دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

از کجا دوربین عکاسی بخریم؟ معرفی مراکز خرید دوربین

چاپ
از کجا دوربین عکاسی بخریم؟ معرفی مراکز خرید دوربین

در این مقاله بهترین مراکز خرید دوربین را معرفی می‌کنیم. و به این سوال شما پاسخ میدهیم ! از کجا دوربین عکاسی بخریم؟

انتخاب دوربین مناسب

برخلاف بسیاری از تجهیزات دیجیتال مانند موبایل‌ها، تلویزیون‌ها یا سیستم‌های پخش خانگی که کاربران زیادی از آنها استفاده می‌کنند، دوربین‌های عکاسی (خصوصا در سطح حرفه‌ای) تنها مورد استفاده عکاسان حرفه‌ای هستند.

اگر بخواهیم صادق باشیم، افراد کمی هستند که برای خرید دوربین‌ می‌توانند اطلاعات واقعی و بی‌طرفانه به شما بدهند. متاسفانه برخی از عکاسان (حتی حرفه‌ای‌ها) اطلاع زیادی درباره برند‌های مختلف دوربین‌ها و مدل‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی که وارد بازار می‌شوند ندارند و تمام اطلاعات فعلی آن‌ها درباره تجربیات شخصی خودشان از یک برند خاص است و معمولا نظراتشان با این تجربیات شخصی آمیخته می‌شود.

از سوی دیگر، فروشگاه‌های مختلف هستند که هم درباره محصولات جدید اطلاع‌رسانی می‌کنند و هم می‌توانید با نمایندگان فروش و کارشناسان آن‌ها گفتگو کنید. اغلب فروشندگان، به دلیل عرضه محصولات متنوع، درباره دوربین‌ها اطلاعات خوبی دارند؛ اما فروشندگانی که تنها روی یک یا دو برند خاص کار می‌کنند هم منبع خوبی برای انتخاب و راهنمایی نیستند.

واضح است که هر برندی اشکالات و ایرادات مخصوص به خودش را دارد و البته در مواردی هم سرآمد است و مزیت‌های منحصربه‌فردی دارد. نمایندگان فروش معمولا خواسته یا ناخواسته، اشکالات محصولات خودشان را نادیده می‌گیرند و صرفا روی نقاط ضعف برند‌های دیگر تاکید می‌کنند. به همین دلیل هم برای تحقیق باید بتوانید با همه آنها گفتگو کنید و نظرات همگی را بشنوید.

وب‌سایت‌های اینترنتی یکی از بهترین منابع برای کسب اطلاعات است. خصوصا وب‌سایت‌هایی که تجهیزات مختلف از برند‌های گوناگون را بررسی و معرفی می‌کنند و بی‌طرفانه درباره ایرادات و مزایای هر دوربین اطلاعات می‌دهند. پس قبل از خرید حتما درباره دوربین مورد نظرتان روی اینترنت جستجو کنید.

ما در نورنگار مقاله‌های راهنما و لیست‌ها زیادی منتشر کردیم؛ به علاوه می‌توانید با تماس تلفنی قبل از خرید از ما مشاوره بگیرید.

[relatedpost post=”105755″]

از کجا دوربین بخریم؟

بعد از اینکه دوربین مورد نظرتان را انتخاب کردید، حالا وقت خرید دوربین رسیده است. همین اول کار به شما بگوییم که متاسفانه برند‌های اصلی دوربین‌سازی در ایران نمایندگی مستقیم ندارند.

وقتی می‌خواهید دوربین را بخرید، حتی مغازه‌های دوربین‌فروشی گمنام که در انتهای یک خیابان کم‌رفت‌وآمد یا ته یک پاساژ نیمه‌خاموش قرار دارند هم خودشان را نماینده مستقیم کانن، نیکون، سونی و … معرفی می‌کنند! وقتی دوربین را خریدید و بعد از مدتی برای یک مشکلی که درباره آن پیش آمده است به آن‌ها مراجعه می‌کنید، می‌فهمید که نه تنها نماینده جایی نیستند، بلکه حتی نمی‌دانند که برای خدمات پس از فروش یا برطرف کردن اشکالات باید به کجا مراجعه کنید!

در این قسمت مراکزی که می‌توانید از آن‌ها دوربین خود را تهیه کنید معرفی می‌کنیم و مزایا  معایب هرکدام را بررسی می‌کنیم.

خرید حضوری از خیابان ناصر خسرو تهران

مزایا:

  • خرید حضوری و سریع.
  • تعداد تعمیرگاه‌های موجود در این خیابان بسیار زیاد است و به نوعی پاتوق عکاسان محسوب می‌شود.

معایب:

  • مغازه‌های ناصرخسرو خیلی زیاد است؛ اما اگر با کسی آشنا نباشید، احتمالا تجربه خوبی از آنجا نخواهید داشت. کالاهای دست دوم و تقلبی زیادی در این بازار وجود دارد.
  • عملا چیزی به نام گارانتی معنی ندارد.
  • بازگردانی کالا؟! شوخی می‌کنید؟!

خیابان ناصر خسرو تهران که نزدیک ایستگاه متروی امام خمینی است، از قدیم هم یک بازار سنتی برای خرید دوربین و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری بوده است. مهم‌ترین مزیت این خیابان، تنوع فروشندگان و پاساژ‌هایی است که انواع تجهیزات مختلف را می‌توانید از آنجا خریداری کنید.

وسایل جانبی عکاسی مانند فلاش‌ها و نور‌های ثابت، فون‌های عکاسی، دکور‌های آتلیه‌ای، تجهیزات جانبی مانند پایه‌ها و تجهیزات شکل دهنده نور و همچنین وسایل دوربین‌های قدیمی و نگاتیوی را می‌توانید با قیمت‌های خیلی خوبی در این خیابان پیدا کنید.

خصوصا پاساژ‌های خیابان ناصر خسرو جای خوبی برای خرید و فروش دوربین‌های دست دوم است و معمولا خیلی راحت می‌توانید تجهیزاتتان را در آنجا عوض کنید. البته خرید کالای دست دوم آن هم از ناصرخسرو بسیار کار ریسکی‌ای است!

مهم‌ترین ایراد آنجا، تنوع بسیار زیاد فروشندگان است. دقیقا به دلیل همین رقابتی بودن بازار، قیمت‌ها خیلی ارزان هستند. آنقدر ارزان که خیلی وقت‌ها به تجهیزات گران‌قیمت مانند دوربین و لنزهای نو، شک می‌کنید!

جالب اینجاست که خیلی از این مغازه‌ها وارد کننده تجهیزات نیستند و دوربین‌ها و لنز‌های خودشان را از واردکنندگان دست اول مانند نورنگار می‌خرند.

خرید حضوری از خیابان جمهوری تهران

مزایا:

  • تنوع کالا‌ها در آنجا بسیار زیاد است و تجهیزات خاص از برند‌های گمنام را هم می‌توانید در آنجا پیدا کنید.

معایب:

  • اصولا نماینده‌های یک برند دوربین، صرفا نماینده فروش هستند و گارانتی‌های چندان مطمئنی ندارند.
  • قیمت‌ها در خیابان جمهوری معمولا بالاست.
  • برای پیدا کردن نماینده فروش یک برند خیلی باید بگردید.

جمهوری یک خیابان چند کلیومتری یک‌طرفه (و بدون جای پارک) است. بنابراین باید بدانید از کدام طرف شروع کنید!

خیابان جمهوری در تهران یکی از مشهورترین خیابان‌های تجاری ایران است و تقریبا هر آنچه که از وسایل برقی و دیجیتال را به ذهن بیاورید در این خیابان پیدا می‌کنید. پاساژ‌های مختلفی در این خیابان هستند و تنوع کالایی آن‌ها هم بسیار زیاد است. البته قیمت‌ دوربین هم در خیابان جمهوری معمولا بالاتر از جاهای دیگر است.

مغازه‌هایی که در این خیابان به‌صورت تخصصی کار عکاسی می‌کنند زیاد نیستند و اغلب فروشگاه‌ها وسایل مختلف یک برند را به فروش می‌رسانند. مثلا احتمالا در فروشگاهی که دوربین‌های پاناسونیک را می‌بینید، مایکروفر پاناسونیک یا ماشین لباس‌شویی پاناسونیک را هم پیدا می‌کنید. به همین دلیل فروشندگان آن‌ها چندان تخصصی برای مشاوره خرید دوربین‌ ندارند و ممکن است راهنمایی تخصصی به شما ندهند.

خرید حضوری یا آنلاین از نورنگار

مزایا:

  • دو فروشگاه فیزیکی و یک فروشگاه اینترنتی با سابقه دارند.
  • در بین عکاسان قدیمی و کاربلد بسیار خوشنام است.
  • امکان تعویض دوربین دست دوم با دوربین نو.
  • امکان خرید اقساطی.
  • محصولات عکاسی را به‌صورت مستقیم و با قیمت‌های رقابتی وارد می‌کنند.
  • از همه مهم‌تر اینکه تجهیزات را واقعا گارانتی و بیمه می‌کنند. (در معنای واقعی آن در دنیا!)

معایب:

  • به خاطر تنوع زیاد محصولات در سایت شاید پیدا کردن چیزی که دنبالش هستید کمی وقت بگیرد.

یکی از معتبرترین مراکز تخصصی فروش دوربین و تجهیزات عکاسی و… نورنگار است که هم می‌توانید از فروشگاه‌های فیزیکی آن در تهران ( فروشگاه بهار در انقلاب و فروشگاه جمهوری در خیابان جمهوری) به شکل حضوری خرید کنید و هم از طریق سایت نورنگار دوربین و تجهیزات موردنیازتان را سفارش دهید.

تمامی محصولات ارائه‌شده توسط نورنگار، دارای ضمانت سلامت و اصالت کالا هستند و شما با خیال راحت از اصل بودن کالا می‌توانید از این فروشگاه خرید کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته نورنگار مشاوره و پشتیبانی رایگان است که می‌توانید از راه‌های مختلف مثل تلگرام و واتس‌اپ با کارشناسان در ارتباط باشید و در سریع‌ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید.

با خرید دوربین و دیگر کالاها به‌صورت آنلاین و آفلاین از نورنگار، کالاهای شما در همه جای ایران با بسته‌بندی مناسب و مطمئن ارسال خواهد شد. اگر در شهر تهران باشید ظرف مدت 24 ساعت و اگر در شهرستان‌ها باشید نهایتا تا 3 روز بسته خود را تحویل می‌گیرید.

«گارانتی طلایی نورنگار» یک آپشن فوق‌العاده است. این گارانتی به این شکل عمل می‌کند که تا پایان زمان گارانتی (معمولا 15 ماه) هر اتفاقی برای دوربینتان بیوفتد آن را به رایگان تعمیر می‌کنند یا در صورتی که تعمیر نشود، آن را می‌گیرند و یک مدل نو از همان دوربین به شما می‌دهند! این نوع گارانتی تقریبا در هیچ‌ جای ایران وجود ندارد!

علاوه‌بر ضمانت سلامت و اصالت کالا، نورنگار بازگشت کالا را هم تضمین می‌کند. اگر به هر دلیلی بعد از خرید دوربین یا هر محصول دیگری از نورنگار پشیمان شوید و تصمیم به بازگرداندن کالا بگیرید، خیلی راحت می‌توانید محصول را مرجوع کرده و پولتان را دریافت کنید. قبل از مرجوع کردن کالا یادتان باشد که شرایط بازگشت کالا را مطالعه کنید.

جشنواره‌های خرید نورنگار را هم از دست ندهید! در اعیاد، مناسبت‌های خاص، بلک فرایدی و پایان سال جشنواره‌های فروش اجرا می‌شود و می‌توانید محصولات را با تخفیف ویژه بخرید.

برای اطلاعات بیشتر درباره خرید اقساطی کلیک کنید.

اطلاعات بیشتر درباره تعویض دوربین و لنز دست دوم.

خرید آنلاین از دیجی‌کالا

مزایا:

  • تنوع محصول بالا.
  • ارسال رایگان (چون اصولا قیمت همه دوربین‌ها و لنز‌ها بیشتر از سقف قیمتی ارسال رایگان است)
  • امکان بازگرداندن کالا تا هفت روز.

معایب:

  • امکان دارد زمان ارسال وابسته به فروشنده‌ای که محصول را در دیجی‌کالا قرار داده است طولانی شود.
  • قیمت کالا‌ها معمولا بالاتر از بازار تخصصی است. (حتما قبل از خرید مقایسه کنید)
  • اکثر محصولات گارانتی ندارند.
  • فرایند خرید اقساطی پیچیده و وقت‌گیر است.
  • امکان مشاوره قبل از خرید وجود ندارد.

دیجی‌کالا حالا دیگر به یک مترادف آمازون در ایران تبدیل شده است. یعنی شما می‌توانید از سرپیچ لامپ تا کیف کوله پشتی و از گوشواره طلا تا لنز دوربین را از دیجی‌کالا بخرید!

فروشندگان مستقلی که واردکننده یا پخش‌کننده کالا‌ها هستند و خودشان جای مناسبی برای فروش کالایشان ندارند، می‌توانند به‌عنوان فروشنده در دیجی‌کالا کالاهایشان را عرضه کنند. این کار هم نقطه قوت است و هم ضعف دیجی‌کالا. با این کار از طرفی تنوع اجناس زیاد می‌شود و انتخاب برای ما ساده‌تر. از طرفی هم فروش کالاهای گران‌قیمت و ارزشمندی مانند دوربین‌ عکاسی یا لنز‌های حرفه‌ای معمولا سود زیادی برای متقلب‌ها دارند و ممکن است محصولات فیک را به‌جای اصل به شما بفروشند.

فروشندگانی که روش‌های گوناگونی برای عرضه نامناسب این کالا‌ها دارند را بعد از مدت زیادی می‌توان شناسایی کرد. به همین دلیل باید خیلی مراقب باشید تا کالای غیر اصل یا آسیب دیده را به عنوان کالای اصلی خریداری نکنید.

یکی از موارد عجیب درباره دیجی‌کالا این است که قیمت‌های آن (خصوصا در مورد کالا‌های تخصصی مانند دوربین و لنز و فلاش) معمولا بالاتر از فروشگاه‌های تخصصی است. خیلی از فروشندگان این کالا‌ها، مستقیما واردکننده تجهیزات نیستند و خودشان این کالا‌ها را از واردکننده‌های اولیه در ایران خریداری می‌کنند و در دیجی‌کالا با قیمتی بالاتر برای فروش عرضه می‌کنند.

متاسفانه در دیجی‌کالا هم مشکل گارانتی و پشتیبانی کالا‌ها به چشم می‌خورد و بسیاری از دوربین‌ها و لنز‌ها را می‌بینیم که عملا بدون گارانتی یا با گارانتی‌های نامعتبر عرضه می‌شوند.

کد تخفیف نورنگار

جمع‌بندی

مراکز اصلی خرید دوربین در تهران را معرفی کردیم و ویژگی‌های مثبت و منفی هرکدام را بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر در شهر‌های دیگر هستید و می‌خواهید آنلاین خرید کنید، وب‌سایتی را برای خرید انتخاب کنید که حداقل از اصل بودن محصولات و گارانتی آن مطمئن باشید.

تجربه‌های خودتان از خرید دوربین و تجهیزات جانبی را با ما در میان بگذارید.

نویسنده : الهه سرباز

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه