زمینه عکاسی از طبیعت و منظره های طبیعی. حتما تصاویر زیبای او را دیده اید اما نمی دانستید چه کسی آن را خلق کرده است. عکس های سیاه و سفید وی از Yosemite Valley CA به خوبی در پوسترها و کتاب ها پخش شده است. کافی است اسم این عکاس را سرچ کنید و با بیش از 5600 نتیجه جستجو رو به رو شوید.

آشنایی با عکاسان معروف

هم چنین انسل آدامز به کمک فردی به نام Fred Archer یک سیستم مکانی یا The zone system  طراحی کرد. ( یک سیستم پیچیده برای تنظیم درست نور رسیده به لنز یا همان exposure   با استفاده از فیلم و کاغذ های سیاه و سفید.)

آشنایی با عکاسان تاریخ

[relatedpost post=”99821″]

7-Edward Muybridge/ادوارد مای بریج

یکی از عکاسان پیشرو در زمینه مطالعات عکاسی حرکتی و تصاویر متحرک Edward است. او به اولین سازنده فیلم یا تصاویر متحرک معروف است. او هم چنین به عکاسی از حیوانات علاقه داشت و از دنیای آن ها و حرکات شان زیاد مطالعه کرد و نهایتا توانست از طریق عکس هایی که خودش به ثبت رسانده بود متوجه شود که اسب هنگامی راه می رود هم زمان چهار پایش از روی زمین برداشته می شود.

برترین عکاسان مشهور کدامند

8-Philippe Halsman/فیلیپ هالسمن

یکی از عکاسان برتر تاریخ در زمینه عکاسی پرتره – او یکی از اساتید عکاسی پرتره بود از دهه 1940 تا زمان مرگش یعنی حدود سال های 1979. Philippe  توانسته بود حدود 101 عکس در مجله LIFE به ثبت برساند و همین او را از سایر عکاسان متمایز می کرد. او و نقاش سورئالیست به نام Salvador Dali به مدت 37 سال با هم دوستی و همکاری مشترک و مستمر داشتند، که نهایتا وی کتابی به نام Dali’s Moustache را منتشر کرد.

عکس های پرتره وی به شدت خلاقانه و همراه با نو آوری بودند. پشت همه عکس های  philippe دنیایی از تفکر نهفته است. یکی دیگر از کتاب های او به نام Halsman at Work که از کتاب های مورد علاقه من هم هست، را حتما بخوانید به خصوص وقتی می خواهید از اطراف برای عکاسی الهام بگیرید و ایده ای را در ذهن خود بپرورانید.

Philippe از افراد زیادی عکس گرفته است از Marilyn Monroe گرفته تا Wistone Churchill و Alfred Hitchcock و حتی Albert Einstein . یکی از دلایل شهرت وی همین سوژه های معروفی بودند که در مقابل دوربین او قرار می گرفتند. علاوه بر آن پرش سوژه های وی مقابل دوربینش هم باعث شهرت بیشتر او شد.

برترین عکاسان پرتره

اگر به خاطرات تعطیلات خانوادگی وی مراجعه کنید می توانید با روحیه شوخ طبعی، بازیگوشی، کنجکاوی و حتی احمق بودن او بیشتر آشنا شوید.

[relatedpost post=”82719″]

9-Eugene Smith/یوجین اسمیت

وی از عکاسان جنگ جهانی دوم برای مجله LIFE بود و هم چنین استاد مقالات عکاسی که نظریه های مختلفی هم ارائه داد. اگر این فرصت به شما دست دهد که در یکی از نمایشگاه های وی شرکت کنید بدون شک بسیار خوش بخت هستید. از نظر من عکس هایی که او خلق کرده است بسیار قدرتمند اند و عمیقا بر افراد می تواند تدثیر گذار باشد.

معرفی برترین عکاسان جهان

Dorothea Lange-10/دوروتا لانگه

Lange یکی از عکاسان معروف در زمینه ساخت مستند و تولید خبر است. و به خاطر تصاویر گیرایی که از افسردگی انسان ها و درد و رنجی که تحمل می کنند، به سبب درگیر شدن در موقعیت های بد، مخمصه های ناگهانی و … به ثبت می رساند نیز شناخته می شود. یکی از تصاویر معروف او به نام مادر مهاجر یا Migrant Mother است که در سال 1936 در مزرعه یک اردوگاه کارگران مهاجر به ثبت رسید.

معرفی بهترین عکاسان تاریخ

این هم یک لیست از معرفی عکاسان مشهور تاریخ در جهان. به شما پیشنهاد می کنم از این لیست به عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید و خودتان هم در گوگل و … سرچ کنید تا بیشتر با دنیای عکاسان و رمز و راز حرفه شان آشنا شوید.

در مورد برترین عکاسان تاریخ تحقیق کنید. تصاویر آنها را مشاهده کنید ، به کتابهای آنها بنگرید ، به تماشای مستندهای زندگی و کارشان بپردازید. به کتابخانه ها مراجعه کنید، بیشتر کتابخانه ها حاوی کتاب های بسیار زیادی در مورد تاریخ عکاسی هستند ، آن ها را مطالعه کنید. همه این ها برای این است که بفهمید یک عکاس هنگام فشردن دکمه دوربین برای ثبت عکس به چه چیز فکر می کرده است؟؟؟!! بیشتر فکر کنید تا به عنوان یک عکاس حرفه ای رشد کنید?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه