دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

لوکیشن های عکاسی مازندران؛ بهترین مکان‌های عکاسی مازندران

ایده عکاسی عکاسی گردی
لوکیشن های عکاسی مازندران؛ بهترین مکان‌های عکاسی مازندران

استان مازندران با زیبایی‌های طبیعی چشمگیرش از جمله جنگل‌های متنوع، آبشارهای بسیار، سواحل دریای خزر و همچنین بناهای دیدنی جالب، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسی در هر زمان از سال است. اگر دوست دارید تصاویری خیره‌کننده ثبت کنید، نباید لوکیشن‌های عکاسی مازندران را نادیده بگیرید. در این مطلب با معرفی زیباترین مکان‌های عکاسی مازندران، شما را به بازدید از این استان همیشه سبز دعوت می‌کنیم.

 لوکیشن های عکاسی شهر ساری

شهر ساری، شهر مردمان دوست‌داشتنی و مرکز استان مازندران، یکی از مقاصد گردشگری محبوب بین مردم تهران و ایران است که به جرأت می‌توان گفت هیچ روزی از سال، خالی از گردشگر نیست. با این حال این گردشگرپذیر بودن نه تنها به خاطر مجاورت با دریای زیبای خزر بلکه به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری زیاد و وجود ناب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی مازندران در این شهر است. در این بخش به معرفی چند لوکیشن زیبای این شهر می‌پردازیم.

چشمه‌های باداب سورت؛ عکاسی در کنار چشمه‌های رنگی ایران

اولین لوکیشن عکاسی طبیعی ساری و یکی از معدود چشمه‌های به این شکل در کل دنیا، چشمه‌های باداب سورت ساری هستند. این استخرهای طبیعی از جنس تراورتن، یکی از بهترین مکان‌های عکاسی مازندران با ظاهری خاص و کمیاب هستند.

جالب است بدانید هرکدام از چشمه‌های این مجموعه، رنگ، بو، مزه و حجم متفاوتی از آب دارند. نمای غروب این منطقه بسیار خاطره‌انگیز است و شب‌های پرستاره آن، فرصتی خاص برای عکاسی به شما می‌دهد. اگر تجهیزات عکاسی حرفه‌ای دارید و به دنبال یک لوکیشن عکاسی در مازندران با نمایی خاص می‌گردید، چشمه‌های باداب سورت ساری را از دست ندهید.

آدرس: استان مازندران- جنوب ساری- بخش چهاردانگه- دهستان پشت کوه- روستای سورت- حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست(چشمه‌های باداب سورت ساری)

اولین لوکیشن عکاسی طبیعی ساری، چشمه‌های باداب سورت ساری هستند.

عمارت فاضلی؛ لوکیشن عکاسی با تلفیق هنر چوب و شیشه

از دیگر لوکیشن‌های عکاسی شهر ساری یک عمارت زیبای قدیمی به نام عمارت فاضلی است. این عمارت که تاریخ ساخت آن به دوره‌های قاجار و پهلوی باز می‌گردد، از زیباترین آثار معماری ایرانی، اصیل و خاص، ساخته شده با نمای آجری، در و پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی و دارای یک حوض زیبای آبی رنگ در وسط حیاط عمارت است. این معماری زیبا فضای هنری و جذابی را برای عکاسی فراهم کرده‌است.

آدرس: استان مازندران- شهر ساری- محله آب انبار نو(عمارت فاضلی)

عمارت قدیمی فاضلی
عمارت قدیمی فاضلی از دیگر لوکیشن‌های عکاسی شهر ساری است.

بوستان نیلوفر آبی؛ مرواریدهای صورتی روی آب

یکی از جالب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی مازندران که می‌توانید در سفر به ساری از آن دیدن کنید، بوستان نیلوفر آبی است. این بوستان با داشتن سه حوضچه شبیه به برکه و پوشیده شده با نیلوفرهای آبی صورتی رنگ، یک نمای خاص را در مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشد که کمتر جایی دیده می‌شود. فضای سبز و آلاچیق‌های اطراف این حوضچه‌ها، مکانی عالی برای استراحت و تفریح هستند.

آدرس: استان مازندران- کیلومتر دو جاده ساری به نکا- نزدیک به روستای آبندانسر(بوستان نیلوفر آبی)

بوستان نیلوفر آبی
بوستان نیلوفر آبی یکی از جالب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی مازندران است.

 لوکیشن عکاسی ساحلی در مازندران

ساحل دریای خزر یکی از پرخاطره‌ترین سواحل برای همه ایرانی‌هاست. بیشتر ما خاطرات زیادی را در کنار بخش‌های مختلف این سواحل داشته‌ایم. به همین دلیل است که هر ساحل این دریا کوله باری از خاطرات را به دوش می‌کشد و هرروزه مهمان‌پذیر جمعیت زیادی از سرتاسر ایران است.

کم لطفی است اگر در لیست لوکیشن‌های مازندران نامی از سواحل زیبای آن آورده نشود، پس برای آشنایی با بهترین آن‌ها این مقاله را دنبال کنید.

مجموعه تفریحی رامسر؛ از تله کابین تا دریا

مجموعه تفریحی تله کابین رامسر که یکی از زیباترین ساحل‌های مازندران را نیز به خود اختصاص داده‌است، با انواع و اقسام تفریح‌های دریایی مدرن و ورزش‌های آبی متنوع، هم یک لوکیشن بسیار خاص برای عکاسی است و هم یک انتخاب خاص برای تجربه تفریحات آبی هیجان‌انگیز و متنوع.

آدرس: استان مازندران- کیلومتر 5 غرب رامسر- مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

مجموعه تفریحی تله کابین رامسر یک لوکیشن بسیار خاص برای عکاسی است.

ساحل نمک آبرود؛ تجربه عکاسی و تفریح در کنار هم

اگر اهل هیجان و لذت بردن از تفریحات آبی و مخصوص کنار دریا هستید، ساحل نمک آبرود، یک گزینه بسیار مناسب برای شماست. این ساحل که در شمال جاده چالوس به تنکابن قرار دارد، با امکانات رفاهی و تفریحی فراوان، برای هر سن و سالی حق انتخاب‌های زیادی را قائل شده‌است. ساحل نمک آبرود یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی ساحلی در مازندران است و تجربه عکاسی در حین تفریحات آبی را برای شما فراهم می‌کند.

آدرس: استان مازندران- چالوس- کیلومتر 12 جاده چالوس به تنکابن- حاشیه شمالی نمک آبرود

ساحل نمک آبرود
ساحل نمک آبرود یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی ساحلی در مازندران است.

ساحل فرح آباد؛ عکاسی در شرق کاسپین

یکی از پرطرفدارترین سواحل ساری ساحل فرح آباد یا خزرآباد است. این ساحل که در بخش شرقی سواحل مازندران قرار دارد، با تفریحات آبی متنوعی که دارد، گردشگران زیادی را سالیانه پذیرا می‌شود. نمای زیبایی که این ساحل از دریای خزر دارد واقعاً خاص و کم نظیر است و به همین دلیل در لیست لوکیشن‌های عکاسی مازندران قرار گرفته است. اگر علاقه‌مند به عکاسی در کنار دریا هستید، به هیچ وجه فرصت رفتن به این ساحل را از دست ندهید.

آدرس: استان مازندران- شهر ساری- 35 کیلومتری شمال ساری- بخش رودپی شمالی- دهستان فرح آباد شمالی- روستای ولی آباد(ساحل فرح آباد)

ساحل فرح آباد
ساحل فرح آباد یکی از پرطرفدارترین لوکیشن‌های عکاسی مازندران است.

 لوکیشن عکاسی در جنگل‌های مازندران

جنگل‌های مازندران، سرسبزی بی پایان شمال کشور، یکی از زیباترین جلوه‌های آفرینش خداوند هستند که هر کدام با طبیعت خاص خود، در نظرها جلوه‌گری کرده و لنز دوربین‌های عکاسی را به سمت خود می‌کشانند.

یکی از تفریحات سالمی که هر کسی می‌تواند داشته باشد، جنگل‌گردی و قدم زدن در این نقاط آرامش‌بخش ایران است. پس تا فرصت دارید، لذت عکاسی از این جنگل‌های بزرگ سبز را از دست ندهید.

جنگل دالخانی؛ عکاسی در دالان بهشت

جنگل دالخانی که به دالان بهشت معروف است یک جنگل ییلاقی در 30 کیلومتری رامسر است که در ساعات صبح، پوشیده در مه، حس و حالی هیجان‌انگیز را به شما می‌دهد. درختان سرسبز و جاده‌ای در دل جنگل که شما را به اکتشاف طبیعت دعوت می‌کند، یکی از پیشنهادهای ویژه ما به شما برای ثبت تصاویری رویایی است.

آدرس: استان مازندران- شهر رامسر- 7 کیلومتر بعد از خروجی جاده رامسر به تنکابن- جاده هریس به سمت دالخانی

جنگل دالخانی
جنگل دالخانی یک پیشنهادهای ویژه ما به شما برای عکاسی است.

جنگل دو هزار؛ تجربه یک عکاسی پیچ در پیچ

اگر علاقه‌مند به کوهنوردی هستید و برای فتح قله‌های خاص و جدید اشتیاق دارید، کوه سیالان و مسیر رسیدن به آن از طریق جنگل دو هزار را از دست ندهید. با اینکه برای صعود به این قله نیاز به یک تیم کوهنوردی حرفه‌ای دارید اما اگر تنها هوس عکاسی در جنگل و طبیعت گردی کرده‌اید نیز، سر زدن به این جنگل یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. رودخانه‌ای که در دل جنگل وجود دارد و همچنین مسیر عبوری از دل جنگل، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی مازندران است.

آدرس: استان مازندران- تنکابن- خرم آباد- جنگل دوهزار

جنگل دو هزار
جنگل دو هزار یکی از محبوب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی مازندران است.

لوکیشن عکاسی بناهای زیبای مازندران

دیدن مکان‌های دیدنی مازندران و بناهای تاریخی آن با بسیاری از استان‌ها و شهرهای تاریخی دیگر ایران متفاوت است، از این نظر که با قدمت و تاریخ متفاوت، نقش‌های زیادی را برعهده داشته و آبستن حوادث زیادی بوده‌اند. به همین دلیل اهمیت قرارگیری آن‌ها در لیست لوکیشن‌های عکاسی مازندران بالا می‌رود و علاوه بر مهم بودن از نظر تاریخی، از شگفتی‌های معماری نیز به حساب می‌آیند. در ادامه برای آشنایی با این بناها با ما باشید.

کاخ مرمر رامسر؛ عروس سفید پوش رامسر

یکی از جاذبه‌های تاریخی استان مازندران که از زیباترین لوکیشن‌های عکاسی مازندران نیز هست، کاخ مرمر رامسر است. این کاخ که قدمتی از دوره پهلوی اول دارد، در حال حاضر به عنوان یک مجموعه متنوع از موزه‌های مختلف مانند موزه حمام قدیم، کاخ شاه، موزه مردم‌شناسی رامسر و موزه اسناد، پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر ایران است.

این کاخ با ساختار سفید رنگ و مرمرین خود، در میان باغی سرسبز و زیبا قرارگرفته‌است. در این باغ نمونه گیاهان متنوع و خاصی موجود است که به صورت کمیاب در سراسر دنیا وجود دارند. مسیر رسیدن به باغ راهی ماسه‌ای و مزین به شمشاد و گیاهان تزئینی است و در روبه‌روی کاخ نیز یک حوض بسیار زیبا و بزرگ قرار دارد. این کاخ و مجموعه آن به قدری زیبا و بزرگ است که فقط با دیدن و سر زدن به آن می‌توانید به دلیل خاص بودن آن پی ببرید.

آدرس: استان مازندران- شهر رامسر- خیابان شهید رجایی- جنب هتل رامسر

کاخ مرمر رامسر
کاخ مرمر رامسر یکی از زیباترین لوکیشن‌های عکاسی مازندران میباشد.

پل ورسک؛ لوکیشن عکاسی کلاسیک

یکی از پل‌های قدیمی و تاریخی کشور که از عجایب معماری قدیمی در ایران به شمار می‌آید، پل ورسک شهرستان سوادکوه است. این پل که در مسیر راه آهن تهران- شمال قرار دارد، نقش تعیین‌کننده برای طرف‌های درگیر در جنگ جهانی دوم داشته و یکی از دلایل پیروزی شوروی و انگلیس در مقابل هیتلر و آلمان است. این پل که بزرگترین پل راه آهن شمال کشور نیز لقب گرفته‌است، در یک موقعیت کوهستانی با طبیعت سرسبز و زیبا واقع شده است و از زیباترین لوکیشن‌های عکاسی مازندران برای عکس‌هایی با تم کلاسیک است.

آدرس: استان مازندران- شهرستان سوادکوه- روستای ورسک

پل ورسک
برای عکس‌هایی با تم کلاسیک در مازندزان، پل ورسک را فراموش نکنید

خانه نیما یوشیج؛ لوکیشن عکاسی سنتی

نیما یوشیج، شاعر نام آشنا و خوش‌ذوق دوره معاصر ایران زمین، در روستای یوش چشم به جهان گشوده و خانه اجدادی او هم اکنون یکی از مقاصد گردشگری و یک لوکیشن عکاسی در مازندران است. این خانه که با معماری به سبک قاجاری با خشت و چوب ساخته شده‌است، با سه در ورودی و اتاق‌های فراوان، امروزه تبدیل به موزه شده و در آن کتابخانه و همچنین دست‌نویس‌های این شاعر نیز وجود دارد. معماری سنتی این بنا یک فضای مناسب برای عکاسی ایجاد کرده‌است.

آدرس: استان مازندران- شهر نور- روستای یوش- محله لالو

خانه نیما یوشیج

 لوکیشن عکاسی آبشارهای مازندران

شاید تا پیش از این انتظار نداشتید که استان مازندران آبشارهای متعددی داشته باشد، اما باید به شما بگوییم که طبیعت این استان قرار است شما را مسحور کند. کشف هر نقطه‌ای از طبیعت این استان نیازمند گردش‌های طولانی مدت با دل و جان است، زیرا دیدنی‌ترین و بکرترین نقاطی که می‌توانید با لنز دوربینتان ثبت کنید در این استان وجود دارند. برای آشنایی با چند آبشار بسیار زیبای این استان برای عکاسی، این بخش را دنبال کنید.

آبشار آب پری؛ مکانی از جنس قصه‌ها

استان مازندران با ظرفیت‌های بسیار زیادی که دارد، از دریا و جنگل گرفته تا رود و آبشار، یکی از بهترین مقاصد تفریحی و گردشگری هر ایرانی است. آبشار آب پری که یکی از مناطق بکر و دست‌نخورده کشور است، با وجود فضای جنگلی اطراف، فاصله کم درختان و محیط وحشی و سرکشی که دارد، از جالب‌ترین لوکیشن‌های مازندران برای عکاسی به حساب می‌آید.

آدرس: استان مازندران- 5 کیلومتری شهر نور-  در نزدیکی رویان

آبشار آب پری
یکی از جالب‌ترین لوکیشن‌های مازندران برای عکاسی، آبشار آب پری است.

آبشار گزو؛ وحشی و دست نخورده

آبشارها یکی از بهترین مناطق و لوکیشن‌های عکاسی مازندران هستند. ترکیب آب و درختان همیشه برای انسان یک ترکیب طلایی و روح‌بخش بوده و بهترین حال و احوال را در این محیط‌ها خواهد داشت. آبشار گزوی مازندران یکی از بهترین مکان‌هایی است که در یک روز گرم تابستانی می‌توانید برای استراحت، تفریح و عکاسی بروید.

این آبشار در منطقه جنگلی بکر و در دل جنگل خاص لفور، در یک مسیر صعب‌العبور با پیاده‌روی جنگلی قرار دارد. این آبشار که یکی از زیباترین و خاص‌ترین مکان‌های طبیعی مازندران برای عکاسی است، همان بهشت وعده داده شده بعد از عبور از سختی‌هاست.

آدرس: استان مازندران-  شهرستان سوادکوه- 25 کیلومتری شهر زیرآب- جنگل لفور

آبشار گزو
آبشار گزو که یکی از خاص‌ترین مکان‌های طبیعی مازندران برای عکاسی است.

آبشار شاهاندشت؛ آبی از جنس بلور

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که باید برای عکاسی در مازندران معرفی کنیم، آبشار طویل شاهاندشت است. این آبشار که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است، از هشت آبشار تشکیل شده و در طبیعت زیبا و ناب مازندران، یکی از جلوه‌های خاص خلقت خداوند است. همچنین در روستای شاهاندشت مناطق گردشگری زیادی مانند قلعه تاریخی ملک بهمن، غار الیاس تنگه، غار کبوتر کلی، امامزاده الیاس و چشمه خوزک نیز وجود دارد.

آدرس: استان مازندران- 65 کیلومتری شهر آمل- بخش لاریجان- روستای شاهاندشت

آبشار شاهاندشت

نکاتی برای عکس گرفتن در لوکیشن های عکاسی مازندران

  • به دلیل اینکه بیشتر لوکیشن‌های عکاسی مازندران، در نقاطی دوردست و در دل طبیعت هستند، به همراه داشتن باتری اضافه و پر بودن شارژ دوربین یک نکته اساسی است.
  • استفاده از لنزهای تله و واید برای عکاسی در طبیعت مازندران مناسب‌تر از سایر لنزهاست.
  • پیش از سفر و مراجعه به هر لوکیشن جنگلی از همراه داشتن تجهیزات لازم مانند آب، خوراک و لباس گرم در فصول سرد اطمینان حاصل کنید.
  • برای داشتن عکس‌های دقیق‌تر، سه پایه دوربین را همراه خود ببرید.
  • دوربین خود را با کیف دوربین مخصوص حمل کنید تا از احتمال آسیب و آب‌خوردگی دوربین جلوگیری شود.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

کشور عزیزمان همچون مادری مهربان، زیباترین و خاص‌ترین جلوه‌های طبیعی را به ما ارزانی داشته‌است و حیف است اگر فرصت گشت‌و‌گذار و ثبت زیبایی‌های آن را از دست بدهیم. پیشنهاد ما به شما که از علاقه‌مندان به عکاسی هستید، این است که هرگز فرصت عکس گرفتن در لوکیشن‌های عکاسی مازندران را از دست ندهید. ما تلاش کردیم با معرفی زیباترین مکان‌های این استان به شما کمک کنیم تا بهترین لوکیشن عکاسی مازندران را برای عکس‌های خود انتخاب کنید و نتایجی متفاوت رقم بزنید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *