021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نامزدهای مسابقه ی 2020 World Press Photo اعلام شدند

نامزدهای مسابقه ی 2020 World Press Photo اعلام شدند

در اینجا قصد داریم نامزدهای معرفی شده برای 63امین دوره مسابقه world press photo 2020 ، و 10امین دوره مسابقه داستانی دیجیتال را معرفی کنیم.

نمایشگاه مسابقه world press photo 2020

نامزدهای مسابقه ی داستانی world press photo

در سال 2019 ، بنیاد world press photo جایزه جدیدی را به مسابقه عکس سالانه معرفی کرد: “عکس داستانی world press photo”

Chris McGrath عکاس Getty Images و عضو هیئت داوران عمومی مسابقه عکس 2020 از استرالیا: ” هر چه ما در عکس های خبری جلوتر می رویم ، مردم نگاه عمیق تری به چیزها می اندازند ، بنابراین شما داستانی دریافت می کنید که واقعاً عمیق است و در یک بازه زمانی طولانی اتفاق افتاده است ، و فکر می کنم که این عکس ها باید پاداش بگیرند.”

Lucy Conticello عضو هیئت داوران عمومی مسابقه عکس 2020 ( ایتالیا / ایالات متحده / انگلستان ): ” تصاویر داستان هایی می گویند و برخی از داستان ها پیچیده و ظریف هستند و نیازمند مجموعه ای از عکس ها هستند تا بتوانند واقعاً ما را در آن موقعیت قرار دهند تا درک کنیم که تفسیر و درک عکاس از آن وضعیت چیست.”

سه نامزد مسابقه ی داستانی world press photo عبارت اند از :

مسابقه عکاسی
Hong Kong Unrest (ناآرامی هنگ کنگ)
Nicolas Asfouri از دانمارک برای Agence France-Presse

در پایان ماه مارس در پاسخ به پیشنهادات دولت برای اصلاح قوانین موجود و اجازه استرداد مجرمین به سرزمین اصلی چین ، اعتراضاتی در هنگ کنگ برپا شد. تظاهرات های ضد دولتی در طی هفته های بعد زیادتر شدند و گروه های طرفدار دموکراسی متحد شدند و دانشجویان و دانش آموزان نقش بزرگی در اعتراضات و تظاهرات های زنجیره ای انسانی داشتند.

Lekgetho Makola ، رئیس کارگاه بازاریابی عکاسی ، رئیس هیئت داوران مسابقه عکس 2020 از آفریقای جنوبی: ” ما در حال مشاهده نوع جدیدی از جوانان در این سیاره هستیم. جوانی که مصمم است آینده خود را بنویسد (…) ، با نهادها و دولتهای بسیار قدرتمند و خطرناک مقابله کند.این داستان خاص در هر قاب تصویر بیان شده است.”

Chris McGrath : ” فکر می کنم آنچه این داستان را ساخته بود ویرایشی بود که توسط عکاس انجام شده بود و یک ظاهر خاص به دانش آموزانی که در این اعتراض شرکت داشتند ، بخشیده بود. به نظر من ، وقتی به این داستان خاص در مورد هنگ کنگ نگاه می کنیم ، آن عنصر کوچک است که ما را بیشتر و بیشتر به سوی داستان سوق می دهد. ”

عکس های مسابقه world press photo 2020عکس های برتر

Ethiopian Airlines Flight 302 Crash Site (سقوط پرواز 302 اتیوپی ایرلاین)
Mulugeta Ayene از اتیوپی برای Associated Press

در 10 مارس ، در پرواز هواپیمایی Ethiopian Airlines ET302 یک فروند بوئینگ 737 MAX ، شش دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه آدیس آبابا از رادار ناپدید شد و به زمین سقوط کرد و در نتیجه 157 نفر در هواپیما کشته شدند. این ضربه به حدی بود که هر دو موتور در دهانه ای به عمق 10 متر دفن شدند و شناسایی هر گونه بقایای انسانی تقریبا غیرممکن بود. در 14 نوامبر ، هشت ماه پس از سقوط ، محل برخورد شناسایی شد و بقایای ناشناس قربانیان در تابوت های یکسان گذاشته شد.

Pete Muller ، عکاس ، تهیه کننده چندرسانه ای و عضو هیئت داوران عمومی مسابقه عکس 2020 از ایالات متحده : ” من فکر می کنم این داستان فوق العاده با قدرت و با دقت انجام شده است و آنچه را که عکاس در عواقب سقوط هواپیمای بوئینگ آدیس آبابا دیده است ، با ما به اشتراک می گذارد.”

Lekgetho Makola: ” در مورد برداشتی که هنوز هم از آفریقا میشود بسیار صحبت کرده است. این پروژه خاص یک بستر عالی برای مقابله با کلیشه های آفریقا بود (…) برای من ، علاوه بر مرگ ، غم و اندوه ، این پروژه یک موضوع بسیار مهم را برای سایر نقاط جهان برجسته کرده است که آفریقا در حال توسعه است ، آفریقا آن چیزی نیست که مردم سالهاست که آن را می شناسند ، آفریقا بخشی از جهان است. ”

عکاسی سیاه و سفیدبرندگان مسابقه world press photo 2020
Kho, the Genesis of a Revolt (پیدایش یک شورش)

Romain Laurendeau از فرانسه

جوانان بیش از نیمی از جمعیت الجزایر را تشکیل می دهند و طبق گزارش یونسکو 72 درصد افراد زیر 30 سال در الجزایر بیکار هستند. لحظات محوری در تاریخ الجزایر ، مانند انقلاب “اکتبر سیاه” سال 1988 ، جوانان را عصبانی کرده است. اکتبر سیاه به شدت سرکوب شد – بیش از 500 نفر در پنج روز کشته شدند – و به دنبال آن یک “دهه سیاه” خشونت و ناآرامی صورت گرفت. بعد از سی سال ، آثار آن دهه هنوز وجود دارد.

Mariana Bazo ، عکاس خبری و عضو هیئت داوران عمومی مسابقه عکس 2020 از پرو : ” عکاس سعی کرده است داستان جوانان را نه تنها در حال حاضر بلکه داستان آن ها را در طی چندین سال بازگو کند. او سعی کرده است در مجاورت محله ها و مردم باشد و نحوه ی زندگی آن ها را از نزدیک ببیند. اما این نشان از اعتراضات نیز دارد. برای من ، این داستان بسیار قدرتمند است زیرا احساس می کنم در آنجا هستم. ”

Sabine Mayer ، مدیر عکاسی انجمن ملی Audubon و عضو هیئت داوران عمومی مسابقه عکس 2020(ایالات متحده / فرانسه) : ” این داستان یک پروژه بلند مدت است که بیش از چندین سال توسط یک عکاس که دسترسی فوق العاده ای داشته است ، انجام شده است. عکس گرفتن در الجزایر در حاضر بسیار دشوار است. (…) هر عکس به خوبی ترکیب بندی شده است ، ترتیب بندی بی عیب و نقص است.”

[relatedpost post=”133381″]

نامزد های عکس سال World Press Photo

“عکس سال” World Press Photo از عکاسي كه خلاقيت و مهارت هاي ديداري او باعث شده تصويري ثبت کند كه يك واقعه يا موضوع با اهميت خبری را در آن سال نشان دهد ، تقدیر مي كند.

Lekgetho Makola ، رئیس هیئت داوران مسابقه عکس 2020 هنگامی که از او درمورد انتخابشان پرسیدند ، گفت: ” این تصمیم گیری دیگر در مورد قضاوت تکنیک ها نیست بلکه بیشتر در مورد تأثیر بالقوه تصویر بر جامعه است. ”

Pete Muller :” ما چیزهایی را دیدیم که سرتیتر خبرها بودند اما همچنین شاهد موضوعات بسیار مهم ، جالب و ظریفی بودیم که مربوط به افرادی بودند که آنها را تجربه کرده اند.”

سه نامزد عکس سال مسابقه world press photo 2020 :

 

مسابقه world press photo 2020
Relative Mourns Flight ET 302 Crash Victim (عزاداری بستگان قربانی سقوط پرواز ET 302)
Mulugeta Ayene از اتیوپی برای Associated Press

یکی از بستگان قربانی سقوط هواپیمای اتیوپی هواپیمایی ET302 هنگام سوگواری در محل سقوط ، در 14 مارس ، خاک را در صورت خود می اندازد. قدرت این ضربه باعث شده است که شناسایی این فرد دشوار باشد.

Pete Muller: ” این لحظه خارق العاده ای است که از طریق نوعی تکنیک مرسوم فتوژورنالیستی اجرا شده است اما لحظه ای واقعاً عمیق از غم و اندوه جهانی بشر را به تصویر می کشد.”

