021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نکات مهم عکاسی حیات وحش

نکات مهم عکاسی حیات وحش

عکاسی حیات وحش نیاز به ساعت‌ها نشستن در کمین‌گاه و انتظار برای رویا رویی با جانورانی که نباید احساس خطر کنند. اما تمام این سختی‌ها نمی‌تواند از اهمیت عکاسی حیات وحش به خصوص ثبت تصویری حیواناتی که در حال انقراضند کم کرد.

در ادامه به تجهیزات مناسب عکاسی حیات وحش می‍پردازیم:

عکاسی حیات وحش

1-دوربین عکاسی کم یا بی صدا. شاید دوربین‌های عکاسی بدون‌آینه انتخاب بهتری باشند. باید توجه داشت دوربین مناسب و لنز سرعت بالا و سرعت فوکوس بالا در لنز و دوربین سبب به دست آوردن نتایج بهتر است.

2-لنز ماکرو، لنز تله زوم سرعت بالا. لنزهایی با دیافراگم باز می‌توانند سبب محو شدن پس زمینه شوند و امکان استفاده بهتر در شرایط نورکم را فراهم می‌کنند. حیات وحش یکی از جالبترین و متنوع ترین ژانر عکاسی میباشد ژانری از هیجان، تعقیب و گریز ، در بسته ترین زاویه که ماکرو بوده تا بازترین زاویه که طبیعت و لانگ شات دارای زیبائی بوده که اگر با خلاقیت عکاس همراه شود آثار بسیار ارزنده و زیبائی خلق خواهد شد.

3-داشتن سه پایه سبک که به سرعت عمل شما کمک کند و در عین حال مقاوم بسیار اهمیت دارد.

4-داشتن فلاش‌های ماکرو یا دایره‌ای که دور لنز را می‌گیرند. فلاش‌های اکسترنال با زوم زیاد که با لنزهای تله هماهنگی دارند.

5-استفاده از لوازم استتار جهت همپوشانی و همرنگ کردن تجهیزات با محیط اطراف.

عکاسی حیات وحش

6-استفاده از کنترلهای مخصوص دوربین عکاسی که میتوان از فواصل بیشتر و یا از کمینگاه شاطر دوربین را فعال نمود.

غیر از به همراه داشتن تجهیزات لازم برای عکاسی حیات وحش لازم است که به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

قبل از حرکت به مکان مورد نظر جهت عکاسی باید در مورد آب و هوا ، حیوانات بومی و مهاجر آن منطقه تحقیق کرد. اطلاعات لازم در مورد تجهیزات مناسب سفر به آن منطقه را به دست آورد. تجهیزات سفر باید با توجه به آب و هوا آن منطقه، مدت اقامت و نوع حیات وحش آن اقلیم انتخاب شود.

باید اطلاعات کامل در مورد مسیر را داشته باشید و البته بهتر است که یک بلد راه را همراه خود داشته باشید. بهترین زمان عکاسی حیات وحش صبحگاهان هنگام طلوع خورشید و عصر گاهان هنگام غروب است.

عکاسی حیات وحش

در عکاسی حیات وحش برای رسیدن به نتیجه داشتن صبر بسیار مهم است. باید گاهی تا مدت‌های مدید جستوجو، تعقیب و گریز را ادامه دهید تا بتوانید در لحظه مناسب شاتر را بفشارید.

شما ممکن است مدت زمان زیادی صبر کرده باشید و شرایط جهت عکاسی محیا و سوژه در دید و کادر شما قرار گرفته باشد، اما ناگهان با کوچکترین اشتباه همه چیز تمام شود. پس در کنار صبر دقت و سرعت نیز بسیار اهمیت دارد. ممکن است سوژه پا به فرار بگذارد و یا خود عکاس مورد حمله سوژه قرار بگیرد.

عکاسی حیات وحش

عکس شما باید دربر گیرنده خصوصیات ذاتی آن حیوان باشد تا عکس زیبائی شود مثلا ثبت درنده خوئی عقاب را در زمان شکار و یا زیبائی یک طاووس را زمانیکه بالها و پرهایش را بازکرده ، ذات این حیوانات را به ‌خوبی نمایش می‌دهد.

[relatedpost post=”91372″]

عکاسی حیات وحش

شما تا کنون تجربه عکاسی حیات وحش را داشته‌اید، آن را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *