دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چه زمانی باید تجهیزات عکاسی جدید بخریم؟

راهنمای انتخاب
چه زمانی باید تجهیزات عکاسی جدید بخریم؟

معمولا عکاسان همیشه با دیدن تجهیزات عکاسی جدید مشتاق به خرید آن‌ها هستند اما شاید قبل از خرید هم فعالیت‌های عکاسی خود را بدون هیچ‌گونه اختلالی انجام می‌دهند و عکس‍‌های خوبی می‌گیرند. در واقع ما قبل از تصمیم برای خرید تجهیزات عکاسی جدید باید بدانیم برای چه هدفی عکاسی می‌کنیم، عکاسی شغل یا سرگرمی ماست، یا اینکه چه میزان می‌خواهیم برای وسایل عکاسی هزینه کنیم، در این تصمیم‌گیری تأثیرگذار هستند. در ادامه پنج سوال مهم را مطرح می‌کنیم که با جواب دادن به آنها می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا شما از تمام قابلیت‌های تجهیزاتی که در اختیار دارید استفاده می‌کنید؟

وقتی ما اطلاعات و تجربه‌ی‌ بیشتری از توانایی‌ها و محدودیت‌های دوربین خود داشته باشیم، بهتر می‌توانیم از آن‌ها برای خلق نتایج دلخواه بهره ببریم. اکثر اوقات با دیدن دوربین و لوازم جانبی جدید و امکانات بیان شده آن‌ها، برای خریدن آن‌ها مشتاق می‌شویم، در حالی که شاید در حال حاضر هم از تمام امکانات دوربینی که در اختیار داریم استفاده نمی‌کنیم. بهتر است پیش از آنکه به سمت صرف هزینه‌های زیاد برای وسایل جدید برویم، مطمئن شویم که دوربین و منوهای آن، لنزها و دیگر تجهیزات خود را به‌خوبی می‌شناسیم.

[relatedpost post=”71967″]

 آیا بهبود کیفیت تصویر به اندازه قابل توجهی خواهد بود؟

دوربین و لنزامروزه اکثر دوربین‌ و لنزها قادر به ثبت عکس‌هایی با کیفیت بسیار خوب هستند. علاوه‌بر این، خیلی از عکس‌هایی که می‌گیریم نهایتاً قرار است در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشته شوند یا در ابعاد کوچک چاپ شوند و به‌همین دلیل احتمالاً ۱۴ استاپ گستره‌ی دینامیکی و سنسور ۴۵ مگاپیکسلی آنقدر هم مهم نباشند. پس اگر دلیل اصلی شما برای ارتقا تجهیزات عکاسی، کیفیت تصویر است؛ بهتر است از خودتان بپرسید که آیا این تغییر برای شما یا مخاطبتان واقعاً قابل مشاهده است و آیا ارزشی به نتیجه‌ی نهایی اضافه می‌کند یا خیر.

[relatedpost post=”73399″]

راهنمای خرید دوربین

وسیله‌ای که قصد خرید آن را دارید تا چه اندازه برای شما قابل استفاده‌است؟

ما با دیدن تیزرهای کالاهای جدید نظرمان آن‌قدر به مشخصات فنی و امکانات یک محصول جلب می‌شود که توجه نمی‌کنیم این وسیله تا چه میزان برای سبک عکاسی ما مناسب است. سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که آیا این دوربین یا وسیله جانبی جدید باعث آن می‌شود که بیشتر از میزان فعلی به عکاسی بپردازیم؟

تجهیزات عکاسیبرای بیشتر افراد، داشتن وسیله‌ای مناسب‌تر است که بتوانند همیشه آن را همراه خود داشته باشند؛ تا اینکه به دلیل اندازه، وزن یا قیمت زیاد، آن را کمتر جا‌به‌جا کنند. به‌عنوان مثال ممکن است فردی تعداد زیادی لنز، پهپاد و فلاش داشته باشد اما چون سبک عکاسی او به‌صورتی است که زیاد در حرکت و سریع است، این وسایل اکثراً بدون استفاده بمانند. بنابراین بهتر است به‌جای سرمایه‌گذاری روی ابزاری که ۹۰ درصد اوقات بدون استفاده هستند، ابزاری را تهیه کنید که همیشه از آن‌ها بهره ببرید.

[relatedpost post=”121698″]

آیا با خرید خود می‌توانید عکس‌هایی را ثبت کنید که در صورت نداشتن آن کالا قادر به ثبت ان نخواهید بود؟

از بین تمام دلایلی که برای تهیه نکردن تجهیزات جدید گفته شد، اصلی‌ترین سوالی که باید از خود بپرسیم این است که آیا دوربین، لنز یا لوازم جانبی جدید کمک می‌کنند تا عکسی را ثبت کنیم که در غیر این‌صورت قادر به ثبت آن نبودیم؟ برای مثال اگر هدف شما عکاسی از رویدادهای ورزشی است، این موضوع می‌تواند به معنی فوکوس خودکار بهتر یا فاصله کانونی بیشتر لنز باشد؛ یا اگر برای سرگرمی عکاسی می‌کنید شاید بهتر باشد صبر کنید تا امکانات مدنظرتان در قالب دوربینی با قابلیت حمل راحت‌تر ارائه شوند. اگر هم بودجه عامل اصلی تصمیم‌گیری باشد، شاید اگر صبر کنید بتوانید کالای مورد نظر را در حراج و با تخفیف تهیه کنید.

تجهیزات عکاسیبنابراین بهتر است قبل از خرید تجهیزات عکاسی مطمئن شویم که به‌عنوان یک عکاس یا فیلم‌بردار، ابزار جدید به ما کمک می‌کند تا کاری را انجام دهیم که پیش از این سخت یا غیرممکن بوده است. همچنین بهتر است همیشه در مورد ابزار فعلی خود بیشتر اطلاعات کسب کنیم و هیچ‌وقت یادگیری را کنار نگذاریم و همیشه خودمان را برای یافتن روش‌های متنوع استفاده از تجهیزات موجود، برای ثبت عکس‌های بهتر، به چالش بکشیم.

خرید پهپاد

در در آخر می‌توانیم از خودمان بپرسیم آیا خرید تجهیزات عکاسی منطقی‌تر است یا اجاره‌ی آن‌ها؟

یکی از موارد مهمی که باید هنگاه خرید به آن توجه کنید این است که به تجهیزاتی که مد نظرتان است صرفاً در شرایط نادری که به دفعات انگشت‌شماری در سال پیش می‌آیند،احتیاج پیدا می‌کنید یا واقعا به این تجهیزات نیاز دارید؟ معمولاً برای رویدادهای مهم و مسافرت‌ها از قبل برنامه‌ریزی می‌شود و زمان کافی برای اجاره کردن تجهیزات مورد نیاز خود خواهید داشت. پس بهتر است به‌جای اینکه براساس نیازهای خاص در شرایط معدود تصمیم بگیرید، تجهیزاتی که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرند را به روز کنید.

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *