021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آیا سونی با a7 III ،پیروز میدان رقابت در برابر کانن شد؟

آیا سونی با a7 III ،پیروز میدان رقابت در برابر کانن شد؟

مدت زمان زیادی از تصمیم کانن برای تغییر نگرش خود نسبت به محصولاتش نگذشته است. کانن تصمیم گرفت که در محصولات خود بیشتر نوآوری کند. مدیران اجرایی این برند با بررسی برندهای جدیدتر و تولیدات تازه‌ای که به بازار می‌آمد به این نتیجه رسیدند. چرا که این برندهای نوپا با کمتر کردن هزینه‌ی ساخت، محصولات ارزان‌تری را می‌توانستند به بازار ارائه کنند.

 

اما کانن به دلیل شهرتی که داشت توانست با ارائه‌ی اولین دوربین بدون آینه فول فریم خود بازار را تصاحب کند. درحال حاضر تمام پیشرفت‌هایی که سونی در این زمینه انجام داد، در دوربین کانن نیز وجود دارد و علاوه بر این، شهرت نام کانن است که می‌تواند باعث شود در این رقابت در برابر سونی پیروز شود.

 

واقعیت این است که برندهای شناخته شده‌ای مثل کانن، می‌توانند به راحتی بازار را در تصاحب خود درآورند، بدون آن که مجبور به تلاش بیشتری باشند.

 

اما سونی به نظر می‌رسد که این بار ایده های تازه تری دارد و این نکته را با دوربین تازه ی خود یعنی دوربین a7 III ثابت می کند. این دوربین دارای ویژگی هایی است که آن را تبدیل به چیزی فراتر از یک دوربین فول فریم معمولی کرده است. با بررسی تمام دوربین‍های اولیه‌ی هر خط تولید موجود در بازار می‌بینیم که هیچ کدام از برندها ویژگی های منحصر به فردی در دوربین های خود قرار نداده اند.

 

معمولا تمام برندها سعی می کنند که در دوربین های اولیه خود کمترین ویژگی هارا قرار دهند. سونی هم در ارائه Sony a7 II ویژگی های تازه ای را به نسخه ی اولیه ی دوربین اضافه نکرد و تنها به اضافه کردن Ibis  بسنده کرد.

 

دوربین a7 III

 

اما سونی در ارائه دوربین a7 III تمام این قاعده‌های قدیمی را شکسته است و دوربینی بی نظیر را به میدان رقابت فرستاده‌است. این دوربین آنقدر خوب است که آدم را نسبت به سونی گیج می کند! درواقع این سوال را به وجود می آورد که بین دوربین  a7 III و a7R III کدام را باید انتخاب کرد.

 

دوربین a7 III

 

اما دوربین a7 III را با پرچمدار سونی نیز مقایسه می کنند یعنی دوربین Sony a9. در واقع در بسیاری از موارد a7 III از a7R III بهتر است، باتوجه به این که از آن ارزان تر هم هست. درواقع می توان گفت که بین این دو دوربین تفاوت های قابل لمس زیادی وجود ندارد اما تفاوت قیمت هایی که بین این دو وجود دارد، باعث می شود که دوربین a7 III نسبت به a7R III برتری داشته باشد.

 

دوربین a7 III سیستم فوکوس خودکار بهتری دارد، در نور پایین عملکرد بهتری را ارائه می دهد و ویدئوهای بی نظیری با کیفیت 4K می گیرد.

 

دوربین a7 III

 

اما سوالی که به وجود می آید این است که این دوربین تازه چرا اینقدر اهمیت دارد و چه تاثیری بر کانن می گذارد؟ به طور خلاصه باید گفت که این دوربین یک مانع بزرگ در برابر یکه تازی اقتصادی کانن است و بیش از پیش بر جایگاه کانن در بازار تاثیر خواهد گذاشت.

 

اگر این بار کانن دوربینی معمولی را ارائه دهد، قطعا در افکار مصرف کنندگان تاثیر خواهد گذاشت و در آینده خریداران دیگر با ذهنیت قبلی که حتما کانن بهتر از سونی است به بازار نرفته و این بار به برند کمتر شناخته شده ای مثل سونی بیشتر اعتماد خواهند کرد.

 

متاسفانه برند کانن کمی درباره نوع ارائه دادن محصولات خود بدنام است. قرار دادن ویژگی های خیلی کم در هر دوربین و همین طور ارتقاهای بسیار ناچیز در سری های بعدی ارائه شده، بسیاری از عکاسان را از این برند ناامید کرده و باعث شده که در برندهای دیگر به دنبال نیازهای خود باشند.

 

شاید برندهای دیگر عالی نباشند اما برای بسیاری از عکاسان ویژگی‌های راضی کننده‌ای را ارائه می‌دهند. سونی بهترین جایگزین برای دوربین‌های کانن برای عکاسان است چراکه دوربین‌های ارائه شده توسط این برند دارای ویژگی های بسیاری هستند و تطبیق دادن لنزهای کانن با آن ها بسیار آسان است.

 

در رقابت کانن با سونی باید به این نکته توجه کنیم که کانن بزرگتر از آن است که شکست بخورد و سونی بودجه‌ای آن چنانی برای رقابت با کانن را ندارد. اما چیزی که سونی را همچنان در صحنه رقابت نگه می دارد، ریسک پذیری این برند است.

 

همین ریسک کردن های سونی است که باعث شده در دوربین های خود، بیشترین ویژگی های ممکن را قرار دهد و هرکدام از دوربین های خود را تبدیل به یک وسیله ی کامل و بی نقص کند. علاوه بر این قیمت های کمتری هم دارند و برای مصرف کنندگان بسیار به صرفه محسوب می شوند.

 

از طرفی دیگر کانن دارای سیستم گسترده ای است که به دلیل لزوم حرکت به سمت ساخت دوربین های بدون آینه و از طرفی هم نیاز به ساخت دوربین های DSLR درحال منسوخ شدن است. اگرکانن دوربین بدون آینه ی خوبی تولید کند، حتما باید پس از آن ریسک کرده  و خط تولید خود را به طور کامل به این نوع دوربین اختصاص دهد.

 

هرچند کانن درباره تغییر خط تولید خود صحبت کرده اما بیشتر به نظر می رسد که در حد حرف باقی بماند و عملیاتی نشود. از آنجایی که کانن قصد ندارد زیرساخت های خود را که مربوط به ساخت دوربین های DSLR و وسایل جانبی آن است،  به طور کلی نابود کند، دوراه بیشتر ندارد.

 

یا باید هزینه ی بسیار زیادی را متحمل شود یا در یک زمان کوتاه میزان زیادی از دوربین های DSLR و لنزها و وسایل جانبی تولید کند و پس از آن به سمت ساخت دوربین های بدون آینه حرکت کند.

 

احتمالا کانن سیاست سابق را در پیش گرفته و همچنان چیزی متوسط و طبق استانداردهای حال خاضر خود تولید کند. اما اگر کانن دوباره همین کار را انجام دهد، قطعا استفاده کنندگان خود را ناامید کرده و آن هارا به سمت استفاده از دوربین های سونی سوق خواهد داد.

 

همان طور که در حال حاضر هم بسیاری دوربین a7 III را نشانه ای بر شکست تدریجی کانن در برابر سونی می بینند. همان طور که در بالا هم گفته شد، در بحث قیمت ها نیز سونی پیشرو است و برای کسی که می خواهد به تازگی به عکاسی وارد شود، قیمت های سونی بسیار منطقی تر به نظر می رسند.

 

دوربین a7 III

 

کانن ممکن است بتواند دوربین های بدون آینه بسازد و همچنان از لنزهلی EF استفاده کند و همین طور از آدابتورهایی مشابه با دوربین های قبلی. شاید بسیاری از عکاسان این ایده ی کانن را دوست نداشته باشند اما همچنان یک ایده قابل قبول به شمار می رود.

 

اما قطعا این که کانن دوربین های بدون آینه ای بسازد که همچنان از لنزهای قبلی بتوان در آن ها استفاده کرد، واقعا ایده ی خوبی است. چراکه مجبور نمی شود روی چند نوع لنز متفاوت سرمایه گذاری کند و خط تولیدهای مختلف داشته باشد.

 

بدون آینه کانن

 

لنزهای EF درحال منسوخ شدن است و بیشتر درحال پیدا کردن شکل‌های تازه ای به خود است. مثلا لنزهایی مثل کانن 85mm f/1.4L و سه لنز جدید تیلت-شیفت.  این مسئله بیانگر آن است که لنزهای EF در چندین سال روبه رو همچنان باقی خواهند ماند. اما کاملا مشخص است که بازار دوربین های بدون آینه قطعا داغ تر خواهد شد و رقابت های میان برندها نیز گسترش خواهند یافت.

 

شما درباره آینده کانن چه فکر می‌کنید و تصور می‌کنید برنامه کانن برای تولید و ارائه دوربین‌های بدون آینه چگونه باشد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه