دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لنز کانن EF 70-300mm F4.5-5.6 IS II USM معرفی شد

لنز کانن EF 70-300mm F4.5-5.6 IS II USM معرفی شد

با اینکه تنها چند روز تا نمایشگاه فوتوکینا باقی‌ مانده، شرکت کانن در یک اقدام زودهنگام عرضه سه محصول جدیدش را اعلام کرده است. دوربین بدون آیینه Canon M5، لنز EF-M 18-150mm و نسخه جدیدی از لنز EF 70-300mm کانن یعنی EF 70-300mm F4.5-5.6 IS II USM، همگی محصولات جدید معرفی شده از سوی کانن هستند که احتمال می‌رود در نمایشگاه Photokina 2016 به نمایش گذاشته شوند. اگرچه دوربین‌های بدون آیینه کانن مقبولیت چندانی در ایران پیدا نکردند و طبیعتا لنز‌های این محصولات نیز چندان مورد توجه عکاسان ایرانی قرار نمی‌گیرد، اما لنز جدید EF 70-300mm میلی‌متری کانن احتمالا مورد توجه کاربران دوربین‌های DSLR قرار می‌گیرد. این نخستین لنز کانن است که روی بدنه آن یک LCD نمایش اطلاعات طراحی شده است.

مهم‌ترین پیشرفت درباره لنز EF 70-300mm F4.5-5.6 IS II USM کانن، استفاده از یک موتور فوکوس Nano USM در آن است. این موتور فوکوس بسیار پرسرعت و کم‌صدا است و سیستم STM یا موتور Stepping آن برای فیلم‌برداری بسیار کم‌صدا تر از موتور‌های پیشین عمل می‌کند. بنابراین احتمالا یکی از لنز‌های مورد علاقه فیلم‌برداران برای دوربین‌های DSLR کانن مانند Canon 5D Mark IV خواهد بود.

اما LCD روی بدنه چه کاری انجام می‌دهد. در روی این لنز یک LCD طراحی شده است که می‌تواند فاصله فوکوس لنز، فاصله کانونی لنز و همچنین “میزان لرزش” لنز را نشان می‌دهد. کانن مدعی شده است ه این لنز می‌تواند تا ۴ استاپ لرزش را خنثی کند. به این معنی که مثلا می‌توانید در جایی که حداقل سرعت شاتر برای عدم لرزش ۱/۲۵۰ ثانیه است، با سرعت ۱/۱۵ ثانیه هم عکس بگیرید! حداقل فاصله فوکوس این لنز هم برابر ۱٫۲ متر است که برای لنزی با این فاصله کانونی مناسب است.

لنز کانن EF 70-300mm F4.5-5.6 IS II USMکانن در این لنز از یک عدسی Ultra Low Dispersion استفاده کرده تا میزان اشکالات شکست نور را کاهش دهد. لنز Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM دارای دیافراگم متغیر f/4-5.6 با پره‌های ۹ تیغه‌ای مدور است که احتمالا می‌تواند بوکه خوبی را در پس‌زمینه عکس‌های تله‌فتو ایجاد کند. روی این لنز یک رینگ فوکوس دستی وجود دارد که می‌تواند فارغ از نوع وضعیت فوکوس، در هر زمان که نیاز باشد فوکوس را به صورت دستی کنترل کند.

لنز Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM روی دوربین‌های غیر فول‌فریم کانن فاصله کانونی معادل EF 112-480mm را ایجاد می‌کند که برای عکاسان حیات‌وحش و طبیعت بسیار کاربردی است. این لنز برای بازار‌های جهانی ۵۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

نویسنده : امیر یاری

3 دیدگاه

  • SHAHAB گفت:

    لنز در مقایسهه با سری های قبلی عالی هست

  • زهرا گفت:

    قیمت لنز 70-300 سیگما چقدره و برای چه مدل دوربین مناسب هست؟

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخیر
      قیمتهای سایت ما به روز هستند و در مجموع برای دوربینهای حرفه ای که امکان تعویض لنز دارند قابل استفاده است و برای سوژه هایی که از دوربین فاصله بیشتری دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

منبع تغذیه و شارژرهای مستقل و پر‌قدرت DJI
منبع تغذیه و شارژرهای مستقل و پر‌قدرت DJI
14 ساعت پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه
معرفی و بررسی لنزهای موبایل ۳ Moment T-series
معرفی و بررسی لنزهای موبایل ۳ Moment T-series
5 روز پیش - زمان مطالعه : 7 دقیقه