دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

وقتی دوربین کارت‌حافظه را نمی‌شناسد

وقتی دوربین کارت‌حافظه را نمی‌شناسد

پیشنهاد نورنگار به شما این است که اگر برای دوربین شما چنین مشکلی پیش آمده قبل از هر کاری با متخصصین تعمیر دوربین نورنگار تماس بگیرید . اگر هنگامی که کارت حافظه را به PC یا Mac متصل کردید اتصال حاصل نشد، یا اگر کارت حافظه sd توسط دوربین خوانده نمی شود، مواردی که در ادامه ذکر شده است را بررسی کنید تا شاید مشکل برطرف شود.

توجه: تضمینی وجود ندارد که با انجام کارهای زیر کارت حافظه ی شما مجدداً کار خواهد کرد زیرا دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است منجر به بروز این مشکل شود.  اگر کارت حافظه به صورت فیزیکی آسیب دیده باشد، در این صورت شانس اینکه مشکل برطرف شود کم است.

قدم اول رسیدن به پاسخ این سوال است که:‌ SD card من کار نمی کند یا سیستم آن را نمی خواند؟ کارت های SD برای ذخیره سازی رسانه های دیجیتال، مانند عکس ها و کلیپ های ویدئویی در دوربین های دیجیتال، دوربین های فیلمبرداری، پخش کننده های MP3 و تلفن ها بسیار عالی هستند. در این بخش برخی از دلایلی که باعث می شود کارت ها با یک کامپیوتر کار نکنند را ذکر می کنیم.

برای رسیدم به پاسخ سوال بالا کارت SD را آزمایش کنید. اگر کارت SD با دستگاه شما کار می کند (به عنوان مثال، می توانید عکس ها را در دوربین ببینید) اما با کامپیوتر شما کار نمی کند، مطمئن باشید که کارت خوان رایانه مشکل دارد.

یک راه حل موقت میتواند اتصال دوربین، تلفن یا دستگاه دیگری به کامپیوتر با استفاده از کابل USB، و قرار دادن کارت SD داخل دستگاه مورد نظر، باشد. پس از اتصال، شما می توانید داده ها را از دستگاه به کامپیوتر بدون استفاده از پورت کارت SD کامپیوتر خود، انتقال دهید. راه حل بهتر و دایمی آن در بخش “بررسی آداپتورهای USB” که در ادامه مطرح می شود، وجود دارد.

کارت SD

  • بررسی آداپتورهای USB: اگر شما قصد دسترسی به کارت SD با استفاده از یک کارت خوان USB که به یک درگاه USB در رایانه متصل است، را دارید ولی به درستی کار نمی کند پیشنهادات زیر را امتحان کنید.

– از پورت های USB پشتی استفاده کنید. اگر شما دارای یک کامپیوتر با پورت های جلو و عقب USB هستید و خواننده به پورت های جلو متصل است، سعی کنید خواننده را به پورت پشتی متصل کنید.

– کابل USB را جدا کنید و دوباره وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که USB به طور صحیح به پورت USB وصل شده باشد. شما می توانید اتصال آن را با قطع اتصال USB و اتصال مجدد آن به پورت USB بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که اتصال USB نیز به کارت خوان بدون ایراد باشد. اگر این اتصال شل است، می تواند باعث شود که کارت خوان به درستی یا به طور کامل کار نکند.

– اتصال را قطع کنید و کامپیوتر را راه اندازی مجدد کنید. اتصال USB را قطع کنید، کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید، سپس اتصال USB را به پورت USB دوباره وصل کنید. گاهی اوقات این کار اتصال را مجددا برقرار می کند و به دستگاه اجازه می دهد تا دوباره کار را درست انجام دهد و کارت SD را بخواند.

– درایورهای موجود را نصب کنید. برخی از خوانندگان کارت USB ممکن است درایورهای موجود در وب سایت سازنده را داشته باشند. در بیشتر موارد، ویندوز به طور خودکار شناسایی و نصب درایورهای استاندارد را انجام می دهد، اما برخی از خوانندگان کارت ممکن است با درایور های طراحی شده به طور خاص برای آن دستگاه، بهتر کار کنند.

ارور کارت حافظه

– انواع مختلف کارت دیجیتال را آزمایش کنید. اگر خواننده USB کارت شما قادر به خواندن انواع دیگر کارت های دیجیتال باشد، برای تست کردن آن یک کارت دیگر را امتحان کنید. اگر نتوانست بخواند، کارت خوان USB ممکن است معیوب باشد و قادر به خواندن کارت های SD نیست.

  • کارت را کمی محکم تر فشار دهید: برای برخی از کارت خوان‌ها ممکن است مجبور شوید SD card را کمی محکم تر درون پورت کامپیوتر فشار دهید. البته باید توجه داشته باشید قصد وارد کردن به زور کارت حافظه به داخل Slot را نداریم اما کمی بیشتر از حد معمول خود فشار دهید تا اطمینان حاصل کنید که به درستی وارد Slot شده است.

کارت حافظه ناخوانا

اگر کارت SD با دستگاه شما (به عنوان مثال، دوربین) یا با کامپیوتر یا سایر کارت خوان ها کار نکند، ممکن است SD card خراب باشد. عیب یابی مربوط به کارت SD، در بخش “Write-Protection” انجام می شود.

توجه: اگر گوشی هوشمند شما قادر به خواندن و ذخیره داده ها بر روی یک کارت SD باشد، اما کارت SD شما در گوشی هوشمند شما کار نمی کند، کارت SD ممکن است توسط یک دستگاه که توسط سیستم عامل گوشی هوشمند شما قابل خواندن نیست فرمت شده باشد.

اگر به کارت حافظه دیگری دسترسی دارید، آن را به کارت خوان حافظه در کامپیوتر خود وارد کنید تا ببینید آیا کارت خوان داخلی درست کار می کند یا خیر. اگر آن را بخواند، کارت حافظه شما خراب است و احتمالا باید جایگزین شود.

  • Drive Icon در My Computer وجود ندارد: پس از قرار دادن کارت SD به کارت خوان خود، اگر هیچ درایوری در رایانه من برای دسترسی به کارت SD وجود ندارد، یک مشکل بالقوه ممکن است این باشد که کامپیوتر شما دارای حافظه مجازی کمی است. برای حل این مسئله، تمام برنامه های باز را ببندید و به مدت چند دقیقه به رایانه خود استراحت دهید. کارت SD را دوباره وصل کنید و ببینید که آیا درایور آن در My Computer می آید یا خیر.

همچنین اگر رایانه شما دارای ویندوز ویستا باشد، ممکن است لازم باشد یک patch را برای رفع اشکال مربوط به مسائل خواندن کارت های SD در ویندوز ویستا پیدا کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

  • بررسی Write-Protection: بسیاری از کارت های SD دارای یک ویژگی به نام حفاظت از نوشتن هستند که توسط یک سوئیچ در سمت چپ کارت SD روشن و خاموش می شود. با حفاظت از نوشتن فعال، فایل ها را نمی توان تغییر داد.

اگر کارت SD شما سوئیچ قفل نوشتن دارد، مطمئن شوید که روی حالت غیر فعال قرار گرفته یا در جهت مقابل گزینه “LOCK” باشد. سپس میتوانید دوباره از کارت SD استفاده کنید و ببینید آیا این مسئله را حل میکند یا خیر.

رفع ارور کارت حافظه

  • فرمت کردن: فرمت کردن برخی از رایانه‌ها، که اطلاعات را در کارت حافظه استفاده و ذخیره می کنند، بسیار شبیه نحوه فرمت دیسک در هنگام استفاده در رایانه می باشد. در بعضی موارد، دستگاه ممکن است کارت SD را به گونه ای فرمت کند که فقط در آن دستگاه قابل خواندن باشد.

توجه: اگر با کار کردن SD card در گوشی هوشمند خود مشکل دارید کارت احتمالا برای دستگاه یا رایانه ای که گوشی هوشمند شما را پشتیبانی نمی کند، فرمت شده است.

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر دستگاه (به عنوان مثال، دوربین) می تواند کارت حافظه را بخواند و کامپیوتر هم می تواند دستگاه را با استفاده از USB ببیند، کامپیوتر می تواند بدون توجه به نحوه فرمت، به رسانه دسترسی پیدا کند.

کارت SD

یک راه حل بالقوه برای حل این مشکل این است که کارت حافظه را در دستگاهی که استفاده می کنید، فرمت کنید تا کارت دوباره قابل خواندن باشد، اما به خاطر داشته باشید که این کار همه مطالب را پاک می کند. فرمت کردن باید به عنوان آخرین تلاش برای خواندن کارت انجام شود.

  • تعویض: اگر راه حل های فوق برای شما کار نکند ممکن است لازم باشد یک کارت حافظه جدید را به عنوان یک جایگزین خریداری کنید. همانند هر رسانه ذخیره سازی دیگر، کارت های SD، بسته به میزان استفاده از آن و جایی که استفاده می شود، با گذشت زمان از بین می روند. استفاده بیش از حد و یا شرایط جوی نامطلوب (دمای بالا و رطوبت زیاد) باعث خرابی SD card ها می شود.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

39 دیدگاه

  • Zahra گفت:

    سلام وقت بخیر من کارت رو عوض کردم فورمت خواست فرمت زدم الان میگه کارت پر است میشه راهنمایی کنید مشکل از چی میتونه باشع

    • سمیرا توکلی گفت:

      سلام احتمالا ویروسی شده. باید به خدمات کامپیوتری مراجعه کنید

  • مهدی جوخواست گفت:

    سلام گوشی من سیامی نت 8اصلاsDکارت داخل گوشیم ندارم وقتی می‌خوام عکس بگیرم نمیتونم عکس بگیرم پیام رو صفحه هست که دوربین نمی‌تواند به sdکارت وصل شود

    • سميراI گفت:

      سلام خسته نباشين ببخشين چرا وقتی می‌خوام عکس بگیرم نمیتونم عکس بگیرم پیام رو صفحه هست که دوربین نمی‌تواند به sdکارت وصل شود

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر احتمالا sd کارتتون در حالت قفل قرار داره ی چک کنین

  • آرش گفت:

    سلام. توی کارت حافظه دوربینم کلی عکس مهم دارم. ولی میگه اول باید فرمت کنی . ولی عکسهامو لازم دارم. مبشه بگید چیکار کنم تا درست بشه. لطفا. تشکر قربان

    • سمیرا توکلی گفت:

      سلام. مدل دوربینتون چی هست؟

    • ازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      من برنامه فیلتر شکن نصب کردم پیام میاد که نمیتونه ذخیره کنه در SD cart
      وقتی از دوربین استفاده می کنم چنین پیامی نمیاد فقط در برنامه فیلتر شکن
      ممنون میشم راهنمایی کنید

  • رضا حنفی گفت:

    سلام خسته نباشید گوشی من شیائومی نوت ۹هستش وچند روزه وقتی وارد دوربین میشم عکس نمیگیره ومینویسه نمیتوان به کارت sd دسترسی داشت ولی توواتساپ عکس میگیره میشه راهنماییم کنید

    • سمیرا توکلی گفت:

      سلام باید به مراکز خدمات موبایل مراجعه کنید احمالا رم ویروسی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *