دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین های بدون آینه سونی

چاپ
بهترین دوربین های بدون آینه سونی

معرفی بهترین دوربین بدون آینه سونی تا سال  1400

دوربین Sony Alpha 1

یکی از بهترین دوربین های بدون آینه سونی ، دوربین سونی A1 یا آلفا وان است که چند ماهی بیشتر نیست که به بازار آمده . اما در همین زمان کوتاه، باعث شگفتی فعالان حوزه تصویرگری شده است. این دوربین فول‌فریم سریع‌ترین و قوی ترین دوربینی است که تا به حال ساخته شده است. حسگر فول‌فریم سونی A1 دارای رزولوشن 50 مگاپیکسل است و از تکنولوژی بسیار پیشرفته Exmor RS BSI CMOS ساخت خود سونی بهره می‌برد.


این حسگر با یک پردازشگر فوق پیشرفته BIONZ XR ترکیب شده تا هم برای عکاسان و هم فیلم‌برداران، بهترین دوربین بدون آینه سونی باشد. قدرت پردازشی این حسگر به A1 امکان می‌دهد تا با سرعت باور نکردنی 30 فریم بر ثانیه (با رزولوشن کامل و نورسنجی و فوکوس خودکار) عکاسی کند. به بیان ساده‌تر، این دوربین می‌تواند از صحنه پیش رو یک فیلم عادی بگیرد که رزولوشن هر فریم از این فیلم 50 مگاپیکسل است!

این حسگر به یک لرزشگیر 5 محوره هم مجهز شده است که می‌تواند با لرزشگیر لنز ترکیب شده و تأثیر کوچک‌ترین لرزش دست را هم حذف کند. البته در هنگامی که دوربین را روی سه پایه قرار می‌دهیم و از صحنه‌های ثابت، مانند منظره عکس می‌گیرید یا عکاسی تبلیغاتی و محصول، می‌توانید از قابلیت Pixel Shift Multi Shooting استفاده کنید. در این حالت دوربین 16 عکس پی‌درپی از صحنه می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها به اندازه نیم پیکسل با قبلی متفاوت هستند. بعد با ترکیب آن‌ها با هم یک عکس کاملاً دقیق با رزولوشن 199 مگاپیکسل در اختیار خواهید داشت که تمامی جزئیات صحنه را در آن می‌بینید.

وجود رزولوشن بالا در این دوربین، حساسیت آن را محدود نکرده است. دوربین A1 با پردازشگری که دارد می‌تواند با حساسیت ISO 100 تا 102400 عکاسی و فیلم‌برداری کند.

از آنجا که این دوربین برای عکاسی پرسرعت ساخته شده است، از یک ماژول فوکوس فوق سریع هیبریدی با 759 نقطه فوکوس استفاده می‌کند که با پوشش 92 درصدی سطح حسگر، می‌تواند روی چشم سوژه فوکوس کند. هوش مصنوعی این دوربین نه تنها امکان قفل فوکوس روی چشم انسان را دارد، بلکه می‌تواند روی چشم حیوانات و حتی پرندگان هم قفل کند. این موضوع برای کسانی که به طور حرفه‌ای از پرندگان عکاسی می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

امکانات فیلم‌برداری این دوربین هم دستکمی از قابلیت‌های عکاسی آن ندارد. دوربین A1 می‌تواند با رزولوشن 8K فیلم‌برداری کند و در صورت استفاده از رزولوشن 4K آن، می‌توانید با سرعت اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. این مد فیلم‌برداری هیچ نوع محدودیتی از نظر پیکسل‌های استفاده شده حسگر ندارد و تمامی سطح حسگر بدون هرگونه کراپ یا زوم، در هنگام ضبط استفاده می‌شود.

ضبط ویدئویی به صورت داخلی و بدون نیاز به رکوردر جانبی انجام می‌شود و می‌توانید از سمپلینگ 4:2:2 به صورت داخلی و همچنین از خروجی خام 16-bit از طریق HDMI روی رکوردر‌های جانبی استفاده کنید.
برای هماهنگی بیشتر با دوربین‌های سینمایی می‌توانید از پروفایل رنگی S-Cinetone استفاده کنید که علاوه بر دقت بسیار زیاد در پردازش رنگ پوست، می‌تواند هایلایت‌ها و تاریکی‌های تصویر را با دقت فوق‌العاده ثبت و پردازش کند.

شاید در نظر اول تصور کنید بدنه این دوربین شبیه به دیگر فول‌فریم‌های بازار است. اما تفاوت‌ها بیشتر از چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد. به عنوان مثال منظره‌یاب الکترونیکی OLED این دوربین دارای رزولوشن باورنکردنی 9.44 میلیون نقطه‌ای با سرعت رفرش 240 فریم بر ثانیه است که تا به حال در هیچ دوربین دیگری دیده نشده است و تصویری فوق‌العاده، حتی بهتر از منظره‌یاب نوری دوربین‌های DSLR دارد.

سرعت سینک فلاش در این دوربین به لطف طراحی پیشرفته شاتر آن، تا 1/400 ثانیه می‌رسد و در حالت استفاده از شاتر الکترونیکی بی‌صدا هم می‌توانید با سرعت 1/200 ثانیه فلاش بزنید. نهایتاً اینکه پشتیبانی از دو  نوع کارت حافظه جداگانه CFexpress Type A  و SD UHS-II در این دوربین وجود دارد تا هر کجا به بالاترین سرعت ثبت و انتقال دیتا نیاز داشتید، با محدودیت روبرو نشوید. بدون شک دوربین سونی A1 بهترین دوربین بدون آینه سونی تا به امروز محسوب می‌شود.

دوربین Sony A9 II

دومین نسخه از دوربین فوق‌ پیشرفته A9 که اکنون با نام سونی A9 II (بخوانید آلفا 9 مارک 2) شناخته می‌شود، تا قبل از معرفی A1 به عنوان یکی از بهترین دوربین های بدون آینه سونی شناخته می‌شد. اما با چیزی نزدیک به 2 هزار دلار قیمت پایین‌تر، همین الان هم یکی از بهترین دوربین‌‌های سونی هم در حوزه عکاسی و هم در دنیای فیلم‌برداری محسوب می‌شود.

در این دوربین از یک حسگر فول فریم 24.2 مگاپیکسلی Exmor RS BSI stacked CMOS  استفاده شده است و برای دستیابی به سرعت عملکرد بالا هم با یک حسگر BIONZ X  ترکیب شده است. این دوربین می‌تواند در صورت استفاده از یک شاتر الکترونیکی با سرعت 20 فریم بر ثانیه عکاسی کند (با شاتر مکانیکی برابر 10 فریم بر ثانیه می‌شود) که البته در تک تک شات‌هایی که می‌گیرد می‌تواند فوکوس خودکار نیز انجام دهد.
علاوه بر این روی حسگر این دوربین هم لرزشگیر مکانیکی قرار دارد که می‌تواند به صورت 5 محوره تا 5.5 استاپ لرزش دست را کاهش دهد.

سیستم فوکوس این دوربین شامل 693 نقطه فوکوس با پوشش 93% کادر تصویر می‌شود. دوربین می‌تواند سوژه‌های متحرک را توسط این نقاط فوکوس به صورت بی‌وقفه دنبال کند و صد البته می‌تواند روی چشم سوژه هم قفل کرده و حتی سوژه در حال چرخش را هم در فوکوس کامل نگه دارد.

امکانات فیلم‌برداری A9 II سونی هم عالی است. این دوربین می‌تواند با رزولوشن UHD 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه با سمپلینگ 4:2:2  فیلم‌برداری کند و در صورت استفاده از رزولوشن‌های پایین‌تر مانند Full HD 1080p سرعت‌های اسلوموشن هم در دسترس هستند.

منظره‌یاب الکترونیکی OLED این دوربین دارای رزولوشن 3.69 میلیون نقطه ای است که با سرعت رفرش بالایی که دارد، سیاه شدن تصویر در هنگام عکاسی پی‌درپی را کاملاً رفع می‌کند.  در پشت دوربین هم یک منظره‌یاب 3 اینچی با رزولوشن 1.44 میلیون نقطه می‌بینیم که می‌تواند فوکوس را به صورت لمسی کنترل کند و برای عکاسی یا فیلم‌برداری در زوایای خیلی بالا یا خیلی پایین، می‌توانید آن را به بالا و پایین تا کنید.
اسلات‌های کارت حافظه دوگانه این دوربین هر دو می‌توانند از کارت‌های SD نوع UHS-II  پشتیبانی کنند. هر چند که درگاه LAN روی این دوربین از نوع 1000BASE-T Ethernet است و می‌تواند با سرعت خیلی بالا اطلاعات را انتقال دهد. این قابلیت برای گزارشگران خبری و ورزشی که در مراسم‌ مهم مانند المپیک حضور دارند اهمیت زیادی دارد. درگاه‌های ارتباطی WiFi با سرعت 5.0 GHz و بلوتوث نسخه 4 امکان ارتباط بی‌سیم پر سرعت را به این دوربین می‌دهند.

بدنه این دوربین هم برای عکاسی در فضای نامساعد به طور کامل عایق‌بندی شده است و تمامی درپوش‌های باطری و درگاه‌های ارتباطی و مفصل‌ لنز و به طور کلی همه راه‌های نفوذ به دوربین کاملاً عایق‌بندی شده‌اند. باطری این دوربین هم در حالت عادی بیشتر 500 شات با هر بار شارژ عکس می‌گیرد و در حالتی که به جای منظره‌یاب از LCD استفاده کنید می‌تواند تا حدود 700 شات افزایش یابد. البته می‌توانید باطری را روی خود دوربین از طریق درگاه USB-C هم شارژ کنید. دوربین A9 II سونی بعد از A1 بهترین دوربین بدون آینه سونی در همه جهات محسوب می‌شود.

دوربین Sony Alpha A7S III

دوربین‌های سونی سری A7S همواره به عنوان بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی برای فیلم‌برداری و عکاسی در نور کم به شمار می‌آیند و دوربین سونی A7S مارک III هم به عنوان آخرین مدل از این سری، دارای امکانات فوق‌العاده‌ای برای عکاسان و فیلم‌برداران است. در این دوربین از یک حسگر فول فریم 12.1 مگاپیکسلی استفاده شده است که از تکنولوژی Exmor R BSI CMOS سونی مخصوص عکاسی در تاریکی بهره می‌برد.

این حسگر در ترکیب با پردازشگر BIONZ XR (که در A1 هم استفاده شده) عملکرد بی‌نظیری در سرعت بالا، داینامیک رنج پیشرفته و پردازش نویز در نور کم دارد. رزولوشن پایین این حسگر به سونی A7S III امکان می‌دهد تا با بازه حساسیت فوق‌العاده ISO 40-409600 کار کند. در واقع شما می‌توانید در تاریکی مطلق و جایی که دیگر چشم انسان قادر به تشخیص اجسام نیست، فیلم‌هایی کاملاً واضح با سوژه‌های قابل تشخیص ضبط کنید.

داینامیک رنج این دوربین در هنگام عکاسی 14 استاپ است و در هنگام فیلم‌برداری تا 15 استاپ می‌رسد. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که در شرایط به شدت پر کنتراست هم بیشترین جزئیات را در زمینه‌های روشن و تیره عکس ثبت می‌کند.

فراموش نکنید که لرزشگیر روی حسگر این دوربین هم می‌تواند در 5 محور به میزان 5.5 استاپ لرزشگیری انجام دهد و به این ترتیب این یکی از بهترین دوربین‌های جهان برای کار در نور کم است.
همچنین در هنگام عکاسی پی‌درپی، می‌توانید با سرعت 10 فریم بر ثانیه، به تعداد 1000 فریم عکس خام را پشت هم ثبت کنید.

سیستم فوکوس پیشرفته این دوربین یکی از جدیدترین ماژول‌های فوکوس هیبریدی ساخت سونی و شامل 759 نقطه فوکوس تشخیص فاز  و 425 نقطه تشخیص فوکوس کنتراست است که می‌تواند تا -6 استاپ EV فعال باشد. در این دوربین هم امکان تشخیص فوکوس Eye AF وجود دارد و می‌توانید در هنگام فیلم‌برداری کلیپ‌ها، از فوکوس دقیق روی چشم سوژه مطمئن شوید.

یکی از اشکالاتی که به نسخه قبلی این دوربین گرفته می‌شد، ضعف نمایشگر و منظره‌یاب دوربین برای کار در زوایای مختلف بود. حالا سونی در این دوربین از یک نمایشگر کامل بازشو 3 اینچی با رزولوشن 1,440 میلیون نقطه استفاده کرده است و منظره‌یاب دوربین را هم به یک OLED با رزولوشن 9.4 میلیون نقطه ارتقا داده است تا در هر شرایطی بتوانید تصویری کامل و دقیق را مشاهده کنید.

باطری NP-FZ100 در این دوربین امکان عکس‌برداری حدود 510 عکس را به شما می‌دهد. اما اگر به جای منظره‌یاب دوربین از نمایشگر آن استفاده کنید می‌توانید تا بیش از 600 عکس یا حدود 95 دقیقه فیلم‌برداری با آن انجام دهید. ضمن اینکه A7S III جزو معدود دوربین‌های میرورلس است که روی آن درگاه HDMI فول سایز را می‌بینید و با آن می‌توانید خروجی خام ویدئو‌ها را به رکوردر‌های جانبی ارسال کنید.

همچنین کفشک فلاش روی این دوربین به صورت مولتی تسک طراحی شده و می‌تواند علاوه بر فلاش‌های سونی از میکروفون‌های شات گان ECM-B1M یا کیت‌های مبدل  XLR-K3M هم پشتیبانی کند. WiFi این دوربین هم از هر دو کانال 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن می‌توانید از طریق بلوتوث هم با دوربین ارتباط برقرار کنید. این یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی برای فیلم‌برداری است و می‌توانید در شرایط عکاسی کم نور هم با اطمینان از آن استفاده کنید.

دوربین Sony Alpha a7R IV

حرف R در انتهای نام دوربین‌های بدون آینه سونی اشاره به رزولوشن بالای این دوربین‌ها دارد و دوربین سونی A7R IV به عنوان چهارمین نسخه از این دوربین‌ها بهترین دوربین بدون آینه سونی برای عکاسی‌های رزولوشن بالا مانند عکاسی پرتره و حیات وحش است. اصولاً این حسگر‌های با رزولوشن بالا برای زمانی کاربرد زیادی دارد که یا نیاز به چاپ عکس با سایز خیلی بزرگ است یا عکاس مجبور به کات کردن زیاد تصویر باشد.

در دوربین سونی A7R IV حسگری فول فریم با بالاترین رزولوشن در بین دوربین‌های میرورلس سونی یعنی 61 مگاپیکسل Exmor R CMOS استفاده شده است. این حسگر با پردازشگر BIONZ X سونی ترکیب شده تا یکی از بهترین تصاویر خام را ثبت کند. طراحی بدون فاصله یا Gapless سلول‌های این حسگر باعث شده تا داینامیک رنج این دوربین 61 مگاپیکسلی برابر 15 استاپ باشد. این یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی برای عکاسی منظره است و با آن می‌توانید کوچک‌ترین جزئیات ابر‌ها را در کنار سیاهی‌های سایه به خوبی تفکیک کنید.

البته در هنگام فیلم‌برداری هم این داینامیک رنج به ضبط جزئیات عالی در تصاویر کمک می‌کند. داینامیک رنج دوربین A7R IV در هنگام فیلم‌برداری 14 استاپ است و ضمناً می‌تواند از تمامی سطح حسگر دوربین برای ضبط فیلم استفاده کند.

البته این حسگر دارای حساسیت ISO 100-32000 است که یک مقدار متوسط رو به بالا محسوب می‌شود و با وجود چنین رزولوشن بالایی نمی‌توان بیشتر از این هم از آن انتظار داشت.

استفاده از پردازشگر پرسرعت در این دوربین امکان عکس‌برداری پی‌درپی 10 فریم بر ثانیه (هر فریم 61 مگاپیکسل) را به A7R IV می‌دهد. این یکی از سریع‌ترین دوربین‌های بدون آینه جهان است.

سیستم فوکوس در این دوربین از نوع هیبریدی است و شامل 567 نقطه فوکوس تشخیص فاز و 425 نقطه تشخیص فوکوس است و 99.7 درصد کادر عمودی و 74 درصد کادر افقی فریم را پوشش می‌دهند.

نسخه جدید منظره‌یاب الکترونیکی UXGA OLED Tru-Finder در این دوربین دارای 5.67 میلیون نقطه با سرعت رفرش 120 فریم بر ثانیه، تصویری بسیار شفاف و درخشان را به کاربر نمایش می‌دهد.

دوربین سونی A7R IV یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی برای فیلم‌برداری هم محسوب می‌شود. زیرا می‌تواند با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و فیلم‌های این دوربین دارای سمپلینگ 4:2:2 8-bit است. پشتیبانی از دو کارت حافظه (هر دو از نوع UHS-II)، درگاه‌های ورودی و خروجی صدا برای میکروفون و هدفون، در گاه HDMI D یا میکرو و درگاه‌های USB Type-C از راه‌های ارتباطی این دوربین هستند.

نهایتاً اینکه باطری NP-FZ100 در این دوربین امکان عکس‌برداری حدود 530 شات را با هر بار شارژ فراهم می‌کند.

دوربین Sony A7C

دوربین A7C را می‌توان یکی از بهترین دوربین های بدون آینه سونی برای عکاسی خبری و خیابانی در نظر گرفت. این دوربین، با اینکه دارای حسگری فول فریم است، اندازه‌ای در حد دوربین‌های بدون آینه سایز کوچک این شرکت دارد. حسگر این دوربین با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل از نوع Exmor R BSI CMOS است که هم برای عکاسی و هم فیلم‌برداری روزمره کاملاً مناسب است.


سونی در این دوربین هم از پردازشگر BIONZ X استفاده کرده و به لطف همین پردازشگر پیشرفته، داینامیک رنج عکس‌های این دوربین برابر 15 استاپ می‌باشد. ضمن اینکه حساسیت این دوربین هم از ISO 100 تا 204800 می‌رسد که یعنی می‌توانید در هنگام عکاسی در شب هم روی عکس‌های بدون فلاش آن با اطمینان حساب کنید.

مانند اغلب دوربین‌های بدون آینه سونی، حسگر این دوربین هم دارای لرزشگیر مکانیکی است و می‌تواند تا 5.5 استاپ لرزش را در 5 محور فضایی خنثی نماید.

ماژول فوکوس این دوربین 693 نقطه فوکوس دارد و به واسطه طراحی هیبریدی آن، در هنگام فیلم‌برداری هم از 425 نقطه فوکوس تشخیص کنتراست استفاده می‌کند. به این ترتیب می‌توانید به سرعت روی سوژه‌های در حال حرکت فوکوس کنید. البته قابلیت دنبال کردن سوژه و قفل کردن فوکوس روی چشم سوژه (Eye AF) هم در این دوربین وجود دارد.

سبک طراحی این دوربین مانند دوربین‌های مشهور رنج‌فایندر قدیمی است و منظره‌یاب آن در گوشه کناری بدنه قرار گرفته است. این منظره‌یاب الکترونیکی OLED با رزولوشن 2.36 میلیون نقطه، تصویری کاملاً شفاف از تصویر روبرو را نمایش می‌دهد و البته می‌توانید از نمایشگر بزرگ 3 اینچی دوربین هم استفاده کنید که برخلاف اغلب دوربین‌های بدون آینه سونی، به صورت کامل رو به بیرون باز می‌شود.

این دوربین می‌تواند با رزولوشن UHD 4K فیلم‌برداری کند و در صورت کاهش رزولوشن آن به Full HD 1080p امکان ضبط ویدئو‌های اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه هم وجود دارد. سمپلینگ این دوربین برابر 4:2:0 8-bit است، اما اگر بتوانید تصاویر را از طریق HDMI به رکوردر جانبی ارسال کنید، می‌توانید از سمپلینگ 4:2:2 8-bit هم استفاده کنید.

بدنه آلیاژ منیزمی این دوربین، حس پایداری به دوربین می‌دهد و خبر خوب اینکه وجود باطری NP-FZ100 روی این دوربین امکان عکاسی 740 شات (هنگام استفاده از نمایشگر) را به دوربین می‌دهد. از اشکالات این دوربین, عدم پشتیبانی از دو کارت حافظه است که به دلیل اندازه کوچک بدنه آن قابل پیش‌بینی است. البته همین یک درگاه کارت حافظه آن از کارت‌های SD UHS-II پشتیبانی می‌کند.

دوربین Sony Alpha a6600

دوربین سونی آلفا a6600 یکی دیگر از بهترین دوربین های بدون آینه سونی با حسگر غیر فول‌فریم محسوب می‌شود که تابه‌حال معرفی شده است. این دوربین برخلاف تمام دوربین‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم دارای حسگری با ابعاد APS-C است که گاهی اوقات به اختصار آن را هاف فریم هم می‌نامند.

اما همین حسگر کوچک 24.2  مگاپیکسلی از تکنولوژی Exmor CMOS سونی استفاده می‌کند و به لطف پردازشگر پرسرعت BIONZ X سونی، می‌تواند ویدئو‌هایی با داینامیک رنج 16-bit و عکس‌های خام 14-bit را ثبت کند. حساسیت این حسگر از ISO-100 تا 32000 گسترش می‌یابد و همچنین می‌تواند با سرعت 11 فریم بر ثانیه با رزولوشن کامل و فوکوس و نورسنجی خودکار عکاسی کند.

سونی در این دوربین از تکنولوژی فوکوس 4D استفاده کرده است. ماژول فوکوس 4D با پوشش تقریباً 100 درصد از سطح حسگر از 425 نقطه فوکوس تشخیص فاز و همین تعداد نقطه فوکوس تشخیص کنتراست، می‌تواند در زمانی کمتر از 0.02 ثانیه روی سوژه فوکوس کند. این یکی از سریع‌ترین سیستم‌های فوکوس هیبریدی در دوربین‌های بدون آینه است.

قابلیت قفل کردن و دنبال کردن سوژه، تشخیص چشم (چه انسان و چه حیوانات) هم در حالت AF-S و هم در حالت AF-C در این دوربین وجود دارد و جالب تر اینکه تمامی مد‌های فوکوس آن هم در حالت عکاسی و هم فیلم‌برداری در دسترس هستند.

البته در کنار فوکوس خودکار بسیار پیشرفته، شما می‌توانید از قابلیت Focus Peaking دستی هم استفاده کنید. در این حالت دوربین می‌تواند لبه‌های فوکوس شده در حالت MF را هایلایت کند تا به خوبی بتوانید محدوده فوکوس را مشاهده کنید.

این دوربین هم همانند اغلب دوربین‌های سونی دارای لرزشگیر روی حسگر می‌باشد. لرزشگیر 5 محوره دوربین سونی A6600 در همه شرایط، حتی زمان استفاده از لنز‌های سازندگان دیگر (به جز لنز‌های سونی) در دسترس است و می‌تواند در شرایط نوری پیچیده به شما کمک کند تا تصویر بدون لرزشی را ثبت کنید.

بدنه عایق‌بندی شده، منظره‌یاب چشمی OLED با تکنولوژی XGA Tru-Finder و رزولوشن 2.36 میلیون پیکسل، نمایشگر 3 اینچی لمسی که می‌تواند به صورت 180 درجه به بالا بچرخد، درگاه‌های ارتباط صوتی هدفون و میکروفون 3.5 mm و باطری NP-FZ100 که با هر بار شارژ امکان ثبت بیش از 800 عکس را به دوربین می‌دهد، از دیگر امکانات این دوربین فوق‌العاده است.

دوربین Sony Alpha a6400

اگرچه دوربین a6600 سونی را می‌توان یکی از بهترین دوربین های بدون آینه سونی در رده APS-Cها در نظر گرفت، اما دوربین سونی آلفا A6400 بسیاری از امکانات آن را با قیمتی پایین‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد. این دوربین یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های سونی برای vLoggerها و حتی عکاسان حرفه‌ای محسوب می‌شود. سونی در این دوربین هم از همان ترکیب آشنای حسگر 24.2 مگاپیکسل Exmor CMOS و پردازشگر پرسرعت BIONZ X استفاده کرده تا تصاویری بسیار باکیفیت و گستره حساسیت ISO 100 تا 102400 را در اختیار کاربران قرار دهد.

سونی a6400 می‌تواند به لطف همین پردازشگر با رزولوشن 4K و سرعت سینمایی 24 فریم بر ثانیه هم فیلم‌برداری کند و در صورت کاهش رزولوشن به Full HD 1080p سرعت‌های اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه با امکان خوانش سرتاسر حسگر هم در دسترس هستند. البته صرفاً رزولوشن بالا و اسلوموشن نیستند که ممکن است برای فیلم‌برداران جذاب باشند. ضبط با تکنولوژی‌های HLG یا Hybrid Log-Gamma که از نمایشگر‌های HDR پشتیبانی می‌کند یا کار با پروفایل‌های رنگی خام S-Log2 و S-Log3 برای ویرایشگر‌هایی که قصد دارند تا ترکیب رنگ‌های خاص روی ویدیو‌هایشان ایجاد کنند هم در این دوربین دیده می‌شود.

دوربین a6400 بسیار پرسرعت است. این دوربین می‌تواند با سرعت 11 فریم بر ثانیه عکسبرداری کند و بافر آن تا 116 عکس JPEG یا 46 عکس خام گنجایش دارد. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که تقریباً هیچ صحنه‌ای را از دست نمی‌دهید. عمق رنگ فایل‌های خام این دوربین علیرغم حسگر کوچکی که دارد برابر 14-bit است و این موضوع می‌تواند برای ویرایشگر‌های فایل‌های خام خبر خوبی باشد.

در این دوربین هم همانند A6600 سیستم فوکوس 4D سونی قرار دارد که امکان فوکوس روی چشم هم در حالت عکاسی و هم در حالت فیلم‌برداری را دارد.

نمایشگر این دوربین هم مانند مدل a6600 می‌تواند به صورت 180 درجه رو به بالا باز شود که برای فیلم‌برداری از خود، بسیار پرکاربرد است. به طور کلی این دوربین نسخه ارزان تری از a6600 محسوب می‌شود و بسیاری از امکانات این دو دوربین مشترک هستند.

دوربین Sony A6100

دلیل اینکه دوربین سونی a6100 را در لیست بهترین دوربین های بدون آینه سونی قرار دادیم این است که این دوربین ارزان‌ترین دوربین در این لیست و یکی از بهترین دوربین‌های میرورلس در رده قیمتی خود در بین برند‌های دیگر است. این دوربین در بازار‌های جهانی تنها 750 دلار قیمت دارد. یعنی می‌توانیم آن را هم‌رده دوربین‌های Nikon Z50 و Canon M6 II در نظر بگیریم، اما از هر دوی آن‌ها حدود 100 دلار ارزان‌تر است.

دوربین بدون آینه سونی Sony A6100

سونی a6100 از یک حسگر 24.2 مگاپیکسلی Exmor CMOS و یک پردازشگر BIONZ X استفاده می‌کند. این پردازشگر امکان عکاسی با حساسیت ISO 100-32000 را با فایل‌های خامی با عمق رنگ 14-bit به دوربین می‌دهد. فیلم‌برداری UHD 4K هم در این دوربین وجود دارد و در صورت کاهش رزولوشن به Full HD 1080p می‌توانید با سرعت 120 فریم هم با آن فیلم‌برداری کنید.
عمق رنگ ویدیو‌های این دوربین در صورت استفاده از رکوردر جانبی می‌تواند تا 4:2:2 8-bit افزایش یابد و جالب‌تر اینکه از نظر محدودیت زمان ضبط، هیچ محدودیتی در این دوربین وجود ندارد. یعنی شما می‌توانید تا زمانی که کارت حافظه‌تان پر شود به صورت پیوسته با آن فیلم بگیرید.

سونی از همان ماژول فوکوس a6600 در این دوربین نیز استفاده کرده است و به همین دلیل هم امکان فوکوس پرسرعت در شرایط مختلف با این دوربین، همانند بهترین دوربین‌های بدون آینه سونی در رده APS-C است.
منظره‌یاب الکترونیکی SVGA Tru-Finder در این دوربین 1.44 میلیون نقطه‌ای است و نمایشگر 3 اینچی آن نیز به صورت لمسی و رزولوشن 921 هزار نقطه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به طور کامل رو به بالا بچرخد. به این ترتیب می‌توانید در حین فیلم‌برداری یا عکاسی سلفی، کادربندی خودتان را در نمایشگر ببینید.
نمایشگر این دوربین هم از تکنولوژی Touch Focus پشتیبانی می‌کند. یعنی می‌توانید هر حین عکاسی با منظره‌یاب، با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش خاموش دوربین، نقطه فوکوس را کنترل کنید!

باطری این دوربین کمی ضعیف تر از بهترین مدل‌های سونی است. باطری NP-FW50 در حالت استفاده از نمایشگر تنها 420 شات دوام می‌آورد که در صورت استفاده از منظره‌یاب، کمتر هم می‌شود.
درگاه‌های ارتباطی USB، HDMI D یا میکرو، میکروفون 3.5 mm و کفشک فلاش روی دوربین از درگاه‌های موجود روی این دوربین هستند. ضمن اینکه این دوربین هم مانند اغلب دوربین‌های بدون آینه کوچک سونی، تنها از یک کارت حافظه استفاده می‌کند که البته از تکنولوژی UHS-I پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های بدون آینه سونی همواره از بهترین دوربین های بدون آینه سونی موجود در بازار بوده‌اند و اغلب این دوربین‌ها در قیمت‌های هم رده، امکاناتی بسیار بیشتر از هم رده‌های خود در برند‌های دیگر را ارائه می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود تا برخی از مدل‌ها مانند A7R II یا A7R III یا A7S II با وجود به بازار آمدن مدل‌های بعدی، همچنان مشتریان زیادی در بازار داشته باشند. اما از آنجا که آخرین و جدیدترین مدل نیستند، ما در این مطلب از معرفی آن‌ها خودداری کرده‌ایم.

امیدواریم با مطالعه بهترین دوربین های بدون آینه سونی ، با امکانات فوق العاده این دوربین‌ها و مدل‌های موجود در بازار بیشتر آشنا شده باشید.

نویسنده : حسین بابائی

2 دیدگاه

  • سعید گفت:

    سلام وقت تون بخیر

    ایا دوربین Sony Alpha 1 مثل دوربین a7 s iii قابلیت فیلم برداری بدون محدودیت زمانی 30 دقیقه ایی رو داره ؟

    ممنونم

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      قابلیت فیلمبرداری مداوم تا 30 دقیقه رو دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه