مجله نورنگار جدیدترین اخبار دنیای عکاسی
راهنمای خرید / عمومی ویدئو / پادکست آکادمی / آموزش اخبار چاپ / تعمیر
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
فروشگاه اینترنتی نورنگار
آکادمی / آموزشاخبارچاپ / تعمیرراهنمای خرید / عمومیویدئو/پادکست

راهنمای خرید لنز مناسب برای عکاسی عروسی

عروسی احتمالا مهم‌ترین روز در زندگی عروس و داماد است اما این روز برای عکاس‌ها نیز یک روز خیلی مهم است و باید بهترین عملکرد خودشان را نشان دهند. در این راهنما که در مورد بهترین لنز برای عکاسی عروسی است بهترین و همه‌کاره‌ترین لنزهای بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین از هر لنز یک نمونه برای کاربران سونی، نیکون و کانن نیز معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مجموع بازدید : 1146 زمان مطالعه : 8
راهنمای خرید لنز مناسب برای عکاسی عروسی

ما با تعداد زیادی عکاس عروسی صحبت کرده‌ایم و با وجود اینکه اختلاف نظرهای خیلی زیادی بین آن‌ها وجود داشت، ولی توانستیم 5 لنز محبوب در بین تمامی آن‌ها را پیدا کنیم.

بهترین لنز برای عکاسی عروسی

  1. 70-200mm f/2.8 Telephoto: این لنز برای عکاسی پرتره و خلق تاری پس زمینه‌ی خلاقانه فوق‌العاده است.
  2. 24-70mm f/2.8 Standard Zoom: این یک لنز ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند برای هر اتفاقی آماده باشند.
  3. 16-35 f/2.8 Wide (یا موارد مشابه): مناسب برای عکس‌های گروهی
  4. 90-100mm Macro: برای ثبت عکس‌های کلوزآپ از حلقه و دکوراسیون میز. همچنین این لنز برای ثبت عکس‌های هدشات نیز مناسب است.
  5. 35mm f/1.4 یا f/1.8: فاصله کانونی کلاسیک برای عکس‌های مخفیانه. دیافراگم باز این لنز برای مدیریت نور کم و تار کردن پس زمینه به شما کمک می‌کند.

فول فریم یا APS-C

ما در این مقاله به دوربین‌های فول فریم می‌پردازیم زیرا محبوب‌ترین گزینه در بین عکاس‌های عروسی و افرادی که به صورت حرفه‌ای عکاسی می‌کنند است. هیچ دلیلی برای اینکه نباید از دوربین‌های APS-C یا میکرو سه چهارم استفاده کنید وجود ندارد ولی با وجود اینکه کیفیت تصویر این لنزها خیلی خوب است شما نمی‌توانید لنزهای زوم زیادی با دیافراگم ثابت و یا لنزهای واید زیادی با دیافراگم باز پیدا کنید.

70-200mm

ما لنز 70-200mm را برای عکاسی پرتره انتخاب کرده‌ایم و این موضوع دو دلیل ویژه دارد. اول اینکه این محدوده‌ی زوم به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت با شرایط، فاصله تا سوژه و پس زمینه‌های مختلف سازگار شوید. دوم اینکه در فواصل کانونی طولانی‌تر تاری پس زمینه می‌تواند خیلی موثرتر باشد و شما هم کنترل بیشتری روی انتخاب و کادربندی پس زمینه دارید.

1- Sigma 70-200mm f/2.8 DG OS HSM | S

بهترین لنز برای عکاسی عروسی

مانت: Canon EF، Nikon F، Sigma SA | اتوفوکوس: التراسونیک (حلقه‌ای) | لرزشگیر اپتیکال: 4 گام | حداقل فاصله فوکوس: 1.2 متر | ماکزیمم ضریب بزرگنمایی: 0.21x | اندازه‌ی فیلتر: 82 میلیمتر | ابعاد: 94*203 میلیمتر | وزن: 1805 گرم

نسخه‌ی Sports لنز 70-200mm سیگما کیفیت، ارگونومی، عملکرد و کیفیت تصویر در سطح لنزهای حرفه‌ای دارد. ساختار ضد آب این لنز خیلی مستحکم به نظر می‌رسد و کنترل‌های روی آن شامل سوئیچ حالت اتوفوکوس می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید اتوفوکوس یا فوکوس دستی را انتخاب کنید. علاوه بر این، یک سوئیچ محدودکننده‌ی اتوفوکوس، سه عدد کلید قابل شخصی‌سازی اتوفوکوس و سوئیچ لرزشگیر نیز روی بدنه‌ی این لنز قرار دارد. دو کلید قابل شخصی‌سازی هم روی بدنه‌ی این لنز وجود دارد که با استفاده از داک USB سیگما می‌توانید آن‌ها را برنامه‌ریزی کنید. مسیر اپتیکال این لنز شامل 9 عنصر رده‌بالای FLD به علاوه یک عنصر SLD است و حلقه دیافراگم 11 تیغه‌ای آن نیز کاملا دایره‌ای شکل است. به جرات می‌توان گفت که این لنز هم رده‌ی لنزهای رده بالای کانن و نیکون است و در عین حال قیمت آن خیلی ارزان‌تر است. تنها نقطه ضعف این لنز این است که بزرگ‌تر و سنگین‌تر است و حلقه‌ی مانت سه پایه آن نیز قابل جدا شدن نیست.

2- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2

مانت: کانن EF، نیکون F | اتوفوکوس: التراسونیک (حلقه‌ای) | لرزشگیر اپتیکال: 5 گام | حداقل فاصله فوکوس: 0.95 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.16x | اندازه فیلتر: 77 میلیمتر | ابعاد: 88*194 میلیمتر | وزن 1500 گرم

این لنز که براساس مدل موفق 70-200mm Di VC USD ساخته شده است یک سیستم اپتیکال بهبود یافته دارد که باعث افزایش وضوح تصویر و کاهش مشکلاتی مثل حاشیه‌های رنگی، شبح‌وارگی و فلر می‌شود. برای بهبود سرعت فوکوس، سیستم اتوفوکوس دوربین بازطراحی شده است. سیستم لرزشگیر نیز تقویت شده است و می‌تواند تا 5 گام لرزش را جبران کند و شما می‌توانید سه حالت مختلف را برای آن انتخاب کنید. این حالت‌ها عبارتند از حالت‌های متداول Static و Panning، به علاوه یک حالت اختصاصی که فقط زمان نوردهی اجرا می‌شود. این حالت باعث می‌شود ردیابی سوژه‌هایی که خیلی سریع حرکت می‌کنند، با استفاده از منظره‌یاب ممکن باشد. کیفیت ساخت این لنز با داشتن یک بدنه‌ی فلزی و مقاومت کامل در برابر نفوذ، فوق‌العاده است. همچنین روی عنصر جلویی لنز نیز پوشش فلورین قرار دارد. شارپنس تصویر لنز خیلی خوب است و با محصولاتی مثل آخرین لنز EF 70-200mm f/2.8 برابری می‌کند ولی از لنز سیگمای معرفی شده ضعیف‌تر است.

3- Canon RF 70-200mm f/2.8L IS USM

بهترین لنز برای عکاسی عروسی

مانت: Canon RF | اتوفوکوس: Dual Nano Ultrasonic | لرزشگیر اپتیکال: 5 گام | حداقل فاصله فوکوس: 0.7 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.23x | ابعاد فیلتر: 77 میلیمتر | ابعاد: 90*146 میلیمتر | وزن: 1070 گرم

با داشتن وزنی کمی بیشتر از نصف وزن لنز سیگمای معرفی شده، این لنز مانت RF که برای دوربین‌های سری R طراحی شده است نسبتا سبک است و برای دوربین‌های کوچک سری R کانن کاملا مناسب است. همچنین این لنز از اکثر لنزهای 70-200 موجود در بازار نیز کوچک‌تر است زیرا به جای بدنه‌ی ثابت از یک بدنه‌ی تلسکوپی استفاده می‌کند. به همین خاطر، لوله‌ی داخلی لنز در مقادیر زوم بالاتر باز می‌شود که ممکن است احتمال جمع شدن گرد و خاک داخل لنز را افزایش دهد. سیستم اتوفوکوس توسط موتورهای USM Dual Nano حرکت داده می‌شود تا لنز یک عملکرد سریع و در عین حال بی صدا داشته باشد. سیستم لرزشگیر لنز نیز فوق‌العاده است و با پشتیبانی از سه حالت عملکردی و تا 5 گام کاهش لرزش یک سیستم کاملا موثر محسوب می‌شود. به صورت کلی این لنز بهترین لنز زوم تله فوتو برای دوربین‌های سری R است ولی متاسفانه با قیمت خیلی زیادی به بازار عرضه می‌شود.

4- Nikon Z 70-200mm f/2.8 VR S

مانت: نیکون Z | اتوفوکوس Pulse (Stepping Motor) | لرزشگیر اپتیکال: 5 گام | حداقل فاصله فوکوس: 0.5-1m | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.2x | حلقه فیلتر: 77 میلیمتر | ابعاد: 89*220mm | وزن: 1360 گرم

لنز بدون آینه نیکون Z بهترین انتخاب (و البته تنها انتخاب)  برای کاربران سری Z نیکون در این دسته‌بندی است. این لنز نسبتا بزرگ و سنگین است ولی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. این لنز کاملا ضدآب است و یک لایه پوشش فلورین دارد که مطمئنا برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است. ارگونومی این لنز فوق‌العاده است. در عدد حلقه‌ی زوم و فوکوس نرم و دقیق روی بدنه‌ی این لنز قرار گرفته است و سه عدد کلید مربوط به عملکرد لنز هم روی آن قرار دارد که می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. همچنین یک حلقه‌ی قابل شخصی‌سازی نیز روی بدنه‌ی این لنز قرار دارد که می‌توانید از آن برای کنترل پارامترهایی مثل ایزو و دیافراگم استفاده کنید. یک صفحه نمایش OLED نیز پارامترهای مختلف لنز مثل فاصله فوکوس، فاصله کانونی، عمق میدان، دیافراگم و ایزو را به شما نمایش می‌دهد. عملکرد اتوفوکوس در زمان عکاسی خیلی سریع و در زمان فیلمبرداری خیلی نرم و بی صدا است.

لنزهای 24-70mm

لنز 24-70mm f/2.8 بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند در طول مراسم عروسی آماده باشند و هیچ صحنه‌ای را از دست ندهند. با این وجود فاصله کانونی آن برای ثبت عکس‌های پرتره‌ی بداهه از عروس و داماد مناسب است. خیلی از لنزهای 24-70mm موجود در بازار می‌توانند روی جزئیات خیلی ریز هم فوکوس کنند. داشتن دیافراگم ثابت و استفاده از عدسی‌های پیشرفته نیز به شما این امکان را می‌دهد که با دیافراگم کاملا باز عکاسی کنید و در عین حال که سوژه‌های واضحی دارید، یک پس زمینه‌ی تار شده‌ی زیبا داشته باشید.

5- Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM | A

بهترین لنز برای عکاسی عروسی

مانت: کانن EF، نیکون F، سیگما | اتوفوکوس: التراسونیک (حلقه‌ای) | لرزشگیر اپتیکال: 4 گام | حداقل فاصله فوکوس: 0.37 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.21x | اندازه فیلتر: 82 میلیمتر | ابعاد: 88*108mm | وزن: 1020 گرم

این لنز از کیفیت ساخت بسیار بالایی بهره‌مند است و در ساخت آن از بدنه‌ی فلزی و اتصالات ضدآب استفاده شده است. حلقه‌های زوم و فوکوس خیلی نرم و دقیق کار می‌کنند و سیستم اتوفوکوس التراسونیک حلقه‌ای نیز خیلی سریع و آرام است. با استفاده از سوئیچ تعبیه شده روی بدنه هم می‌توانید یکی از حالت‌های فوکوس خودکار یا دستی را انتخاب کنید. داخل لنز یک لرزشگیر اپتیکال با توانایی کاهش لرزش تا 4 گام قرار گرفته است. کیفیت تصویر لنز خیلی خوب است و وضوح و بوکه‌ی خیلی زیبایی به شما تحویل می‌دهد. در عین حال حاشیه‌های رنگی، اعوجاج و وینیت نیز به خوبی کنترل شده است و در کمترین حد خودش قرار دارد. در مدل مخصوص کانن این لنز امکان اصلاح تصویر داخل دوربین نیز وجود دارد. یک نسخه از این لنز با پسوند DN نیز برای کاربران دوربین‌های سونی با مانت E به بازار عرضه شده است اما طراحی اپتیکال آن متفاوت است و لرزشگیر اپتیکال هم ندارد.

6- Canon RF 24-70mm f/2.8L IS USM

بهترین لنز برای عکاسی عروسی

مانت: کانن RF | اتوفوکوس: Nano USM | لرزشگیر اپتیکال: 5 گام | حداقل فاصله فوکوس: 0.21-0.38 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.3x | اندازه فیلتر: 82mm | ابعاد 89*126 میلیمتر | وزن: 900 گرم

لنز رده بالای RF 28-70mm f/2L USM کانن وزنی برابر با 1430 گرم دارد و از لرزشگیر تصویر هم استفاده نمی‌کند به همین خاطر به نظر ما لنز زوم 24-70mm یکی از بهترین لنز ها برای عکاسی عروسی است. زاویه دید این لنز خیلی عریض‌تر است، یک سیستم لرزشگیر با توانایی کاهش لرزش تا 5 گام و کمتر از دو سوم وزن لنزهای دیگر نیز برخی دیگر از امکانات این محصول است. با این وجود این لنز برای بدنه‌های بدون آینه خیلی سنگین است. کیفیت ساخت لنز برابر با دیگر لنزهای استاندارد سری L کانن است و بدنه‌ی آن نیز کاملا ضد نفوذ است. چیدمان اپتیکال این لنز شامل سه عدد عنصر کروی و سه عدد عنصر UD به همراه پوشش Air Sphere است. اتوفوکوس نیز به لطف استفاده از سیستم Nano USM فوق‌العاده سریع و بی صدا است. کیفیت تصویر لنز از همه جهت فوق‌العاده است و وضوح تصویر نیز در تمام محدوده‌ی زوم عالی است.

7- Nikon Z 24-70mm f/2.8 S

مانت: نیکون Z | اتوفوکوس: Pulse (Stepping Motor) | لرزشگیر تصویر: ندارد | حداقل فاصله فوکوس: 0.38 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.22x | اندازه فیلتر: 82 میلیمتر | ابعاد: 89*126mm | وزن: 805 گرم

این لنز جمع شونده کیفیت تصویر فوق‌العاده و عملکرد خوب را در یک بدنه‌ی سبک و جمع و جور گنجانده است. روی بدنه‌ای این محصول یک حلقه‌ی کنترل و یک کلید عملکردی قابل برنامه‌ریزی قرار گرفته است. روی بدنه از یک نمایشگر OLED نیز استفاده شده است که می‌تواند موارد مختلفی مثل تنظیمات دیافراگم، موقعیت زوم یا فاصله فوکوس و عمق میدان را نمایش دهد. ساختار اپتیکال لنز شامل 4 عدد عنصر کروی، 2 عدد عنصر ED و پوشش‌های ARNEO و Dual Nano Crystal و پوشش فلورین روی عنصر جلویی و پشتی می‌باشد. چندین محرک اتوفوکوس مختلف باعث تقویت سرعت و دقت این لنز خواهند شد. کیفیت تصویر نیز فوق‌العاده و برابر با بهترین لنزهای پرایم موجود در بازار است.

لنزهای 16-35 میلیمتر

در زمان انتخاب بهترین لنز برای عکاسی عروسی باید توجه داشت که این سبک معمولا تلفیقی از سبک‌های مختلف از عکاسی پرتره گرفته تا عکس‌های گروهی و عکاسی ماکرو است. شما هیچوقت نمی‌دانید که سالن چقدر بزرگ یا کوچک است. یا نمی‌دانید که قرار است دقیقا در چه جایی بایستید و چقدر می‌توانید عقب بایستید. یک لنز زوم الترا واید می‌تواند به خوبی شما را از مشکل دور کند، به خصوص اگر قرار باشد یک عکس گروهی در محیط‌های خیلی کوچک بگیرید.

8- Canon EF 16-35mm f/2.8L USM III

بهترین لنز برای عکاسی عروسی

 

مانت: کانن EF | اتوفوکوس: التراسونیک (حلقه‌ای) | لرزشگیر اپتیکال: ندارد | حداقل فاصله فوکوس: 0.28 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.25x | اندازه فیلتر: 82 میلیمتر | ابعاد: 89*128 میلیتر | وزن: 790 گرم

مارک III لنز محبوب کانن 16-35mm f/2.8L فراتر از یک به روزرسانی کوچک است و این لنز به صورت کامل بازطراحی شده است. در ساختار اپتیکال این لنز یک عنصر کروی بزرگ GMo با سطح دوگانه در جلوی لنز، دو عدد عنصر UD و یک عنصر کروی در پشت لنز قرار گرفته است. پوشش‌های رده بالای این لنز نیز عبارتند از پوشش‌های SWC یا SubWavelength Coating و ASC یا Air Sphere Coating که برای مقاومت بیشتر در برابر Ghosting و فلر کاربرد دارند. همچنین یک لایه پوشش فلورین نیز در قسمت جلویی و پشتی این لنز قرار گرفته است. کیفیت تصویر با بهبود شارپنس نسبت به نسخه‌‎ی قبلی پیشرفت کرده است و در لبه‌ها و گوشه‌های فریم شاهد شارپنس بیشتری هستیم.

9- Sony FE 16-35mm f/2.8 G Master

مانت: Sony FE | اتوفوکوس: Dual DDSM | لزشگیر تصویر: ندارد | حداقل فاصله فوکوس: 0.28 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.19x | اندازه فیلتر: 82 میلیمتر | ابعاد: 89*122 میلیمتر | وزن: 680 گرم

مقاومت بالا در برابر نفوذ و کیفیت ساخت بالای این محصول باعث تبدیل شدن آن به یک لنز حرفه‌ای شده است و قابلیت‌های پیچیده‌ای هم در آن گنجانده شده است. دو عدد عنصر XA یا Extreme Aspherical در ساختار اپتیکال در کنار هم قرار گرفته‌اند تا شارپنس بالا و بوکه‌ی خیلی نرمی را در اختیار شما قرار دهند. پوشش Nano AR برای کاهش Ghosting و فلر روی این لنز اعمال شده است. سیستم اتوفوکوس رده بالای این لنز براساس دو عدد محرک DDSSM ساخته شده است که به صورت مستقل از هم کار می‌کنند و هر کدام گروه مستقلی از عناصر را جابجا می‌کنند. اتوفوکوس در زمان عکاسی خیلی سریع است و در زمان فیلمبرداری هم عملکردی نسبتاً بی صدا دارد. ارگونومی لنز با اضافه کردن یک کلید قابل شخصی‌سازی Focus Hold بهبود یافته است. به صورت کلی این لنز نیز یک لنز خوب ولی در عین حال گران قیمت از سری G Master سونی است. در صورتی هم که فکر می‌کنید این لنز به اندازه‌ی کافی واید نیست، می‌توانید نگاهی به لنز 12-24mm f/4 بیاندازید.

10- Nikon AF-S 16-35mm f/4G ED VR

بهترین لنز برای عکاسی عروسی

 

مانت: نیکون F | اتوفوکوس: التراسونیک (حلقه‌ای) | لرزشگیر: 4 گام | حداقل فاصله فوکوس: 0.29 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.25x | اندازه فیلتر: 77 میلیمتر | ابعاد: 83*125 میلیمتر | وزن: 680 گرم

لنز نیکون AF-S 14-24mm f/2.8G ED یک لنز زوم واید خیلی محبوب و سریع است اما 16-35mm گزینه‌ی خیلی بهتری برای عکاسی عروسی است. این لنز خیلی واید نیست اما تا فاصله کانونی طولانی و پرکاربرد 35 میلیمتر می‌رسد. یک مزیت بزرگ دیگر هم افزوده شدن لرزشگیر تصویر است. همچنین برخلاف لنز 14-24 میلیمتر، این لنز یک هود قابل جدا شدن دارد و به همین خاطر شما می‌تواند انواع فیلترهای 77 میلیمتر را به صورت مستقیم روی این لنز نصب کنید. دو عدد عنصر ED باعث تقویت شارپنس تصویر و کنتراست می‌شوند و در عین حال حاشیه‌های رنگی را کاهش می‌دهند. یک پوشش نانو کریستال هم برای کاهش Ghosting و فلر کاربرد دارد. کیفیت ساخت این لنز خیلی خوب به نظر می‌رسد و روی صفحه‌ی نصب لنز نیز از درزبندهای ضدنفوذ معمول نیکون استفاده شده است. به صورت کلی این لنز یک گزینه‌ی خیلی خوب است و شما می‌توانید آن را با قیمت نسبتا مناسبی تهیه کنید.

لنزهای پرایم 35 میلیمتری

برای برخی عکاس‌های عروسی و رویداد ممکن است یک لنز 35 میلیمتری پرایم اولویت خیلی کمی داشته باشد ولی برای افرادی که قرار است علاوه بر عکس‌های رسمی چندین عکس غیررسمی هم بگیرند، لنز 35 میلیمتر پرایم مهم‌ترین گزینه‌ی ممکن است. خیلی از عکاس‌ها دو نفری کار می‌کنند و یکی از آن‌ها به عنوان عکاس دوم فعالیت دارد. این لنز می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای این نقش باشد.

11- Tamron SP 35mm f/1.4 Di USD

مانت: کانن EF، نیکون F | اتوفوکوس: التراسونیک (حلقه‌ای) | لرزشگیر اپتیکال: ندارد | حداقل فاصله فوکوس: 0.3 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.2x | اندازه فیلتر: 72 میلیمتر | ابعاد: 81*104 میلیمتر | وزن: 805-815 میلیمتر

تامرون تصمیم گرفته است تا یک لنز ویژه برای چهلمین سالگرد خط تولید لنزهای SP یا Super Performance خودش تولید کند. این لنز یک لنز 35mm f/1.4 است و به ادعای تامرون بهترین لنز این کمپانی است. در ساخت این لنز از با کیفیت‌ترین قطعات استفاده شده است. این قطعات عبارتند از سه عدد عنصر کروی MGo و چهار عدد عنصر LC. پوشش‌های روی این لنز نیز عبارتند از یک لایه پوشش Nano Structure BBAR-G2 (Broad Band Anti-Reflection Generation 2) و یک لایه پوشش جدید بر پایه‌ی فلورین. همچنین از یک مدل سیستم اتوفوکوس التراسونیک به نام Dynamic Roll Cam در این لنز استفاده شده است که به صورت اختصاصی برای آن طراحی شده است. ارگونومی لنز فوق‌العاده است و کیفیت تصویر هم خیلی خوب است.

12- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | A

مانت: کانن EF، نیکون F، مانت L، Pentax K، Sony A، Sony E، سیگما SA | اتوفوکوس: التراسونیک (حلقه‌ای) | لرزشگیر اپتیکال: ندارد | حداقل فاصله فوکوس: 0.3 متر | بیشترین ضریب بزرگنمایی: 0.19x | اندازه‌ی فیلتر: 67 میلیمتر | ابعاد: 77*94 میلیمتر | وزن: 665 گرم

برخی از لنزهای سیگما از جمله لنزهای 50 میلیمتر و 85 میلیمتر f/1.4، به بزرگ بودن و سنگین بودن مشهور هستند. اما لنز 35 میلیمتر این کمپانی برخلاف اکثر رقبا کوچک‌تر و سبک‌تر است اما در عین حال خیلی باکیفیت‌تر و خوش ساخت‌تر به نظر می‌رسد. چیدمان اپتیکال این لنز متشکل از دو عنصر کروی با قطر بالا در بخش جلویی دوربین و یک عنصر رده بالای FLD و چهار عدد عنصر SLD است. اتوفوکوس التراسونیک حلقه‌ای معمولا خیلی سریع و بی صدا است و امکان لغو دستی همیشگی را دارد. برخلاف خیلی از لنزهای سری Art سیگما، این لنز در مانت‌های مختلفی مثل کانن EF، نیکون F، مانت L، Pentax K، Sony A، Sony E و همچنین مانت اختصاصی سیگما در دسترس است. کیفیت تصویر در تمامی جوانب فوق‌العاده است و شارپنس و کنتراست خوبی دارد. همچنین این لنز به خوبی در مقابل فلر و Ghosting مقاوم است.

13- کانن EF 35mm f/1.4L II USM

مانت: کانن EF | اتوفوکوس: التراسونیک (حلقه‌ای) | لرزشگیر تصویر: ندارد | حداقل فاصله فوکوس 0.28 متر | بیشترین مقدار بزرگنمایی: 0.21x | اندازه فیلتر: 72 میلیمتر | ابعاد: 80*106 میلیمتر | وزن: 760 گرم

این لنز زمانی که عرضه شد، اولین لنزی بود که از عدسی‌های BR یا Blue Spectrum Refractive استفاده می‌کرد. این عدسی که در سطح مولکولی طراحی شده است براساس یک ماده‌ی ارگانیک است که داخل یکی از عناصر مرکب لنز قرار گرفته است. هدف این عنصر شکست نور آبی و کاهش چشمگیر اعوجاجات رنگی است تا تصاویر شارپنس و کنتراست بیشتری داشته باشد. نسخه دوم  این لنز به شکل چشمگیری بزرگتر و سنگین‌تر از لنز اولیه است و روی عناصر جلویی و پشتی لنز هم پوشش فلورین قرار گرفته است. شارپنس بخش مرکزی تصویر حتی زمان عکاسی با دیافراگم f/1.4 هم خیلی خوب است ولی وضوح کناره‌های تصویر در مقایسه با لنزهای سیگما و تامرون کمی کمتر است.

https://www.digitalcameraworld.com/buying-guides/best-lenses-for-wedding-and-event-photography

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.