Mariana Bazo: ” این عکس رنج مردم را نشان می دهد ، و این چیزی است که عکاس نسبت به آن بسیار حساس بوده است. از نظر من ، او آن را به روشی بسیار زیبا نشان داده است.”

مسابقه عکی ورلد پرس فتو
Clash with the Police During Anti-Government Demonstration (درگیری با پلیس در جریان تظاهرات ضد دولت)
Farouk Batiche از الجزایر برای Deutsche Presse-Agentur

دانشجویان در جریان تظاهرات ضد دولت در الجزایر ، در تاریخ 21 مه ، با پلیس های شورشی درگیر شدند.

Sabine Mayer : ” این عکس خاص نشان دهنده نیاز جوانان برای مطالبه ی آینده ی خود است.”

Lucy Conticello: ” این عکس بسیاری از چهره های مختلف را در یک ردیف قرار داده است و حالت چهره و رنگ ها به شما کمک می کند تا بازتاب ها را دریافت کنید. با این تصویر ، احساس می کنم با آنها در آنجا بوده ام و آنچه را که احساس کرده اند را تجربه می کنم. ”

[relatedpost post=”129694″]

وردپرس فتو 2020
Straight Voice (صدای مسقیم)
Yasuyoshi Chiba از ژاپن برای Agence France-Presse

در Khartoum سودان ، در 19 ژوئن یک جوان ، که از طریق تلفن های همراه روشن شده است ، شعری را تلاوت می کند و معترضین شعارهای خواستار حکومت غیرنظامی را سر می دهند.

Lekgetho Makola : “این تصویراز مهمترین پیشرفت در شرق آفریقا صحبت می کند. کشوری که در چندین دهه هرگز شاهد آزادی و دموکراسی نبوده است. هرگز انتظار نمی رفت که جوانان شروع به مقابله با

دیکتاتورها کنند و سرانجام بدون بالا بردن اسلحه آنها را سرنگون کنند. ما این جوان را می بینیم که تیراندازی نمی کند ، سنگ نمی اندازد ، بلکه شعر می خواند و احساس امید را ابراز می کند. ”

Tanvi Mishra ، ویراستار عکس ، مدیر خلاق Caravan و عضو هیئت داوران مسابقه مسابقه عکس 2020 از هند: ” این قدرت جوانان را نشان می دهد ، قدرت هنر را نشان می دهد ، امید را نشان می دهد. این نیرویی را که مردم باید بیشتر ببینند ، مجدداً دوباره زنده می کند تا بتواند امید را زنده نگه دارد ، تا مردم با این نبردهای بزرگ مقابله کنند.”

آثار برگزیده مسابقه world press photo 2020

Awakening (بیداری)
Tomek Kaczor از لهستان برای Duży Format, Gazeta Wyborcza

یک دختر 15 ساله ارمنی که به تازگی از حالت کاتاتونیک (نوعی روان گسیختگی) که توسط سندرم Resignation Syndrom ایجاد شده است ، بیدار شده است ، در یک صندلی چرخدار کنار والدینش ، در یک مرکز پذیرش پناهندگان در Podkowa Leśna ، لهستان نشسته است.

Lekgetho Makola : ” وقتی خانواده ها از یک مکان به مکان دیگر منتقل می شوند ، طرد می شوند ، اخراج می شوند … این فقط مربوط به استرس جسمی نیست ، بلکه به فشار روانی نیز مربوط می شود. (…) وقتی این تصویر را دیدم ، می خواستم بیشتر بدانم ، میخواستم بدانم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.”
Mariana Bazo : ” برای من ، این تصویر به دلیل ترکیب بندی دست بستگان که از او مراقبت می کنند ، بسیار قدرتمند است.”

برندگان مسابقه world press photo 2020
Injured Kurdish Fighter Receives Hospital Visit (عیادت جنگجوی کرد)
Ivor Prickett از ایرلند برای The New York Times

احمد ابراهیم که یک جنگنده SDF است به شدت سوخته بود ، در تاریخ 20 اکتبر دوست دخترش در بیمارستانی در Al-Hasakah سوریه به دیدنش میرود. او در ابتدا تمایلی به ورود به اتاق نداشت ، زیرا از جراحات وی وحشت داشت ، اما یک پرستار او را متقاعد کرد که دست احمد را بگیرد و مکالمه ای کوتاه داشته باشند.

Pete Muller : ” ما فکر میکنیم که این یک داستان قدرتمند است. ایالات متحده تصمیمی جنجالی برای عقب نشینی نیروهای خود از آن منطقه ی سوریه گرفت ، و این عقب نشینی عواقب مهم نظامی برای ساكنان آن منطقه داشت. ”

Sabine Mayer : ” سیاست جغرافیایی منجر به یک نتیجه انسانی و ساده می شود. تصمیمات بزرگ عواقبی برجای می گذارد و بر انسان تأثیر می گذارد. برای من ، این چیزی است که من در این تصویر می بینم ، و از نظر من ویران کننده است. ”

مسابقه world press photo 2020
Nothing Personal – the Back Office of War (هیچ چیز شخصی نیست_پشت صحنه ی جنگ)
Nikita Teryoshin از روسیه

یک تاجر در روز پایانی نمایشگاه ، در نمایشگاه بین المللی دفاع و کنفرانس (IDEX) در ابوظبی امارات متحده عربی ، در 18 فوریه ، یک جفت نارنجک ضد تانک را قفل کرد.

Pete Muller : ” این عکسی است که در یک رویداد بین المللی اسلحه گرفته شده است. (…) من او را در این سالن های قدرت ، در حال حضور پیدا کردن در این جلسات ، ارائه این دستگاه ها به افرادی که آن ها را خرید و فروش می کنند و سرانجام آنها را مستقر می کنند ، تصور میکنم. اما اکثر آنها هرگز در واقع نمی فهمند که دریافت سلاحی مانند آن چقدر می تواند ویران کننده باشد.”

Tanvi Mishra : “این عکس تقریباً ماهیت تبلیغاتی دارد ، و این جایی است که تعجب می کنید که ایا این عکس خبری است؟ یا اینطور نیست؟ اما من فکر می کنم چون این ایده را به چالش می کشد ، ما را به سمت آن سوق می دهد.”

[relatedpost post=”82940″]

طبقه بندی نامزد ها

هیئت داوران از هر هشت گروه مسابقه عکس سال 2020 ، سه تصویر منفرد و سه تصویر داستانی را به عنوان نامزد انتخاب کردند که این گروه ها عبارت اند از: موضوعات معاصر ، اخبار عمومی ، محیط زیست ، طبیعت ، پروژه های بلند مدت ، پرتره ها ، اخبار فوری و ورزش.

همچنین داوران نامزدهایی در زمینه ی “تعامل سال” انتخاب کردند که برنده ی جایزه ی آن به دلیل ایجاد داستانی تعاملی و جالب از طریق ویرایش ماهرانه و طراحی و هم افزایی موثر فرم و محتوا تجلیل میشود.
آن ها همچنین نامزدهایی در زمینه ی “ویدئو آنلاین سال” انتخاب کردند که برنده ی جایزه ی آن به دلیل ساخت ویدئو برای شبکه ی جهانی که با ویرایش ماهرانه و طراحی صوتی و تصویری مناسب و روایت داستانی قانع کننده همراه با تأثیرگذاری همراه است ، تجلیل میشود.

هیئت داوران مسابقه world press photo 2020 همچنین در هر یک از بخش های مسابقه داستان پردازی دیجیتال سه محصول را معرفی کرد: طولانی ، کوتاه و تعاملی که گالری نامزدهای مسابقه داستانی دیجیتال را میتوانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

https://www.worldpressphoto.org/collection/digitalstorytelling/winners/2020

برندگان در ماه آوریل اعلام میشوند

برندگان مسابقه عکس 2020 و مسابقه داستان دیجیتال در جشنواره ی جوایز که در 16 آوریل در آمستردام برگزار می شود ، اعلام می شوند.

هردو برنده ی “عکس سال” و “عکس داستانی سال” مسابقه world press photo 2020 از جایزه ی نقدی 10000 یورویی برخوردار هستند.

نامزدها به آمستردام سفر میکنند و در اقامتگاههای پرداخت شده توسط بنیاد World Press Photo مستقر میشوند تا بتوانند در نمایشگاه جوایز و جشنواره World Press Photo حضور پیدا کنند و در جلسات و کارگاههای آموزشی شرکت کنند.

نمایشگاه مسابقه world press photo 2020

عکس های برنده جایزه در یک نمایشگاه یکساله جمع آوری می شوند که از 120 شهر و 50 کشور بازدید می کند و بیش از 5 میلیون نفر از آن بازدید میکنند. این نمایشگاه در تاریخ 18 آوریل در De Nieuwe Kerk در آمستردام هلند آغاز می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *