021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

10 ترفند برای عکاسی با وسایل ساده

10 ترفند برای عکاسی با وسایل ساده

مهم نیست در چه سبکی از عکاسی فعالیت دارید، چیزی که اهمیت دارد این است که بدانید از چیزهایی که شاید جالب به نظر نرسند، عکس‌های زیبا و جذاب بگیرید. عکاسی با استفاده از وسایل ساده قوه تخیل شما را قوی‌تر می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که در هر موقعیتی بتوانید از عکاسی لذت ببرید

۱۰- لامپ‌ها را به گلدان تبدیل کنید تا پس‌زمینه عکس‌تان زیباتر شود

اگر چند لامپ قدیمی دارید که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن‌ها را به آثار هنری ظریف تبدیل کنید.

این گلدان‌های کوچک شیشه‌ای هم برای دکوراسیون منزل فوق‌العاده است و هم برای عکاسی. حتی زمانی که کار عکاسی تمام شد، می‌توانید در دکور خانه‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

ابتدا یک لامپ را خالی کنید؛ حتما از دستکش استفاده کنید تا مواد شیمیایی یا خرده‌ریزهای شیشه آسیبی به دست‌تان وارد نکند. پس از آن، چند رشته نخ را با استفاده از چسب مایع به قسمت پایینی لامپ بچسبانید و مقداری آب داخل آن بریزید.

عکاسی با استفاده از وسایل ساده

چند شاخه گل در گلدان جدید قرار دهید و این گلدان‌ها را از سقف یا یک جای بلند آویزان کنید.

این گلدان‌ها برای گرفتن پرتره و عکس‌های خانوادگی فوق‌العاده است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، این گلدان‌های شیشه‌ای را مقابل دیواری سفید آویزان کنید؛ این کار باعث می‌شود فضای روشن و رویایی ایجاد شود.

۹- بادکنک‌های ساده را با پارچه تزئین کنید تا جذابیت عکس‌هایتان بیشتر شود

تاکنون عکس‌های زیادی از بادکنک‌ها دیده‌ایم. برای اینکه عکس‌تان در حد امکان منحصر به فرد شود، بادکنک‌ها را با پارچه‌های رنگارنگ بپوشانید.برای اینکه پارچه‌ها کاملا به بادکنک بچسبد و ثابت بماند، پارچه را با استفاده از روبان به پایه بادکنک گره بزنید. اگر روبان زیادی به چشم زد، می‌توانید برای این کار از نخ هم استفاده کنید.

عکاسی با استفاده از وسایل ساده

این ترفند روی بادکنک‌های سفید و سیاه بهتر عمل می‌کند (رنگ سایر بادکنک‌ها شاید با رنگ پارچه همخوانی نداشته باشد).

[relatedpost post=”112708″]

۸- با استفاده از گیره‌های گل، هدبند و تاج گل مخصوص خود را بسازید

بعضی از تاج‌های گل بسیار گران هستند، به نظر خیلی زیبا نمی‌رسند یا به راحتی از هم جدا می‌شوند. شما می‌توانید با تبدیل آن‌ها به هدبندهای گلدار، هم از این اتفاقات جلوگیری کنید و هم پول زیادی پس‌انداز کنید.

عکاسی با استفاده از وسایل ساده

سایت‌های زیادی وجود دارند که لوازم آرایشی و تزئینی برای مو می‌فروشند. می‌توانید با یک سرچ ساده، وسایل مورد نیاز برای این کار را خریداری کرده و زیباترین هدبند و حتی تاج گل را مطابق سلیقه‌تان بسازید.

 ۷- عکس‌های نوزاد را با استفاده از نقاشی رنگین‌کمان یا پتوهای کرکی و نرم زیباتر کنید

این روش یک روش ساده برای عکاسی با استفاده از وسایل ساده و گرفتن عکس‌های خلاقانه از نوزادان و کودکان است. از رنگ‌های طبیعی و غیر سمی استفاده کنید و روی مقوا یا هر چیز دیگری که مناسب عکاسی از نوزادان است، یک رنگین‌کمان بکشید.

می‌توانید پتوی نرم و پرزدار را هم شبیه ابر درست کنید. یا می‌توانید سبدهای بزرگ را پر از پنبه کنید. به آرامی سوژه عکاسی را داخل ابر پنبه‌ای قرار دهید که در هر دو طرف رنگین‌کمان وجود دارد.

می‌توانید این کار را با نقاشی پرنده‌ها، ابرها و مناظر زیبا روی مقوا کامل کنید تا ترکیب زیباتری ایجاد شود.

۶- با استفاده از نوارچسب و کاغذ رنگی، پس‌زمینه دلخواه‌تان را ایجاد کنید

آیا دیوارهای خانه‌تان برای گرفتن پرتره‌های ساده کسل‌کننده است؟  ورق‌های کاغذ رنگی را با نوارچسب به دیوار بچسبانید. سپس می‌توانید با نور مصنوعی با نور طبیعی خورشید، نور عکس را تنظیم کنید.

کاغذ رنگی‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشد که به شما این امکان را بدهد که عکس‌های عریض و کلوزآپ بگیرید. برای اینکه به دیوارها آسیبی وارد نشود، بهتر است از چسب‌های واشی استفاده کنید.

عکاسی با استفاده از وسایل ساده

اگر می‌خواهید پس‌زمینه شما زیباتر دیده شود، از کاغذ دیواری هم می‌توانید استفاده کنید.

۵- برای گرفتن پرتره‌های سورئال، ابرهای کرک‌دار درست کنید

ابرهای کرکدار و نرم یکی از بهترین وسایل برای گرفتن عکس‌های «خودت انجام بده» است که می‌توانید در عرض چند دقیقه درست کنید. این‌ها هم برای بچه‌ها سرگرم‌کننده است و هم برای عکس‌های خانوادگی مناسب است. تمام چیزی که نیاز دارید، بالش‌های پر و چسب مایع است.

با استفاده از محتویات این بالش‌ها، ابرهایی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف درست کنید. اگر می‌خواهید این ابرها در یک جا بمانند، می‌توانید آن‌ها را با چسب مایع به یک پایه گرد (مثل بادکنک) بچسبانید.

عکاسی با استفاده از وسایل ساده

وقتی که همه چیز آماده شد، ابرها را از سقف آویزان کنید، یا به یک پس‌زمینه آبی بچسبانید یا به سوژه عکاسی بگویید آن‌ها را در دست‌هایشان نگه دارند.

[relatedpost post=”138890″]

۴- با استفاده از صفحات اسفنجی، قاب‌های زیبا برای گرفتن عکس درست کنید

برای اجرای این ایده آزادی عمل زیادی دارید تا خلاقیت به خرج دهید. این ایده برای عکاسی عروسی، عکاسی کودک و مهمانی‌هایی که عکس‌های گروهی زیادی گرفته می‌شود، مناسب است. تنها کاری که باید مدل‌هایتان انجام دهند، این است که هنگامی که شما عکس می‌گیرید، قاب را نگه دارند!

عکاسی با استفاده از وسایل ساده

تمام آنچه که نیاز دارید، در یک صفحه اسفنجی بزرگ، قیچی، چسب مایع، یک خط‌کش و وسایلی برای تزئین قاب خلاصه می‌شود.

در مرکز صفحه اسفنجی یک مستطیل برش دهید؛ دقت کنید در پایین قاب، فضای کافی برای نوشتن کلماتی مثل «پیوندتان مبارک» یا «تولدت مبارک» نگه دارید.

سپس می‌توانید قاب را رنگ کنید یا اینکه بگذارید سفید بمان تا جلوه پولاروید ایجاد شود. همچنین می‌توانید قاب را با چیزهای زرق و برق‌دار و گل‌ها زیبا تزئین کنید.

۳- برای ایجاد پس‌زمینه‌ و پیش‌نماهای ساده از پرچم‌های کوچک کاغذی استفاده کنید

عکاسی با استفاده از وسایل ساده

استفاده از پرچم‌های کوچک نیز یکی دیگر از ایده های عکاسی با استفاده از وسایل ساده است. پرچم‌های کوچک برای دکوراسیون عکاسی فوق‌العاده است. می‌توانید برای ایجاد پس‌زمینه یا پیش‌نما به منظور زیباتر و جذاب‌تر کردن عکس‌ها، از این پرچم‌های کوچک کاغذی استفاده کنید.

آسان‌ترین راه برای درست کردن این پرچم‌ها، استفاده از کاغذهای رنگی، چسب مایع یا چسب نواری، قیچی و نخ است. کاغذ رنگی‌ها را به شکل مثلث برش دهید و با استفاده از چسب مایع یا نوارچسب، آن‌ها را به نخ بچسبانید. و کار تمام شد!

اگر چیزی می‌خواهید که ظریف‌تر و خاص‌تر به نظر برسد، می‌توانید به جای کاغذ رنگی از پارچه استفاده کنید.

۲- اجازه دهید تصاویرتان با استفاده از گچ شور و نشاط پیدا کنند

عکاسی با استفاده از وسایل ساده

روش خلاقانه دیگری که برای زیباتر کردن پس‌زمینه می‌توان به کار برد، استفاده از گچ است. می‌توانید از این روش روی تخته‌های سیاه، یک دیوار سیاه یا روی زمین استفاده کنید. تصاویری که با گچ نقاشی شده‌اند، بسیار پرکاربرد است و می‌توان در هر نوع عکسی از آن استفاده کرد.

اگر یک چیز مفهومی و ادراکی می‌خواهید، می‌توانید خودتان روی تخته سیاه نقاشی کنید یا حتی یک هنرمند را برای این کار استخدام کنید. اگر چیز شخصی و سرگرم‌کننده می‌خواهید، می‌توانید از سوژه بخواهید که خودش چیزی که می‌خواهد را بکشد.

گزینه دوم برای عکاسی کودکان ایده‌آل است. این کار باعث می‌شود حوصله کودک سر نرود و خودش را همان‌قدر که واقعا مهم است، احساس کند.

[relatedpost post=”140691″]

۱- یک وان ساده را به یک عکس گل‌دار شیری تبدیل کنید

برای این کار نیاز به یک وان، دسترسی به نور طبیعی، آب زیاد، شیر و گل داریم. هرچه که وان حمام به پنجره نزدیک‌تر باشد، عکس‌هایتان زیباتر خواهد شد.

برای اینکه از هدر رفتن مقدار زیادی شیر جلوگیری کنید، می‌توانید فقط از پودر شیر (شیر خشک) استفاده کنید. برای درست کردن شیر از شیر خشک، آب حتما باید گرم باشد تا در آب حل شود و در وان تکه‌های ریز دیده نشود. هرچه که کمتر از شیر استفاده کنید، عکس‌هایتان واضح‌تر و مات‌تر دیده خواهد شد.

عکاسی با استفاده از وسایل ساده

بعد از اینکه همه چیز آماده شد، چند گل روی آب بگذارید تا عکس‌تان رویایی‌تر دیده شود. حمام‌های شیر یکی از روش‌های آسان برای گرفتن عکس‌های منحصر به فرد از کودکان، عکس‌های بارداری و عکاسی از زوج‌ها است.

نتیجه

با استفاده از وسایل ساده در خانه‌تان، می‌توانید پرتره‌های ساده را به شاهکارهای خلاقانه تبدیل کنید. این مهارت‌های «خودت انجام بده» به شما کمک می‌کند امکانات ساده و در دسترس را در مکان‌هایی شبیه خانه پیدا کنید و بدون توجه به اینکه کجا هستید، خلاق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *