دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه عکس‌های عمودی را افقی کنیم؟

تکنیک و ترفند
چگونه عکس‌های عمودی را افقی کنیم؟

بعد از این که یکی از دوستان قدیمی‌ام برای خرید یکی از عکس‌های من این سوال را پرسید، متوجه این موضوع شدم. من یک عکس مینیمالیستی (minimalist) از یک افق شامل موج‌های آرام دریا و آسمان آبی دارم. این خریدار آینده نگر به من گفت که این عکس آرامش زیادی دارد و همان چیزی است که من می‌خواهم بر روی دیوار داشته باشم، اما می‌خواهم بدانم آیا می‌توانم آن را به صورت landscape به حالت عکس افقی چاپ کنم یا خیر.

شما می‌توانید به سادگی با بُرش بخش‌های بزرگی از بالا و پایین عکس آن را به صورت عکس افقی چاپ کنید اما این کار کاملاً ترکیب بندی و عمق میدان تصویر را بهم می‌زند و تاثیر منفی بر روی عکس می‌گذارد.

خوشبختانه این کار را می‌توانید با روش خیلی ساده و با استفاده از ابزار Content Aware scale موجود در فتوشاپ انجام دهید. من به سادگی لایه را تکرار (duplicate) کردم، canvas size را باز کردم و عرض را بر روی 200 درصد تنظیم کردم.

[relatedpost post=”73089″]آموزش افقی کردن عکس

سپس Content Aware scale را انتخاب کردم، که می‌توانید آن را از منوی Edit پیدا کنید، سپس لبه‌های تصویر را به مرزهای عریض جدید کشیدم (dragge).

عمودی کردن عکس

این فرآیند ممکن است بسته به پیچیده تر شدن سوژه‌ها و وجود ساختارهای خاص و یا افرادی که در تصویر وجود دارند، پیچیده تر باشد اما مفهوم کلی این کار به این روش قابل اجرا است. می‌توانید عکس‌های قبل و بعد از اعمال این ویژگی را مشاهده کنید تا متوجه شوید که این تکنیک در اینجا به چه میزان قابل توجهی موثری بوده است.

افقی کردن عکس عمودی

افقی کردن عکسشما می‌توانید تفاوت میان اینکه بخواهید بخش‌هایی از تصویر را با بُرش عکس از دست بدهید و یا این که از این روش استفاده کنید را به وضوح مشاهده نمایید.

از آن جایی که در اغلب موارد هر دو جهت عکس در دسترس نمی‌باشد، دانستن این که چگونه تصاویر را بدون کشیده شدن بیش از اندازه‌ی تصویر و یا ایجاد اعوجاج تغییر دهید، می‌تواند مفید باشد. فتوشاپ نرم‌افزار بسیار کاربردی و قدرتمندی است که می‌تواند در ادیت حرفه‌ای تصاویر به شما کمک بسیار زیادی کند. ما در آکادمی نورنگار دوره‌های متنوعی در راستای آموزش ادیت به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌کنیم که می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها به یک متخصص تبدیل شوید. علاوه بر دوره مقدماتی تا پیشرفته فتوشاپ، دوره‌های ادیت کاربردی دیگری مانند آموزش لایت روم و سایر نرم‌افزار‌ها را نیز برگزار می‌کنیم. کلیه‌ی دوره‌ها توسط مجرب‌ترین اساتید برگزار می‌شوند و در انتها گواهینامه‌ی معتبری مبنی بر گذراندن دوره‌ی تخصصی به شما اعطا خواهد شد.

چه زمانی استفاده از Content Aware scaling به شما کمک کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *