دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

10 ایده عکاسی از طبیعت

تکنیک و ترفند
10 ایده عکاسی از طبیعت

 

آیا عکاسی از طبیعت یک هنر است؟ بله اینگونه است. دوربین شما قلموی شما است، صدای شما است، قلم شما است. از آن برای بیان خودتان استفاده کنید و شما تبدیل به چیزی می‌شوید که شبیه بقیه نیستید.

آیا شما احساس راحتی با هنر و صنعت خود دارید؟ ممکن است از شما سؤال شود که چگونه می توان از عکس‌های بی نظیر طبیعت استفاده کرد؟ این مطلب را بخوانید تا بفهمید که چگونه می توانید برای عکس گرفتن از طبیعت خلاقیت به خرج دهید.

این روند هنری شما را تازه و هیجان انگیز نگه می دارد.

10- سرعت شاتر را با شیشه مشکی پایین نگه‌ دارید

شما می‌توانید تصاویر لانگ اکسپوژر زیادی در زیر نور شدید خورشید با استفاده از یک ترفند ساده ثبت کنید، فیلتر ND که اغلب به شیشه سیاه لقب گرفته‌اند در جلوی لنز شما سوار می‌شوند. آنها از ورود نور زیاد جلوگیری می کنند و دارای قدرت 3 تا 10 مرحله‌ای هستند. این دنیای کاملاً جدیدی از امکان خلاقیت را گشود. بیایید بگوییم قرار گرفتن در معرض مناسب 1/125، f22، ISO 100 را به شما داده است. با این کار، حرکت آب تا حد زیادی فریز می شود. با اضافه کردن 9 مرحله از فیلتر ND، شما می‌توانید همان دیافراگم و ایزو را داشته باشید در عین حال سرعت شاتر را تا 4 ثانیه کاهش دهید. این امر یک جلوه رویایی به تصاویر شما می‌بخشد که قبلاً برای انجام اینکار حتماً نیاز به شرایط نوری کم بود.

 

ایده عکاسی از طبیعت

ایده عکاسی از طبیعت

 

9- شاتر را روی حالت BULB قرار دهید

این ویژگی شگفت انگیز باعث می‌شود در مدت چند دقیقه از سرعت شاتر استفاده شود. با استفاده از این روش، می‌توانید به نتایج شگفت انگیزی برسید، از جمله ثبت مسیر‌ ستارگان. از یک سه پایه و کابل شاتر برای جلوگیری از لرزش‌های احتمالی استفاده کنید و مطمئن باشید که دوربینتان شارژ کافی دارد.

عکاسی از طبیعت

 

8- با رنگ‌ها هوشمندانه کار کنید

رنگ می تواند به طرز چشمگیری روش تفسیر یک صحنه را تغییر دهد.

اکثر مردم توجه نمی کنند که دمای نور به تدریج در طول روز تغییر می کند. با این حال، یک عکاس طبیعت باهوش می تواند این تفاوت‌های ظریف را دستکاری کند. اگر یاد بگیرید چگونه این کار را انجام دهید، می توانید به نتایج جالبی برسید.

برای استفاده موثر از آن، لازم نیست کل قاب را با رنگ پر کنید. بعضی اوقات، همه چیز تنها یک لحظه طول می‌کشد. این یک تکنیک قدرتمند برای جلب توجه به یک قسمت از قاب است.

 

ایده عکاسی از طبیعت

ایده عکاسی از طبیعت

 

7- از میان گلبرگ گل‌ها عکاسی کنید

از یک عکس معمولی فراتر بروید. با استفاده از ابزاری که از قبل در اختیار شما است، لایه ای از دید بصری را به عکس‌های منظره خود اضافه کنید. با عکاسی از میان گلبرگ یا برگ می توانید یک رنگ نرم ایجاد کنید. و شما همچنان می توانید سوژه اصلی را در کانون توجه قرار دهید. این روش ساده است اما ظاهری لطیف به همراه دارد.

 

از میان گلبرگ گل‌ها عکاسی کنید

از میان گلبرگ گل‌ها عکاسی کنید

 

برای این روش خاص، شاید ترجیح می دهید بدون سه پایه شلیک کنید. بدون سه پایه می توانید دوربین را مستقیماً درون گلها قرار دهید.

 

عکاسی از طبیعت

عکاسی از طبیعت

 

6- شلوغی‌ها را با استفاده از یک لنز تله فوتو از بین ببرید

مواجه با منظره ای که نیازی به مرتب کردن آن ندارد، بسیار نادر است. عوامل ایجاد کننده نامنظمی‌ها مواردی شامل سیم‌های برق، نرده‌ها، علائم و… است. می توانید ابتدا با حرکت دادن پاهایتان، عکس خود را تهیه کنید. اما در مورد شرایطی که دیگر نمی توانید حرکت کنید چطور؟

در جایی که لنزهای واید کم می‌آورند، لنز تله فوتو بسیار مفید خواهد بود. شما می توانید منطقه ای را انتخاب کنید که تمام عناصر اساسی در آن جمع شده است. این یکی از مهمترین نکات خلاقانه در زمینه عکاسی از طبیعت است.

 

 

5- از مقداری ایزوی بالا نترسید

هرچند شگفت آور است، یک ISO بالا می تواند برای عکاسی خلاق منظره مفید باشد. این به ویژه در هنگام عکسبرداری بدون سه پایه بسیار کارآمد است. یا وقتی می خواهید شخصی را در قاب قرار دهید. در این موارد سرعت شاتر نمی تواند کندتر از حدود 1/125 باشد تا از لرزش دوربین جلوگیری کند.

برای رسیدن به عمق زیاد میدان و روشن نگه داشتن همه چیز، دیافراگم مورد نظر شما باید f11 یا f16 باشد.

بعضی اوقات ممکن است بعد از ثبت عکاسی از طبیعت‌ متوجه شوید که خیلی تاریک است. در اینجاست که ISO وارد بازی می شود. به سادگی شماره ISO را دو برابر کنید تا به عکس روشن‌تر برسید

 

عکس خلاقانه از طبیعت

عکس خلاقانه از طبیعت

 

4- هشدار Highlight را فعال کنید

به صورت پیش‌فرض بسیاری از مدل‌های دوربین هشدار Highlight دارند که می‌توانید آن را در منوی دوربین خاموش یا روشن کنید.

معمولاً به آن “پلک‌ها” گفته می شود. این ویژگی شما را نسبت به نقاطی از عکس که بیش از حد نوردهی شده ‌است آگاه می‌کند. با استفاده از این دانش، می توانید تنظیمات سریع نوردهی را انجام دهید. شما حتی می توانید ترکیب خود را تغییر دهید تا ناحیه ناخواسته از بین برود.

با پیروی از این توصیه، شما در پایان نوردهی بهتری در عکاسی از طبیعت خواهید داشت.

 

 

ایده عکس از طبیعت

ایده عکس از طبیعت

 

3- از تایمر 2 ثانیه استفاده کنید

این تنظیم به ندرت می تواند دنیایی کاملاً جدید از امکانات خلاقانه را برای شما باز کند. به طور معمول در منوی “Drive” یافت می شود، همراه با یک شات، چند شات و غیره.

ممکن است در جایی باشید که سه پایه نداشته باشید. نگران نباشید، هنوز هم امکان گرفتن عکس‌های واضح وجود دارد. حتی لانگ اکسپوژر. تایمر دو ثانیه ای را انتخاب کنید و دوربین را روی زمین قرار دهید. برای زاویه دادن دوربین به سمت بالا می توانید از بند دوربین تاشو استفاده کنید.

هنگامی که شاتر را فشار می دهید، دوربین کمی حرکت می کند. نگران نباشید، شما دو ثانیه فرصت داده‌اید تا قبل از ثبت عکس از بین برود. این همچنین برای سه پایه‌هایی که خیلی پایدار نیستند نیز مفید است اگر ریموت کنترل ندارید تایمر یک جایگزین بی سیم فوق العاده است.

ایده عکاسی در طبیعت با موبایل

ایده عکاسی در طبیعت با موبایل

 

2- با استفاده از پلاریزه راحت باشید

احتمالاً مهم ترین ابزار برای عکاسی در بعد از ظهر پلاریزه دایره‌ای است.

برخی ممکن است در اینجا مخالف باشند، اما نیازی به فیلتر فوق العاده بالا نیست. یک مدل پایه از Hoya یا Tiffen به همان اندازه مؤثر خواهد بود.

با این کار، می توانید یک آسمان آبی کم رنگ و زیبا ثبت کنید. این امر به ویژه در مورد آسمانی که شامل ابر است صادق است. با این حال، این تکنیک بسیار قدرتمند است، به راحتی می توان از آن برای عکاسی از طبیعت استفاده کرد

به عنوان نکته، توصیه می کنم حداکثر استحکام فیلتر را پیدا کنید. سپس شدت آن را کم کنید. این امر نتایج طبیعی تر به شما می دهد.

 

ایده عکاسی از طبیعت با موبایل

ایده عکاسی از طبیعت با موبایل

 

1- ترکیب بندی فرآیندی از کاهش است

نقاشان با استفاده مداوم از ضربه زدن قلمو کار می کنند تا قطعه آنها کامل شود. این فرایند با نحوه تهیه تصاویر تصاویر کاملاً متفاوت است.

از طریق لنز، ما باید عناصر غیر ضروری را حذف کنیم تا به بهترین شکل ممکن بینش خود را بیان کنیم. بنابراین، عکاسان با روشی از تفریق کار می کنند. در ابتدا، این ممکن است کمی ناکارآمد به نظر برسد. اما یادگیری چگونگی انتخاب ترکیب شما بخش مهمی از بهبود مهارتهای شما است.

همانطور که پائولو کوئلیو گفت، “ظرافت هنگامی حاصل می شود که همه چیز اضافی از بین برود و انسان سادگی و تمرکز را کشف کند: هرچه وضع ساده تر و روان تر باشد، زیبایی عکاسی از طبیعت آن زیباتر خواهد بود.”

عکاسی از طبیعت ساده

عکاسی از طبیعت ساده

کد تخفیف نورنگار

جمع ‌بندی

اگر از تصاویر خود خسته شده‌اید، این نکات را امتحان کنید تا شخصیت دیگری به عکاسی منظره خود اضافه کنید. آزمایش با تنظیمات مختلف، لوازم جانبی دوربین و تکنیک‌های ترکیب بندی بهترین راه برای خارج شدن از یک روند عکاسی تکراری است.

 

عکاسی از طبیعت

عکاسی از طبیعت

 

 

عکاسی از طبیعت

عکاسی از طبیعت

 

 

عکاسی هنری از طبیعت

عکاسی هنری از طبیعت

 

عکاسی هنری از طبیعت

عکاسی هنری از طبیعت

 

 

عکاسی خلاقانه از طبیعت

عکاسی خلاقانه از طبیعت

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *