دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

هاب usb چیست؟

چاپ
هاب usb چیست؟

کاربرد هاب یو اس بی چیست؟

هاب یو اس بی در کل برای اتصال چند دستگاه به کمک کابل USB استفاده می‌شود. مثلا می‌توانید موس و کیبورد و حافظه فلش را همزمان به موبایل وصل کنید یا دوربین فیلمبرداری و ابزارهای جانبی را همزمان به کامپیوتر وصل کنید.

هاب‌ها انواع مختلفی دارند که کاربرهایشان را هم متفاوت می‌کند.

استفاده از هاب یو اس بی برای شارژ موبایل

هاب یو اس بی برای گوشی‌های هوشمند نیز بسیار کاربردی است؛ مثلا می‌توانید از یک هاب برای شارژ همزمان چند گوشی از یک منبع استفاده کنید.

بعضی از شارژرها خودشان چند خروجی دارند که در واقع ترکیبی از هاب و شارژر هستند. اگر شارژر شما تک خروجی بود می‌توانید یک هاب جانبی به آن وصل کنید.

هاب USB برای تلویزیون

از طریق پورت USB تلویزیون خود می‌توانید یک درایو فلش، قلم یا سخت‌افزار خارجی دیگری را متصل کرده و فیلم تماشا کنید، آهنگ پخش کنید یا حتی کتاب‌هایی را که در آن دستگاه‌ها ذخیره دارید، بخوانید. همچنین می‌توانید عکس‌ها را از بخش گالری مشاهده کنید؛ اما به شرطی که تلویزیون شما از نمایش این نوع فایل‌ها پشتیبانی کند.

در صورت داشتن تلویزیون هوشمند با اندروید یا هر نوع سیستم عامل با قابلیت پخش فایل‌های مختلف. حتی می‌توانید یک صفحه‌کلید سیمی یا بی‌سیم را به‌عنوان یک روش راحت‌تر برای ورود رمزهای عبور، به تلویزیون وصل کنید.

هاب یو اس بی برای وصل کردن سخت افزار به رایانه

یک کاربرد اصلی هاب برای وصل کردن تجهیزات جانبی به کامپیوتر است. درست است که کامپیوترها خودشان چند پورت یو اس بی دارند اما معمولا این تعداد کافی نیست یا دور از دسترس هستند.

انواع هاب  USB

هاب‌های یو اس بی براساس نوع پورت و سوکت‌هایی که دارند تقسیم‌بندی می‌شوند. تقریبا با هاب می‌توانید هر وسیله‌ای را به موبایل، کامپیوتر یا تلویزیون وصل کنید اما دقیقا باید هابی بخرید که قابلیت اتصال به این دستگاه‌ها را داشته باشد.

بعضی از هاب‌ها مبدل داخلی دارند و به همین دلیل باید مطمئن شوید که دستگاهی که می‌خواهید وصل کنید را پشتیبانی می‌کند. کافی است نوع تبدیلی که می‌خواهید انجام دهید را در اینترنت جستجو کنید و هاب مناسب را پیدا کنید.

USB2.0  یا  USB3.0 ؟ سرعت هاب را قبل از خرید بررسی کنید

پورت‌های یک هاب یو اس بی می‌تواند از نوع USB2.0 و یا USB3.0 باشد. سرعت جابه‌جایی اطلاعات در هاب USB3.0 بالاتر است، اما این سرعت بالا زمانی محقق می شود که خروجی آن دستگاهی که به هاب وصل کرده‌اید USB3.0 باشد وگرنه فرقی با USB2.0 نخواهد داشت.

به‌منظور تشخیص نوع درگاه (پورت) هاب یو اس بی‌، اطلاعات نوشته شده روی پک دستگاهتان را بررسی و مشاهده کنید. اگر این گزینه در مشخصات محصول درج نشده بود با دیدن مدل پورت‌ها، می‌توانید این مورد را تشخیص دهید، داخل پورت USB3.0 آبی و داخل پورت USB2.0  مشکی است.

یو اس بی هاب کنترلی

در ساختار بعضی از هاب‌ها، برای هر پورت دکمه‌ای تعبیه شده که می‌توانید با آن جریان اتصال را قطع یا وصل کنید. به این صورت در مواقع عدم نیاز به پورت‌ها یا دستگاه‌های متصل شده، دکمه مرتبط را خاموش کرده و در هنگام نیاز آن را روشن می‌کنید.

هاب‌ USB چندمنظوره

مدل دیگری از هاب یو اس بی وجود دارد که علاوه بر درگاه یو اس بی، درگاه کارت حافظه هم دارند. اگر به درگاه USB و کارت حافظه نیاز دارید؛ می‌توانید هاب چندکاره را برای خرید انتخاب و استفاده کنید. هاب‌های چندکاره درگاه‌هایی (شیار) برای خواندن رم نیز دارند.

کد تخفیف نورنگار

چند مدل جالب از هاب‌های یو اس بی

هاب‌ها در برندها و انواع مختلفی ساخته می‌شوند و با کمی جستجو می‌توانید انواع جالبی را پیدا کنید. اینجا ۳ مدل جالب را معرفی کردیم.

هاب 10 پورت کلیددار USB3 اوریکو

هاب ۷ پورت اوریکو

هاب و رم ریدر LENTION

Sabrent 4-Port USB 2.0

این هاب یو اس بی طراحی زیبا و جمع و جوری دارد و آن‌قدر ساده و کم‌حجم است که به‌راحتی و بدون دردسر، نیاز شما را برطرف خواهد کرد. خرید این هاب یو اس بی به افرادی توصیه می‌شود که می‌خواهند از هاب یو اس بی بدون شلوغ کردن فضای کاری خود استفاده کنند.

Sabrent 4-Port USB 2.0

Powered USB Hub Splitter

اگر قصد دارید به طور هم‌زمان از چند دستگاه استفاده کنید، این یو اس بی هاب با 11 پورتی که دارد، به بهترین شکل ممکن نیازتان را برطرف می‌کند. دکمه‌های سوئیچی روشن و خاموشی که روی این دستگاه تعبیه شده‌اند به شما اجازه می‌دهند بدون جداسازی دستگاه از برق، وضعیت روشن یا خاموشی آن را کنترل کنید.

Powered USB Hub Splitter

نویسنده : نگار پورجواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه