021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

هیچ فرصتی را برای ثبت تصویر جادویی از دست ندهید

هیچ فرصتی را برای ثبت تصویر جادویی از دست ندهید

1-برای ثبت تصویر جادویی همیشه دوربین خود را به همراه داشته باشید و آن را از خود دور نکنید، حتی در خانه

 

نیازی به گفتن نیست که اگر دوربین خود را به همراه نداشته باشید، حتما فرصت خود را برای ثبت تصویر جادویی از دست خواهید داد. اکثر عکاسانی که من می‌شناسم، همیشه و همه جا، دوربین خود را به همراه دارند تا هیچ فرصتی را برای عکاسی از دست ندهند.

 

اما وقتی به خانه می‌رسند، دوربین خود را در کیف خود کنار می‌گذارند یا در اکثر مواقع آن را در کمد می‌گذارند. از آنجایی که زمان هیچگاه متوقف نمی‌شود، در دسترس نبودن دوربین در خانه، منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

ما معمولا فکر می‌کنیم که برای گرفتن تصویر جادویی ، به موقعیت‌های خاص یا استودیوهای گران‌قیمت نیاز است، اما حقیقت این است که هر روزه، فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای عکاسی در جهان پیرامون ما موجود است و عکاسی در نزدیک خانه، می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.

 

برای مثال، من در کنار یک پناهگاه پرنده زندگی می‌کنم و اکثر اوقات می‌توانم بعضی از بهترین تصاویر حیات وحش را در حیاط پشتی خانه خودم بگیرم.

 

من یک قانون برای خودم تعیین کردم که دوربینم را همیشه روی میز کوچک کنار در بگذارم که به پلکان خانه ختم می‌شود. اگر فرصتی برای عکاسی وجود داشته باشد، می‌توانم فورا دوربین خودم را بردارم، مانند چند روز پیش که وقتی در حال درست کردن غذا در تراس بودم، متوجه یک عقاب ماهیگیر شدم که بر فراز برکه پرواز می‌کرد.

 

بعد از دیدن پرنده، دست از درست کردن غذا کشیدم، دروبین خودم را برداشتم، درپوش لنز را برداشتم و شروع به عکاسی کردم. عقاب ماهیگیر به مدت 20 دقیقه در حال تلاش برای شکار طعمه خود بود و بعد از آن به مکانی جدید رفت.

 

در این زمان، موفق شدم بهترین تصاویری را که تابحال از پرنده‌ای گرفته‌ام، ثبت کنم. در این پروسه، غذای من سوخت اما این تصاویر ارزشش را داشت.

 

با دسترسی راحت به دوربین، موفق شدم این تصویر را از عقاب ماهیگیر ثبت کنم.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

 

تصویر جادویی

 

2-لنز همه کاره خود را در دوربین داشته باشید

 

اگر من لنز 24-70 میلی‌متری f/2.8L II را در دوربین Canon 5D Mark IV خودم، از عکاسی قبلی رها کرده بودم، این داستان پایان دیگری داشت.

 

وقتی در آن روز کارم با دوربین تمام شد، لنز 24-70 میلی‌متری را از آن خارج کردم و قبل از گذاشتن دوربین روی میز همیشگی، لنز 100-400 میلی‌متری f/4-5.6L IS II را در آن گذاشتم.

 

می‌دانستم که اگر بخواهم دوربینم را فورا برای ثبت لحظه‌ای خاص بردارم، احتمالا موضوعی خواهد بود که به دسترسی بیشتری نیاز خواهد داشت.

 

اگر فرزندان من درحال انجام کار جالبی در خانه بودند، طبیعتا لنز 100 میلی‌متری، مناسب نخواهد بود اما معمولا آیفون خودم را به همراه دارم و در مواقع ضروری در خانه، از آن استفاده می‌کنم.

 

می‌توانستم لنز Sigma 150-600 میلی‌متری را استفاده کنم، اما در نور کمتر، به خوبی 100-400 میلی‌متری نیست و در فاصله حداکثر، وضوح آن نیز، خیلی جالب نیست.

ممکن بود دسترسی بیشتری به من بدهد اما معتقد بودم که با استفاده از Canon می‌توانم در هر ساعت از روز، تصویری زیبا بگیرم به همین دلیل در اکثر مواقع، این لنز را بر روی دوربین خود دارم.

 

3-تنظیمات دوربین خود را به حالت موردنیاز، نزدیک نگه دارید

 

نور همواره در حال تغییر است و هر تصویری که می‌گیرید، به تنظیمات دوربین متفاوتی در مثلث نیاز دارد. اما این بدین معنی نیست که نمی‌توانید فرصت‌های عکاسی خود را بهبود دهید. کافیست به رایج‌ترین تنظیماتی که ممکن است از آن استفاده کنید، فکر کنید.

 

اگر در حال عکاسی از موضوعی هستید که برای دوربین ژست نمی‌گیرد یا باید فورا از آن عکس بگیرید، بهتر است سرعت شاتر را افزایش دهید.

 

اگر موضوع شما چیزی مانند منظره است که می‌توانید با سرعت شاتر کمتر ثبت کنید، طبیعتا زمان کافی برای تغییر تنظیمات دوربین را نیز، خواهید داشت.

 

وقتی که من دوربینم را داخل خانه کنار می‌گذارم، شاتر را به 1/2،000 ثانیه و ایزو را به 1250 تغییر می‌دهم که معمولا می‌تواند در اکثر شرایط نوری، نتیجه‌ای قابل قبول را به عکاس ارائه دهد.

 

سپس، اگر مجبور به برداشتن آن باشم، فقط کافیست دیافراگم را تنظیم کنم و برای عکاسی آماده خواهم بود. اگر بخواهم به عکاسی از امواج بروم، در پیرامون خود موضوعی را پیدا می‌کنم که تقریبا با شرایط نوری آن، یکسان باشد و قبل از برداشتن دوربین و رفتن به موقعیت موردنظر، نوردهی تقریبی مناسبی را تنظیم می‌کنم.

 

وقتی به محل موردنظر برسم، شاید مجبور به تغییر برخی موارد باشم اما معمولا، تنظیمات قبلی بسیار نزدیک به تنظیمات نهایی برای عکاسی هستند. این بدین معنی است که می‌توانم سریعتر برای ثبت لحظه‌ای ویژه، آماده شوم که می‌تواند فرق بین گرفتن و از دست دادن موقعیت عکاسی باشد.

 

حتی میتوانید دوربین خود را در حالت اولویت شاتر قرار دهید و بگذارید به صورت متوالی تنظیمات را بهبود دهد تا وقتی که آماده بودید، دست به کار شوید و تصویر موردنظر خود را ثبت کنید.

 

شما نمی‌توانید یک موج را جایگزین کنید یا موج سواری که در هوا معلق است را، مجددا در آن موقعیت قرار دهید. و شاید موجی که به محض رسیدن شما به ساحل می‌رسد، بهترین فرصت برای گرفتن عکس موردنظر شما باشد.

 

اما اگر در محل عکاسی حاضر شوید و دیافراگم دوربین شما بر روی f/2.8 تنظیم شده باشد، ممکن است فوکوس را در تصویری بسیار مهم از دست بدهید.

من این تصویر را فورا پس از تنظیم دوربین و پس از رسیدن موجی زیبا در سال 2017 گرفتم. نیم ثانیه پس از گرفتن این عکس، موج ناپدید شد. اگر دوربینم را قبل از رسیدن به آنجا تنظیم نکرده بودم، حتما این فرصت را از دست می‌دادم.

تصویر جادویی

 

4-همیشه یک کارت حافظه در دوربین خود داشته باشید

 

این اتفاق برای من افتاده است. من به دلیل اینکه فراموش کردم که کارت حافظه خود را از لپتاپ بردارم، فرصتی را برای عکاسی از دست دادم. دوربین قبلی من دارای قابلیتی بود که می‌توانستم بدون داشتن کارت حافظه در دوربین، شاتر را فعال کنم.

 

یک روز یک جفت جت لاکهید مارتین اف-22 رپتور دیدم که در راه خود به سمت یک مانور هوایی بودند، بسیار هیجان‌زده شدم اما وقتی متوجه شدم که کارت حافظه در دوربین نیست، این هیجان به سرعت به نا‌امیدی تبدیل شد.

 

از آن زمان به بعد، معمولا سه کارت حافظه برای عکاسی دارم. دوربین 5D Mark IV، دارای دو جایگاه است، پس همیشه یک کارت حافظه CF خالی و یک کارت حافظه sd در آن دارم.

وقتی کارت SD را از دوربین خارج میکنم تا تصاویر را به کامپیوتر منتقل کنم، فورا کارت دیگری در آن قرار می‌دهم. از این راه، همیشه یک کارت حافظه SD در دوربین دارم و اگر در شرایط خاص، فضای آن پر شود، کارت CF مانند یک پشتیبان عمل می‌کند.

 

5-همیشه یک باطری شارژ شده در دوربین خود داشته باشید

 

من همیشه سه (گاهی اوقات چهار) باطری به همره دارم. تقریبا همیشه یک باطری در حال شارژ شدن است که وقتی بخواهم عکس بگیرم، آن را برمی‌دارم و در کوله خود می‌گذارم. وقتی عکاسی تمام می‌شود، تمامی باطری‌هایی که استفاده کرده‌ام (معمولا یک، گاهی اوقات دو) را از دوربین خارج کرده و بر روی شارژر می‌گذارم.

 

سپس باطری کاملا شارژ شده را برمی‌دارم و در دوربین می‌گذارم، با این روش، باطری دوربین من هیچوقت تمام نمی‌شود و همیشه برای عکاسی آماده خواهم بود.

 

اگر اینکار را انجام نمی‌دادم، قطعا بعضی از روزها دوربینم را از روی میز برمی‌داشتم و متوجه میشدم که شارژ آن تمام شده و فرصت را از دست می‌دادم.

 

بیشتر بخوانید: ۷ تکنیک برای افزایش طول عمر باتری‌های دوربین عکاسی

 

این موارد، روش‌هایی ساده هستند که برای آماده بودن دوربین و افزایش فرصت عکاسی در شرایط فوری انجام می‌دهم. شما برای حفظ آمادگی در ثبت تصویر جادویی چه کارهایی انجام می‌دهید؟ لطفا عادت‌های خود به منظور آماده شدن برای عکاسی در قسمت نظرات، با ما به اشتراک بگذارید.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *