021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

راهنمای خرید رفلکتور و نکات مهمی که باید بدانید

راهنمای خرید رفلکتور و نکات مهمی که باید بدانید

از رفلکتور نور در سبک‌های مختلفی مثل پرتره، عروسی، صنعتی و ماکرو استفاده می‌شود. شما می‌توانید از رفلکتور نور تحت نور طبیعی و یا حتی نور مصنوعی که از فلاش یا دیگر منابع نور بازتاب می‌یابد هم استفاده کنید. به کلام ساده رفلکتور یک منبع نور دیگر است که به هیچ نوع برقی نیاز ندارد اما قدرت خیلی زیادی دارد.

استفاده از رفلکتور برای تامین نور صحنه هم خیلی ساده است. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که آن را با زاویه‌ای نگه دارید که نور را به سمت صحنه و سوژه‌ی شما بازتاب دهد. فرقی هم ندارد که شما از آن برای پرکردن سایه‌های صورت سوژه استفاده می‌کنید و یا تاباندن نور به صحنه‌ی عکاسی از غذا یا محصول.

راهنمای خرید رفلکتور

البته تمام رفلکتورها شبیه به هم نیستند و وجود گزینه‌های زیاد می‌تواند انتخاب یک رفلکتور را برای شما سخت کند. در ادامه مواردی که برای خرید رفلکتور باید در نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد:

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

اندازه

رفلکتورها در ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند؛ از رفلکتورهای کوچکی که می‌توانید آن‌ها را با یک دست بگیرید تا انواع بزرگتر که نگه‌داشتن آن‌ها به قدرت بیشتر و یا حتی پایه‌ی قوی‌تری نیاز دارد. شما همیشه به بزرگترین رفلکتور موجود نیاز ندارید اما در صورتی که می‌خواهید از کمر به بالای سوژه و یا صحنه‌های مشابه را روشن کنید به رفلکتورهای بزرگتر نیاز خواهید داشت.

رفلکتور نور

اکثر رفلکتور هایی که برای تامین نور صحنه استفاده می‌شوند دایره‌ای هستند اما برخی از آن‌ها ممکن است مستطیلی یا حتی مثلثی هم باشند. شکل رفلکتور خیلی مهم نیست اما اینکه شکل موردنظر می‌تواند پوششی که شما نیاز دارید را تامین کند از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

رنگ

اکثر رفلکتورها به رنگ سفید و یا نقره‌ای عرضه می‌شوند اما برخی از آن‌ها به رنگ طلائی هم موجود هستند. رنگ رفلکتور به این بستگی دارد که شما برای روشن کردن صحنه به چه نوع نوری نیاز دارید.

راهنمای خرید رفلکتور نور

یک رفلکتور سفید نور طبیعی را به همان شکلی که هست بازتاب می‌دهند و تون‌های رنگی را بدون هیچگونه تغییری نگه می‌دارد. به همین خاطر احتمالا این وسیله کاربردی‌ترین نوع رفلکتور برای نورپردازی اکثر صحنه‌ها می‌باشد. رفلکتور نقره‌ای نیز بازتاب بهتری دارد و کنتراست آن نسبت به رنگ سفید خیلی بهتر است. نور بازتاب شده توسط رفلکتور طلائی هم گرم‌تر است. به خاطر همین هم خیلی از عکاس‌های پرتره از این نوع رفلکتور استفاده می‌کنند.

[relatedpost post=”81369″]

البته نیازی نیست فقط یک رنگ خاص را تهیه کنید زیرا معمولا تمام این رنگ‌ها در یک بسته عرضه می‌شوند و یا در برخی موارد هر سمت رفلکتور به یک رنگ است. در برخی موارد نیز تمام پنل‌ها عرضه می‌شوند و شما می‌توانید هر رنگی را که نیاز داشته باشید، با استفاده از زیپ روی فریم اصلی نصب کنید.

نحوه نگه‌داری

اکثر رفلکتورها دایره‌ای هستند و یک فریم قوی دارند که کمک می‌کند شکل آن‌ها حفظ شود. این نوع رفلکتور برای انواع مختلف عکاسی مناسب است. اما به جز رفلکتورهای خیلی کوچک باید این نوع رفلکتور را دو دستی بگیرید تا بتوانید نور را به خوبی روی نقطه مدنظر بازتاب دهید.

خرید رفلکتور نور

این بدین معنی است که شما برای استفاده از رفلکتور برای بازتاب نور به صحنه حداقل به یک دستیار نیاز دارید. راهکار این مشکل استفاده از رفلکتورهای مثلثی است. معمولا روی یکی از گوشه‌های این رفلکتور یک دسته وجود دارد و با استفاده از آن می‌توانید با یک دست رفلکتور را نگه دارید و با دست دیگر دوربین را کنترل کنید.

[relatedpost post=”117807″]

در صورتی هم که یک دستیار داشته باشید می‌توانید از او بخواهید که دو عدد از این رفلکتورها را نگه دارد تا کنترل خیلی بیشتری روی نور صحنه داشته باشید.

قابل حمل بودن

برای حمل ساده‌تر رفلکتور می‌‎توانید آن‌ها را جمع کنید و داخل یک کیف زیپدار که برای حمل و نقل رفلکتور عرضه شده است نگه دارید. اما در زمان خرید رفلکتورهای بزرگتر دقت کنید، زیرا ممکن است حتی در صورت جمع شدن نیز ابعاد آن‌ها خیلی بزرگ باشد. اکثر تولیدکننده سایز رفلکتور را در زمان جمع شدن هم ذکر می‌کنند. قبل از خرید مطمئن شوید که سایز رفلکتور در زمان جمع شدن نیز مناسب است و خیلی بزرگ نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه