دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آموزش عکاسی با استفاده از قابلیت لایو فوکوس

تکنیک و ترفند
آموزش عکاسی با استفاده از قابلیت لایو فوکوس

به دلیل سرعت سرسام‌آور پیشرفت در عکس‌برداری گوشی‌های موبایل، آخرین گوشی‌های هوشمند پرچمدار می‌توانند عکس‌های پرتره خیره‌کننده‌ای بگیرند که قبلا فقط با دوربین‌های DSLR امکان‌پذیر بود. اکثر گوشی‌ها از جمله سامسونگ ‌ برای دستیابی به چنین قابلیتی به دوربین‌های دوگانه و قابلیت لایو فوکوس متوسل شده‌اند.

قابلیت لایو فوکوس به شما این امکان را می‌دهد که قبل و بعد از گرفتن عکس، از افکت عمق میدان کم استفاده کنید. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به نحوه استفاده از قابلیت لایو فوکوس برای ثبت عکس‌های برجسته و زیبا.

لایو فوکوس

۱.دوربین گوشی را باز کنید؛ حتما باید از دوربین پشت گوشی استفاده کنید، چون این قابلیت معمولا از دوربین جلو پشتیبانی نمی‌کند.

استفاده از لایو فوکوس

۲. گزینه لایو فوکوس را که در بالای شاتر قرار دارد، لمس کنید. دوربین گوشی نوت 8 با قابلیت بزرگنمایی 2x، سوژه را نزدیک‌تر و بزرگتر نشان خواهد کرد.

[relatedpost post=”135982″]

لایو فوکوس چیست

۳. از اسلایدر بالای شاتر برای کنترل میزان تیرگی پس‌زمینه استفاده کنید. منظره‌یاب هر تنظیماتی که شما اعمال کنید را نمایش می‌دهد، بنابراین قبل از ثبت تصویر باید بدانید که دقیقا می‌خواهید چه عکسی بگیرید.

استفاده از لایو فوکوس

حتی اگر بعدا نظرتان عوض شد، می‌توانید زمانی که عکس را در اپلیکیشن گالری مشاهده می‌کنید، بوکه پس‌زمینه را با استفاده از گزینه  Adjust Background Blur کاهش یا افزایش دهید.

زمانی که عکسی را با استفاده از قابلیت لایو فوکوس می‌گیرید، باید به چند نکته توجه داشته باشید: برای اینکه بتوان از قابلیت فوکوس زنده در نوت 8 استفاده کرد، گوشی باید حدود ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر از سوژه فاصله داشته باشد، نه دورتر و نه نزدیک‌تر. صحنه عکاسی نیز باید به اندازه کافی روشن باشد. اگر این شرایط مهیا نشود، نمی‌توانید عکس لایو فوکوس بگیرید.

[relatedpost post=”114937″]

همچنین به‌خاطر داشته باشید که زوم دوربین در حالت فوکوس زنده ثابت است و نمی‌توان آن را تغییر داد و تنظیم کرد.

نوت 8 زمانی که شرایط برای گرفتن عکس لایو فوکوس ایده‌آل است، با پیامی به شما اطلاع می‌دهد. در این هنگام شاتر را فشار دهید و عکس مورد نظر را ثبت کنید!

لایو فوکوس چیست

اگر به گرفتن این نوع عکس‌ها علاقه دارید، حتما از قابلیت Dual Capture  گوشی سامسونگ ‌ خوش‌تان می‌آید.  وقتی این حالت را فعال می‌کنید، Dual Capture این امکان را به شما می‌دهد که همزمان هم عکس لایو فوکوس بگیرید و هم عکس‌های استاندارد زاویه باز.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *