دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

علت روشن نشدن دوربین کانن چیست؟ آموزش کامل رفع مشکل

علت روشن نشدن دوربین کانن چیست؟ آموزش کامل رفع مشکل

آیا دوربین کانن (Canon) شما روشن نمی‌شود؟ در این وضعیت احتمالا، صفحه نمایش کنون سیاه می‌ماند و دیگر نمی‌توانید با دوربینتان عکس بگیرید. درک می‌کنیم که این می‌تواند برایتان مشکل‌ساز شود. در چنین شرایطی، اولین قدم این است که خونسردی خود را حفظ کنید و اصلاً نگران دوربینتان نباشید! همواره راه حلی برای مشکل روشن نشدن دوربین کانن وجود دارد. در این مطلب به طور کامل روش حل مشکل دوربین کنون را خواهیم گفت.

علت روشن نشدن دوربین کنون

کمپانی کنون به طور کلی تضمین می‌کند که محصول کارآمدی به شما ارائه دهد. این برند، چه برای استفاده حرفه‌ای و چه برای عکاسی در اوقات فراغت، محصولات باکیفیتی تولید می‌کند و یکی از قابل اعتمادترین نام‌های تجاری در این بازار است. با این حال، ممکن است مشکلاتی هم رخ دهد و روشن نشدن دوربین کانن، یکی از آن‌هاست. در اینجا برخی از علل این مشکل بررسی شده‌است.

مشکل باتری یا قطع برق در دوربین کانن

این مشکل در لوازم الکترونیکی بسیار رایج است و دوربین‌های کانن نیز از آن در امان نیستند. در واقع، باتری دوربین دارای عمر بسیار محدودی است و با توجه به میزان استفاده شما از دوربین، عمر باتری کم و بیش کاهش می‌یابد. وقتی این اتفاق بیفتد، نمی‌توانید دوربین کانن خود را راه‌اندازی کنید.

فارغ از این مسئله، منبع اصلی نیز می‌تواند دچار مشکل شود. گاهی اوقات شارژر دوربین خراب می‌شود. این عوامل ممکن است دلیل روشن نشدن دوربین کنون شما باشند.

روشن نشدن به دلیل خطای SD  Card

خطای SD Card ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه، برخی از رایج‌ترین دلایل این اتفاق شرح داده شده‌است:

  • SD Card فرمت نشده‌است: برای فرمت کردن SD Card، می‌توانید از کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید. برای این کار، آن را در پورت درنظر گرفته شده وارد کنید. سپس در File Explorer روی آن کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب کنید.
  • دستگاه SD Card را نمی‌شناسد: این مشکل می‌تواند به این خاطر اتفاق بیفتد که SD Card به درستی وارد دستگاه نشده‌است یا در اثر گرد و غبار، تماس آن با پورت موجود در دوربین به درستی اتفاق نمی‌افتد. برای حل این مشکل، آن را بیرون بیاورید و با یک پارچه میکروفایبر خشک تمیز کنید.
  • SD Card بیش از حد پر است: پر شدن بیش از حد SD Card می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن دوربین کانن باشد! اگر در یک آفیش عکاسی، عکس‌های بسیار زیادی گرفته یا فیلمبرداری طولانی‌مدت انجام داده باشید، این اتفاق ممکن است رخ دهد. برای حل این مشکل کافی‌ست فایل‌های موجود در آن را روی سیستم خود خالی کنید. البته توجه داشته باشید که این اتفاق ممکن است باعث بروز آسیب در SD Card و غیرقابل بازیابی شدن فایل‌های آن شود.

راه حل مشکل روشن نشدن دوربین کانن

در صورت روشن نشدن دوربین کانن، می‌توانید با راه‌حل‌هایی ساده برای تعمیر آن تلاش کنید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

حل مشکل باتری دوربین کانن

ابتدا بررسی کنید که آیا عملکرد باتری در حالت بارگذاری مناسب است یا خیر. برای این کار، توصیه می‌کنیم که آن را به سوکتی وصل کنید که در شرایط خوبی قرار گرفته باشد. توجه داشته باشید که اگر دوربین در هنگام اتصال شارژر روشن نشود، ممکن است مشکل از سوکت یا شارژر باشد. در این مورد لازم است که شارژر دیگری را تست کنید. گاهی اوقات به همین سادگی مشکل شما حل می‌شود.

در صورت روشن نشدن دوربین کانن، بررسی کنید که آیا عملکرد باتری در حالت بارگذاری مناسب است یا خیر.

اگر باز هم مشکل باتری حل نشد، بررسی کنید که آیا باتری به درستی وارد دوربین شده‌است یا خیر. برای حل این مشکل، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا باتری را از دوربین خارج کنید.
  2. با یک پارچه میکروفایبر خشک، محفظه باتری و خود باتری را تمیز کنید. گاهی گرد و غبار می‌تواند از اتصال درست و در نتیجه شارژ شدن باتری جلوگیری کند.
  3. در نهایت، باتری را یک شب کامل شارژ کنید.
  4. اگر روز بعد دوربینتان باز هم روشن نشد، باید به فکر تعویض باتری و تهیه یک باتری جدید باشید.

توجه داشته باشید که باتری‌ها به تغییرات دمایی حساس هستند. بنابراین اگر بیش از حد داغ کنند، ممکن است آسیب ببینند و شما مجبور باشید باتری جدیدی بخرید. همچنین اگر دوربین شما ضربه خورده باشد، عملکرد باتری دیگر به درستی انجام نمی‌شود. در این صورت اتصال آن با پورت مربوطه انجام نمی‌شود. بنابراین، باید برای تعمیر دوربین خود به یک متخصص مراجعه کنید.

رفع خطای SD  Card در دوربین کانن

اگر روشن نشدن دوربین کنون شما به دلیل مشکل SD Card است، پیشنهاد می‌کنیم تمام اجزای قابل جابه‌جایی آن را جدا کنید. به عنوان مثال، کارت حافظه در برخی مدل‌های کنون SD Card و در برخی مدل‌های دیگر MicroSD است. همچنین باید باتری دوربین را بیرون بیاورید.

در مرحله بعد، دوربین را خاموش کنید. حتی اگر صفحه نمایش آن سیاه باشد، ممکن است اجزای داخلی آن روشن باشند. برای این کار، دکمه Power را به مدت 15 ثانیه فشار دهید. سپس چند دقیقه صبر کنید. بعد از این مراحل، تنها باتری را وارد دوربین کنید و سعی کنید آن را بدون SD Card روشن کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا خطاهای مربوط به راه‌اندازی اجزا را برطرف نمایید.

اگر راه حل قبلی جواب نداد، باتری دوربین را خارج کنید. سپس 8 ساعت صبر کنید. وقتی این زمان تمام شد، باتری را مجدداً وارد دوربین کنید و آن را روشن نمایید.

رفع خطای SD  Card در دوربین کانن
رفع خطای SD  Card در دوربین کانن

نکاتی کاربردی برای حل مشکل

اگر هیچ یک از این راه حل‌ها مشکل روشن نشدن دوربین کانن شما را برطرف نکرد، توصیه می‌کنیم دوربین خود را به متخصص مرکز تعمیرات دوربین نشان دهید. متخصصین مرکز تعمیرات دوربین کنون نورنگار آماده کمک به شما هستند. کارشناسان باتجربه نورنگار پس از عیب‌یابی دوربین کنون،‌ در صورت نیاز فرایند تعمیرات آن را با ارائه ضمانت انجام خواهند داد.

در ادامه، به نکات خاصی اشاره می‌کنیم که ممکن است در کنار راهکارهایی که در بالا گفتیم، کمک‌کننده باشند:

  • تنظیم مجدد دوربین: دکمه‌های روشن/خاموش و منو را به طور همزمان برای چند ثانیه نگه دارید.
  • ریست فکتوری دوربین: به منوی تنظیمات دوربین بروید و گزینه ریست فکتوری را انتخاب کنید.
  • استفاده از شارژر دیواری: به جای شارژر USB، از شارژر دیواری برای شارژ دوربین استفاده کنید.
  • استفاده از یک منبع برق دیگر: دوربین را به یک پریز برق دیگر وصل کنید.
  • فریمور دوربین را آپدیت کنید: فریمور یا همان سیستم‌عامل دوربین کنون را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

مانند هر دستگاه دیگری، دوربین کانن هم ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شود. اگر با مشکل روشن نشدن دوربین کانن روبه‌رو هستید، می‌توانید از روش‌های گفته شده در این مطلب یا مراجعه به مرکز تعمیرات دوربین نورنگار برای حل این مشکل استفاده کنید. همچنین در صورتی که سوالی در مورد این مشکل دارید، آن را در بخش کامنت‌ها از کارشناسان ما و کاربران دیگر بپرسید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *