021-7356

عکاسی از رنگ‌ها در فصل پاییز

عکاسی از رنگ‌ها در فصل پاییز

عکاسی از رنگ های پاییزی یکی از اولین اولویت‌های هر عکاس طبیعت و منظره است و به همین خاطر فصل پاییز، فصل مورد علاقه‌ی این دسته از عکاسان شناخته می‌شود.

 

عکاسی با-موبایل از پاییز

 

[presto_player id=376961]

1- یک سوژه خوب پیدا کنید

اولین چیزی که برای آموزش عکاسی از رنگ های پاییزی باید در نظر داشته باشید این است که قصد دارید از چه سوژه‌ای عکاسی کنید. در فصل پاییز شما سوژه‌های متفاوتی مثل منظره‌های جذاب، درخت‌ها، برگ‌ها، آب و… را در اختیار دارید. این سوژه‌ها به خاطر اینکه ظاهر واقعی پاییز را نشان می‌دهند کاملا برای عکاسی مناسب هستند. بهترین زمان هم برای عکاسی از برگ‌ها زمانی است که رنگ آن‌ها شروع به تغییر می‌کند.

 

عکاسی از رنگ های پاییز

 

سوژه‌های دیگری که می‌توانید در فصل پاییز از آن‌ها عکاسی کنید، عبارتند از ساختمان‌ها، پیاده رو ها یا پل هایی که در مقابل یک منظره رنگی قرار گرفته‌اند و…. ترکیب این سوژه‌ها با رنگ‌های پاییز به شما کمک می‌کند به زیبایی این فصل را به تصویر بکشید.

2- نور

خودتان را فقط محدود به عکاسی در روزهای روشن و آفتابی نکنید. روزهای ابری نیز برای عکاسی مناسب هستند و به خاطر نرمی نور کمک می‌کنند رنگ‌ها را به صورت کاملا یکدست و با کنتراست کمتری ثبت کنید. در روزهای ابری رودخانه‌ها برای عکاسی کاملا مناسب هستند بخصوص هنگامی که با رنگ های گرم پاییزی ادغام شوند.

 

عکاسی از رنگ های پاییز

 

3- مکان عکسبرداری

مهم‌ترین موضوع برای عکاسی از رنگ های پاییز مکان عکسبردای است. شما می‌توانید از چندین مکان مختلف برای عکاسی استفاده کنید و حداقل دو روز را برای این کار اختصاص دهید. با یک بررسی مختصر و رایزنی با افرادی که زیاد به مسافرت می روند می توانید مکان های نابی را در استان خود یا سایر استان ها برای عکاسی پاییزی انتخاب کنید.

 

 

[relatedpost post=”86541″]

4- با لنزهای واید عکاسی کنید

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای عکاسی از رنگ‌های پاییز استفاده کنید، عکاسی از یک منظره نسبتا واید است. برای مثال می‌توانید در حالی از درخت‌ها عکاسی کنید که در پس زمینه عکس خودتان یک منظره رنگی دارید. این روش باعث می‌شود عکس‌های شما از لحاظ بصری خیلی جذاب‌تر از وقتی باشد که از یک ساختمان یا درخت تنها عکاسی کنید. این کار کمک می‌کند شما بتوانید به بیننده بگویید در چه زمانی از سال عکاسی کرده‌اید.

 

عکاسی از رنگ ها در پائیز

 

5- تاکید بر الگوهای رنگی

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که برای عکاسی از رنگ های پاییز می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، این است که رنگ‌ها را به صورت مجزا و بصورت الگویی از رنگ ها ثبت کنید. طیف‌های زیبای رنگ قرمز، زرد، قهوه‌ای و نارنجی می‌توانند ظاهر بسیار زیبایی به عکس شما بدهند. به دنبال الگوهای مختلفی داخل برگ‌ها بگردید. این الگوها می‌توانند یک رنگ خاص باشند و یا ترکیبی از رنگ‌های مکمل. با گرفتن لنز خودتان به سمت قسمت مشخصی از جنگل و یا یک دسته برگ زیبا می‌توانید نظم و تاثیرگذاری را به عکس‌های خودتان اضافه کنید و به این شکل عکس‌هایی بگیرید که از لحاظ بصری خیلی زیبا هستند.

 

عکاسی در پائیز

 

6- از نور پس زمینه استفاده کنید

یکی از تکنیک‌های خیلی خوبی که می‌توانید برای عکاسی از پاییز استفاده کنید این است که به صورت مستقیم رو به آفتاب عکاسی کنید( با رعایت احتیاط های لازم). عکاسی رو به نور می‌تواند باعث خلق عکس‌های خیلی زیبایی شود. این کار باعث می‌شود که برگ‌ها درخشان‌تر به نظر برسند و رنگ‌های آن‌ها نیز به شکل خیلی زیباتری منعکس شود. البته باید مراقب بازتاب نور داخل لنز باشید. قرار دادن خورشید پشت یک درخت می‌تواند این مشکل را تا حدودی برطرف نماید.

 

[relatedpost post=”88726″]

 

عکاسی در پائیز

 

7- استفاده از زاویه عمود بر جهت نور

 

از دیگر تکنیک‌هایی که باعث خلق عکس‌های خیلی زیبای پاییزی می‌شود، می‌توان به عکاسی با زاویه عمود بر جهت نور اشاره کرد. برای استفاده از این تکنیک باید به گونه‌ای بایستید که خورشید در سمت چپ یا راست شما قرار داشته باشد. همچنین ترکیب رنگ‌های زرد و نارنجی با آبی آسمان نیز می‎تواند باعث خلق عکس‌های خیلی زیبایی شود.

 

 

8- پائین را نگاه کنید

عکاسی پائیزی

 

هنگامی که رنگ‌های زیبای پاییزی را می‌بینید، ممکن است رنگ‌های زیبایی که زیر پای شما قرار دارد را نبینید. در صورتی که درخت‌ها بدون شاخ و برگ بودند نا امید نشوید. شما باز هم می‌توانید رنگ‌های پاییزی را روی زمین ثبت کنید. این عکس‌ها را می‌توانید در اواخر پاییز و درحالی که برگ درخت‌ها افتاده‌اند ثبت کنید. بسته به نوع درخت‌هایی که در منطقه وجود دارد حتی رنگ این برگ‌ها نیز می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد و به همین خاطر می‌توانید عکس‌های خیلی زیبایی بگیرید.

9- مه صبح‌گاهی

آموزش عکاسی در پائیز

در زمان عکاسی از رنگ های پاییز استفاده از مه را فراموش نکنید. استفاده از این شرایط رویایی می‌تواند با تغییر جو و رمزآلود کردن عکس باعث ایجاد یک حس متفاوت در بیننده شود. شما می‌توانید از مه صبح‌گاهی در اطراف یک دریاچه و یا یک جنگل مه‌آلود عکاسی کنید.

10 دیدگاه

  • ashkan گفت:

    سلام و عرض ادب عکاسی از رنگ های پاییزی یکی از اولین اولویت‌های هر عکاس طبیعت و منظره است و به همین خاطر فصل پاییز، فصل مورد علاقه‌ی این دسته از عکاسان شناخته می‌شود.پاییز فصل بسیار خوبی برای عکاسی است. این فصل رویایی موقعیت‌های عکاسی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • nima گفت:

    با سلام و خسته نباشید مناظر پاییز بدون‌شک چشم‌نواز و متحیرکننده هستند به طوری که کافی است لنز دوربین را به سوی آن تنظیم کنید و دکمه شاتر را فشار دهید.

  • شهرام گفت:

    درود من عاشق عکاسی پاییزی هستم. چه چیزی می تواند از برگ های طلایی که روی چمن های سرسبز دراز کشیده اند یا در مقابل آسمان آبی با وزش باد رقص کنان خودنمایی میکنند زیباتر باشد

  • هادیان گفت:

    پلارایزرها در جلوی لنز قرار می گیرند و نور بازتاب شده را کاهش می دهند. انعکاس بر روی برگ های مرطوب و/یا مومی شکل، شدت رنگ را کاهش می دهد، بنابراین با جلوگیری از رسیدن این نور ناخواسته به سنسور دوربین، عکس های پاییزی شما پلارایزرها در جلوی لنز قرار می گیرند و نور بازتاب شده را کاهش می دهند. انعکاس بر روی برگ های مرطوب و/یا مومی شکل، شدت رنگ را کاهش می دهد، بنابراین با جلوگیری از رسیدن این نور ناخواسته به سنسور دوربین، عکس های پاییزی شما را زیبا تر میکند .

  • فرجام گفت:

    بعد از طلوع خورشید و یا قبل از غروب خورشید به عنوان ساعات طلایی شناخته می شود. اگر زمانی را صرف مشاهده نور عصر کرده باشید، دلیل آن را می‌دانید: وقتی خورشید در آسمان پایین است، نور زیبا، ملایم و طلایی را در سراسر زمین می‌تاباند نوری که هنگام روشن کردن سوژه‌های پاییزی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *