021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال 1400

بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال 1400

قبل از معرفی بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال 1400 ، فراموش نکنید که کانن با در نظر گرفتن نیاز‌های مشتریان خود، مبدل‌های مخصوصی را تولید کرده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، لنز‌های دوربین‌های DSLR این شرکت که دارای مانت EF یا EF-S هستند را به دوربین‌های بدون آینه کانن متصل و از آن‌ها استفاده کنید.

دوربین Canon R5

دوربین کانن R5 برای عکاسانی ساخته شده است که هم به رزولوشن بالا، هم به سرعت زیاد و هم به قابلیت‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری در اکوسیستم بدون آینه کانن نیاز دارند. این دوربین یک استاندارد جدید در دنیای کانن محسوب می‌شود و با استفاده از حسگر بسیار پیشرفته 45 مگاپیکسلی خودش می‌تواند با رزولوشن 8K فیلم‌برداری کند!

پردازشگر DIGIC X کانن به عنوان سریع‌ترین پردازنده ساخت این شرکت، در دوربین Canon R5 به کار گرفته شده تا آن را به بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال 1400 تبدیل کند. این پردازشگر به شما امکان می‌دهد تا با حساسیت ISO 100 تا 51200 کار کنید و عکس‌هایی با حداقل نویز ممکن در این بدنه فول‌ فریم را ثبت نمایید.

نکته مهم درباره قدرت این پردازشگر، امکان عکس‌برداری پی‌درپی با سرعت 12 فریم بر ثانیه (همراه با فوکوس و نورسنجی خودکار در هر فریم) با تمام رزولوشن حسگر است!

ضمن اینکه اگر به سرعت عکس‌برداری بالاتر نیاز داشته باشید، می‌توانید با غیر فعال کردن پرده شاتر مکانیکی دوربین و استفاده از شاتر الکترونیکی، سرعت عکس‌برداری با همین رزولوشن را به 20 فریم بر ثانیه برسانید. می‌دانیم این سرعت برای عکاسان خبری و ورزشی بسیار کاربردی است.

اما کار این پردازشگر همین‌جا به پایان نمی‌رسد. دوربین کانن R5 می‌تواند با رزولوشن 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این دوربین برای فیلم‌برداری 8K به رکوردر جانبی هم نیاز ندارد. یعنی می‌توانید مستقیماً روی کارت حافظه خود دوربین (در صورتی که کارت پرسرعت استفاده کنید) این کار را انجام دهد.

کانن R5 جزو معدود دوربین‌های دنیاست که می‌تواند با فرمت 4K و به صورت اسلوموشن هم فیلم بگیرد. شما می‌توانید با فرمت 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه ویدئو‌هایی با عمق رنگ  4:2:2 10-bit و پروفایل رنگی خام Canon Log فیلم‌برداری کنید. فراموش نکنید که این قدرت فیلم‌برداری می‌تواند با فوکوس Dual Pixel AF اختصاصی کانن هم ترکیب شود.

امکانات صدابرداری حرفه‌ای با استفاده از ورودی‌ و خروجی های 3.5mm صدا برای میکروفون و هدفون نیز روی این دوربین وجود دارد و متأسفانه همانند دیگر دوربین‌های DSLR رده بالای کانن، عایق‌بندی قدرتمند و پیشرفته این دوربین، باعث شده تا فلاش روی دوربین از روی بدنه R5 حذف شود.

حسگر این دوربین می‌تواند با استفاده از 1053 نقطه فوکوس که تقریباً 100% کادر تصویر را پوشش می‌دهند، چه در هنگام فیلم‌برداری و چه عکاسی، فوکوسی با سرعت قابل مقایسه با تکنولوژی Phase Detection را برایتان انجام دهد.

از آنجا که لرزش دست می‌تواند یک مشکل مهم در هنگام عکاسی با نور کم باشد، دوربین Canon R5 نخستین دوربین کانن است که یک لرزشگیر فیزیکی روی آن قرار گرفته است. بنابراین برای کسانی که می‌خواهند از لنز‌های بدون لرزشگیر کانن روی این بدنه استفاده کنند، موقعیتی عالی محسوب می‌شود تا بتوانند از سرعت‌های پایین شاتر در نور کم استفاده کنند.

شرکت سازنده هر چه در توان داشته در این دوربین قرار داده تا آن را تبدیل به بهترین دوربین بدون آینه کانن کند. منظره‌یاب فوق‌العاده با رزولوشن 5.67 میلیون نقطه، صفحه نمایش لمسی بزرگ 3.2 اینچی با رزولوشن 2.1 میلیون نقطه، نمایشگر تک رنگ بالای دوربین (همانند DSLRهای پیشرفته این شرکت)، پشتیبانی از کارت‌های حافظه CFexpress Type B  و  SD UHS-I و امکان استفاده از WiFi برای اتصال به نرم‌افزار فوق‌العاده کانن برای گوشی‌های هوشمند از دیگر امکانات این دوربین پیشرفته است.

دوربین Canon R6

شرکت کانن در جولای سال پیش یک دوربین پیشرفته فول فریم بدون آینه را برای عکاسان حرفه‌ای معرفی کرد که به نوعی مدل ساده‌تر R5 محسوب می‌شود. مانند روال قدیمی کانن، هر چقدر دوربین‌های فول فریم این شرکت عدد بزرگ‌تری دارند، رده پایین‌تری هم می‌گیرند و به همین دلیل هم R6 را می‌توان در رده‌ای پایین‌تر از R5 در نظر گرفت.

بدنه R6 تقریباً مشابه EOS-1D X III در بین دوربین‌های DSLR کانن است که در بدنه‌ای کوچک‌تر و بدون آینه قرار گرفته است.

در این دوربین یک حسگر 20 مگا پیکسلی CMOS ساخت خود کانن استفاده شده و برای کسانی که در شبکه‌های اجتماعی، وب یا چاپ در ابعاد کوچک فعال هستند کاملاً مناسب است. این حسگر با پردازشگر پرسرعت DIGIC X ترکیب شده و به دوربین امکان می‌دهد تا با سرعت 12 فریم بر ثانیه (با شاتر مکانیکی) و 20 فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی عکاسی پی‌درپی کند.

همچنین به دلیل اینکه رزولوشن این دوربین پایین‌تر از R5 است، پردازش نویز بهتری هم دارد و می‌توانید حساسیت آن را تا ISO 204800 بالا ببرید. بنابراین این دوربین در نور کم عملکرد بهتری نسبت به R5 دارد.

حالا حساسیت بالای این حسگر را در کنار لرزشگیر بی‌نظیر این دوربین قرار دهید تا ببینید چرا این دوربین یکی از بهترین دوربین‌ها برای عکاسی در نور کم است. برای اولین بار در بین دوربین‌های EOS کانن، R6 از یک لرزشگیر 5 محوره بهره‌مند است که می‌تواند تا 8 استاپ لرزش دست را کاهش دهد. بله درست خواندید، 8 استاپ!

این لرزشگیر می‌تواند در هنگام استفاده از لنز‌های دارای لرزشگیر طبیعی RF یا EF کانن، با آن‌ها ترکیب شده و عملکرد بهتری را نشان دهد.

از موارد دیگری که باعث می‌شود تا کانن R6 را در لیست بهترین دوربین بدون آینه کانن قرار دهیم، نسخه دوم سیستم فوکوس قدرتمند کانن یعنی تکنولوژی Dual Pixel CMOS AF II در این دوربین است. این ماژول فوکوس شامل 1053 نقطه فوکوس تشخیص فاز می‌شود که در سرتاسر حسگر پراکنده هستند و تقریباً 100% کادر تصویر را پوشش می‌دهند.

این سیستم فوکوس پیشرفته یکی از دلایلی است که موجب محبوب شدن دوربین R6 در بین فیلم‌برداران شده است.

شما می‌توانید با لمس کردن هر نقطه از نمایشگر دوربین، با سرعتی باورنکردنی مشابه با آنچه در هنگام عکاسی با DSLR می‌بینید، روی سوژه فوکوس کنید یا جای فوکوس را تغییر دهید. البته اغلب لنز‌های مانت R کانن این امکان را به شما می‌دهند تا در هر لحظه، فوکوس را به صورت دستی هم کنترل کنید تا جابه‌جایی فوکوس را با حرکت نرم‌تری انجام دهید.

منظره‌یاب چشمی OLED  نیم اینچی این دوربین رزولوشنی برابر با 3.69 میلیون نقطه و بزرگنمایی 0.76X دارد و نمایشگر 3 اینچی آن هم 1.62 میلیون نقطه‌ای است که به طور کامل به بیرون باز می‌شود و به هر جهت می‌چرخد. این دو در کنار هم، امکان کادربندی در هر شرایطی را به عکاسان می‌دهند.

در کنار امکانات عکاسی، دوربین R6 می‌تواند با رزولوشن 4K و سرعت اسلوموشن 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و در صورت استفاده از رزولوشن Full HD 1080p می‌تواند با سرعت عالی 120 فریم بر ثانیه و خروجی رنگی  4:2:2 10-bit ضبط کند. ضمناً خبر خوب برای ویرایشگران ویدیو اینکه پروفایل خام ویدیویی Canon Log و همچنین فرمت HDR-PQ با داینامیک رنج بسیار زیاد هم در دسترس است.

عایق‌بندی کامل برای محیط‌های خارج از استودیو، درگاه‌های ارتباطی WiFi و NFC ، پشتیبانی از کارت حافظه پرسرعت SD UHS-II با دو اسلات جداگانه و درگاه‌های 3.5mm هدفون و میکروفن از دیگر امکانات این دوربین حرفه‌ای است.

دوربین Canon RP

مشخصات دوربین کانن RP روی کاغذ چندان چشمگیر نیست. اما نگذارید که این مشخصات شما را به اشتباه بیندازد. شما با یکی از بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال 1400 روبرو هستید که در بدنه‌ای بسیار کوچک و کامپکت یک حسگر 26.2 مگا پیکسلی ساخت خود کانن را جای داده است.

این دوربین تقریباً یک سال قبل از R6 معرفی شد و هنوز مشخص نیست که آیا کانن قصد دارد این سری از دوربین‌ها را با نام‌هایی مانند RP Mark II یا RP 2 و … ادامه دهد یا این دوربین یک آزمون برای سنجش بازار دوربین‌های فول فریم بدون آینه این شرکت محسوب می‌شد.

به‌هرحال کانن برای این دوربین هم کم نگذاشته است. در این دوربین از پردازشگر DIGIC 8 استفاده شده است و می‌تواند با حساسیت ISO 100-40000 عکاسی و فیلم‌برداری کند. می‌دانیم که برای یک دوربین فول‌فریم امروزی، این مقدار چندان گسترده نیست و احتمالاً برای کار در نور کم باید بیشتر مراقب نویز عکس‌هایتان باشید. ضمناً این پردازشگر امکان عکس‌برداری با سرعت 5 فریم بر ثانیه را هم به RP می‌دهد که متوسط رو به پایین محسوب می‌شود.

خوشبختانه دوربین کانن RP روی حسگر خودش از تکنولوژی Dual Pixel CMOS AF بهره‌مند است.

بنابراین تمامی پیکسل‌های این دوربین، علاوه بر ثبت عکس، دارای قابلیت فوکوس تشخیص فاز هم هستند و می‌توانید هنگام فیلم‌برداری یا عکاسی با Live View، فوکوسی بسیار پرسرعت را تجربه کنید. متأسفانه این دوربین برخلاف دو مدل قبلی، دارای لرزشگیر روی حسگر نیست و برای کار در نور کم باید روی لنز‌های مانت RF یا لنز‌های EF (همراه با مبدل) حساب کنید.

این حسگر امکان قفل کردن فوکوس رو چهره افراد و همچنین تشخیص فوکوس چشم را هم دارد و بنابراین می‌توانید شارپ نگه داشتن تصویر را به فوکوس خودکار خود دوربین بسپارید.

کانن برای پایین نگه داشتن قیمت این دوربین، از مشخصات ضعیف‌تری نسبت به پرچم‌داران خود استفاده کرده است. منظره‌یاب چشمی الکترونیکی با رزولوشن 2.36 میلیون نقطه و نمایشگر 1.04 میلیون نقطه ای 3 اینچی در این دوربین، یک محدوده کاملاً متوسط در دوربین‌های فول فریم بدون آینه محسوب می‌شوند. البته این نمایشگر هم می‌تواند به صورت کامل به بیرون باز شود.

دوربین  Canon EOS M6 II

دوربین کانن M6 II را می‌توان بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال 1400 در رده غیر فول‌ فریم‌های این شرکت نامید. امکانات این دوربین بسیار بالاتر از دوربین‌های بدون آینه APS-C هم رده خودش است و عبارت II در انتهای نام این دوربین نشان می‌دهد که ادامه دوربین موفق قبلی خودش یعنی M6 کانن است.
حسگر 32.مگا پیکسلی  CMOSاین دوربین اگرچه کوچک‌تر از حسگر‌های فول فریم سری R کانن است، اما در ترکیب با پردازشگر قدرتمندش می‌تواند در محدوده حساسیت بسیار چشمگیر ISO 100 تا ISO 25600 عکاسی کند که برای کار در نور کم عالی است.

خصوصاً اینکه عکس‌های این دوربین دارای داینامیک رنج 14-bit است و قطعاً برای کسانی که با فایل خام کار می‌کنند بسیار قابل توجه خواهد بود.

وجود این پردازشگر قدرتمند به دوربین کانن M6 II امکان می‌دهد تا با سرعت 14 فریم بر ثانیه با رزولوشن کامل خود عکس‌برداری پی‌درپی انجام دهد.

کانن M6 II علی‌رغم بدنه بسیار کوچکی که دارد، هم دارای شاتر مکانیکی و هم دارای شاتر الکترونیکی است که در صورت استفاده از شاتر الکترونیکی، می‌تواند با سرعت 1/16000 ثانیه هم عکس بگیرد. این سرعت بالا برای تاریک کردن کامل صحنه همراه با دیافراگم کاملاً باز در عکس‌های منظره کاربرد دارد.

کانن M6 مارک II در زمینه فیلم‌برداری هم حرفه‌های زیادی برای گفتن دارد. فیلم‌برداری با کیفیت UHD 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، و همچنین فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD 1080p با سرعت اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه همراه با فوکوس Dual Pixel و عمق رنگ 4:2:2 8-bit از امکانات مهم این دوربین است. البته نمایشگر 3 اینچی این دوربین برخلاف اغلب دوربین‌های بدون آینه کانن به طور کامل به بیرون باز نمی‌شود و صرفاً به بالا و پایین تا می‌شود که البته محدودیت زیادی نیست و برای فیلم‌برداری در زاویه‌های خاص کاملاً مناسب است.

نکته جالب اینکه کانن در همین بدنه کوچک، جک ورودی میکروفون‌های خارجی را هم قرار داده است و وجود کفشک فلاش در بالای بدنه هم به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از میکروفون‌های روی دوربینی هم برای ضبط صدای بهتر همراه با ویدیو روی این دوربین استفاده کنید.

باطری قدرتمند LP-E17 با امکان عکس‌برداری بیش از 300 فریم با هر بار شارژ در حالت Eco می‌تواند به بیش از 400 شات هم برسد. این دوربین می‌تواند از طریق USB-C ، HDMI D یا میکرو، بلوتوث و WiFi اطلاعات خود را منتقل کند یا همچنین توسط نرم‌افزار مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند، از راه دور کنترل شود.

البته عدم وجود منظره‌یاب چشمی در این دوربین یک ضعف مهم برای عکاسی در نور زیاد محسوب می‌شود که کانن سعی کرده با ارائه یک منظره‌یاب مخصوص (که باید خودتان به صورت جداگانه تهیه کنید) این ضعف را تا حدی بپوشاند.

دوربین  Canon EOS M50 Mark II

این دوربین که نسخه دوم از دوربین M50 کانن است، به تازگی و نزدیک به یکسال است که وارد بازار شده است. دوربین کانن M50 II که در برخی از کشور‌ها با نام EOS Kiss M2 هم عرضه می‌شود، از جدیدترین حسگر Dual Pixel اختصاصی کانن بهره می‌برد و به صورت یکسان هم برای عکاسان و هم برای فیلم‌برداران مورد توجه است.

در این دوربین یک حسگر 24.1 مگا پیکسلی APS-C CMOS قرار گرفته که با پردازشگر DIGIC 8 کانن ترکیب شده است و می‌تواند در محدوده حساسیت ISO 100-25600 عکاسی و فیلم‌برداری کند. همچنین می‌توانید با آن با سرعت 10 فریم بر ثانیه هم عکس بگیرید.

سیستم فوکوس پیشرفته Dual Pixel CMOS AF در این دوربین قابلیت تشخیص چشم و دنبال کردن آن را هم دارد. بنابراین برای کسانی که می‌خواهند عکاسی پرتره انجام دهند یا از سوژه‌های انسانی فیلم‌برداری کنند (مثلاً فیلم‌برداری عروسی یا کلیپ‌های موسیقی و ورزشی) وجود این مد فوکوس بسیار کاربردی است.
نکته دیگر اینکه این مد فوکوس و همچنین فوکوس تشخیص چهره در این دوربین می‌تواند در مد Movie Servo AF برای فیلم‌برداری هم ترکیب شود و هنگام فیلم‌برداری به خوبی تصویر را حتی در دیافراگم‌های خیلی باز هم شارپ و دقیق نگه دارد.

علاوه بر این، حسگر این دوربین هم مجهز به لرزشگیر مکانیکی است. لرزشگیر روی حسگر کانن M50 II می‌تواند در 5 محور عمل کند و برای فیلم‌برداری، با لنز‌های ساده و بدون لرزشگیر (حتی در هنگام راه رفتن) هم تصویری بسیار نرم و بدون لرزش را در دسترس قرار می‌دهد.

از نظر فیلم‌برداری هم این دوربین را می‌توان یکی از بهترین‌ها برای vLogger ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی به شمار آورد. جدای از اینکه می‌تواند با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند، می‌تواند با رزولوشن Full HD 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه و با رزولوشن HD 720p با سرعت 120 فریم بر ثانیه هم فیلم بگیرد.
ضمناً این دوربین می‌تواند به خوبی با برنامه EOS Webcam Utility Software اختصاصی خود کانن برای شبکه‌های اجتماعی هم ترکیب شود و برای تدریس آنلاین و فیلم‌برداری استریم و انواع تولید محتوای ویدئویی هم مورد استفاده قرار گیرد. وجود نمایشگر 3 اینچی بازشو روی این دوربین به شما امکان می‌دهد تا در حین فیلم‌برداری خودتان را هم مشاهده کنید تا کادربندی بهتری با آن انجام دهید.
خوشبختانه برخلاف M6 II در این دوربین یک منظره‌یاب چشمی الکترونیکی با رزولوشن 2.36 میلیون نقطه هم وجود دارد که می‌توانید هنگام نگاه کردن در داخل آن، با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش 3 اینچی دوربین، محل نقطه فوکوس را هم کنترل کنید. این قابلیت یعنی Touch and Drag AF از مزیت‌های جالب این دوربین نسبت به مدل گران‌تر M6 II محسوب می‌شود.

وجود فلاش سر خود، کفشک جداگانه فلاش برای استفاده از فلاش‌های اکسترنال کانن، درگاه‌های ارتباطی بلوتوث و WiFi و NFC، جک 3.5mm میکروفن و درگاه USB و HDMI از امکانات دیگر این دوربین پر قدرت محسوب می‌شوند. دوربین کانن M50 II اگرچه بهترین دوربین بدون آینه کانن نیست، اما حداقل یکی از بهترین‌های رده خودش محسوب می‌شود و می‌تواند سال‌ها در کنار شما برای ثبت خاطرات خوب استفاده شود.

به شما پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال اطلاعات تخصصی تر در مورد دوربین M50  هستید کتاب راهنمای فارسی دوربین M50 را تهیه کنید.

دوربین   Canon EOS M200

دوربین کانن M200، نه بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال 1400 بلکه ارزان‌ترین آن‌هاست. اما دلیل اینکه این دوربین را در لیست بهترین‌ها آورده‌ایم، امکانات عالی این دوربین در برابر قیمت آن است که باعث می‌شود یک گزینه فوق‌العاده برای کسانی باشد که صرفاً می‌خواهند با ساده‌ترین روش، عکس‌ها و فیلم‌هایی عالی بگیرند.

مهم‌ترین نکته درباره این دوربین، بدنه بسیار کوچک آن است. اگرچه این دوربین می‌تواند از لنز‌های مختلف کانن سری M استفاده کند، اما همراه با لنز 15-45mm روی خود تنها 430 گرم وزن دارد و می‌توانید به راحتی آن را در جیب قرار دهید.

طبیعتاً به دلیل کوچکی بدنه، بسیاری از امکانات، از جمله امکان نصب فلاش روی این دوربین وجود ندارد، اما خود دوربین دارای یک فلاش قدرتمند است که عکاسی در نور کم را به خوبی میسر می‌کند.

اندازه دوربین Canon M200 نباید شما را به اشتباه بیندازد که با یک دوربین خانگی روبرو هستید. حسگر 24.1 مگا پیکسلی روی این دوربین از نوع APS-C CMOS است که یکی از بهترین حسگر‌های غیر فول‌فریم کانن محسوب می‌شود و می‌تواند با حساسیت ISO 100 تا 25600 هم با فرمت JPEG و هم با فرمت RAW با داینامیک رنج 14 بیت عکاسی کند.

همچنین وجود پردازشگر DIGIC 8 در این دوربین، به شما اجازه می‌دهد تا با سرعت 6.1 فریم بر ثانیه همراه با فوکوس و نورسنجی و رزولوشن کامل عکس‌برداری کنید.

فیلم‌برداری این دوربین هم با وجود این پردازشگر دستکمی از دوربین‌های بدون آینه میرورلس رده بالا ندارد. فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه با این دوربین امکان‌پذیر است و ضمناً از فرمت سینمایی 23.98 fps هم پشتیبانی می‌کند.

سرعت‌های اسلوموشن 60 فریم و 120 فریم هم به ترتیب در حالت‌های Full HD و HD 720p در دسترس هستند و نکته مهم اینکه با وجود تکنولوژی Dual Pixel AF روی حسگر و قابلیت STM در لنز این دوربین، می‌توانید به سرعت روی سوژه‌های مختلف فوکوس کرده و سوژه را دنبال کنید.

از آنجا که این دوربین کوچک برای عکاسی خبری و خیابانی بسیار کاربرد دارد، یک مد عکاسی بی‌صدا روی آن قرار گرفته که صدای شاتر را کامل خفه می‌کند و می‌توانید بدون جلب توجه، از پشت صحنه‌های فیلم‌برداری یا سمینار‌ها و اجراهای تئاتر و … عکاسی کنید.

یک مد عکاسی سلفی هم روی این دوربین دیده می‌شود که پردازش‌هایی مانند رتوش چهره و محو کردن پس‌زمینه و سلف تایمر و … را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بهترین عکس‌ها را از خودتان بگیرید. البته نمایشگر آن به طور کامل به بیرون باز نمی‌شود و صرفاً رو به بالا و پایین تا می‌شود. اما از آنجا که به صورت 180 درجه به سمت جلو برمی‌گردد، هنگام فیلم‌برداری از خودتان برای کادربندی راحت هستید.

وجود قابلیت فیلم‌برداری عمودی در این دوربین هم برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار کاربرد دارد و می‌توانید آن را روی سه‌پایه قرار داده و ویدئو‌های لایو از خودتان ضبط کنید. باطری قدرتمند LP-E12 در این دوربین امکان عکاسی 315 شات عکس را به شما می‌دهد(در حالت مصرف پایین به 458 شات می‌رسد)

قابلیت‌های ارتباطی بلوتوث و WiFi در این دوربین امکان کنترل آن از راه دور و انتقال عکس‌ها به گوشی‌های هوشمند و استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی کانن را به شما می‌دهد.

این دوربین یکی از بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال 1400 برای کسانی است که نمی‌خواهند درگیر امکانات پیچیده دوربین شوند و صرفاً می‌خواهند بهترین عکس‌ و فیلم‌ها را با کمترین دانش عکاسی و فیلم‌برداری در یک دوربین جمع و جور ثبت کنند.

دوربین Canon EOS R3

بدون شک وقتی به دنبال بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال 1400 هستیم نمی‌توانیم R3 را نادیده بگیریم. اگرچه کانن R3 هنوز وارد بازار نشده است، اما خود کانن آن را قوی‌ترین و بهترین دوربین بدون آینه خودش می‌نامد که اگرچه همانند R5 و R6 از حسگر فول‌فریم استفاده می‌کند ولی یک سری جدید در میان دوربین‌های بدون آینه این شرکت محسوب می‌شود که تابه‌حال نمونه‌ای نداشته است.

این دوربین را می‌توان یک رده میانی بین R5 و دوربین پرچم‌دار EOS 1D X Mark III کانن در نظر گرفت که برای سرعت و فوکوس فوق‌العاده بالا طراحی شده است. این دوربین مخصوص عکاسان حرفه‌ای رده بالا طراحی شده است و می‌تواند با 30 فریم بر ثانیه (با رزولوشن کامل و فوکوس و نورسنجی خودکار) با استفاده از شاتر الکترونیکی عکس‌برداری کند.

گفته می‌شود سرعت فوکوس این دوربین و عملکرد ان در تشخیص چهره و تشخیص چشم، حتی از R5 و R6 هم بالاتر است. بنابراین احتمالاً بهترین دوربین بدون آینه کانن برای عکاسان ورزشی که باید در نور کم از لحظه‌های بسیار سریع عکاسی کنند خواهد بود.

اگرچه این دوربین توسط کانن معرفی شده است، اما از آنجا که تا تاریخ انتشار این مقاله هنوز وارد بازار نشده است، نمی‌توانیم درباره نقاط قوت و ضعف آن توضیح دقیقی بدهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم خبرنامه و شبکه‌های اجتماعی نورنگار را دنبال کنید تا به محض معرفی این دوربین فوق‌العاده مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *