دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

فیلمبرداری از بالا با گوشی + معرفی پایه‌های مناسب موبایل

راهنمای انتخاب
فیلمبرداری از بالا با گوشی + معرفی پایه‌های مناسب موبایل

در این مطلب قصد داریم تا تمامی راه‌های چگونگی فیلمبرداری از بالا با گوشی را به شما آموزش دهیم. اگر علاقه‌مند به ضبط چنین فیلم‌هایی هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

فیلمبرداری از بالا با گوشی چگونه انجام می‌شود؟

برای این‌که بتوانید یک فیلمی را از بالا ضبط کنید، راه‌های مختلفی پیش روی شماست. از تجهیزات مخصوص و حرفه‌ای گرفته تا چند کتاب قطور می‌توانند به شما در ضبط چنین فیلم‌هایی کمک کنند.

برای خرید لوازم جانبی موبایل مرتبط با فیلمبرداری از بالا، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نورنگاره مراجعه کنید که محصولات متنوعی را در این زمینه ارائه می‌دهد. این فروشگاه از سایر فروشگاه‌های اینترنتی لوازم جانبی موبایل تفاوت دارد و به دلیل تخصصی بودن در زمینه عکاسی و دوربین ، این فروشگاه می‌تواند بهترین محصولات را با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای شما را در زمینه عکاسی با موبایل فراهم کند.

 

چطور با گوشی از بالا فیلم بگیریم؟

 

در ادامه تمامی این روش‌ها را توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سطح نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

فیلمبرداری از بالا با گوشی به‌کمک سه‌پایه موبایل

یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین روش‌ها برای ضبط فیلم از بالا استفاده از سه‌پایه موبایل مخصوص این کار است. این نوع سه‌پایه‌ها دارای ارتفاع مناسب با قابلیت تنظیم و نگه‌دارنده موبایل هستند تا بتوان به‌راحتی به‌کمک آن‌ها از بالا فیلم گرفت.

سه‌پایه موبایل باید کیفیت خوبی داشته و توانایی نگه‌داری گوشی را داشته باشد. در زیر چند نمونه سه‌پایه موبایل با کیفیت عالی را برای شما معرفی می‌کنیم:

 

سه‌پایه موبایل پاناسون Panasun M2 Tripod 805 New

سه‌پایه پاناسون M2 جزو مرغوب‌ترین محصولاتی است که قیمت بسیار مناسبی دارد. این سه‌پایه از جنس آلومینیوم ساخته‌شده و وزن آن حدود 2000 گرم است. شما می‌توانید ارتفاع این سه‌پایه را در بازه 90 سانتی‌متر تا 2 متر و 20 سانتی‌متر تغییر داده و بسته به نیازتان آن را تنظیم کنید.

 

 

 

سه‌پایه موبایل پاناسون Panasun M2 Tripod 805 New

 

این سه‌پایه یک نگه‌دارنده مخصوص گوشی دارد که امکان جایگذاری گوشی را روی آن فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که سه‌پایه پاناسون M2 می‌تواند تا وزن 3 الی 4 کیلوگرم را تحمل کند؛ درحالی‌که اغلب گوشی‌های هوشمند امروزی تنها چند گرم وزن دارند. شما می‌توانید با خرید سه‌پایه پاناسون M2 از فروشگاه نورنگار به‌راحتی از بالا فیلم بگیرید.

 

 

 

سه‌پایه موبایل DIAMOND 805

از دیگر سه‌پایه‌هایی که می‌توان به‌کمک آن از بالا فیلم گرفت، سه‌پایه موبایل DIAMOND 805 است. این سه‌پایه قیمت بسیار استثنایی داشته و از کیفیت بالایی برخوردار است. جنس بدنه پایه از آهن سبک ساخته‌شده تا استحکام بیشتری را به ارمغان آورد. همچنین کاملاً ثابت باقی‌مانده و هیچ لرزشی در ویدیو حس نمی‌شود.

خرید سه‌پایه موبایل DIAMOND 805

حداکثر ارتفاع این سه‌پایه 190 سانتی‌متر و حداقل آن 80 سانتی‌متر است. شما می‌توانید با این سه‌پایه و قرار دادن آن بر روی یک سطح مناسب حتی به‌صورت ایستاده نیز ویدیو خود را ضبط کنید. توجه داشته باشید که با خرید سه‌پایه موبایل DIAMOND 805 از فروشگاه نورنگار از ضمانت سلامت کالا برخوردار خواهید بود.

 

سه‌پایه موبایل مادوکس Madox G1 mobile

اگر به‌دنبال یک سه‌پایه مقرون‌به‌صرفه باکیفیت ساخت عالی هستید، سه‌پایه موبایل Madox G1 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.‌ این سه‌پایه از آلومینیوم ساخته‌شده و استحکام و ثبات قابل قبولی دارد. وزن آن 1580 گرم است که حاکی از توانایی نگه‌داشتن انواع موبایل تا 280 گرم را بر روی خود دارد.

خرید سه‌پایه موبایل مادوکس Madox G1 mobile

ارتفاع این سه‌پایه تا 90 سانتی‌متر می‌رسد و حداقل ارتفاعش نیز 55 سانتی‌متر است. بر روی آن یک هد موبایل قرار گرفته تا امکان جاگذاری موبایل را فراهم کند. این سه‌پایه نیز همانند موارد قبلی در فروشگاه نورنگار موجود بوده و با خرید سه‌پایه موبایل Madox G1 از این فروشگاه می‌توانید از ضمانت سلامت کالا نیز برخوردار شوید.

 

با استفاده از پایه نگه‌دارنده موبایل

شما می‌توانید از پایه نگه‌دارنده موبایل نیز به‌عنوان یک روش مناسب ضبط فیلم از بالا استفاده کنید. این پایه‌ها معمولاً به کناره میز یا کابینت وصل شده و ثابت باقی می‌مانند تا هیچ لرزشی در ویدیو ایجاد نشود؛ اما خود پایه متحرک بوده و می‌توان آن را تا حد مشخصی در جهات مختلف حرکت داد.

در زیر چند مدل پایه نگه‌دارنده موبایل با قیمت و کیفیت عالی را معرفی می‌کنیم:

 

سه پایه موبایل DIAMOND Mobile Tripod 805

سه پایه موبایل DIAMOND Mobile Tripod 805  از طراحی جمع و جوری برخوردار است که قابلیت نگهداری موبایل شما را به صورت ثابت و پایدار را دارد. این سه‌پایه‌ برای عکاسی و ویدیو‌گرافی موبایل، ضبط ویدیو‌های واضح و عکس‌های با کیفیت بسیار مفید و کاربردی است.

 

پایه موبایل برای عکاسی

پایه موبایل برای عکاسی

پایه موبایل برای عکاسی

 

 

 

پایه نگه‌دارنده رومیزی موبایل Yesido C37

پایه موبایل Yesido C37 با انعطاف فوق‌العاده‌اش توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. این پایه می‌تواند تا 360 درجه چرخش داشته باشد؛ بنابراین برای تنظیم و پوشش زوایای دید مختلف بسیار مناسب است. قطعات این پایه از جنس آلومینیوم ساخته‌شده و در برابر خراش مقاوم است.

 

خرید پایه نگه‌دارنده رومیزی موبایل Yesido C37

این پایه قابلیت نصب بر روی میز، کابینت یا هر المان مشابه دیگری داشته و بازوهای منعطف آن تاشو است و می‌توان به‌راحتی آن را در هر جایی حمل کرد. همچنین می‌توان تمامی گوشی‌ها یا تبلت‌های 5-4 الی 10 اینچی را بر روی این پایه قرار داد. شما می‌توانید برای خرید پایه نگه‌دارنده پایه موبایل Yesido C37 از فروشگاه نورنگار اقدام کنید.

مشاهده تمام پایه‌های مناسب عکاسی از بالا در نورنگار

روش‌های خلاقانه با وسایل موجود در خانه

ممکن است به هر دلیلی نخواهید که هزینه زیادی را صرف خرید سه‌پایه یا پایه نگه‌دارنده کنید. در این صورت می‌توانید از قوه تخیل و خلاقتان استفاده کرده و یک پایه موقتی یا دائم به کمک وسایل موجود در خانه درست کنید. در اینجا چند ایده تهیه پایه با ابتدایی‌ترین لوازم را به شما آموزش می‌دهیم.

به‌کارگیری کتاب‌های قطور

یکی از ساده‌ترین راه‌های فیلمبرداری از بالا با گوشی، به‌کارگیری چند کتاب قطور است. به‌این‌ترتیب که کتاب‌های قطور را روی‌هم روی میز یا زمین بچینید و گوشی را به‌طوری روی آن‌ها قرار دهید که نصف گوشی روی کتاب و نصف دیگر آن‌که حاوی دوربین گوشی است، از کتاب‌ها فاصله داشته باشد. برای اطمینان‌خاطر از سقوط گوشی هم می‌توانید یک کتابچه یا هر المان دیگری را روی گوشی قرار دهید.

عکاسی از بالا

برای این‌که فاصله گوشی از کتاب‌ها را بسته به نوع ویدیو خود تنظیم کنید، می‌توانید از یک خط‌کش نیز کمک بگیرید. گوشی را به‌وسیله یک کش به خط‌کش بسته و نصف خط‌کش را روی کتاب‌ها قرار دهید. سپس یک المان دیگر مثل قنددان را بر روی قسمتی از خط‌کش که روی کتاب‌هاست، بگذارید تا خط‌کش و گوشی ثابت بر روی هوا باقی بمانند.

استفاده از صندلی و میز ناهارخوری

شاید عجیب به‌نظر برسد اما حتی با میز و صندلی ناهارخوری خود نیز می‌توانید خیلی سریع یک سه‌پایه موبایل برای خود دست‌وپا کنید. برای این کار، دو صندلی را روی میز ناهارخوری قرار دهید؛ به‌طوری‌که پشتی صندلی‌ها به هم نزدیک باشند. سپس یک چوب یا خط‌کش محکمی را به‌صورت مورب روی پشتی‌های صندلی قرار دهید.

حالا گوشی خود را به‌وسیله طناب یا کش طوری به چوب وصل کنید که اولاً تعادل چوب حفظ شود؛ ثانیاً دوربین گوشی رو به پایین بوده و بتواند اتفاقات رخ‌داده روی میز را ضبط کند. سپس یک‌بار به‌صورت آزمایشی فیلمی را ضبط کنید و تماشایش کنید. اگر پایه مبل‌ها در تصویر مشاهده شد، بررسی کنید که آیا می‌توان با کمی زوم کردن آن‌ها را از کادر خارج کرد یا نه. اگر جواب منفی است، پس سعی کنید فاصله صندلی‌ها را بیشتر کرده و از چوب طولانی‌تری استفاده کنید.

بهره‌مندی از آینه

یکی از روش‌های خلاقانه‌ برای فیلمبرداری از بالا با گوشی، بهره‌مندی از آینه است. یک آینه نسبتاً بزرگ را سعی کنید با زاویه‌ای مناسب از سقط آویزان کنید. در صورت وجود می‌توانید آن را به سقف نصب کنید؛ یا حتی از یک دوست کمک بگیرید و از او بخواهید تا آینه را در بالای سر شما نگه دارد.

این آینه باید دقیقاً بالای سر شما قرار گرفته و هر کاری که انجام می‌دهید، از داخل آینه قابل‌مشاهده باشد. سپس دوربین گوشی را به سمت آینه گرفته و فیلم خود را ضبط کنید. پس از ضبط فیلم بهتر است به‌کمک نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو المان‌های اضافی در کادر را حذف کرده و تنها میز یا سطح موردنظر باقی بماند.

چندتکه چوب و لوله

درنهایت، شما می‌توانید از چندتکه چوب و لوله نیز یکی از خلاقانه‌ترین سه‌پایه‌های موبایل را طراحی کنید. با یک‌تکه چوب مستطیلی قطور سعی کنید یک شلف کوچک همانند تصویر زیر بسازید.

تجهیزات عکاسی از بالا

سپس آن را بر روی دیوار بالای میز کار خود نصب کنید. تکه چوب بعدی را طوری برش دهید که بتواند بر روی شلف گیر کرده و محکم در جای خود ثابت باقی بماند. به تصویر زیر دقت کنید:

 

حالا به‌وسیله یک چسب لوله را به تکه چوب کوچک‌تر وصل کنید. برای وصل کردن لوله به چوب می‌توانید در وسط چوب یک سوراخ ایجاد کنید و لوله را درون آن قرار دهید. درنهایت، گوشی را با طناب یا کش به انتهای لوله وصل کرده و فیلم خود را از بالا ضبط کنید.

 

سخن آخر فیلمبرداری از بالا با گوشی

در این مطلب سعی کردیم تا جواب کامل و جامعی به سؤال «چطور با گوشی از بالا فیلم بگیریم؟» ارائه دهیم. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در این مطلب مقرون به‌صرفه‌ترین راه‌ها را به شما معرفی کردیم.‌ شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از روش‌ها را انتخاب کرده و به‌راحتی فیلم موردنظرتان را ضبط کنید.

به‌نظر شما چه روش‌های دیگری برای ضبط فیلم از بالا وجود دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

کد تخفیف نورنگار

سوالات متداول در مورد فیلمبرداری از بالا با گوشی

 

آیا می‌توانم با گوشی همراه خود از بالا فیلم بگیرم؟

بله، گوشی‌های همراه امروزی مجهز به دوربین‌های بالاکیفیت هستند که امکان فیلمبرداری از بالا را فراهم می‌کنند. اما برای فیلمبرداری از بالا بهتر است از ابزارها و لوازم جانبی مناسبی استفاده کنید.

 

آیا نیاز به لوازم جانبی خاصی برای فیلمبرداری از بالا با گوشی دارم؟

برای فیلمبرداری از بالا با گوشی، ممکن است نیاز به لوازم جانبی مانند نگهدارنده گوشی (مانند تله‌اسکوپ یا براکت گوشی)، پایه‌نگهدارنده (مثل تراپد) یا همچنین دسته تلسکوپی داشته باشید. این لوازم جانبی به شما کمک می‌کنند گوشی را در ارتفاع مورد نظر نگه دارید و فیلمبرداری را به طور استوایی انجام دهید.

 

آیا نیاز به نرم‌افزار خاصی برای فیلمبرداری از بالا با گوشی دارم؟

بله، برخی از گوشی‌ها قابلیت فیلمبرداری از بالا را در برنامه دوربین از پیش‌نصب شده ارائه می‌دهند. همچنین، ممکن است نیاز به نرم‌افزارهای تلفن همراه دیگر یا اپلیکیشن‌های دوربین مشاهده کننده داشته باشید که ویژگی‌های پیشرفته‌تری برای فیلمبرداری از بالا فراهم کنند.

 

 آیا برای بهترین نتیجه در فیلمبرداری از بالا با گوشی نکاتی وجود دارد؟

بله، برخی نکات می‌توانند به شما در بهبود کیفیت فیلمبرداری از بالا کمک کنند. به عنوان مثال، مطمئن شوید که دستگاهتان در مکان مناسبی نصب شده و ایمن است، نور مناسب روی سوژه خود داشته باشید، از ویژگی‌های پیشرفته دوربین مانند تنظیمات تعادل سفیدی و فوکوس استفاده کنید و همچنین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر را در نظر بگیرید تا پس از ضبط فیلم، آن را بهینه‌سازی کنید.

 

 آیا فیلمبرداری از بالا با گوشی برای همه‌ی موارد مناسب است؟

فیلمبرداری از بالا با گوشی به ویژه برای فیلمبرداری‌های شخصی، ویدئوهای اجتماعی و فیلمبرداری غیرحرفه‌ای بسیار مناسب است. اما برای پروژه‌های حرفه‌ای و نیازهای ویدئویی پیچیده تر، بهتر است از تجهیزات حرفه‌ای‌تری استفاده کنید.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

6 دیدگاه

  • خلیلی گفت:

    توضیحات جامع و کامل بود به اضافه سخاوت و بزرگمنشی شما برای ارائه ایده های جالب و جایگزین
    سپاسگزارم
    پاینده باشید

  • ساحل گفت:

    بی نظیر بود

    • علی گفت:

      واقعا سایت فوق العاده ای دارین و این دل بازی شما تو معرفی ایده جایگزین خیلی خوب بود ممنونم

    • fereshtehbabakzad گفت:

      با سلام ممنونم ازتون سلام وعرض ادب🙏🌸

  • سیمین گفت:

    میرسی عالی بود

  • م . مقامی گفت:

    عالی بود ؛ و از ساده ترین ابزار هم قابل استفاده کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *