دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکاسی و حفاظت از محیط زیست

تکنیک و ترفند
عکاسی و حفاظت از محیط زیست

عکاسی یکی از سرگرمی‌هایی است که به صورت سنتی خیلی با محیط زیست مهربان نبوده است. پروسه‌های ساخت فیلم، ظاهر کردن آن و صنایع موردنیاز برای خلق عکاسی دیجیتال همگی تاثیر خودشان را روی سیاره ما گذاشته‌اند. همچنین عکاس‌هایی که به دنبال سوژه‌های جدید برای عکس‌های خودشان هستند و سفرهای زیادی می‌روند هم تاثیر منفی زیادی روی محیط زیست گذاشته‌اند. با این وجود یک عکاس هم می‌تواند دوستدار محیط زیست باشد و به حفظ محیط زیست برای آینده کمک کند

زیبایی‌های منطقه خودمان را ببینیم

عکاسی و حفاظت از محیط زیست

خیلی از ما عکاس‌ها اکثر اوقات به دنبال لوکیشن‌های عجیب و غریب هستیم. به ما القا شده است که عکاسی در لوکیشن‌های جدید و عجیب باعث می‌شود که عکس‌های زیباتری خلق کنیم اما به عنوان یک عکاس دوستدار محیط زیست، می‌توان با کاهش سفرهای هوایی، تاثیر مثبت خیلی زیادی روی محیط زیست بگذاریم.

واقعیت این است که مردمی که در منطقه شما زندگی نمی‌کنند عکس‌هایی که از آن می‌گیرید را هم به همان اندازه زیبا و جدید می‌بینند زیرا چیزی است که هیچوقت قبل از آن تجربه نکرده‌اند. شما باید کمی بیشتر فکر کنید تا متوجه شوید چیزی که هر روز می‌بینید به چشم یک توریست چگونه دیده می‌شود اما این موضوع هم می‌تواند یک چالش خیلی خوب برای شما باشد و لذت عکاسی را برای شما بیشتر کند.

[relatedpost post=”115656″]

هر بار که قصد دارید از اطراف خودتان عکاسی کنید، سعی کنید آن را به شکلی تصور کنید که گویی اولین بار است آنجا بوده‌اید. به دنبال جزئیات کوچکی بگردید که معمولا نادیده می‌گیرید و به چیزهایی فکر کنید که ممکن است یک توریست را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا واقعا به تجهیزات جدید نیاز دارید؟

عکاسی و محیط زیست

همه ما عاشق تجهیزات جدید هستیم اما قبل از ارتقاء وسایل جدید خود، بررسی کنید و مطمئن شوید که واقعا به یک وسیله جدید نیاز دارید. تولید قطعات جدید به دلیل استفاده از مواد و پروسه‌های شیمیایی به محیط زیست آسیب می‌زند و به همین خاطر شما به عنوان یک عکاس دوستدار محیط زیست در صورتی که می‌توانید ارتقاء تجهیزات خودتان را عقب بیاندازید باید حتما این کار را انجام دهید.

در صورتی که واقعا به ارتقاء وسایل خودتان نیاز دارید، سعی کنید تجهیزات قدیمی خود را به دیگران بدهید تا آن‌ها مجبور نباشند لوازم جدیدتری بخرند. شما می‌توانید این تجهیزات را به صورت آنلاین بفروشید و یا آن‌ها را به صورت رایگان به یکی از دوستان خودتان بدهید.

هر دو مورد به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند و خیلی بهتر از این است که وسایل خودتان را بلااستفاده روی یک قفسه یا داخل کمد رها کنید.

کار با افراد محلی

حفظ محیط زیست

خیلی از ما عاشق عکاسی از مردم یا یاد گرفتن از افراد حرفه‌ای هستیم. شما برای کار با مدل‌های جدید یا بازدید از استودیو‌های عکاسی جدیدتر به سفر نیاز دارید.

[relatedpost post=”86402″]

به جای سفر کردن و رفتن به مقاصد خیلی دور بهتر است با افراد محلی کار کنید و از آن‌ها عکاسی کنید. حتی ممکن است در زمان انجام این کار بتوانید استعدادهای کشف ‌نشده‌ای را هم پیدا کنید. حتی می‌توانید در کلاس‌های آنلاین هم شرکت کنید و به جای مدل از خودتان عکاسی کنید.

در صورتی هم که قرار است سفر کنید و یا نیاز دارید مدل مدنظر به لوکیشن شما سفر کند، بهتر است به جای ماشین شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. ممکن است این کار کمی سخت باشد اما کمک زیادی به محیط زیست می‌کند و باعث می‌شود تاثیر شما روی محیط زیست به حداقل میزان ممکن برسد.

یک سبک دوستدار محیط زیست پیدا کنید

محیط زیست

این کار به اندازه‌ی بستن شیر آب یا خاموش کردن لامپ‌های اضافی ساده است اما در صورتی که هرکدام از ما بتوانیم یک قدم کوچک در حفظ محیط زیست برداریم، می‌توانیم تاثیر زیادی روی محیط اطراف خود بگذاریم.

با در نظر گرفتن این مورد تصور کنید تمام عکاس های دوستدار محیط زیست دنیا سبکی را انتخاب می‌کردند که می‌توانستند به صورت محلی آن را ادامه دهند و هیچ تاثیر منفی‌ای روی محیط زیست نداشته باشند. نیازی نیست به صورت کامل به یک سبک جدید روی بیاورید بلکه فقط لازم است کمی روش انجام آن را تغییر دهید.

عکاسی خیابانی، عکاسی از اشیاء بی جان، عکاسی پرتره و عکاسی معماری محلی همگی سبک‌هایی هستند که می‌توانید با کمترین تجهیزات و تاثیر منفی روی محیط زیست آن‌ها را ادامه دهید. در صورتی که عکاسی از اشیاء بی جان را دوست دارید می‌توانید از میوه‌فروشی‌ها و میدان‌های تره‌بار محلی بازدید کنید تا سوژه‌های جدیدی برای عکاسی پیدا کنید. همچنین در صورتی که به عکاسی پرتره علاقه‌ دارید، می‌توانید از چهره‌های شناخته شده محلی کمک بگیرید.

[relatedpost post=”105224″]

برای یک عکاس دوستدار محیط زیست امکانات متعددی وجود دارد و تمام آن‌ها نیز در دسترس شما هستند. لزوما نیازی نیست که کیلومترها سفر کنید تا بتوانید عکس‌های خوبی بگیرید.

مراقب طبیعت باشید

در صورتی که قرار است برای عکاسی به دل طبیعت بروید مطمئن شوید که اطلاعات شما درمورد محیط اطراف خودتان کامل است. مراقب مناطقی که قرار است داخل آن‌ها حیوانات و گونه‌های گیاهی خاصی وجود دارد باشید. در مورد محیطی که قرار است در آن عکاسی کنید، تحقیق کنید و تلاش کنید آن را به صورت کامل حفظ کنید. به عنوان یک عکاس دوستدار محیط زیست نباید لوکیشن نقاطی که برای عکاسی پیدا می‌کنید را در اختیار عکاس‌های دیگر قرار دهید تا از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری کنید. متاسفانه برخی عکاس‌ها به اندازه‌ی شما به محیط زیست اهمیت نمی‌دهند و ممکن است کارهایی انجام دهند که به زیستگاه‌های طبیعی گونه‌های جانوری آسیب برسانند.

عکاس دوستدار محیط زیست

کد تخفیف نورنگار

همه سهمی دارند

ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم که تمام لذت آموزش عکاسی را از شما بگیریم اما می‌خواهیم همه از تغییری که می‌توانند ایجاد کنند مطلع باشند. عکاسی فعالیتی است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی محیط زیست داشته باشد. شما برای حفظ محیط زیست باید از این موضوع مطلع باشید و سپس به عنوان یک عکاس تصمیماتی بگیرید که به حفظ محیط زیست کمک کند.

هدف از داشتن هزاران عکس از مناظر زیبا در صورتی که این مناظر از بین رفته باشند چیست؟ در صورت از بین بردن محیط زیست نسل آینده نمی‌تواند به اندازه‌ای که ما از آن لذت می‌بریم لذت ببرد.

 

به همین خاطر توصیه می‌کنم روشی که به عکاسی می‌پردازید را تغییر دهید و تلاش کنید تاثیراتی که روی محیط زیست می‌گذارید را به حداقل برساند. پس از این باید تلاش کنید دیگران را هم به ادامه دادن راه خودتان ترغیب کنید. به این صورت همگی می‌توانیم به عنوان عکاس‌های دوستدار محیط زیست در کنار هم کار کنیم و کمک کنیم دنیا را برای نسل آینده حفظ کنیم.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *