021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین مناسب عکاسی خیابانی

دوربین مناسب عکاسی خیابانی

هفته پیش که برای یک جلسه‌ی کاری در منهتن بودم زمان زیادی برای فکر کردن داشتم و من به این فکر می‌کردم که یک دوربین مناسب عکاسی خیابانی باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

وزن

هنگامی که به عنوان یک عکاس کار خود را شروع می‌کنیم، فقط یک دوربین و یک لنز خواهیم داشت اما با پیشرفت کسب و کار و یا علاقه‌ی ما به عکاسی وسایل بیشتری می‌خریم. به زودی متوجه خواهید شد که کوله‌ی عکاسی شما به اندازه‌ی یک کوله‌پشتی کوه‌نوردی سنگین شده است و در پایان روز به خاطر خستگی باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید به عکاسی ادامه دهید یا نه.

قبل از اینکه من عکاسی را به صورت حرفه‌ای شروع کنم عاشق این بودم که یک دوربین dslr را به همراه گریپ باتری و یک لنز سنگین و بلند به همراه داشته باشم. اما پس از اینکه مدتی زندگی خود را با دوربین‌های عکاسی بزرگ گذراندید متوجه می‌شوید آخرین چیزی که در طول تعطیلات می‌خواهید، حمل یک کیت دوربین سنگین است.

دوربین مناسب عکاسی خیابانی

اندازه

یک دوربین ایده‌آل علاوه بر اینکه باید سبک باشد باید اندازه‌ی کوچکی هم داشته باشد. برای مثال در سفر اخیری که من به نیویورک داشتم از دو دوربین مختلف استفاده کردم. یکی از آن‌ها Fuji X-T3 بود که یک دوربین کوچک و سبک است و توانایی زیادی در خلق تصاویر با کیفیت دارد. از آنجایی که هدف من از سفر به نیویورک ملاقات یکی از دوستان مدل خودم بود، دوربینی می‌خواستم که بتوانم با استفاده از آن عکس‌های با کیفیتی بگیرم و در عین حال وزن وسایلم را هم خیلی بالا نبرد.

[relatedpost post = “129694”]

علاوه بر این دوربین من Fuji X100S را هم به همراه داشتم که به عنوان مدل قدیمی‌تر X100F شناخته می‌شود. توانایی اتوفوکوس این دوربین به اندازه‌ی مدل جدیدتر نیست و رزولوشن آن هم فقط 16 مگاپیکسل است اما مانند X-T3 یک دوربین خیلی کوچک است.

اندازه دوربین به چند دلیل مهم است اما مهم‌ترین دلیل این موضوع برای من این است که می‌توانم به سادگی آن را داخل جیب خودم قرار دهم. البته نه داخل جیب یک شلوار جین ولی اندازه‌ی آن به شکلی است که معمولا مشکلی برای حمل آن ندارم.

این موضوع از چند جهت مهم است. اول اینکه در صورت کوچک بودن دوربین نیازی به حمل کیف دوربین وجود ندارد. همچنین لنز این دوربین‌ها هم ثابت است و نیازی نیست با خودتان لنزهای اضافه حمل کنید. این موارد در صورتی که قرار باشد یک روز کامل بیرون باشید خیلی ارزشمند خواهند بود.

عدم جلب توجه

شما برای عکاسی باید از منظره‌یاب سوژه را ببینید، کادر تصویر را مشخص کنید و تا وقتی که عکس موردنظر خود را نگرفته‌اید دوربین را پائین نیاورید. من همیشه در این مواقع نگران این موضوع هستم که تا چه اندازه‌ای به فضای شخصی مدل تجاوز کرده‌ام. برای یک مدل حرفه‌ای این موضوع مشکل خاصی ندارد اما غریبه‌هایی که در خیابان مشاهده و از آن‌ها عکاسی می‌کنید ممکن است خیلی با این موضوع راحت نباشند.

دوربین مناسب عکاسی خیابانی

دوربین فول فریم DSLR شما با یک لنز 24-70mm f/2.8 ممکن است بوکه‌های خوبی به شما بدهد و کمک کند عکس‌های زیبایی از سوژه بگیرید. اما در صورتی که چنین دوربینی را به سمت یک غریبه بگیرید و از آن‌ها عکاسی کنید، ممکن است واکنش خیلی دوستانه‌ای نداشته باشند. ما در یک جامعه‌ی به شدت خشن زندگی می‌کنیم و در دنیای ما عکس‌ها به دلایل خیلی زیادی گرفته می‌شوند که خیلی از آن‌ها دلایل خوبی هم نیستند. به همین دلیل مردم خیلی نگران این هستند که عکسشان در خیابان گرفته شود. اما یک دوربین کوچک‌تر و کمتر حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد بدون جلب توجه عکس‌هایی که می‌خواهید را بگیرید.

قیمت کم

این مورد ممکن است فقط نظر شخصی من باشد. دوربین‌های بسیار زیادی در سطح بازار وجود دارد که ممکن است برای شما مناسب باشند و مشخصاتی که در بالا گفته شد را هم داشته باشند. این دوربین‌ها در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند اما من به شخصه ترجیح می‌دهم دوربینی را برای عکاسی خیابانی انتخاب کنم که قیمت کمتری داشته باشد.

این بدین معنی نیست که من دوربین خیلی خوبی نمی‌خواهم و کیفیت تصویر برایم مهم نیست. فقط در صورتی که مجبور باشم به کوچه‌های عجیب و غریب برای عکاسی بروم و با صدها غریبه در ارتباط باشم ممکن است برخی از این غریبه‌ها اهداف خیلی خوبی نداشته باشد. در مواقعی که کسی قصد دارد دوربین من را بدزدد، دوربینی به همراه داشته باشم که ارزش مادی خیلی زیادی نداشته باشد و در آینده بتوانم آن را جایگزین کنیم.

[relatedpost post = “119173”]

حتی در مواقع دیگر نیز دوست دارم دوربینی که برای عکاسی روزمره در سطح خیابان از آن استفاده می‌کنم قیمتی داشته باشد که حتی در صورت گم کردن آن هم خیلی نگران پول آن نباشم.

رزولوشن بالا

با اینکه می‌توان صحبت‌های زیادی در مورد رزولوشن تصویر و تاثیر آن در کیفیت کلی تصویر داشت اما من به دلایل دیگری دوست دارم بیشترین رزولوشن ممکن را داشته باشم. به دلیل اینکه دوربین مناسب برای عکاسی خیابانی باید سبک و کوچک باشد به احتمال زیاد دوربینی که انتخاب می‌کنید یک لنز فیکس و یا یک عدد لنز پرایم دارد. در زمانی که از مدل عکاسی می‌کنید شما این شانس را دارید که زمان زیادی صرف کادربندی تصویر خودتان کنید و یا مکان خودتان و سوژه را تغییر دهید. اما داخل خیابان اتفاقات خیلی سریعتر از چیزی که فکر می‌کنید رخ می‌دهند و ممکن است زمان کافی برای انجام کادربندی تصویر نداشته باشید.

به همین خاطر داشتن یک دوربین با رزولوشن بالا اهمیت خیلی زیادی دارد. در مواقعی که باید سریع عکس موردنظر را بگیرید و نمی‌توانید خیلی به سوژه نزدیک شوید می‌توانید بعدا عکس را در یک نرم‌افزار ادیت کراپ کنید و رزولوشن زیادی از دست ندهید. البته در صورتی که عکس‌های خود را پرینت نمی‌کنید این موضوع ممکن است خیلی مهم نباشد ولی به هرحال توجه به آن خالی از لطف نیست.

بهترین دوربین برای عکاسی خیابانی

Fujifilm X-T3

در صورتی که موارد زیر برای شما مهم هستند، Fujifilm X-T3 یک دوربین مناسب عکاسی خیابانی برای شما خواهد بود:

دوربین عکاسی خیابانی

  • توانایی تغییر لنز
  • محدوده داینامیک و عملکرد ایزو بهتر
  • توانایی ضبط ویدیو‌های 4K 60FPS، 10 Bit
  • صفحه نمایش چرخان
  • فیلمبرداری با سرعت 120 فریم بر ثانیه
  • اتوفوکوس سریع
  • عمکلرد خوب در نور کم

سنسور این دوربین یک سنسور APS-C X-Trans است که به روزرسانی شده است. این سنسور یک سنسور 26.1 مگاپیکسلی است که در مقایسه با سنسور 24.3 مگاپیکسلی X-T2 از رزولوشن بیشتری برخوردار است. ایزو پایه نیز از 200 به 160 رسیده است و محدوده داینامیک دوربین هم ارتقاء یافته است.

این دوربین از اتوفوکوس تشخیص فاز پشتیبانی می‌‎کند و 425 نقطه‌ی فوکوس خودکار دارد. این بدین معنی است که فوکوس و دنبال کردن اجسام متحرک X-T3 به صورت کلی خیلی بهتر است.

Sony A7 III

خرید دوربین عکاسی خیابانی

این دوربین سونی توانایی انجام هرکاری را دارد و به نظر من یکی از بهترین دوربین‌‎هایی است که می‌توانید برای عکاسی خیابانی از آن استفاده کنید. سونی A7 III که با سنسور به روز شده‌ی خودش شناخته می‌شود یک دوربین همه کاره است که هم برای عکاسی و هم فیلمبرداری در شرایط مختلف کاربرد دارد. این دوربین فول فریم از یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS و پردازشگر تصویر Bionz X استفاده می‌کند تا با سرعت عکاسی پی در پی 10 فریم بر ثانیه و اتوفوکوس سریع به یکی از بهترین دوربین‌ها برای عکاسی خیابانی تبدیل شود.

[relatedpost post = “66644”]

Fujifilm X100f

در صورتی که امکانات زیر را از یک دوربین مناسب عکاسی خیابانی می‌خواهید و مشکلی با لنز ثابت ندارید، فوجی فیلم X100f یک گزینه‌ی خیلی خوب برای شماست.

  • کیفیت تصویر مناسب
  • عکاسی در شب
  • عملکرد ایزوی خوب

Fujifilm x100f با وجود استفاده از تجهیزات عکاسی پیشرفته توانسته است از همان طراحی و کنترل‌های قدیمی خودش استفاده کند. این دوربین از یک سنسور APS-C X-Trans CMOS III با رزولوشن 24.3 مگاپیکسل و پردازشگر تصویر X-Processor Pro استفاده می‌کند تا تصاویری با رزولوشن بالا به شما تحویل دهد و عملکرد ایزو بسیار قوی نیز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *