دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بایدها و نبایدهای نگهداری دوربین

تکنیک و ترفند
بایدها و نبایدهای نگهداری دوربین

کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید برای نگهداری از دوربین در منزل خود انجام دهید تا از دوربین و سایر ادوات آن به خوبی محافظت کنید. اما این بدان معنی نیست که شما می توانید تمامی کارهای مربوط به نگهداری از دوربین را انجام دهید. بعلاوه، حتی اگر یک عکاس حرفه ای باشید، ممکن است در هنگام تعمیر یک LCD شکسته، شاتر آسیب دیده یا اشکالات تکنیکی که نیاز به مهارت های حرفه ای دارد، آسیب زیادی را به دوربین وارد کنید. در نتیجه این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

بخش های مختلف دوربین خود را به صورت منظم تمیز کنید.

نیازی نیست که بعد از هر عکاسی حسگر دوربین را تمیز کنید اما تمیز کردن دوره ای آن باعث افزایش طول عمر آن خواهد شد. هر چه بیشتر عکاسی کنید، تمیز کردن حسگر به دفعات بیشتری لازم است. اگر واقعاً یک عکاس پُرکار هستید نیاز است که هر ماه یک بار حسگر را تمیز کنید ولی اگر کم پیش می آید که از دوربین استفاده کنید، سالی دوبار تمیز کردن حسگر کافی خواهد بود.

 

تمیزکردن دوربین عکاسی نگهداری از دوربین

 

با این حال اگر در شرایط نامناسب از دوربین استفاده کردید بهتر است که بلافاصله بعد از خروج از آن شرایط ادوات دوربین را تمیز نمایید. برای مثال، نمک و شن و ماسه بزرگترین دشمن دوربین و لنزها هستند بنابراین حتی اگر مدت زیادی نیست که ادوات دوربین را تمیز کرده اید، بهتر است بعد از عکاسی در ساحل مجدداً آنها را تمیز نمایید. تمیز کردن سنسور دوربین کار بسیار ظریفی است به همین دلیل تمیز کردن آن عملی است که باید به صورت کاملاً حرفه ای انجام شود. این کار را به ما بسپارید.

ادوات دوربین خود را با وسایل مخصوص خود تمیز نکنید.

شما باید برای تمیز کردن دوربین از ابزارهای مناسبی استفاده نمایید تا از آسیب رسیدن به دوربین جلوگیری نمایید.

 

پوآر نگهداری از دوربین

 

این یعنی باید از یک دمنده ی مناسب برای پاک کردن گرد و غبار موجود بر روی شیشه ی لنز و حسگر دوربین استفاده کرد و برای پاک کردن شیشه ی دوربین و لنز باید از یک دستمال مناسب استفاده شود در واقع باید از ابزارهای مناسبی که برای تمیز کردن حسگر دوربین وجود دارد استفاده کرد. البته همه ی ما مهارت لازم برای انجام این کار ظریف را نداریم. در این موارد، بهتر است برای تمیز کردن آن از افراد حرفه ای کمک بخواهیم.

[relatedpost post=”121139″]

از ادوات دوربین به خوبی نگهداری نمایید.

هنگامی که به مهمترین عواملی که باعث ایجاد اخلال در عملکرد ادوات دوربین می شوند فکر می کنید، مهم ترین مواردی که باید در ذهن داشته باشید رطوبت و گرد و غبار است. به همین دلیل لازم است که دوربین را در مکانی خشک و بدون گرد و غبار نگهداری نمایید.

توجه کنید که این بدان معنی نیست که لازم است که دوربین در مکانی باشد که در آن هیچ گونه رطوبت یا گرد و غباری وجود نداشته باشد. (هر چند که این شرایط بسیار ایده آل است!) اما باید در انتخاب مکان مناسب برای نگهداری دوربین هوشمندانه عمل کنید.

آموزش نگهداری از دوربین

ادوات دوربین را در یک کابینت درب بسته در منزل و یا دفتر کار خود نگهداری نمایید و از قرار دادن آن در اتاق شستشو که میزان رطوبت در آن زیاد است خودداری نمایید. (و یا جایی که در آن خطر سقوط وسایل زیاد است.) به جای اینکه دوربین را همیشه در کیف دوربین نگهداری نمایید، آن را در کشوی اتاق خواب خود قرار دهید. یک تصمیم گیری درست در مورد مکان نگهداری دوربین امکان کثیف یا خراب شدن دوربین را به میزان زیادی کاهش می دهد.

 

نویسنده : یاسین زرین کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *