021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

تجهیزات جانبی ضروری برای پهپاد

تجهیزات جانبی ضروری برای پهپاد

این مقاله براساس تجهیزات ضروری پهپاد DJI Mavic Pro نوشته شده است اما اگر پهپاد شما مدل و یا حتی برند دیگری است، باز هم می‌توانید از این تجهیزات استفاده کنید.

تجهیزات جانبی پهپاد

1- باتری یدک

مطمئنا اولین چیزی که پس از خرید پهپاد به آن نیاز خواهید داشت، باتری یدک خواهد بود. مدت زمان پرواز پهپادها با دقیقه اندازه گیری می‌شود و حتی بهترین پهپادهای موجود در بازار نیز نمی‌توانند بیشتر از نیم ساعت پرواز کنند.

باتری یدک پهپاد

با اینکه این زمان اغلب اوقات برای شما کافی است، اما اگر می‌خواهید برای مدت زمان بیشتری، مثلا یک روز به عکاسی یا فیلمبرداری بپردازید، مطمئنا به یک یا دو باتری اضافه نیاز خواهید داشت. به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما یک پک باتری اضافه برای پهپاد خودتان داشته باشید.

2- کیف حمل

پهپادهای Mavic Pro و Mavic Air تقریبا کوچک هستند اما برای هیچکدام از آن‌ها کیف محافظ عرضه نمی‌شود. به همین خاطر با وجود اینکه این پهپادها خیلی سرسخت هستند، اما نباید همینطور آن‌ها را داخل کوله پشتی خودتان قرار دهید. از این رو کیف حمل یکی از تجهیزات ضروری برای یک پهپاد می‌باشد.

کیف پهپاد

پیشنهاد ما یک کیف هارد شل است که به صورت همزمان از ریموت کنترل و پهپاد شما محافظت می‌کند و هیچ وزن اضافه‌ای هم به شما تحمیل نمی‌کند. در صورتی هم که به دنبال یک کیف محکم‌تر هستید، پلیکان یک کیف مستحکم و ضدآب در دو مدل بزرگ و کوچک دارد که مطمئنا از تجهیزات شما محافظت می‌کند.

3- کارت حافظه با ظرفیت بالا

به همراه برخی پهپادها کارت حافظه هم عرضه می‌شود اما ظرفیت این کارت‌ها معمولا چیزی حدود 8 تا 16 گیگابایت است. به همین خاطر و با توجه به فضایی که فایل‌های ویدئویی 4K اشغال می‌کنند یکی از تجهیزات ضروری پهبادها یک کارت حافظه با ظرفیت بیشتر می‌باشد که به شما این اطمینان را می‌دهد وسط فیلمبرداری ظرفیت کارت حافظه به پایان نرسد.

کارت حافظه

پهپادهایی مانند Mavic Pro از کارت حافظه میکرو اس دی استفاده می‌کنند که در فرمت‌ها و سایزهای متفاوتی عرضه می‌شوند. مهمترین موضوع این است که باید کارت حافظه‌ای را انتخاب کنید که ظرفیت بالایی داشته باشد و از استاندارد UHS-1 یا بیشتر پشتیبانی کند. شما می‌توانید این کارت ها را با حرف U به همراه عددی که کنار آن نوشته می‌شود بشناسید. همچنین روی برخی از کارت‌های حافظه عبارت Class 10 نیز درج می‌شود.

[relatedpost post=”106574″]

سرعت نوشتن اطلاعات روی کارت حافظه برای Mavic Pro نهایتا 7.5 مگابایت بر ثانیه برای فیلمبرداری 4K است و حداقل سرعت نوشتن UHS-1 برابر با 10 مگابایت بر ثانیه می‌باشد. همچنین ماکزیمم ظرفیت قابل پشتیبانی این پهپاد 64 گیگابایت می‌باشد. اگر شما پهپاد متفاوت‌تری دارید بهتر است دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا از ماکزیمم سرعت نوشتن و ماکزیمم ظرفیت قابل پشتیبانی آن مطلع شوید.

خیلی از افرادی که پهپاد دارند عقیده دارند کارت‌های UHS-3 عملکرد خیلی بهتری دارند و با توجه به تفاوت قیمت کم، ما هم توصیه می‌کنیم همین کلاس کارت حافظه را خریداری کنید. برندهای زیادی در بازار موجود هستند ولی توصیه ما کارت حافظه‌های سن‌دیسک می‌باشد.

4- فیلتر ND

اگر قصد دارید با پهپاد خودتان به فیلمبرداری بپردازید، مطمئنا یکی از تجهیزات ضروری برای پهپاد شما فیلتر ND می‌باشد. ما قبلا در یک مقاله توضیح داده بودیم که فیلتر ND چیست؟ اما به طور خلاصه فیلتر ND میزان نوری که وارد دوربین می‌شود را کاهش می‌دهد.

اما چرا فیلتر ND برای فیلمبرداری ضروری است؟ در یک دنیای ایده‌آل برای اینکه فیلم‌های سینمایی بگیرید قانون اول این است که سرعت شاتر برای فیلمبرداری دو برابر ضریب فریم باشد. بنابراین اگر درحال ضبط ویدئوهای 4K با سرعت 25 فریم بر ثانیه هستید، سرعت شاتر شما باید روی 1/50 ثانیه تنظیم شده باشد.

تجهیزات ضروری پهپاد

با توجه به اینکه دیافراگم اکثر پهپادها ثابت و کاملا باز است، رسیدن به چنین سرعت شاتری در روز و بدون محدود کردن نور غیرممکن است. این کار نیز فقط با فیلترهای ND میسر است.

این فیلترها نور ورودی به دوربین را کاهش می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند از سرعت شاترهای کندتری برای فیلم‌های خودتان استفاده کنید. قدرت این فیلترها بسته به زمانی که در حال فیلمبرداری هستید و شرایط نور متفاوت هستند به همین دلیل باید یک مجموعه فیلتر خریداری کنید. من توصیه می‌کنم این مجموعه حتما فیلترهای ND16، ND32 و ND64 را داشته باشد.

5- پروانه یدکی

هنگامی که یک پهپاد می‌خرید یکی از تجهیزات ضروری که همراه آن پهپاد عرضه می‌شود، پروانه یدکی است. همین نشان دهنده این است که پروانه‌ی یک پهپاد چیزی است که بیشتر از همه در معرض آسیب قرار دارد.

تجربه نیز به من ثابت کرده است که این موضوع حقیقت دارد. خود من و حتی دوستانی که داشته‌ام بارها پهپادهای خودشان را به در و دیوار کوبیده‌اند. پهپادها به خوبی می‌توانند در برابر چنین حوادثی مقاومت کنند اما پروانه‌های آن‌ها که اساسا یک تکه پلاستیک هستند که با سرعت بالا می‌چرخند، بیشترین آسیب را در چنین حوادثی می‌بینند.

پروانه یدکی پهپاد

از آنجایی که به پرواز درآوردن یک پهپاد با پروانه‌های شکسته شده و یا ترک خورده اصلا ایده خوبی نیست، ست پروانه‌ی یدکی یکی از تجهیزات ضروری یک پهپاد می‌باشد. توصیه من این است که از پروانه‌های رسمی عرضه شده توسط تولیدکننده خود پهپاد استفاده کنید. تولیدکننده‌های ثالثی هم هستند که برای انواع پهپادها پروانه تولید می‌کنند تفاوت قیمت آن‌ها با نسخه اصلی خیلی زیاد نیست.

[relatedpost post=”17122″]

6- گارد محافظ پروانه

اگر تازه دارید پرواز با پهپاد خودتان را یاد می‌گیرید و یا اگر قصد دارید بیشتر اوقات در فضاهای داخلی از پهپاد خودتان استفاده کنید، بهتر است یک گارد محافظ پروانه داشته باشید. این گارد یک محافظ است که در اطراف پروانه‌های پهپاد شما قرار می‌گیرد و در صورتی که با پهپاد تصادف کنید از پروانه‌های آن محافظت خواهد کرد.

گارد محافظ پروانه

به یاد داشته باشید که این گارد به خاطر وزن زیادی که دارد روی عملکرد پرواز پهپاد نیز تاثیرگذار خواهد بود. این مشکل در شرایط پرباد تشدید می‌شود و به همین دلیل باید حتما این موضوع را در ذهن داشته باشید.

7- شارژر ماشین

حتی اگر باتری اضافه هم داشته باشید، ممکن است در طول روز نیاز داشته باشید آن را شارژ کنید تا بتوانید برای مدت زمان بیشتری به عکاسی و فیلمبرداری بپردازید. DJI یک شارژر رسمی دارد اما توصیه من این است که به خرید یک اینورتر برق ماشین فکر کنید.

اینورتر برق ماشین

این وسیله برق DC ماشین را به AC تبدیل می‌کند و می‌توانید شارژر DJI معمولی خودتان را به آن وصل کنید. علاوه بر این می‌توانید از این وسیله برای شارژ دستگاه‌های دیگری مانند لپ تاپ و تلفن همراه نیز استفاده کنید.

8- تجهیزات فرود

تجهیزاتی وجود دارند که استفاده از پهپاد را برای شما آسان می‌کنند. از اسم تجهیزات فرود مشخص است که هنگام فرود به شما کمک می‌کنند. برای مثال می‌توان به افزونه‌های کوچکی که زیر پهپاد وصل می‌شوند تا ارتفاع فرود آن‌ها را افزایش دهند اشاره کرد.

پهپادهای جدیدتر که خیلی کوچک‌تر هم هستند در فاصله خیلی کمی نزدیک به زمین قرار می‌گیرند و این موضوع بدین معنی است که ممکن است گرد و خاک، گیاه و یا… وارد بدنه و یا دوربین پهپاد شود. تجهیزات فرود ارتفاع پهپاد را نسبت به زمین افزایش می‌دهد و به رفع این مشکل کمک می‌کند.

تجهیزات ضروری برای فرود پهپاد

مانند گارد محافظ پروانه این تجهیزات هم جزء تجهیزات ضروری یک پهپاد هستند اما روی عملکرد پرواز آن نیز تاثیرگذار هستند. من خودم یک پک تجهیزات خریداری کردم که داخل آن کیف، تجهیزات فرود و محافظ جوی استیک به همراه هود لنز قرار دارد.

[relatedpost post=”83365″]

9- پد فرود

همانطور که گفته شد پهپادها در فاصله خیلی کمی نسبت به زمین قرار می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود هنگام فرود و بلند شدن باعث ایجاد گرد و خاک زیادی شود و به پهپاد شما آسیب برسد. برای حل این مشکل شما باید یک پد فرود پهپاد تهیه کنید تا یک محیط عاری از گرد و خاک در اختیار شما بگذارد.

پد فرود پهپاد

10- محافظ جوی استیک

حتی با وجود داشتن کیف محافظ، جوی استیک‌های کنترلر شما ممکن است در معرض آسیب باشند. به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها شما یا باید هر دفعه آن‌ها را از کنترلر خارج کنید و یا یک محافظ جوی استیک خریداری کنید که علاوه بر جلوگیری از حرکت جوی استیک از صفحه نمایش نیز محافظت می‌کند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *