دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چهار اشتباه رایج در ترکیب بندی و راه حل آنها

تکنیک و ترفند
چهار اشتباه رایج در ترکیب بندی و راه حل آنها

وقتی تازه وارد هستید، دنیای بزرگ ترکیب بندی عکاسی، میتواند مانند لیستی طولانی از قوانین به نظر برسد و با مشاهده فیلم هایی که در آنها عکاسان برای توضیح ترکیب بندی صحیح خطوطی را روی عکس ها ترسیم می‌کنند دچار سردرگمی شوید و نکات برایتان قابل لمس نباشد. پس اگر به دنبال یک مشاوره واقعی هستید، این نکات شروع بسیار خوبی است.

 

در این مطلب چهار اشتباه ترکیب بندی که اکثر عکاسان از آنها رنج میبرند را بررسی کرده، سپس راه حلی برای هر یک از آنها، ارائه می دهیم. هر نکته دارای یک بخش کاربردی “باید‌ها و نباید‌ها” است، و راه حل ارائه شده بسیار کارآمد‌ است.

 

خلاصه این نکات، به شرح زیر میباشد:

 

موضوع دوگانه – موضوع اصلی خود را کنار یک زمینه جالب نگذارید، با اینکار، تمرکز بیننده تقسیم می‌شود. بر روی یک موضوع تمرکز کنید.

 

نگاه – اگر موضوع شما در یک سمت تصویر است، بهتر است که به داخل کادر نگاه کند. نگاه کردن موضوع به خارج از کادر، تصویر شما را به دو قسمت تقسیم می‌کند و باعث ایجاد فضایی منفی می‌شود. اما اگر موضوع شما به داخل کادر نگاه کند، خیره شدن او، باعث تعادل ترکیب بندی شما می‌شود.

 

آموزش عکاسی

 

خطوط مماس – از خطوطی که در پس زمینه وجود دارند برای هدایت نگاه بیننده به موضوع استفاده کنید و اجازه ندهید این خطوط با سوژه تلاقی داشته باشند.

 

ترکیب بندی در عکاسی

 

تنبلی – قطعا این واضح‌ ترین نکته ترکیب بندی نیست، با این وجود از اهمیتی بالایی برخوردار است: تنبل نباشید. وقتی موضوعی را انتخاب کردید، ترکیب جالبی برای آن پیدا کنید. هیچوقت به اولین ترکیب بندی اکتفا نکنید.

 

ترکیب بندی در عکاسی

 

این هم چند نکته ساده اما موثر. این نکات در تمرکز بر روی موضوع و هدایت بیننده، به شما کمک می‌کنند. تصحیح این اشتباهات، امری ساده است اما ابتدا باید از ارتکاب آنها آگاه باشید.

 

اگر شما نیز نکات جالبی برای اشتراک گذاری دارید، آنها را در قسمت نظرات بنویسید.

 

نویسنده : یاسین زرین کام

1 Comment

  • کامران تختی گفت:

    سلام من در بازار سهام یا بورس مشغول کار هستم، امروز متوجه شدم که درست نگاه کردن به خطوط مورب در پیش بینی حرکت قیمت می تواند بسیار موثر باشد ولی به تمرکز فوق‌العاده ای نیاز دارد نظر شما در این مورد چیه؟ خوشحال میشم نظرتان را بدانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *