دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

رازهای عکاسی تبلیغاتی در صنعت غذایی

تکنیک و ترفند
رازهای عکاسی تبلیغاتی در صنعت غذایی

ما قبلا در یک مقاله اختصاصی در مورد تکنیک های عکاسی از غذا صحبت کرده بودیم اما در صورتی که برای چیدمان غذا و زیبا کردن آن به کمک نیاز دارید، در این مقاله به برخی از حقه‌های سیاهی که می‌توانید استفاده کنید اشاره می‌کنیم. پس از مطالعه این مقاله، هیچ وقت مثل گذشته به عکس‌های مواد غذایی نگاه نمی‌کنید. با این آموزش عکاسی تبلیغاتی همراه نورنگار باشید.

ما همه عکس‌های مواد غذایی رنگی، کیک‌های خوشمزه، بوقلمون‌های کباب شده طلائی و… را دیده‌ایم. این تصاویر معمولا در کتاب‌ها و مجلات پر زرق و برق دیده می‌شود و ما فکر می‌کنیم اگر طبق دستورالعمل کتاب پیش برویم، می‌توانیم چنین غذاهای زیبایی را بپزیم.

اما حقیقت این است که برای ایجاد چنین عکس‌هایی از ابزارها و مواد عجیب غریبی استفاده می‌شود که غذاهای معمولی را به پروژه‌های علمی تبدیل می‌کنند. غذا یکی از سخت‌ترین پروژه‌ها برای عکاس‌ها است و قوانین طبیعت نیز این موضوع را تایید می‌کند: غذاهای داغ سرد می‌شوند، و رطوبت آن‌ها نیز از بین می‌رود. مواد غذایی یخ زده هم آب می‌شوند، سبزیجات و میوه‌ها پژمرده و خراب می‌شوند. اما عکاس‌های غذا با تکنیک‌های خاص خودشان به این چالش‌ها غلبه می‌کنند. تکنیک های عکاسی از غذا خیلی فراوان هستند و این تکنیک‌ها شامل روغن موتور، اسپری خوشبوکننده و واکس کفش نیز می‌شوند.

تکنیک عکاسی از غذا

نظرهای مختلفی در مورد عکاسی از غذا وجود دارد. برخی عقیده دارند که باید از مواد غذایی واقعی استفاده شود اما خیلی‌ها در هر فرصتی که پیدا کنند از مواد غذایی مصنوعی هم استفاده می‌کند. در صورتی که قرار باشد از عکس‌های گرفته شده در یک کمپین تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند، باید مواد غذایی مورد استفاده واقعی باشند اما استفاده از توت‌فرنگی‌های مصنوعی در یک پس زمینه تار یا قالب‌های یخ آکریلیک در یک نوشیدنی مصنوعی هم قابل قبول هستند و می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

[relatedpost post = “73481”]

علاوه بر تجهیزات معمولی خودتان برای عکاسی از غذا باید سری هم به ابزار فروشی‌ها، میوه فروشی، داروخانه و فروشگاه مواد هنری هم بزنید. در ادامه برخی از مواردی که نیاز دارید را بررسی می‌کنیم و حداقل یک دلیل برای استفاده از آن می‌آوریم:

مشعل دمنده: برای قهوه‌ای کردن لبه‌های همبرگر یا برشته‌کردن پوست مرغ، بوقلمون و هات داگ از مشعل دمنده استفاده می‌شود.

نکته: قبل از قرار دادن هات داگ در معرض شعله، چند دقیقه آن را بجوشانید. در غیر این صورت ممکن است باعث انفجار آن شوید.

روغن موتور: از روغن موتور به عنوان یک جایگزین جذاب و زیبا برای شربت‌های غیر جذاب استفاده می‌شود.

گلیسرین: می‌توان از گلیسرین برای اینکه مواد غذایی دریایی یا سبزیجاتی مثل کاهو و… تازه به نظر برسند استفاده کرد.

عکاسی از غذا

پنبه: پنبه یکی از پراستفاده‌ترین مواد در تکنیک های عکاسی از غذا است. در صورتی که پنبه را خیس کنید و داخل مایکروفر قرار دهید، جایگزین خیلی خوبی برای دود ناشی از مواد غذایی خیلی داغ خواهد بود.

اسپری خوشبو کننده: یک روکش یخ زده خیلی زیبا روی میوه‌های مثل انگور ایجاد می‌کند.

[relatedpost post = “118041”]

اسپری مو: از اسپری مو برای دادن یک ظاهر خیلی زیبا به یک تکه کیک استفاده خواهد شد.

اسپری محافظ پارچه: از این اسپری برای جلوگیری از نفوذ روغن موتور به موادی مثل پنکیک و… استفاده می‌شود.

تکنیک عکاسی از غذا

خلال دندان: خلال دندان برای نگه داشتن مواد غذایی مختلف در کنار هم کاربرد دارد.

از سرنگ بزرگ نیز برای تزریق پوره سیب‌زمینی زیر پوست پرندگان و سپس برشته کردن آن با کمک مشعل دمنده استفاده می‌شود. از واکس کفش قهوه‌ای هم برای اینکه گوشت خام به نظر پخته شده برسد استفاده می‌شود. در برخی مواقع نیز از مواردی مثل عود برای ایجاد افکت دود استفاده می‌شود.

چسب سفید به جای شیر در تبلیغات Cereal و همچنین برای به هم چسباندن پای استفاده می‌شود. همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، برای پر کردن داخل پای نیز از پوره سیب زمینی استفاده می‌شود.

از حوله کاغذی هم برای چسباندن شربت‌های خیلی روان به سطح بستنی استفاده می‌شود.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *