021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

فرمت MKV چیست؟ + تبدیل فرمت MKV به MP4 در موبایل و کامپیوتر

فرمت MKV چیست؟ + تبدیل فرمت MKV به MP4 در موبایل و کامپیوتر

فرمت MKV چیست؟

فایل‌های تصویری با فرمت MKV که به‌عنوان فایل‌های ویدئویی ماتروشکا شناخته می‌شوند، برای اولین‌بار در سال 2002 در روسیه ایجاد شدند. ماتروشکا نوعی عروسک روسی متشکل از چند عروسک تودرتو است، درست شبیه به ساختار فایل های ام کا وی.

فرمت ام کا وی چیست؟

در واقع ام کا وی یک قالب است که می‌تواند صدا، تصویر و زیرنویس را درآن‌واحد داشته باشد، حتی اگر برای هریک از این عناصر از انواع مختلف روش‌های رمزگذاری استفاده شده باشد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک فایل MKV داشته باشید که حاوی ویدئو H.264 و فایل صوتی MP3  یا AAC باشد.

روش‌های آنلاین تبدیل فرمت MKV به MP4

اگر قصد نصب برنامه روی لپ‌تاپ یا کامپیوترتان را ندارید؛ انواع ابزار آنلاین برای تبدیل فرمت ام کا وی به MP4 به‌صورت آنلاین در دسترس هستند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

تبدیل به کمک سایت CloudConvert

چیزی که باعث شد این سایت به‌عنوان مبدل MKV به MP4 در صدر این لیست باشد، سرعت تبدیل بالای آن است. استفاده از آن هم چندان سخت نیست و کافی است ویدئو مدنظر خود را آپلود کرده و روی گزینه Convert کلیک کنید. تنها نقاط ضعف این مبدل این است که حجم فایل برای نسخه رایگان 100 مگابایت است و نسخه مرورگر آن قادر به تبدیل دسته‌ای MKV به MP4  نیست.

تبدیل فرمت MKV به MP4 به کمک سایت CloudConvert

استفاده از سایت ConvertFiles

این سایت یک راه قابل‌اعتماد برای تبدیل فرمت MKV به MP4 به‌صورت آنلاین و رایگان است. البته باید گفت که این سایت در حالت رایگان فقط مجاز به تبدیل فایل‌های حداکثر تا 250 مگابایت است. برای کار با این سایت هم تنها نیاز به آپلود فایل و کلیک روی کلمه کانورت است.

تبدیل فرمت MKV به MP4 به کمک سایت ConvertFiles

سایت زمزار

پیش‌ازاین در مقاله روش‌های تبدیل فایل تصویری به صوتی از این سایت نام بردیم. این سایت یک گزینه عالی برای تبدیل فرمت MKV به MP4 به‌صورت آنلاین نیز هست. لازم به ذکر است که کاربران با استفاده از نسخه رایگان محدود به انجام 2 تبدیل در روز و با محدودیت حجم 50 مگابایت هستند.

روش‌های تبدیل فرمت MKV به MP4 با کمک کامپیوتر

با وجود سرعت بالای برنامه‌ها و سایت‌های آنلاین اگر معمولاً فایل‌های ام کا وی با حجم بالا دارید و تمایل به استفاده از یک برنامه دارید، بهتر است یکی از برنامه‌های زیر را نصب کنید.

برنامه HandBrake

پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های: ویندوز 7 ، 8.1 و 10 (فقط 64 بیتی). سیستم‌عامل مک 10.11 و بالاتر لینوکس

در یک مقاله جامع راجع‌به کاهش حجم ویدئو با هندبرک صحبت کردیم. برای استفاده از آن برنامه را از طریق وب‌سایت به‌صورت رایگان دانلود کنید. پس از نصب، فایلی را که می‌خواهید تبدیل کنید، انتخاب کرده و در برگه خروجی، MP4  و یا هر فرمت دیگری را انتخاب کنید.

برنامه HandBrake

برنامه Movavi Video Converter

با Movavi Video Converter می‌توانید فایل‌های MKV خود را به MP4 تبدیل کنید. فایل نصبی را دانلود کرده، نصب و باز کنید. فایل MP4 خود را آپلود کرده و فرمت خروجی را انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه تبدیل، تبدیل فرمت ویدئو انجام خواهد شد.

برنامه VLC

قابل استفاده در سیستم‌عامل‌های Windows ، iOS ، Mac OS X ، Linux و Android

این برنامه مزایای زیادی دارد. اول، به‌عنوان یک پلیر موزیک به طور مرتب به‌روز می‌شود و می‌توانید از آن برای تبدیل فایل MKV به MP4 استفاده کنید. برای انجام این کار روی منوی Media و سپس روی تبدیل/ذخیره کلیک کنید. یک فایل MKV را انتخاب کنید و MP4 را برای خروجی انتخاب کنید.

برنامه VLC برای تبدیل فرمت ویدئو

برنامه NCH Prism

قابل استفاده در سیستم‌عامل‌های: تقریباً همه نسخه‌های Windows ، Mac OS X

مزایای Prism بسیار زیاد است، زیرا دارای ابزارهای بسیار قدرتمندی برای تبدیل فرمت MKV به MP4 به روش‌های مختلف چون آپلود، URL و مستقیماً از DVD نیز هست. تنها نکته منفی در مورد Prism این است که این نرم‌افزار فقط به‌صورت آزمایشی رایگان است و پس از پایان دوره آزمایشی، در دسترس نیست.

برنامه NCH Prism برای تغییر فرمت ویدئو

روش‌های تبدیل فرمت MKV به MP4 با موبایل

اگر تمایل به استفاده از گوشی دارید، می‌توانید برنامه VLC  را دانلود و از آن استفاده کنید. اما علاوه‌برآن برنامه، می‌توانید از برنامه زیر هم استفاده کنید:

استفاده از برنامه Video Converter

نرم‌افزار Video Convertor یکی از محبوب‌ترین مبدل‌های فرمت ام کا وی برای گوشی‌های اندرویدی است. استفاده از این برنامه بسیار راحت بوده و رابط کاربری خوبی هم دارد. کافی است Video Convertor را از گوگل‌پلی دانلود کرده و فایل مدنظر خود را انتخاب کنید. بعد هم بر روی گزینه Convert کلیک کنید و از صفحه باز شده فرمت MP4  را انتخاب کنید و روی گزینه استارت بزنید.

تبدیل فرمت MKV به MP4 با موبایل

در این مطلب چندین روش تبدیل فرمت MKV به MP4 چه به‌صورت آنلاین و چه با استفاده از نرم‌افزار را به شما عزیزان آموزش دادیم. لازم به ذکر است که فرمت MKV و MP4 هیچ برتری خاصی نسبت ندارند. اما بعضاً به دلیل نوع سیستم‌عاملی که استفاده می‌کنید، به تبدیل فرمت ویدئو نیاز خواهید داشت. شما از چه روشی برای تبدیل فرمت ام کا وی به MP4 استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه