021-7356

آیا هنوز خرید دوربین فیلمبرداری، کاری منطقی است؟

آیا هنوز خرید دوربین فیلمبرداری، کاری منطقی است؟

اصطلاح هندی کم که برای اولین بار توسط شرکت سونی برای دوربین فیلمبرداری کوچک به کار گرفته شد، به سرعت بعنوان اصطلاحی فراگیر برای نامگذاری دوربین فیلمبرداری خانگی از سمت کاربران بدل گشت. دهه 90 را به خاطر دارید؟ دوره شکوفایی تولید فیلم بود. در سال 1995، استاندارد DV توسط کلیه تولید کنندگان اصلی دوربین فیلمبرداری معرفی و به سرعت پذیرفته شد و منجر به یک فرمت یکپارچه ویدیوی دیجیتال، هم برای مصرف کننده و هم برای استفاده حرفه ای گشت. نسخه باریک MiniDV امکان ساخت دوربین فیلمبرداری با اندازه کوچکتر از همیشه را فراهم کرد و تا اوایل دهه 2000، فروشگاه های ابزار در سراسر آمریکا، در حال پر کردن ویترین فروشگاه خود با دوربین های دیجیتالی بودند.

دوربین هندی کم سونی

فیلم دیجیتال همه چیز را تغییر داد. کیفیت بهتر از آنالوگ بود، شما می توانستید چندین بار بدون مشکل دوباره در همان نوارها ضبط کنید و می توانستید فیلم را مستقیماً به رایانه خود منتقل کنید و ویرایش کنید. یک فیلم هالیوود، درست در خانه! دیوانه کننده بود.

مزایای دوربین فیلمبرداری

خرید دوربین فیلمبرداری، ممکن است در حال حاضر کمی عجیب و غیر منطقی به نظر برسد. اما دلایلی وجود دارد که باعث می شوند هنوز شرکت ها در حال تولید دوربین های هندی کم باشند:

1) دامنه بزرگنمایی (ZOOM) دوربین های فیلمبرداری

اندازه و کیفیت بزرگنمایی دوربین های فیلمبرداری در مقایسه با دوربین های DSLR و گوشی های هوشمند، بسیار بهتر است. با دوربین های فیلمبرداری می توانید تصویر با کیفیتی با بزرگنمایی 50 برابر ضبط کنید در حالی که با دوربین های DSLR و گوشی های هوشمند، خلق چنین تصویری ممکن نیست.

بزرگنمایی با دوربین فیلمبرداری

چنین امکانی برای تصویربرداری از بسیاری از موقعیت ها مثل رویدادهای ورزشی، مناظر طبیعی در سفر و… فوق العاده جذاب است.

2) مقایسه زمان ضبط دوربین های فیلمبرداری و DSLR

دوربین های DSLR مدت محدودی می توانند بدون توقف فیلمبرداری کنند و این محدودیت برای ضبط برنامه های بلندمدت مسئله ساز می شود. در حالی که دوربین های فیلمبرداری چنین محدودیتی ندارند.

فیلمبرداری طولانی از عروسی با دوربین فیلمبرداری

این امر یک مزیت آشکار برای فیلمبرداری رویدادها به دوربین های فیلمبرداری می دهد. رویدادهایی مراسم های عروسی، اجراهای زنده، برنامه های ورزشی یا هر چیز دیگری که ممکن است نیاز به تصویربرداری بدون وقفه داشته باشد.

3) باتری های بزرگ و امکان اتصال مستقیم به برق

نوع طراحی دوربین های فیلمبرداری اجازه می دهد که باتری های بزرگتری داشته باشند. دوربین های DSLR عموماً باتری های کوچکی دارند و فیلمبردار در طی تصویربرداری خود مجبور است چندین بار باتری را تعویض کند.

اتصال مستقیم برق برای دوربین فیلمبرداری

گذشته از باتری، دوربین های فیلمبرداری امکان اتصال مستقیم به برق دارند که باز هم امکان تصویربرداری بدون وقفه با مدت زمان بالا را در اختیار شما قرار می دهد.

4) امکانات صوتی دوربین های فیلمبرداری

اگر ضبط صدا با کیفیت حرفه ای برای شما اهمیت داشته باشد، باید بدانید که ورودی های میکروفون های حرفه ای برای ضبط صدا در دوربین های فیلمبرداری بیش از دوربین های DSLR فراهم است.

صدابرداری با دوربین فیلمبرداری

خرید دوربین فیلمبرداری

برای بررسی، مقایسه و خرید دوربین فیلمبرداری می توانید به لیست دوربین های فیلمبرداری نورنگار مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *