021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

پهپاد Hover Camera Passport یا یک دوربین شناور جیبی

پهپاد Hover Camera Passport یا یک دوربین شناور جیبی

بدون شک یکی از خطرات اجتناب‌ناپذیر پهپاد‌ها، امکان آسیب ‌رساندن به انسان در ارتفاع کم است. به همین دلیل است که علی‌رغم امکانات عکاسی و فیلم‌برداری پیشرفته‌ای که این تجهیزات دارند، اما معمولا کسی از پهپاد‌ها برای عکاسی سلفی یا عکس‌های دسته‌جمعی خانوادگی استفاده نمی‌کند و همچنین کاربران ترجیح می‌دهند با کمک دسته‌های سلفی و تلفن‌های همراهشان عکس بگیرند. اکنون شرکتی به نام Zero Zero پهپادی را معرفی کرده است که می‌توان آن را یک تلفن همراه پرنده نامید. پهپاد  Hover Camera Passport با طراحی عجیب و فوق‌العاده مطمئنی که دارد، حتی در هنگام پرواز در ارتفاع بسیار پایین هم امکان آسیب رساندن به انسان را ندارد و امکانات راهبری آن فوق‌العاده است. از همه مهم‌تر اینکه این پهپاد اکنون به مرحله تجاری رسیده است و شما می‌توانید آن را در ایران نیز خریداری کنید.

اندازه این پهپاد در حالت تا شده تقریبا به اندازه یک کتاب جیبی است و وقتی آن را می‌بینید ابداً شبیه به یک دوربین به نظر نمی‌رسد. اما در مرکز آن دوربینی با رزولوشن 13 مگاپیکسل روی یک لرزشگیر یا گیمبال فوق‌العاده  دقیق قرار گرفته که علاوه بر امکان خنثی کردن لرزش‌های دوربین و ثبت تصاویر بدون لرزش، می‌تواند جهت زاویه دوربین را به بالا و پایین حرکت دهد. این دوربین علاوه بر لرزشگیر مکانیکی روی گیمبال، دارای یک لرزشگیر الکترونیکی نیز هست که می‌تواند روی تصاویر ویدئویی این دوربین اعمال شده و تصاویری کاملا بدون لرزش را ثبت کند. پهپاد Hover Camera Passport می‌تواند با رزولوشن 4K نیز فیلم‌برداری کند که این مشخصات مشابه پهپاد‌های پیشرفته‌ای مانند DJI Mavic یا GoPro Karma است.

[porto_content_box]مقایسه DJI Mavic Pro با GoPro Karma را در وب‌سایت نورنگار بخوانید[/porto_content_box]

پهپاد  Hover Camera Passport برای مسیر‌یابی و حفظ تعادل از پردازشگر فوق‌العاده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 801 استفاده می‌کند. این همان پردازشگری است که در گوشی‌های پیشرفته‌ای مانند HTC One M8 و Samsung Galaxy S5 به کار رفته است و می‌تواند با سرعت فوق‌العاده بالایی، صورت و اندام انسانی را اسکن کرده و با قابلیت تشخیص چهره‌ای که دارد، فوکوس و سوژه را دنبال کند. نکته جالب درباره دوربین Hover Camera این است که نیازی نیست در محیط‌های بسته و شلوغ، آن را کنترل کنید. زیرا خود دوربین می‌تواند افراد داخل اتاق را شناسایی کرده و جهت حرکت را براساس فاصله با افراد پیرامون خود تنظیم کند.

پهپاد Hover Camera Passport
در کناره‌های بدنه دوربین Hover Camera Passport، چهار پره پهپاد آن در داخل یک محافظ توری از جنس فیبر کربنی فوق‌العاده قوی و سبک‌ وزن  قرار گرفته‌اند. طراحی این پره‌ها و محافظ‌های آن‌ها به گونه‌ای است که نه تنها فوق‌العاده ایمن هستند و امکان آسیب رساندن به بدن را ندارند، بلکه می‌توانند از جهت حرکت هوای بین پره‌ها برای خنک کردن دوربین و پردازنده استفاده کنند. برای استفاده از پهپاد Hover Camera Passport کافیست آن را باز کنید، دکمه روشن را بزنید و اجازه دهید دنبال شما بیاید. آنگاه می‌بینید که این دوربین چطور همانند نامی که دارد روی هوا شناور می‌شود. این دوربین حتی می‌تواند سوژه را در مرکز تصویر نگاه داشته و دور آن بچرخد، که تصویری فوق‌العاده زیبا را ثبت می‌کند.

پهپاد Hover Camera Passport

پهپاد Hover Camera Passport برای پرواز در ارتفاع کم طراحی شده است، اما می‌توانید تا ارتفاع 50 متری (تقریبا یک ساختمان 15 طبقه) بالا برود. این پهپاد توسط تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌های اندرویدی یا اپل کنترل می‌شود و ناوبری آن نیز همانند طراحی پیشرفته‌ای که دارد، فوق‌العاده ساده است. برای کنترل آن فقط لازم است روی صفحه نمایش گوشی را لمس کرده و به اطراف بکشید تا جهت دوربین به اطراف بچرخد. دوربین Hover Camera Passport تنظیمات خودکار برای گرفتن ویدئو‌ها و عکس‌های پانوراما با امکان چرخش 90 تا 360 درجه را دارد و می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده را بلافاصله به حافظه تلفن همراهتان منتقل کنید.

پهپاد Hover Camera Passport
به منظور سبک‌تر کردن این پهپاد، باطری آن در کوچک‌ترین ابعاد ممکن طراحی شده است و تنها 7 دقیقه می‌تواند به پرواز و فیلم‌برداری بپردازد. اما شرکت سازنده، این مشکل را با امکان استفاده از باطری یدکی، تا حدودی برطرف کرده است و می‌توانید به راحتی باطری آن را با یک باطری شارژ شده تعویض نمایید. ضمنا خود شرکت سازنده همراه با این پهپاد، دو باطری ارائه می‌کند و نیازی به خرید باطری جداگانه ندارید.

حمل این دوربین بسیار راحت است، زیرا دوربین Hover Camera Passport همراه با یک کیف نرم، یک کیف محکم و یک قفل آویز ارائه می‌شود. راحتی استفاده از پهپاد Hover Camera Passport به حدی است که می‌توانید در هنگام پرواز، آن را با دست بگیرید و ببندید و در جیب کت خودتان بگذارید. این پهپاد تنها 242 گرم وزن دارد و از این لحاظ جزو پهپاد‌های جیبی محسوب می‌شود که حتی در صورت نیاز به ثبت پهپاد‌ها (در قوانین پروازی برخی از کشور‌ها) نیازی به ثبت‌نام ندارد.

 

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *