021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکس‌برداری از جزئیات مراسم عروسی

عکس‌برداری از جزئیات مراسم عروسی

عکاسی عروسی از عروس و داماد با عکاسی از جزئیات مراسم عروسی کاملاً متفاوت است. اگرچه بسیاری اوقات این کار را یک نفر انجام می‌دهد، اما روش عکاسی از جزییات یا همان Detailها در داخل مراسم مهارت‌های خاص خودش را نیاز دارد. این روش عکاسی عروسی که این روز‌ها مورد علاقه زوج‌های جوان در ایران هم قرار گرفته، برای ثبت جزییات مراسم مانند لوازم سفره عقد، تزیینات داخل سالن و تالار، لباس‌ها و تزیینات همراه عروس و داماد و البته خوراکی‌ها و شام مراسم عروسی به کار می‌رود.

عکاسی عروسی

اگرچه معمولاً این عکس‌ها را مانند عکس‌های پرتره عروس و داماد چاپ نمی‌کنند، اما برای تزیین صفحات آلبوم یا ژورنال عروس و همچنین برای زیباتر کردن کلیپ‌های عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب عکاسان حرفه‌ای عروسی، این کار را در زمانی انجام می‌دهند که فیلم‌برداران مشغول ضبط تصاویر مخصوص خودشان هستند. برخی از عکاسان نیز این کار را به دستیارانشان می‌سپارند و سعی می‌کنند خودشان درگیر این کار نشوند.

اما بهرحال خواندن تجربه یک عکاس حرفه‌ای خارج از ایران که عکاسی جزییات عروسی برایشان اهمیت زیادی دارد می‌تواند برای شما نیز جذاب باشد. فراموش نکنید برخی از ابزارها و تجهیزاتی که در این مطلب نام برده می‌شود ممکن است در ایران موجود نباشد و به همین منظور می‌توانید از ابزارهایی با عملکرد مشابه آن‌ها استفاده کنید. در صورتی که برای انتخاب تجهیزات عکاسی عروسی به راهنمایی نیاز دارید می‌توانید در ادامه این مطلب، از بخش نظرات استفاده کنید.

عکاسی عروسی

راستش را بخواهید عکاسی از جزئیات صبح روز عروسی  یکی از چیزهای مورد علاقه من است، اول صبح وقت بیشتری دارم تا با دقت در جزییات تالار برگزاری مراسم، خودم را برای عروسی آماده کنم، من معمولاً از اول صبح یک مراسم در آنجا حضور دارم و در خلوت خودم، در گوشه و کنار تالار یا پنجره باغ، عکس‌هایم را ثبت می‌کنم.

شیوه‌ی من برای عکاسی عروسی در روز یک مراسم، با عکاسی در شب یا خود مراسم فرق دارد. برای مثال شب جشن در تالار، در محدوده‌ی فضای باغ و در محیطی باز برگزار می‌شود که هیچ نور طبیعی‌ای در آن وجود ندارد. پس شیوه‌ی ثبت عکس در آن زمان با صبح روز عروسی متفاوت است. من غالباً در این قبیل مراسم‌ها، سعی می‌کنم با فایل خام عکاسی کرده و در حین پردازش ثانویه (با فتوشاپ) یا هنگام عکس‌برداری ، آن‌ها را روشن‌تر کنم تا کنار بقیه‌ی عکس‌هایی که در طی روز ثبت کرده‌ام  تاریک به نظر نرسد، که خب خیلی اوقات عکس‌ها نویز زیادی می‌دهند و خیلی جالب از آب درنمی‌آیند. مثل این است که یک راوی باشم و بخواهم به‌جای بازگو کردن اصل داستان، آن را تحریف کنم و هر جور که دلم می‌خواهد، تعریفش کنم. با در نظر داشتن این قضایا، به‌شخصه دو قاعده‌‌ی اصلی را حین عکاسی از جزئیات مراسم رعایت می‌کنم.

عکاسی عروسی

خاموش کردن فلاش دوربین

این یکی از مؤثرترین عواملی است که باعث می‌شود عکس‌های جزئیات مراسم و عکاسی عروسی را سریع و بی‌نقص ثبت کنم. همیشه فلاش روی دوربین را خاموش می‌کنم. برای نوردهی هم معمولاً دو چراغ Profoto B1 را با زنبوری تنظیم می‌کنم و در هر دو طرف میز یا سفره‌ی عقد قرار می‌دهم تا هم نور را به‌طور کافی تأمین کند و هم از پراکندگی نور جلوگیری شود. این کار به من کمک می‌کند نور کافی در اختیار داشته باشم تا بتوانم کل جزئیات سفره را روشن و واضح در عکسم ثبت کنم.

از آنجاییکه معمولاً تنظیمات نوردهی دوربین و چراغ‌هایم را روی حالت دستی تنظیم می‌کنم، می‌توانم به هر طرف از میز یا سفره‌ی عقد که می‌خواهم بروم و پشت سر هم عکس بگیرم. نوردهی دوربینم نیز حین عکاسی در تمام‌ نقاط یکسان و ثابت می‌باشد و به من کمک می‌کند تا در کمترین زمان، عکس‌هایی با نور و کیفیت خوب ثبت کنم.

عکاسی عروسی

قواعد مربوط به لنز و دیافراگم

اغلب عکاسان در تنظیم دهانه‌ی دیافراگم، یا انتخاب لنز دوربین، جوری عمل می‌کنند تا استایل و سبکشان نیز در عکس نمایان شود. حتی من هم که گفتم تمام تلاشم را می‌کنم تا عکس‌ها و پرتره‌های مراسم عروسی را همان‌گونه که هستند ثبت کنم و هیچ سبک خاصی را روی عکس‌ها پیاده و تحمیل نمی‌کنم، معتقدم  که هر عکاس باید درعین‌حال که طبیعت عکس را حفظ می‌کند، باید سبک خودش را نیز حفظ کند.

عکاسی عروسی

پیشتر درباره بهترین لنز پرتره کانن برای عکاسی عروسی صحبت کردیم. من همانند خود عکس‌های پرتره، در عکاسی عروسی و عکس‌های جزییات مراسم عروسی هم از عمق میدان کم استفاده می‌کنم. به همین دلیل دریچه‌ی دیافراگم را چیزی حدود f/2.2 تا f/3.5 قرار می‌دهم  که البته بستگی به سوژه‌ای دارد که قصد ثبتش را دارم. اگر بخواهم از لنز ماکرو استفاده کنم، مشخصاً از شاتر در f stop هایی با گام‌های زیاد مثل ۵.۶ یا بیشتر استفاده می‌کنم تا عمق میدان خیلی کم نشود و سوژه را کامل داشته باشم.

عکاسی عروسیمن همچنین از لنزهای کوچک ثابت یا پرایم هم زیاد استفاده می‌کنم، خصوصا Canon 50mm f/1.2 یا Canon 85mm f/1.8 را زیاد به کار میبرم . در طول روز، حتی اگر افراد زیادی حضور داشته باشند، به ندرت از لنز ۳۵ یا ۲۴ استفاده می‌کنم، چون ترجیح می‌دهم در سبکم، عکس‌هایی را ثبت کنم که یک قسمتشان در مرکز فوکوس شارپ تر میفتد و بخشی دیگر محو شود. این‌ها نکاتی هستند که به من کمک می‌کنند، سبکم را حفظ کنم و درعین‌حال، اگر خواستم در همان حال عکس پرتره هم بگیرم، عکس‌ها و پرتره‌ها را طبیعی و همان‌گونه که هستند ثبت کنم.

[porto_blog post_layout=”medium” columns=”3″ post_in=”16137″ number=”1″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *