021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

عکاسی محصول حرفه‌ای با لایت باکس

عکاسی محصول حرفه‌ای با لایت باکس

اما سوال اصلی این است که چطور بهترین لایت باکس را در هنگام خرید تجهیزات عکاسی انتخاب کنید؟ جواب این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

1- اندازه لایت باکس و نقش آن در عکاسی صنعتی

برای انتخاب اندازه مناسب، باید اول از خودتان بپرسید که برای عکاسی از چه نوع محصولی به لایت باکس نیاز دارید؟ اگر مالک یک فروشگاه مد آنلاین هستید احتمالا باید یک لایت باکس بزرگ تهیه کنید که بتوانید با کمک آن از لباس، کفش و یا دیگر محصولات مرتبط با مد عکاسی کنید. در مقابل اگر قصد دارید از جواهرات عکاسی کنید باید یک لایت باکس کوچک تهیه کنید.

لایت باکس در عکاسی

در واقع هنگام انتخاب ابعاد لایت باکس بهتر است لایت باکسی انتخاب کنید که حدودا 15 تا 20 سانتی‌متر بزرگتر از محصول شما باشد. برای مثال اگر ابعاد محصولی که قصد عکاسی از آن را دارید 22*10 سانتی‌متر است، به یک لایت باکس 48*25 سانتی‌متری نیاز خواهید داشت. بنابراین می‌توانید از لایت‌باکس 50 * 50 استفاده کنید.

در واقع هنگام انتخاب ابعاد لایت باکس بهتر است لایت باکسی انتخاب کنید که حدودا 15 تا 20 سانتی‌متر بزرگتر از محصول شما باشد.

اینکه از اول یک لایت باکس بزرگ بخرید تا بتوانید تمام وسایل خودتان را برای عکاسی داخل آن بگذارید ایده خوبی است اما باید در نظر داشته باشید که هرچقدر ابعاد لایت باکس بالاتر برود، سنگین‌تر و گران‌تر خواهد بود و فضای بیشتری را هم اشغال می‌کند. هنگام تصمیم‌گیری در مورد ابعاد چنین محصولی شناخت نیازها خیلی مهم است.

2- منبع نور

عموما دو نوع منبع نور اصلی برای لایت باکس هایی که در عکاسی صنعتی استفاده می‌شند وجود دارد که عبارتند از LED و CFL. از این دو نوع نور می‌توانید به عنوان منبع نور اصلی و یا جایگزین استفاده کنید. اما سوال اصلی این است که تفاوت این دو چیست و کدام یک از آن‌ها بهتر است؟

[relatedpost post=”103863″]

Light-Sourceاز لحاظ روشنایی و در شرایطی که ورودی نور ثابت باشد، معمولا LED از CFL روشن‌تر است. دلیل این امر هم این است که میزان بازدهی روشنایی و یا بازدهی انرژی LED بیشتر است. این میزان براساس لومنز بر وات اندازه‌گیری می‌شود. برای مثال میزان بازدهی انرژی LED برابر با 110 تا 130 لومنز بر وات است ولی این میزان برای CFL فقط 70 تا 90 لومنز بر وات است. از همین رو هزینه استفاده از LED نسبت به CFL خیلی پائین‌تر است.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید گرمایی است که توسط نور ایجاد می‌شود. هنگامی که در حال عکاسی از غذا هستید، حرارت لامپ استودیو ممکن است روی ظاهر غذا تاثیر بگذارد. به دلیل بازدهی انرژی ضعیف، انتشار گرما هنگام استفاده از لامپ‌های رشته‌ای و یا هالوژن خیلی مشهود است. خوشبختانه به دلیل بازدهی انرژی بالای لامپ LED، این نوع نور گرمای زیادی ایجاد نمی‌کند.

3- طراحی جمع‌شو/تاشو

برخی از لایت‌باکس‌ها قابلیت تا شدن دارند. از این رو شما می‌توانید لایت‌باکس را در فضاهای کوچک استودیو خودتان نگه‌داری کنید. باز کردن این نوع خیمه کار سختی نیست اما جمع کردن آن مشکلی است که اکثر عکاس‌ها با آن روبرو هستند.

 

 

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه