021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

A Sharper Scaling، برنامه‌ای برای بالا بردن رزولوشن تصویر

A Sharper Scaling، برنامه‌ای برای بالا بردن رزولوشن تصویر

اگر دوربینی که با آن عکاسی می‌کنید، دارای رزولوشن پایینی باشد، احتمالا برای چاپ در ابعاد بزرگ با مشکل مواجه می‌شوید. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای حل این مشکل، دوربین‌شان را تعویض کنند و از دوربین‌هایی با رزولوشن بالا مانند کانن 5D Mark IV (با 30 مگاپیکسل) یا نیکون D810 (با 36 مگاپیکسل) استفاده کنند. اما ازآنجایی ‌که این روش معمولا هزینه زیادی روی دست عکاسان می‌گذارد، برخی از کاربران ترجیح می‌دهند با نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، رزولوشن عکس‌هایشان را بالا ببرند. به‌تازگی یک نرم‌افزار رایگان به نام A Sharper Scaling منتشر شده است که هم روش کارکرد آن بسیار ساده است و هم مدعی شده است که کیفیت بزرگنمایی آن از روش‌های پیش‌فرض فتوشاپ بهتر عمل می‌کند.

این برنامه که توسط فردی به نام Steffen Gerlach توسعه یافته است، در حال حاضر فقط برای کاربران ویندوز در دسترس است و نسخه مخصوص اپل آن منتشر نشده است. او در وب‌سایت رسمی برنامه A Sharper Scaling تصاویر آزمایشی بزرگ شده با فتوشاپ را در کنار این برنامه قرار داده، که حتی در بزرگنمایی‌های کم نیز تاثیر آن به خوبی مشخص است.

به عنوان مثال در تصاویر زیر می‌توانید این مقایسه را مشاهده کنید: از چپ به راست، ابتدا تصویر اصلی، بزرگنمایی با فتوشاپ با تنظیمات bicubic interpolation و BI + sharpen و نهایتا بزرگنمایی با A Sharper Scaling را مشاهده می‌کنید.

برنامه A Sharper Scalingدقت این بزرگنمایی‌ها در تصویر گرافیکی زیر به خوبی مشخص است:

برنامه A Sharper Scaling

البته این برنامه تنها برای بزرگ کردن یا در واقع افزایش رزولوشن تصویر استفاده می‌شود و برای افزایش شارپنس تصویر باید از روش‌های دیگری مانند آنچه که در این پادکست نورنگار درباره آن توضیح داده شده است استفاده کنید.

از آنجا که این نرم‌افزار یک برنامه رایگان است، بد نیست که شما هم آن را دانلود و آزمایش کنید. رابط کاربری مینیمال برنامه A Sharper Scaling ، استفاده از آن را برای همگان ساده می‌کند. تنها کاری که باید بکنید این است که از دکمه ورود عکس، یک عکس را به برنامه معرفی کنید، مقدار بزرگنمایی را تعیین کنید و دکمه پردازش را بزنید. خوب برنامه A Sharper Scaling باقی کارها را برایتان انجام می‌دهد.

این برنامه تحت با گواهینامه انتشار رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرد.

[porto_content_box animation_type=”bounce” animation_duration=”2000″]دانلود نرم‌افزار A Sharper Scaling[/porto_content_box]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه