دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی کتاب های آموزش عکاسی

تکنیک و ترفند
معرفی کتاب های آموزش عکاسی

 

عکاسی حرفه‌ای ، عکاسی با موبایل و به طورکلی دانش عکاسی در حال پیشرفت و تحول است. بسیاری از عکاسان به دنبال مرجع و کتاب معتبر برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه هستند. کتاب‌های آموزش عکاسی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند؛ دسته اول کتاب‌های آموزش عکاسی مربوط به تکنیک‌های آموزش عکاسی هستند و دسته دوم مرتبط با معرفی هنر عکاسی به صورت تئوری می‌باشند. در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی کتاب های آموزش عکاسی و بهترین کتاب‌های آموزش تکنیک در عکاسی می‌پردازیم, با ما همراه باشید.

 

کتاب های آموزش عکاسی برای افراد مبتدی

هر عکاسی باید دائماً درحال یادگیری و آپدیت تکنیک‌های تصویر برداری باشد تا بتواند نمونه کارهای با کیفیتی به مشتریان خود ارائه دهد. در این قسمت بهترین کتاب‌های عکاسی برای افراد مبتدی و همچنین کسانی که به دنبال یادگیری اصول اولیه عکاسی هستند، به‌علاوه راهنمای مهارت‌ها برای کاربران دوربین متوسط و پیشرفته را معرفی می‌کنیم.

 

کتاب Read This if You Want to Take Good Photographs

آشنایی با اصول اولیه عکاسی کار آسانی نیست؛ اگر می‌خواهید عکس‌های خوبی بگیرید، این کتاب راهنمای آسان و قابل دسترسی است و برای کسانی که با دوربین‌های DSLR، سیستم فشرده و دوربین بریج آشنا هستند، بسیار کاربردی است. نویسنده این کتاب در آموزش اصول عکاسی از اصطلاحات فنی استفاده کرده است، به همین دلیل در کنار این کتاب از یک کتاب راهنما نیز استفاده کرده است که هنر عکاسی را از طریق تصاویر نمادین، گفتگوهای جذاب و نکات تخصصی آموزش می‌دهد.

 

کتاب Read This if You Want to Take Good Photographs

 

کتاب The Art of Photography

این کتاب برای اولین بار در سال 1994 منتشر شد، این کتاب به عنوان یک کلاسیک آموزش عکاسی در نظر گرفته می شود. این کتاب در سال 2010 به طور کامل به روز شد تا نکات مربوط به عکاسی دیجیتال را در خود جای دهد. اما در واقع، این یک راهنمای فنی نیست بلکه یک نوع کتاب آموزش اصولی و خلاقانه عکاسی است. هدف اصلی نویسنده این است که عکاسان را از رویکرد گرفتن صدها عکس به امید دریافت یک تصویر خوب منصرف کند و در عوض فرآیندهایی را درک کند که با آن می‌توانید عکس‌های کمتر اما بهتر بگیرید. به عبارت دیگر، اگر در مرحله‌ای از فرایند آموزش عکاسی خود هستید که همه ابزارها و تکنیک‌ها را یاد گرفته‌اید، این کتاب برای شما بسیار کاربردی است.

 

کتاب The Art of Photography

 

کتاب عکاسی پایه لنگفورد – مایکل لنگفورد

کتاب عکاسی پایه اثر مایکل لنگفورد برای اولین بار در نیم قرن پیش منتشر شده است. محتوای این کتاب در نه مورد بررسی و گسترش یافته است. هدف اصلی این کتاب ارائه آموزش و درک کامل از تکنیک‌های عکاسی و همچنین درک روشنی از مبانی رشته عکاسی است. این کتاب با توجه به عکاسی دیجیتال، اطلاعات علمی و عملی را با مثال‌های آموزشی و نمونه‌های تصویری ترکیب می‌کند. مطالعه این کتاب را به عکاس‌های مبتدی و دانشجویان رشته عکاسی و گرافیک پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

کتاب های آموزش عکاسی برای کسب و کارها

با توجه به این که بازاریابی کسب و کارها در بستر اینترنت، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های مجازی صورت می‌گیرد؛ برای گسترش کسب و کار و جذب مخاطبان باید اصول عکاسی برای کسب و کارها را آموزش ببینید. در ادامه مجموعه‌ای از کتاب‌های کاربردی برای آموزش عکاسی برای اینفلوئنسرها، بلاگرها در اینستاگرام، تولید محتوای ویدئویی در یوتیوب و تکنیک‌های مربوط به آن را معرفی می‌کنیم.

 

کتاب تولید محتوای ویدیویی در بازاریابی دیجیتالی

کتاب تولید محتوای ویدیویی اثر روبکا کورلیس که توسط توسط محمد غنچه سفیدی ترجمه شده است نمونه‌ای از یک کتاب کاربردی برای تولید محتوای تصویری است. در این کتاب به ارزش محتوای ویدیویی در فضای آنلاین اشاره شده است. با طالعه این کتاب می‌توانید اصول تولید محتوای ویدیویی و تصویری را آموزش ببینید. از جمله چالش‌های تولید محتوای ویدیویی نحوه ایده پردازی، مراحل ساخت ویدیو و اشتراک گذاری آن در فضای آنلاین است که در این کتاب به خوبی در مورد آنها بحث شده است. این کتاب را به افرادی که در زمینه بازاریابی مجازی و آنلاین در حال فعالیت هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

 

کتاب تولید محتوای ویدیویی در بازاریابی دیجیتالی

 

کتاب Studio Anywhere

اولین چیزی که هنگام تصویر برداری برای مشاغل مختلف به ذهن می رسد، یک فضای بزرگ و پر از تجهیزات استودیویی است. اما واقعی این نیست، زیرا شما می‌توانید عکس های فوق العاده ای را در هر فضایی ثبت کنید، به شرطی که بدانید چگونه این کار را انجام دهید. این کتاب تمام ابزارهایی را که برای گرفتن عکس‌های حرفه‌ای نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی برای فروش لباس راه‌اندازی کنید اما فضای مخصوصی برای عکاسی در منزل یا محیط کار ندارید، با مطالعه این کتاب یاد میگیرید چگونه در فضاهای محدود بهترین عکاسی را داشته باشید.

 

 

بهترین شیوه های تجارت برای عکاسان – جان هرینگتون

استعداد و مهارت های فنی برای کسب درآمد به عنوان یک عکاس کافی نیست. شما همچنین باید یاد بگیرید که چگونه مانند یک بیزینسمن فکر کنید. این کتاب به عنوان یک راهنمای گسترده به شما کمک می‌کند تا در این قلمرو ناشناخته حرکت کنید و چالش‌هایی را که ممکن است در طول مسیر با آن‌ها روبرو شوید، از برخورد با مشتریان گرفته تا یادگیری نحوه فروش عکس‌های استوک و.. را به شما آموزش می‌دهد.

 

کتاب های آموزش تکنیک عکاسی

کتاب‌های آموزش تکنیک عکاسی از جمله پرطرفدارترین کتاب‌های آموزش عکاسی هستند. برای هر مدل عکاسی از جمله عکاسی در شب، عکاسی در طبیعت و… تکنیک‌های خاصی به کار می‌رود، برای آموزش این تکنیک‌ها می‌توانیداز کتاب‌های زیر استفاده کنید.

 

کتاب عکاسی دیجیتال اثر اسکات کلبی

این کتاب به قلم اسکات کلبی در پنج جلد منتشر شده است. کتاب عکاسی دیجیتال به عنوان طولانی ترین، شناخته شده ترین و مفصل ترین “کتاب آموزش عکاسی” شناخته شده است. هر بخش از این کتاب مربوط به توصیه‌ها و تکنیک‌هایی برای بهبود مهارت‌های عکاسی است. نویسنده به جای تمرکز بر جنبه فنی عکاسی، از تجربه شخصی خود به عنوان ابزاری برای ارائه نمونه های واقعی و نکات عملی استفاده می کند.

 

 

کتاب نور، علم و جادو – اثر فیل هانتر، پل فوکوا و استیون بیور

همانطور که می‌دانید، در هنر عکاسی نور عامل مهم و تاثیر گذار در کیفیت تصاویر است. هر چه نورپردازی در عکاسی را بهتر درک کنید، احتمال پیشرفت شما در زمینه عکاسی بیشتر می‌شود . فراتر از اصول اولیه نور پردازی در عکاسی را درک کنید و یک نظریه جامع از ماهیت و اصول نورپردازی را بررسی کنید. استفاده از تجربیات دیگران و تسلط به اصول نورپردازی در عکاسی به شما کمک می‌کند این دانش را در چالش‌برانگیزترین صحنه‌ها و موضوعات به کار ببرید. برای این منظور، مطالعه کتاب نور، علم و جادو (Light, Science & Magic – Fil Hunter, Paul Fuqua, and Steven Biver) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

کتاب هدشات – پیتر هرلی

عکاسی هدشات یکی از سبک‌های عکاسی پرطرفدار به ویژه در میان سلبریتی‌ها و افراد مشهور است. با این حال، افزایش فعالیت کاربران در رسانه‌های اجتماعی (چه شخصی و چه حرفه ای) تقاضا برای این نوع تصاویر را به طور قابل توجهی گسترش داده است. این کتاب به عنوان راهنمای آموزشی به شما یاد می دهد که چگونه یک سبک منحصر به فرد ایجاد کنید و عکاسی هدشات را با تکنیک پرتره بگیرید که از بقیه متمایز باشند.

 

 

کتاب The Hot Shoe Diaries

یکی از رایج ترین اشتباهات در تمام نمونه‌های عکاسی، نادیده گرفتن ارزش نور مصنوعی است. در این کتاب، جو مک‌نالی، عکاس مشهور بین‌المللی، در مورد ارزش باورنکردنی منابع نور مصنوعی صحبت می‌کند و اینکه چگونه می‌توانید از فلاش‌ها و منباع نور اضافی برای ثبت عکس‌های جذاب استفاده کنید.

 

 

کتاب تکنیک های فتومونتاژ – صمد قربان زاده

با توجه به این که نرم افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ و لایت روم برای ادیت عکس‌ها بطور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، آموزش عکاسی فتومونتاژ بسیار پرطرفدار شده است. کتاب تکنیک‌‌های فتومونتاژ اثر صمد قربان زاده در سال 1397 منتشر شده است. این کتاب شامل 5 فصل مختلف برای آموزش تکنیک‌های فتومونتاژ است. تکنیک‌های آموزش داده شده در این کتاب براساس نسخه 2017 فتوشاپ هستند، بنابراین علاقه مندان به فراگیری این آموزش‌ها باید از سایر نسخه‌های این کتاب استفاده کنند.
هدف اصلی کتاب تکنیک‌های فتومونتاژ آموزش اصولی تکنیک‌های ویرایش عکس است. این کتاب در قسمت اول نحوه صحیح عکاسی برای یک اثر فتومونتاژ را آموزش می‌دهد و در قسمت دوم آن به آموزش تکنیک‌های نرم افزاری مانند تنظیم نور، فیلتر، جلوه‌های بصری و.. می‌پردازد.

 

کد تخفیف نورنگار

جمع بندی

در این مقاله از وب‌سایت نورنگار به معرفی انواع کتاب‌های آموزش عکاسی پرداختیم. با توجه به کاربرد عکاسی، سطح مبتدی، متوسط یا پیشرفته و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای پیشرفت در سبک‌های مختلف عکاسی می‌توانید کتاب آموزش عکاسی متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. با مطالعه این کتاب‌ها و استفاده از تجربیات دیگران در زمینه تکنیک‌های عکاسی حرفه‌ای، در سبک عکاسی خود پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *