021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

5 ترفند نورپردازی عکاسی در خانه که بهتر است امتحان کنید  

5 ترفند نورپردازی عکاسی در خانه که بهتر است امتحان کنید  

به خاطر داشته باشید که این پروژه های نورپردازی عکاسی در خانه ممکن است نیاز به استفاده از ابزارهای  قدرتمند داشته باشد. اگر تجهیزات لازم و ضروری نورپردازی در عکاسی را ندارید ، ممکن است مجبور شوید آنها را خریداری کرده یا یک فروشگاه پیدا کنید که این امکان را داشته باشد که لوازم را از آنها اجاره کنید.

هزینه راه اندازی آتلیه- عکاسی در خانه

[relatedpost post=”111244″]

حال اجازه دهید شروع کنیم.

چگونه می  توانید لایت باکس خود را بسازید؟

لایت باکس ها می توانند بسیار گران قیمت باشند، اما با استفاده از این  ترفند شما می توانید یک لایت باکس عکاسی خانگی داشته باشید که که برای گرفتن عکس هایی زیبا قابل تنظیم باشد. در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه تنها  با استفاده از مقداری چوب و موسلین (نوعی پارچه کتانی) به سادگی یک لایت باکس بسازید.

ساخت خیمه نور - عکاسی در خانه

برای مثال ما در اینجا یک جعبه با طول و عرض و ارتفاع ۳۱ در ۲۰ در ۲۰ را به شما پیشنهاد می کنیم اما می‌توانید آن را در اندازه ای متناسب  با نیاز خود بسازید. بعد از ساخت قاب جعبه، پارچه مخصوص را به بالا و دو طرف آن وصل کرده و یک طرف آن را باز بگذارید. سپس تخته های چوبی از جنس درخت سرو را که رنگ آمیزی شده اند در قسمت زیر جعبه و بید بورد را در داخل آن قرار می دهیم. بید بورد، تخته های چوبی و نواری شکلی هستند که اگر بخواهید پس زمینه را تغییر دهید  می توانید آن ها را بردارید.  

چگونه با هزینه ای کم یک سیستم نورپردازی عکاسی در خانه تهیه کنیم؟ 

خرید بهترین  لوازم نورپردازی برای عکاسی هزینه های بسیاری را به شما تحمیل خواهد کرد. ما در این مقاله از آموزش عکاسی به شما نشان خواهیم داد که چگونه به آسانی مجموعه ای از تجهیزات نورپردازی عکاسی خانگی بسازید. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید مجموعه ای از لامپ های استودیویی پر نور با توان هایی بین 200 تا ۵۰۰ وات است.   

ساخت رفلکتور -عکاسی در خانه

در ادامه مقاله به شما می گوییم که چگونه  از یک رخت آویز به عنوان یک دیفیوزر استفاده كنید، چگونه می توان از شیشه های دودی جلوی اتومبیل به عنوان رفلکتور استفاده كرد و چگونه می توانید با استفاده از یک پرپلکس (نوعی پلاستیک شفاف جامد ساخته شده از پلی متیل متاکریلات) سفید نیمه شفاف دیفیوزر فلاش دست ساز خود را بسازید.

[relatedpost post=”117807″]

چگونه می توانید سافت باکس خود را  بسازید

سافت باکس ها نسبتا مقرون به صرفه هستند، اما  اگر احساس می کنید می خواهید از برخی مزایای وسایل دست ساز خانگی  بهره مند شوید می توانید سافت باکس خود را نیز بسازید. با استفاده از این جعبه می توانید آن را به اندازه دلخواه خودتان بسازید، سافت باکس ساخته شده قابل حمل اما محکم خواهد بود و حتی اگر در فضایی با سقف کوتاه هستید می توانید آن را آویزان کنید.

ساخت تجهیزات آتلیه- عکاسی در خانه

اقلامی که برای اجرای این ترفندهای نورپردازی عکاسی در خانه مورد نیاز شما خواهد بود شامل مواردی مانند تخته فومی، مواد دیفیوزر، فویل آلومینیومی، زیپ چسبی، نوار چسب، میله های فلزی و سایر ابزارآلات است. 

[relatedpost post=”123405″]

چگونه می توان پنل دیفیوزر خود را ایجاد کرد؟

پنل های دیفیوزر یکی از بهترین لوازم جانبی برای عکاسی در خانه هستند. این لامپ ها نسبت به سافت باکس ها کنترل و انعطاف پذیری بیشتری دارند، حمل و نقل آنها آسان است و در اندازه های مختلفی در بازار موجودند. با این حال، ساخت پنل های دیفیوزر خانگی می‌تواند هزینه بر باشد.

نتیجه

به جای اینکه شما به خرید رفته و برای خرید تجهیزات نورپردازی عکاسی فروشگاه های مختلفی را بگردید می توانید با هزینه نسبتا معقولی لوازم را خودتان بسازید. با استفاده از ترفندهایی که امروز در مورد آنها صحبت کردیم می توانید با استفاده از لایت باکس عکسهای بسیار خوبی از محصولات بگیرید. شما می توانید با استفاده از پنل های  دیفیوزر و سافت باکس خانگی نور را پخش کرده و نور نرم ایجاد کنید. درواقع شما می توانید بدون خرید تجهیزات بزرگ و گران قیمت یک مجموعه از تجهیزات نورپردازی عکاسی در خانه و دست ساز عالی داشته باشید  

استودیوی نورپردازی خانگی - عکاسی در خانه

با کمی نبوغ، صبر و عشق به کارهای دستی، می توانید استودیوی نورپردازی خانگی خود را با هزینه ای نسبتا کم راه بیاندازید. ما مطمئن هستیم که عکاسان تازه کار از این ترفندهای عکاسی در خانه قدردانی می کنند.

اگر سوالی یا نظر دارید، لطفا از طریق ایمیل یا در بخش  نظرات به ما اطلاع دهید! آیا ترفندهای نورپردازی عکاسی خانگی دیگری را بلدید که با دیگران به  اشتراک بگذارید؟ از چه ترفندهای كوچك و جالب دیگری استفاده می كنید تا هنگام عکاسی، نورپردازی به بهترین نحو ممکن انجام شود و از آن نتیجه ها و عکس های خوبی بگیرید؟ ما خوشحال می شویم که از آنها مطلع شویم!  

7 دیدگاه

  • Bahari گفت:

    باسلام
    منظور از پارچه مخصوص چه پارچه ای هست؟
    نام، مدل وجنس مخصوصی دارد ؟

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلم وقتتون بخیر کاغذ و یا پارچه ای که براق نباشد

  • نادیا گفت:

    سلام
    من یک لایت باکس ساختم و میخوام سه تا منبع نور بهش بتابونم با چراغ مطالعه
    لامپ ال ای دی 30 وات مناسبه؟
    اخه دیدم شما گفتین تنگستن

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      سلام باید تست کنید ببینید این میزان نور مناسب است

  • علیرضا گفت:

    دقیقا اموزشتون کجای مطلب بود؟پ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *