دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

مقایسه دوربین‌های hero 6 و hero5

چاپ
مقایسه دوربین‌های hero 6 و hero5

وقتی گوپرو HERO 5 معرفی شد نظرات مثبتی را به سمت خود جلب کرد، و شرکت گوپرو پس از مدتی تصمیم گرفت تا مدل بروز شده آن HERO 6 را معرفی کند. برای انتخاب بین دوربین hero 6 و hero5 ابتدا باید ببینیم که این دوربین نسبت به مدل قبلی خود چه ویژگی‌های جدیدی کسب کرده است. ما به مقایسه hero 6 و hero5 خواهیم پرداخت تا انتخاب را آسانتر کنیم.

 

1-مقایسه رزولوشن

 

اصلی‌ترین بخشی که این دو مدل با هم تفاوت پیدا میکنند همین ویژگی است. در واقع تغییر اصلی مدل GoPro Hero 6 Black داخلی است وبه پردازنده GP1 مرتبط می‌شود. این پردازنده رزولوشن بالاتر و آپشن‌های ریت فریم بهتری را نسبت به Hero 5 Black  فراهم می‌کند.

 

مدل Hero 5 Black دارای کیفیت 4K با سرعت 30fps است در حالی که Hero 6 Black دارای کیفیت 4K با سرعت 60fps است.

 

مدل Hero 5 Black دارای قابلیت فیلم برداری اسلوموشن 240fps با ریت فریم 720p و مدل Hero 6 Black دارای قابلیت فیلم برداری اسلوموشن 240fps با رزولوشن شارپتر 1080p است. می‌توان گفت هر دو دارای ویژگی اسلوموشن یکسانی هستند.

 

برای استفاده از قابلیت اسلوموشن و یا فیلمبرداری شارپ هر دو مدل دارای امکانات خوبی هستند. اگر قصد استفاده از رزولوشن بالا را ندارید اما در عین حال یک اسلوموشن انعطاف پذیر می‌خواهید می‌توانید از 2.7K با سرعت 120fps استفاده کنید.

 

GoPro با پردازنده GP1 عملکرد عالی در نور کم و نیز گستره دینامیکی بهتری را ادعا می‌کند. رزولوشن و اپشن های ریت فریم Hero 6 Black بی شک دارای مزیت های بیشتری هستند.

 

hero 6 و hero5

 

2-مقایسه لرزشگیر تصویر 

 

هر دو مدل دارای لرزش‌گیر تصویر هستند اما Hero 6 Black با استفاده از پردازنده GP1 دارای لرزشگیر بهتری در حالت‌های 4K/30 و 1080p/120 است که مدل Hero 5 Black فاقد این ویژگی بسیار مطلوب است.

 

بررسیHero 6 Black نشان می‌دهد که تثبیت کننده تصویر الکترونیکی پیشرفته به همراه کنترل بهتر تنظیمات یک پیشرفت بزرگ در این دوربین نسبت به مدل قبلی بوده است. این دوربین در حال راه رفتن نتایج بهتری نسبت به مدل قبلی نشان می‌دهد.

 

یک ویژگی جدید مدل Hero 6 Black زوم لمسی آن است که زوم دیجیتال را در اختیار شما می‌گذارد. البته حتما می‌دانید این زوم نسبت به زوم اپتیکال کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد اما اگر لازم دارید به سوژه نزدیک‌تر باشید آپشن مناسبی است.

 

3-مقایسه طراحی

 

از نظر ظاهری دو مدل یکسان هستند؛ هر دو دارای پوشش پلاستیک مانند، مقاوم و محکم هستند و تا عمق 10 متر بدون استفاده از کاور ضد آب قابل استفاده‌است.

 

 

hero 6 و hero5

 

هر دو مدل می‌توانند کنترل‌های صوتی را به 10 زبان پشتیبانی ‌کنند و دارای یک نمایشگر لمسی هستند.  و همچنین هر دو دارای میکروفون های دوگانه هستند.

 

hero 6 و hero5

 

البته مدل Hero 6 Black دارای یک ویژگی به نام بیداری است؛  اگر دوربین را با استفاده از فرمان صوتی خاموش کنید این حالت تا 8 ساعت فعال است و پس از آن با استفاده از جملاتی مانند ‘GoPro turn on’ و یا ‘GoPro start recording’ دوربین مجددا روشن می‌شود.

 

هر کدام از مانت‌هایHero 5 Black مانند ابزارهای تراز، Karma drone و یا Karma Grip بر روی hero 6 نیز قابل استفاده هستند.

 

hero 6 و hero5

 

4-مقایسه باتری

 

hero 6 و hero5 هر دو از یک نوع باتری استفاده می‌کنند به گفته GoPro عمر باتری در هر دو مدل هنگام استفاده کردن از یک حالت مشابه یکسان است. مثلا در حالت 1080 p/30 هر دو مدل دارای 1 ساعت و 30 دقیقه شارژ بودند. البته بدیهی است که در حالت‌های K4 و اسلوموشن شارژ زودتر تمام می‌شود.

 

hero 6 و hero5

 

خلاصه

 

طبیعی است که قیمت hero 6 بالاتر از hero 5 است. شاید می‌توان تفاوت اصلی hero 6 و hero5 را قیمت و رزولوشن آن‌ها شمرد.

 

اگر استفاده زیادی از حالت فیلم برداری اسلوموشن ندارید پیشرفت‌هایhero 6  نسبت به hero5 خیلی به درد شما نمی‌خورد.

 

بیشتر بخوانیم: آیا واقعا به دوربین با رزولوشن بالا نیاز دارید؟

 

در واقع تفاوت اصلی در کیفت تصویر است، اما این ارتقا آنقدر ارزش دارد که شما را راضی به خرید hero 6 در مقابل hero 5 کند؟

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه