021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکاسان چگونه می‌توانند از اینستاگرام بهره ببرند؟

عکاسان چگونه می‌توانند از اینستاگرام بهره ببرند؟

“قصد دارم که از حقیقتی در مورد تاثیر استفاده از اینستاگرام بر روند کاری خودم پرده بردارم و تجربیاتم را در اختیارتان بگذارم. اینستاگرام عکاسی من را نجات داد. امروز به شما نشان خواهم داد که اینستاگرام چگونه همه چیز را برای من تغییر داد و چگونه می‌تواند به شما نیز کمک کند.

 

اگر شما هم مثل من وب سایتی دارید که تمام عکس‌های خود را در آن آپلود کرده‌اید. ممکن است که نام دامنه‌ی خود را نیز گرفته باشید و همه چیز برای شما حرفه‌ای به نظر آید. شاید حتی وب سایت خود را به قابلیت تجارت الکترونیک نیز مجهز کرده‌باشید و بنابراین مردم می‌توانند به صورت مستقیم از سایت شما خرید نمایند.

 

متاسفانه، اگر همه چیز شبیه من است، آمار و ارقامی که به صورت ماهیانه از بازدید‌کنندگان و خریداران وب سایت‌تان به شما داده می‌شود بسیار برای شما ناراحت کننده خواهد بود. من چند سال قبل سایت خود را با شور و شوق باور نکردنی‌ای راه اندازی کردم، اما هنگامی که چند ماه از راه اندازی آن گذشت، هر روز که می‌گذشت معرفی کردن آن را در اینجا، آنجا و جاهای دیگر (به دلیل هزینه‌ها) متوقف می‌کردم و این باعث شد که تعداد بازدید‌کنندگان به آرامی کاهش یافت تا اینکه تا به امروز چیزی از آن باقی‌نمانده است.

 

 

این امر کاملاً طبیعی است، منظورم این است که تنها راهی که بتوانید تعداد زیادی بازدید‌کننده را از طریق اینترنت جمع کنید این است که وب سایت شما به ازای جستجوی هر کلمه کلیدی مربوطه، همواره در صفحه‌ی اول گوگل باشد. اما اگر شما فقط یک عکاس و دارای دانش متوسط در امور دنیای وب باشید که دارای یک سایت معمولی است، چرا باید به ناگهان جهان طوری شود که شما به صفحه‌ی اول گوگل بیایید و در کنار سایت‌های عظیم عکاسی قرار بگیرید؟

 

بنابراین در همه حالات، شما هم مانند من در انتهای صفحه‌ی 10 در قسمت‌هایی از گوگل که در سایه قرار دارند قرار خواهید گرفت و احتمالا اصلاً ایده‌ای هم نخواهید داشت که موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند یا اینکه تفاوت بین کلمه کلیدی و جاسوئیچی چه هست! همه‌ی این‌ها به این معنی است که شما بازدید کننده‌ی زیادی را از موتور جستجوی گوگل به دست نخواهید آورد.

 

نتیجه چیست؟ شما دیده نخواهید شدو تفریباً درآمدی نزدیک به صفر را از طریق عکاسی به دست خواهید آورد. من این درس سخت را به سرعت آموختم، بنابراین تمرکزم را کاملاً تغییر دادم. من خیلی زود متوجه شدم که کسب و کار مانند بازی اعداد است و اگر در کار من عددی دیده نشود، برای من کاملاً غیر ممکن خواهد بود که حتی کوچکترین درآمدی را از عکاسی داشته باشم. بنابراین به جایی رفتم که تمرکز در آن جا بود. راه‌حل استفاده از اینستاگرام بود. و من فکر می‌کنم که هنوز هم بهترین شبکه اجتماعی برای عکاس‌ها، همین پلت فرم اینستاگرام است.

 

در اینجا برخی از آمارهای جذاب در مورد استفاده از اینستاگرام وجود دارد. دارای ماهانه 800 میلیون کاربر فعال، که دو برابر کاربران توییتر، تقریباً سه برابر اسنپ چت و بیش از پنج برابر کاربران پینترست می‌باشد. این پلت فرم دارای روزانه 500 میلیون کاربر فعال می‌باشد.

 

حدود 25 میلیون شغل در بستر اینستاگرام وجود دارد و حدود یک سوم کاربران کل اینترنت در اینستاگرام نیز حضور دارند. بعلاوه، اینستاگرام توسط بیش از 60 درصد برندهای مطرح استفاده می‌شود، انتظار می‌رود که این عدد تا پایان سال 2018 به 70 درصد افزایش یابد.

 

همه‌ی این‌ها چه معنایی برای شما دارد؟ آمارها به معنی نمایش بیشتر و در چشم بودن کار شما است. دست‌یابی شما به هزاران بازدید کننده بالقوه که هرگز قبلاً کار شما را ندیده‌اند. البته همه‌ی این‌ها در مقابل عظمت فیسبوک کم رنگ می شود، اما همه ی ما که از فیسبوک استفاده می‌کنیم می دانیم که آمارها نشان می‌دهد که کارایی‌های فیسبوک در حال کاهش است و این روزها بیشتر شبیه یک پلت فرم  pay-to-play است. اینستاگرام هم به آرامی وارد این جاده می‌شود اما هنوز به آن جا نرسیده‌است. بنابراین هنوز زمان مناسبی برای استفاده از آن است.

 

استفاده از اینستاگرام هنوز رایگان است. به غیر از فرصتی که برای افزایش در معرض دید بودن وجود دارد، چیز عالی دیگری که در رابطه با اینستاگرام وجود دارد این است که همچنان رایگان است. شما می‌توانید به هر میزان که می‌خواهید در آن عکس آپلود نمایید و از حساب کاربری خود برای نمایش نمونه کارهای خود استفاده نمایید بدون اینکه نیاز باشد هزینه‌ای را پرداخت نمایید. من سالانه مبلغی را برای سایتی که کسی از آن بازدید نمی‌کرد به سامسونگ پرداخت می‌کردم!

 

چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که شما می‌توانید بر روی یک گوشی تا پنج حساب کاربری جداگانه داشته‌باشید. شما نیاز به پنج آدرس ایمیل متفاوت برای راه اندازی هر یک از این حساب های کاربری دارید ، اما هنگامی که آن ها را راه‌اندازی کردید، می‌توانید با استفاده از یک گوشی موبایل به همه‌ی آن‌ها دسترسی داشته‌باشید. تنها کافی است وارد یکی از حساب‌های کاربری موجود بر روی گوشی خود شوید، آن گاه بر روی آیکون تنظیمات (settings) کلیک کنید، به گزینه های پایینی بروید، و “Add account” را انتخاب نمایید، هنگامی که این کار را برای هر پنج حساب کاربری انجام دادید، شما منویی را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید در گوشی خود به هر کدام از حساب های کاربری خود تنها با یک کلیک دسترسی داشته باشید.

 

برای داشتن دسترسی بهتر از چند حساب کاربری استفاده کنید. چرا در بعضی موارد لازم است که پنج حساب کاربری داشته‌باشید؟ این ساده‌ترین راهی است که می‌توانید چندین نوع مختلف کار داشته باشید و  گروه هدف مختلفی را در نظر داشته باشید. اگر یک وب‌سایت داشته‌باشید، مطمئن هستم که نمی‌توانید تمام عکس‌های خود را در یک دسته‌ی بزرگ طبقه بندی کنید، موافقید؟ احتمالاً برای انواع مختلف عکس‌ها منوهای متفاوتی دارید.

 

خب، شما می‌توانید از حساب‌های کاربری متفاوت برای مدیریت این دسته بندی‌ها استفاده نمایید. برای مثال، می‌توانید یک حساب کاربری برای عکس‌های رنگی از مناظر و حساب دیگری با تم عکس‌های سیاه و سفید داشته باشید. شما ممکن است بخواهید یک حساب کاربری کاملا هنری داشته باشید در کنار آن حساب کاربری تجاری داشته باشید. این تنها یک نمونه از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید اما می‌توانید ببینید که من در این جا می‌خواهم این کار را انجام دهم.

 

برای تمام این حساب‌های کاربری متفاوت، می‌توانید از هشتگ مربوط به آن استفاده کنید تا بتوانید افراد مختلف زیادی را که ممکن است به هر کدام از انواع مختلف عکاسی شما علاقه‌مند باشند را هدف قرار دهید و یا حتی از bio URL استفاده نمایید و بازدید کننده‌های خود را به گالری مربوطه در وب‌سایت خود هدایت نمایید. انجام این کار برای من باعث ایجاد موفقیت بسیاربزرگی در نمایش عکس‌هایم به افرادی که تنها به یک نوع خاص از عکس‌ها علاقه داشتند، شده‌است.

 

و این باعث شده که میزان درآمد من بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که در وب‌سایتم داشتم. افرادی که به عکس‌های رنگی مناظر من علاقه دارند حساب کاربری مربوط به آن را دنبال می‌کنند و با برقراری ارتباط مستقیم با من نسخه‌ی چاپی عکس‌هایی که دوست دارند را خریداری می‌کنند. همین شرایط برای حساب مربوط به عکس‌های سیاه و سفید من نیز وجود دارد. اگر تنها آن‌ها را در وب سایتم آپلود کرده‌بودم و هیچ تلاشی برای به نمایش گذاشتن آنها در اینستاگرام نکرده بودم، می‌توانم تضمین کنم که هیچ اتفاق خاصی برای فروش آن‌ها رخ نداده بود.

 

با @ بین حساب‌های کاربری خود ارتباط برقرار کنید. یک ابتکار جدیدی که اخیراً توسط اینستاگرام معرفی شده‌است که کاملاً داشتن چندین حساب کاربری را تسهیل و تکمیل می‌کند و این است که هم اکنون می‌توانید تمامی این حساب‌ها که دارای بیوگرافی‌های متفاوت هستند را به صورت مستقیم به یکدیگر ارتباط دهید. می پرسید چطور؟ تنها نیاز دارید که نام کاربری خود را با علامت @ در قسمت بیوگرافی (bio) قرار دهید و در این صورت است که کاربران می‌توانند بر روی آن کلیک کنند و به صورت خودکار به حساب کاربری دیگر شما تنها با یک کلیک دسترسی داشته باشند.

 

بنابراین بیوگرافی شما چیزی شبیه به نمونه‌ی زیر خواهد بود:

 

  • این قسمت، حساب کاربری مربوط به تصاویر منظره‌ی من می‌باشد.
  • برای عکس های پُرتره، @myportraits را ببینید.
  • برای عکس های کودک، @mybabies را ببینید.
  • برای عکس های عروسی، @weddings را ببینید.

 

این یک راه عالی برای هدایت افراد به بخش‌های مختلف فعالیتتان است. و همه‌ی این‌ها رایگان است!

 

قسمت پیام دهی مستقیم (ِDirect Messaging) اینستاگرام یک راه عالی برای برقراری ارتباط است. شما می‌توانید از قابلیت چت مستقیم نیز استفاده کنید تا خود را از داشتن هر نوع ایمیل تجاری رها کنید. هنگامی که من برای اولین بار شروع به کار کردم، انرژی زیادی را اختصاص دادم تا بتوانم از یکی از شرکت‌هایی مانند Mail Chimp و  Get Response که سرویس ایمیل تجاری ارائه می‌دهند، حساب کاربری دریافت کنم. این کار نه تنها برای من هزینه‌ی زمانی داشت بلکه مجبور بودم که پول نیز برای آن بپردازم در حالی که کمترین بازگشت سرمایه را هم در پی نداشت. حتی اگر بخواهید از یک ایمیل شخصی هم بدم صرف هزیته استفاده کنید، ارتباط برقرار کردن با ایمیل مانند دایرکت خیلی سریع انجام نمی‌شود.

 

اهمیت استفاده از اینستاگرام برای عکاسان

 

اما هم اکنون، اگر بخواهم با یکی از دنبال کنندگانم ارتباط برقرار کنم به راحتی تنها از سیستم ساده،قابل دسترس و مستقیم اینستاگرام استفاده می‌کنم و تقریباً تمام درخواست‌هایی را که برای خرید نسخه‌ی چاپی عکس‌هایم و پیشنهاد کار دارم را با همین پیام رسان به صورت پیوسته دنبال می‌کنم تا زمانی که توافق حاصل شود. ممکن است بگویید از آنجایی که اینستاگرام بر روی گوشی‌ها قابل اجرا است ممکن است افراد زیادی نتوانند کارهای تو را ببینند. اما بیش از 50 درصد کاربران اینترنت از طریق گوشی موبایل خود به اینترنت دسترسی دارند و اگر اینستاگرام نبود، آن ها نمی‌توانستند اصلاً کارهای من را ببینند، بنابراین خوشحالم که بیشتر روی کاربران موبایلف تمرکز کرده‌ام !

 

علاوه بر این، هنگامی که با دنبال کننده‌ها گفتگو می‌کنم همواره از طریق پیام رسان یک نسخه‌ی با وضوح پایین نمونه را به آدرس ایمیل آن‌ها یا هر مسنجر دیگه‌ای ارسال می‌کنم. بنابراین اگر مایل باشند که آن را در صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنند می‌توانند به آن مراجعه نمایند. سپس اگر عکس من مورد پسند آن‌ها قرار بگیرد، می‌توانم یک نسخه‌ی چاپ شده را به وسیله‌ی پست برای آن‌ها ارسال کنم یا اینکه نسخه‌ی با کیفیت بالاتر را برای آن‌ها ارسال کنم تا خود بتوانند آن را چاپ نمایند. اما تمام این‌ها را می‌توان از طریق پیام رسان اینستاگرام انجام داد، که این بدان معنی است که نگرانی این را ندارم که وقت و زمان زیادی را برای داشتن ایمیل تجاری صرف کنم.

 

امکانات مختلف اینستاگرام، راه فوق‌العاده‌ای اند تا فعالیت‌های خود را معرفی کنید. چیزی که واقعا به من کمک کرد این است که با استفاده استوری و ویدئو در اینستاگرام می‌توانم با دنبال کننده‌هام در ارتباط باشم (و درآمد خود را افزایش دهم). شما می‌توانید از استوری اینستاگرام ، برای معرفی خود استفاده نمایید و اجازه دهید که دنبال کننده‌ها شما را بشناسند. من ابتدا برای اینکه در جلوی دوربین قرار بگیرم بسیار خجالت می‌کشیدم، اما خیلی زود متوجه شدم که دنبال کننده‌ها یا عبارت دیگر متقاضیان بالقوه‌ی هنر من، علاقه دارند که بیشتر در مورد اینکه من چه کسی هستم و فعالیت‌های من، بدانند.

 

درآمدزایی عکاسان با اینستاگرام

 

هزاران عکاس بزرگ وجود دارند، اما 99 درصد آن‌ها در پشت دوربین‌هایشان مخفی هستند. کسانی که بیش‌تر خود را نشان می‌دهند و بینش بیشتری را در مورد زندگی و کار خود به دست می‌آورند، افراد موفق تری خواهند بود. من متوجه شدم که این حقیقت صد در صد درست است. و چیز عالی‌ای که در مورد استوری اینستاگرام وجود دارد این است که هنگامی که 10 هزار دنبال کننده به دست آورید، می‌توانید راه های ارتباط مستقیم به کار خود از جمله وبلاگ‌ها، سایت لینک کنید و یا نمونه کار خود را نیز در صورت تمایل به صورت عکس یا کاتالوگ به آن اضافه نمایید. ممکن است بگویید که این کار را با آپلود ویدئو در وب سایت هم می توانم انجام دهم اما من یک سوال از شما دارم، فکر می‌کنید کسی خواهد بود که آن را ببیند؟ تمام نکته‌ای که در استفاده از اینستاگرام وجود دارد این است که میزان نمایشی که در وب سایت شما نزدیک به صفر است را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

 

اینستاگرام امکانات خاصی را به شما می دهد.  بنابراین، باید اینستاگرام را داشته باشید. قبل از اینکه از وب‌سایتم فاصله بگیرم، کار کردن برای من به این سختی بود که انگار درون یک بطری کوچک قرار گرفته بودم در حالی که عاشق این کار بودم . با رفتن به اینستاگرام ،تمام تمرکز و انرژی خود را به نمایش بیشتر، افزایش متقاضی، پیدا کردن گروه هدف به صورت خاص و اضافه کردن سایر جنبه‌های عکاسی به زندگی خودم، اختصاص دادم.

 

منبع : fstoppers

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه