دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آموزش عکاسی از بلور و کریستال

تکنیک و ترفند
آموزش عکاسی از بلور و کریستال

شاید برایتان بار‌ها سؤال شده که با وجود سخت بودن عکاسی از ظروف شیشه‌ای، این همه عکس از ظروف شیشه‌ای و کریستالی که با پس‌زمینه‌ی سفید و هایلایت‌های درخشان در مجله‌ها وجود دارند؛ چگونه ثبت شده‌اند؟ عکاسی از ظروف بلورین یکی از اساسی‌ترین شاخه‌های عکاسی می‌باشد. متأسفانه این شاخه از عکاسی به‌عنوان شاخه‌ای سخت و دشوار در میان عکاسان شایع شده‌است.  اما عکاس Dustin Dolby به شما نحوه‌ی عکاسی از ظروف بلورین با پس‌زمینه‌ی سفید را با روشی سریع و آسان، نشان‌ می‌دهد.

ممکن است همه از روش سریع و کار‌ راه انداز او خوششان نیاید_اکثر عکس‌هایی که او ثبت می‌کند به کمی کار در پردازش ثانویه نیاز دارند تا عکس خوبی از آب درآیند_اما اگر شما عکاسی هستید که ابزار زیادی در اختیار ندارید، روش‌های او بسیار مناسب بوده و به دردتان می‌خورد.

در این عکس می‌توانید مقدمه‌چینی‌اش را برای عکاسی از ظروف شیشه‌ای ببینید:

عکاسی از ظروف شیشه‌ای

همان‌طور که می‌بینید، Dolby به‌جای استفاده از رفلکتور، دو جام شیشه‌ای را برعکس روی یکدیگر قرار داده تا با سطوح شفاف جلای بیشتری داشته و درخشان‌تر ثبت شوند. هر دو جام را روی یک پایه  و روبه‌روی یک سافت‌باکس (نواری) سفید رنگ گذاشته که این سافت‌باکس نیز جلوی یک فلاش‌باکس ساده قرار دارد.

هایلایت‌های تیره‌ای که در جام بلورین می‌بینید بازتابی از اتاق تاریکی است که سافت‌باکس را دربر گرفته است. این هایلایت‌ها با تغییر مکان سافت‌باکس و کم‌وزیاد کردن فاصله‌اش با جام‌ها باریک و ضخیم‌تر می‌شوند.

بعد از انجام تمامی مراحل،‌ مرحله‌ی آخر ویرایش عکس در پردازش ثانویه است. اگر شما خواستار تقارن کاملی هستید، جامی که فکر می‌کنید بهتر است را از عکس برش داده و آن را با استفاده از نرم‌افزار و ابزار mirror صیقلی کنید. به‌این‌ترتیب، عکس ظرف بلوری شما بی‌حدواندازه زیبا و عالی به نظر می‌رسد.

اگر شما ایده‌های جالب‌تری برای عکاسی از ظروف شیشه‌ای در اختیار دارید می‌توانید از طریق باکس نظرات زیر آن را با ما در اشتراک بگذارید.

نویسنده : agman

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *