021-7356

راهنمای خرید رینگ لایت رومیزی

راهنمای خرید رینگ لایت رومیزی

رینگ لایت رومیزی چیست؟

در کنار شما هستیم برای راهنمای خرید رینگ لایت رومیزی ، با ما همراه باشید .ما رینگ لایت همان طور که از نامش پیداست، نوعی حلقه نوری است که برای تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا نور کافی برای عکاسی و فیلم‌برداری از سوژه خود را فراهم کنید. تقریباً همه رینگ لایت‌ها به‌صورت گرد و دایره‌ای ساخته می‌شوند تا بتوانید دوربین را در وسط آن قرار دهید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید نور یک‌پارچه‌ای داشته و از سایه افتادن روی برخی از قسمت‌‌های سوژه جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی با رینگ لایت

رینگ لایت رومیزی هم مانند رینگ لایت‌های معمولی ابزاری برای نورپردازی بوده و با این تفاوت که اندازه آن کوچک‌تر است. رینگ لایت رومیزی روی سه پاچه کوچک قرار می‌گیرد و هنگام عکاسی و فیلم‌برداری به شما در زمینه نورپردازی و حذف سایه کمک زیادی می‌کند.

رینگ لایت رومیزی چیست؟

این مدل کمی از رینگ لایت موبایل بزرگ‌تر است و به‌خوبی توانسته نقص‌های آن را رفع کند. این رینگ لایت در مقایسه با بهترین رینگ لایت گوشی این مزیت را دارد که دیگر یک دستتان درگیر نگه‌داشتن رینگ لایت نیست و می‌توانید آن را روی میز قرار دهید.

خرید رینگ لایت رومیزی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

خرید رینگ لایت رومیزی برای تمام افرادی که تولید محتوا می‌کنند و قصد خرید رینگ لایت بزرگ را ندارند، مناسب است. استفاده از رینگ لایت رومیزی به‌جای رینگ لایت بزرگ به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی آن را جمع کرده و در گوشه‌ای از خانه نگه‌داری کنید!

خرید رینگ لایت رومیزی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

رینگ لایت رومیزی برای افرادی که همیشه در سفر هستند هم گزینه بسیار خوبی است! دلیل آن هم این است که شما در سفر نمی‌توانید رینگ لایت بزرگ حمل کنید و استفاده از رینگ لایت رومیزی یا رینگ لایت گوشی به شما این اجازه را می‌دهد که به‌راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

البته اگر ولاگر هستید و می‌خواهید همیشه در سفر ویدئو ضبط کنید، شاید خرید رینگ لایت موبایل بهتر باشد! زیرا در از آن در هر جایی می‌توانید استفاده کنید و باتوجه‌به این‌که بسیاری از رینگ لایت‌های موبایل روی خود موبایل نصب می‌شوند، کار شما ساده‌تر خواهد بود.

استفاده از رینگ لایت برای افرادی که در محیط بسته نظیر اتاقی که نور کافی ندارد تولید محتوا می‌کنند، مناسب است! در واقع رینگ لایت به شما کمک می‌کند تا نور موردنیاز خود را در برای تولید محتوا تهیه کنید.

اگر در محیط خانه فضای کافی دارید، بهتر است از رینگ لایت بزرگ‌تر استفاده کنید؛ چرا که معمولاً این رینگ لایت‌ها قابلیت های بیشتری از جمله تنظیم نور را دارند.

هنگام خرید رینگ لایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید رینگ لایت رومیزی را داشته باشید، ابتدا باید ببینید که واقعاً نیاز شما چیست! گاهی اوقات خرید رینگ لایت رومیزی بهتر از رینگ لایت معمولی است و گاهی اوقات هم خرید رینگ لایت معمولی، بهتر است از رینگ لایت رومیزی! بنابراین ابتدا ببینید که انتظار شما از یک رینگ لایت چیست، سپس اقدام به خرید آن کنید. 7 مورد از ویژگی‌های یک رینگ لایت رومیزی خوب عبارت‌اند از:

قطر رینگ لایت

اولین چیزی که برای خرید رینگ لایت باید به آن توجه داشته باشید، قطر رینگ لایت است! رینگ لایت در ابعاد مختلفی ساخته می‌شود که هر یک از آن‌ها برای کاربران خاصی طراحی شده است؛ به‌عنوان‌مثال رینگ لایتی که برای بلاگرهای آرایشی طراحی می‌شود، نور و کیفیت بهتری نسبت به رینگ لایتی که برای بلاگر آموزشی طراحی می‌شود، دارد. دلیل آن هم این است که بلاگر آرایشی جزئیات بیشتری را باید نمایش دهد و منطقی است که رینگ لایت مورداستفاده چنین افرادی، باکیفیت و پرنورتر باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید رینگ لایت آرایشگاهی و سالنی

قطر رینگ لایت

یکی دیگر از نکاتی که برای انتخاب قطر رینگ لایت باید در نظر بگیرید، سوژه شما است! گاهی اوقات سوژه عکاسی شما یک محصول کوچک است و انتخاب رینگ لایت با قطر درشت، درست نیست. برای سوژه‌های عکاسی و فیلم‌برداری ریز باید رینگ لایت با قطر کوچک انتخاب کنید تا نور روی همه بخش‌های سوژه بتابد. قطر رینگ لایت از 2 اینچ شروع شده و تا حدود 50 اینچ هم ادامه پیدا می‌کند.

منبع نورپردازی رینگ لایت

رینگ لایت به‌صورت کلی، با 3 منبع نوری ساخته می‌شود:

  • ال ای دی (LED): در این منبع رینگ لایت با استفاده از ال ای دی ساخته می‌شود تا بتواند نور بیشتری برای شما ایجاد کند! ال ای دی معمولی کم‌حجم و کم‌مصرف است و گزینه خوبی برای افرادی است که همیشه با رینگ لایت کار می‌کنند. در حال حاضر اکثر رینگ لایت‌ها با کمک ال ای دی ساخته می‌شوند و کاربران رضایت زیادی از آن دارند.
  • مهتابی: این منبع به کاربران کمک می‌کند تا به‌راحتی بتوانند آن را جابه‌جا کنند البته با دقت زیاد چرا که احتمال شکستن منبع مهتابی بسیار زیاد است. در واقع این نوع رینگ لایت با کمک لامپ مهتابی ساخته شده است و امکان شکستن لامپ آن بسیار زیاد است.
  • دست‌ساز: بسیاری از کاربران خودشان اقدام به ایجاد رینگ لایت با کمک لامپ‌های مختلف می‌کنند! کاربران در این نوع رینگ لایت یک پایه دایره‌ای شکل ایجاد کرده و روی آن چندین لامپ پیاده‌سازی می‌کنند. این نوع رینگ لایت زمانی مناسب است که در یک جای ثابت قرار بگیرد، در غیر این صورت احتمال شکستن لامپ‌های آن بسیار زیاد است. همچنین باید در نظر داشته باشید که این نوع رینگ لایت قابلیت تنظیم نور را ندارد و بهتر است از رینگ لایت‌های LED به‌جای آن استفاده کنید.

هنگام خرید رینگ لایت باید به منبع نورپردازی آن هم دقت کنید که معمولاً در رینگ لایت رومیزی اکثر آن‌ها از نوع LED هستند.

منبع نورپردازی رینگ لایت

پایه رینگ لایت

پایه رینگ لایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید هنگام خرید به آن دقت کنید! این پایه در واقع نگه‌دارنده حلقه نور و موبایل شما است تا بتوانید آن را به‌صورت ثابت در جایی گذاشته و محتوای خود را ضبط کنید. انواع مختلفی پایه رینگ لایت وجود دارد و باتوجه‌به نوع رینگ لایتی که انتخاب می‌کنید، فرق می‌کند. رینگ لایت رومیزی معمولی دارای پایه کوتاه‌تری است تا بتوانید به‌راحتی از آن استفاده کنید!

در رینگ لایت‌های حرفه‌ای معمولاً این پایه قابل تنظیم است تا بتوانید کارهای مختلفی با آن انجام دهید. توجه داشته باشید که پایه رینگ لایت باید نگه‌دارنده موبایل یا دوربین هم داشته باشد تا نیازی به استفاده از سه پایه نداشته باشید. با انتخاب یک رینگ لایت رومیزی مناسب به‌راحتی می‌توانید از پایه آن برای نگه‌داشتن حلقه رینگ لایت و موبایل خود استفاده کنید و محتوای خوبی با کمک آن تولید کنید.

پایه رینگ لایت

منبع تغذیه رینگ لایت

رینگ لایت انواع مختلفی دارد و یکی از تفاوت‌هایی که رینگ لایت‌های مختلف با هم دارند، منبع تغذیه آن‌ها است. این موضوع بستگی به میزان مصرف انرژی رینگ لایت دارد؛ به‌عنوان‌مثال رینگ لایت موبایل با کمک usb و اتصال آن به موبایل انرژی خود را تامین می‌کند اما در رینگ لایت‌های حرفه‌ای، این انرژی به کمک برق مستقیم تامین می‌شود.

اگر منبع تغذیه رینگ لایت شما پورت usb باشد، با اتصال آن به موبایل، پاوربانک، آداپتور، لپ‌تاپ و هر چیزی که به کابل usb متصل شود می‌توانید این انرژی را تامین کنید. رینگ لایت رومیزی معمولی انرژی کمی مصرف می‌کند و با استفاده از کابل usb به‌راحتی قابل‌استفاده است! شما می‌توانید با انتخاب یک پاوربانک یا منبع تغذیه کوچک به‌راحتی از آن استفاده کنید؛ این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون نیاز به برق شهری، در هر مکانی با همراه داشتن یک منبع تغذیه کوچک نظیر پاوربانک به‌راحتی از آن استفاده کنید.

آینه رینگ لایت

شاید تجربه استفاده از آینه برای چندبرابر کردن نور را داشته باشید؛ به‌عنوان‌مثال فرض کنید در یک محیط بسته تنها یک لامپ دارید و می‌خواهید نور آن را چندبرابر کنید. با قراردادن آینه در روبروی نور خود و تنظیم دقیق آن‌ها، می‌توانید بخشی از محیط را که به نور نیاز دارد را به‌خوبی روشن کنید. گاهی اوقات رینگ لایت آینه‌ای به همراه دارد تا نور آن را بیشتر کند! به‌خصوص در رینگ لایت رومیزی که کمی ضعیف‌تر از رینگ لایت حرفه‌ای عمل می‌کند، همراه داشتن آینه یک امر ضروری است.

آینه رینگ لایت

دلیل آن هم این است که معمولا نور رینگ لایت رومیزی نسبت به رینگ لایت حرفه‌ای کمتر است و وجود آینه به شما کمک می‌کند تا نور خوبی از آن دریافت کنید؛ بنابراین هنگام خرید رینگ لایت رومیزی، یکی از نکاتی که باید حتماً به آن توجه زیادی داشته باشد، وجود آینه است! آینه به شما کمک می‌کند تا ضعیف بودن نور رینگ لایت را جبران کنید و بتوانید محتوای عالی ضبط کنید.

شدت نور در رینگ لایت

رینگ لایت در انواع مختلفی تولید می‌شود و یکی از تفاوت‌های اساسی آن‌ها، شدت نوری است که به شما می‌دهد. هرچقدر میزان نور رینگ لایت بیشتر باشد، نورپردازی هم بهتر بوده و محتوای شما بهتر می‌شود. هنگام خرید رینگ لایت رومیزی یکی از نکاتی که باید دقت کنید، شدت نوری است که به شما می‌دهد!

شدت نور بستگی به نوع نور مورد استفاده (ال ای دی یا مهتابی) و همچنین تعداد لامپ‌های به‌کاررفته در آن دارد. برای آن که بتوانید نورپردازی خوبی داشته باشید، پیشنهاد ما به شما این است که از رینگ لایت ال ای دی به همراه تعداد لامپ کافی استفاده کنید. هرچقدر نور محیط شما کمتر باشد، باید تعداد لامپ رینگ لایت بیشتر باشد تا کمبود نور را جبران کند. هرچقدر هم قطر رینگ لایت بیشتر باشد، نور بیشتری به شما می‌دهد؛ پس اگر به نور زیادی نیاز دارید، باید قطر رینگ لایت شما بزرگ باشد.

رنگ نور یا میزان گرم بودن نور رینگ لایت

علاوه بر شدت نور رینگ لایت، رنگ نور هم مهم است! رنگ نور را گاهی اوقات با اصطلاح گرم بودن رنگ نور هم می‌شناسند؛ هرچقدر رنگ نور گرم‌تر باشد، میزان زرد بودن نور بیشتر است و هرچقدر رنگ نور سردتر باشد، به سفیدی نزدیک‌تر است. در رینگ لایت‌های حرفه‌ای رنگ نور کاملاً قابل تنظیم است و باتوجه‌به محیطی که رینگ لایت را در آن استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را تنظیم کنید! درحالی‌که رینگ لایت موبایل و رینگ لایت رومیزی معمولی در یک رنگ ارائه شده است و بهتر است متناسب با محیط موردنظر، از آن استفاده کنید.

رنگ نور یا میزان گرم بودن نور رینگ لایت

البته نباید نگران تک‌رنگ بودن رینگ لایت باشید؛ زیرا با کمک لامپ‌هایی که در محیط استفاده می‌کنید، می‌توانید میزان گرمی نور را تا حدودی جبران کنید اما بهتر است رینگ لایتی با رنگ نور مناسب انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بهترین برندهای رینگ لایت رومیزی

یکی از عواملی که به خرید یک رینگ لایت رومیزی باکیفیت می‌انجامد، آشنایی با برندهای تولیدکننده این محصول است. علم به اینکه چه برندی باکیفیت‌ترین رینگ لایت را تولید می‌کند، سبب می‌شود در انتخاب محصولی درجه‌یک و مناسب انتظارتان دقت بیشتری داشته باشید. برندهای صاحب‌نام و معتبر این حوزه عبارت‌اند از:

برند گودکس

گودکس یک کمپانی چینی در زمینه تولید انواع تجهیزات نورپردازی و اکسسوری‌های فیلمبرداری است که رضایت تمامی عکاسان را، از حرفه‌ای‌ترین‌ها تا افراد کاملاً مبتدی، جلب می‌کند. رینگ لایت‌های رومیزی گودکس با ارائه قوی‌ترین نورپردازی و امکانات جانبی متنوع در رده بهترین محصولات این حوزه هستند.

برند جی‌ماری

بازار بهترین برندهای رینگ لایت رومیزی در دست کمپانی‌های چینی قرار دارد. برند جی‌ماری یکی دیگر از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده انواع رینگ لایت و امکانات عکاسی است که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرد. رینگ لایت‌های این برند به بدنه‌های مقاوم و تنظیم نور پیشرفته شهرت دارند و به همین علت، انتخاب اول بسیاری از عکاسان حرفه‌ای هستند.

بهترین برندهای رینگ لایت رومیزی

برند نکسوس

در میان سردمداران آسیایی تولیدکننده تجهیزات عکاسی، برند نکسوس از ایتالیا نیز بسیار خوش می‌درخشد. از مهم‌ترین خصوصیات رینگ لایت‌های این برند، طراحی باظرافت و استحکام مثال‌زدنی آن‌ها است. عکاسی با تجهیزات نکسوس فرصت خلق عکس‌ها و ویدیوهایی با نورپردازی درجه‌یک و وضوحی بی‌نظیر را به افراد می‌دهد.

برند ایدوبلو

به جرات می‌توان گفت که برند ایدوبلو از مشهورترین برندهای ساخت انواع رینگ لایت رومیزی به شمار می‌رود. نکته مهم و قابل تامل درباره این برند، ارائه محصولات خود در قیمتی مقرون‌به‌صرفه است. همچنین رینگ لایت‌های ایدوبلو با امکان تنظیم نور در هر محیط و داشتن ال‌ای‌دی‌های قدرتمند، نقش به‌خصوصی را در آتلیه‌ها ایفا می‌کنند.

برند هیرو

حسن ختام بهترین برندهای تولیدکننده تجهیزات نورپردازی را با معرفی برند نام‌آشنای هیرو به سرانجام می‌رسانیم. هیرو به‌عنوان یکی از صاحب‌نام‌های این حوزه، بیشترین تنوع را در ساخت انواع رینگ لایت به کار می‌برد. این برند مدل‌های پایه‌دار، رومیزی و رینگ لایت گوشی را در قطرها و توان‌های قدرتمند طراحی می‌کند و وضوح و کیفیتی بی‌نظیر را به دست می‌دهد.

معرفی ۵ رینگ لایت رومیزی پرفروش

اگر قصد خرید رینگ لایت رومیزی را دارید، باید انتظارات خود را از امکانات آن مشخص کنید. ممکن است با یک رینگ لایت ساده نیز کار شما راه بیفتد و لازم نباشد هزینه زیادی را متحمل شوید و یا بالعکس. حال ما می‌خواهیم پرفروش‌ترین و کاربردی‌ترین رینگ لایت‌های بازار را به شما معرفی کنیم:

رینگ لایت HX-260 + سه پایه رومیزی

جایگاه اول پرفروش‌ترین رینگ لایت رومیزی به مدل HX-260 می‌رسد. این محصول با قابلیت‌های متعددی که دارد، رضایت هر فرد آشنا به عکاسی را به دست می‌آورد. مدل HX-260 از یک عدد سه‌پایه رومیزی، قطر ۲۶ سانتی‌متری و ریموت سیمی برخوردار است؛ به همین علت، قابلیت کنترل از راه دور دارد. از طرفی، توان آن برابر با ۲۰ وات است و می‌تواند در سه حالت نوردهی ۳۶۰ درجه و فوق‌العاده داشته باشد.

رینگ لایت HX-260 + سه پایه رومیزی

 

رینگ لایت Ring Fill Light ZD666 + سه پایه رومیزی

یکی از رینگ لایت‌های پرفروش، مدل ZD666 است که تمام انتظاراتتان را از یک رینگ لایت رومیزی برآورده می‌کند. این محصول تنها ۴۳۵ گرم وزن دارد؛ بنابراین امکان جابه‌جایی بسیار راحتی را فراهم خواهد کرد. تعداد ال‌ای‌دی‌های این رینگ لایت ۹۶ عدد و توان آن ۱۰ وات است. از مزایای این محصول درجه‌یک می‌توان به همراه داشتن سه‌پایه رومیزی، قطر ۲۶ سانتی‌متری و زاویه نور ۶۰ درجه اشاره کرد.

رینگ لایت Ring Fill Light ZD666

رینگ لایت لنزیوم Lensium Ring light LF-R 480

اگر به یک رینگ لایت باکیفیت و با امکانات منحصربه‌فرد برای انواع عکاسی تبلیغاتی، پرتره، آتلیه و مدلینگ نیاز دارید، بهترین گزینه مدل پرفروش LF-R 480 از برند لنزیوم است. قدرت این رینگ فوق‌العاده ۱۰۰ وات و دمای رنگی آن از ۳۲۰۰ الی ۵۶۰۰ کلوین بوده و ۴۸۰ ال‌ای‌دی با بردی گسترده دارد. درباره قطر آن باید گفت که قطر خارجی LF-R 480، ۴۵ سانتی‌متر و قطر داخلی آن، ۳۸ سانتی‌متر است.

رینگ لایت لنزیوم Lensium Ring light LF-R 480

رینگ لایت جی ماری Jmary 536A Ring Light

یکی از بهترین رینگ لایت‌های رومیزی رینگ لایت جی ماری Jmary 536A Ring Light است که در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسبی نیز دارد. این محصول از سری تجهیزات برند جی ماری است که به صورت تخصصی تمرکز خود را بر روی تولید تجهیزات عکاسی گذاشته است. این مدل دارای سه حالت رنگی سرد، گرم و عادی است و این حق انتخاب را به شما می‌دهد که در شرایط مختلف بتوانید از ایده‌آل ترین حالت استفاده کنید. همچنین از سوی دیگر این رینگ لایت 10 سطح روشنایی دارد که باعث شده در هر نوع عکاسی به خوبی بدرخشد.

رینگ لایت جی ماری Jmary 536A Ring Light

رینگ لایت هیرو Ring Light KY-BK 416 96W + سه پایه

اگر به دنبال رینگ لایتی برای عکاسی پرتره و تبلیغات هستید، بی شک رینگ لایت هیرو Ring Light KY-BK 416 96W یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در پیش رو دارید. این رینگ لایت قابلیت پوشش دهی نوری تا 180 درجه را دارد و دمای رنگ بین 3200-5500 کلوین را ارائه می‌کند. از جمله لوازم جانبی که به همراه این محصول ارائه می‌شود، می‌توان به آینه، هولدر موبایل، پایه و آداپتور اشاره کرد. این مدل هم بر روی سه پایه ی نوری قرار می‌گیرد و هم می‌توانید آن را بر روی موبایل خود نیز نصب کنید.

رینگ لایت هیرو Ring Light KY-BK 416 96W + سه پایه

 

 

نتیجه‌گیری راهنمای خرید رینگ لایت رومیزی

رینگ لایت رومیزی یک از انواع رینگ لایت است که هزینه کمتری دارد و برای کسانی که فضای زیادی ندارند، مناسب است. اگر قصد خرید رینگ لایت رومیزی دارید، می‌توانید در فروشگاه نورنگار رینگ لایت موردنظر خود را بررسی و خریداری کنید. همچنین اگر در مورد این مقاله یا رینگ لایت رومیزی سؤالی دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا فروشگاه نورنگار شما را به‌صورت کامل راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه