دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

آموزش عکاسی از حیوانات خانگی برای مبتدی‌ها

تکنیک و ترفند
آموزش عکاسی از حیوانات خانگی برای مبتدی‌ها

با این وجود عکاسی از حیوانات خانگی کار آسانی نیست. وادار کردن آن‌ها به غذا خوردن، بازی کردن و خوابیدن خیلی آسان‌تر از این است که از حیوان خانگی خودتان بخواهید جلوی دوربین برای شما ژست بگیرد. البته این موضوع کاملا قابل درک است زیرا حیوانات خانگی ما درک نمی‌کنند که ما قصد انجام چه کاری را داریم.

عکاسی از حیوانات خانگی به عنوان یک حرفه

هر کسی می‌تواند عکاسی از حیوانات خانگی را انجام دهد اما گرفتن عکس‌های خیلی خوب از حیوانات خانگی که توانایی بازگو کردن داستان آن‌ها را داشته باشد کار بسیار سختی است. از آنجایی که این سبک هر روز در حال محبوب‌تر شدن است، خیلی از عکاس‌ها تصمیم گرفته‌اند این سبک را به عنوان حرفه‌ی خودشان در پیش بگیرند. با اینکه این سبک عکاسی به اندازه‌ی عکاسی پرتره و یا عروسی محبوب نیست اما هر روز تعداد عکاس‌های حیوانات خانگی افزایش می‌یابد.

همچنین هر روز خیلی از عکاس‌های حرفه‌ای حیوانات خانگی متوجه تاثیرات مثبت این سبک روی خودشان خواهند شد. عکاسی از حیوانات خانگی خودتان به خصوص سگ‌ها و گربه ها یک پادزهر خیلی خوب برای استرس است.

در صورتی که می‌خواهید همیشه خاطره‌ی حیوانات خانگی خودتان را به همراه داشته باشید، می‌تواند یک عکاس حیوانات خانگی حرفه‌ای استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. در صورتی هم که عکاسی را به عنوان یک سرگرمی انجام می‌دهید، می‌توانید خودتان نسبت به عکاسی از حیوانات خانگی اقدام کنید. تنها چیزی که نیاز دارید دنبال کردن چند نکته و تکنیک ساده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کد تخفیف نورنگار

13 نکته برای عکاسی از حیوانات خانگی

قبل از اینکه شروع کنید باید به یک سوال مهم به صورت کاملا صادقانه پاسخ دهید: آیا واقعا عکاسی از حیوانات خانگی یا به صورت کلی حیوانات را دوست دارید؟ در صورتی که جواب شما خیر است بنابراین عکاسی از حیوانات خانگی برای شما مناسب نیست. عکاسی از حیوانات خانگی می‌تواند کار سخت و چالش‌انگیزی باشد بنابراین شما باید کاری که می‌کنید و حیواناتی که از آن‌ها عکاسی می‌کنید را واقعا دوست داشته باشید.

سوال دیگری که قبل از شروع باید از خودتان بپرسید این است: آیا کاملا صبور هستید؟ در صورتی که پاسختان مثبت است پس می‌توانید عکاسی را شروع کنید اما در صورتی که پاسخ منفی است باید ابتدا تلاش کنید صبوری را یاد بگیرید. ممکن است نیاز باشد ساعت‌ها تلاش کنید که فقط حیوان خانگی موردنظر را آرام کنید تا بتوانید عکاسی را شروع کنیم.

اکنون که کاملا آماده‌ی شروع هستید به سراغ نکات و حقه‌های مورد نیاز برای عکاسی از حیوانات خانگی می‌رویم:

1- مطمئن شوید تمامی وسایل ممکن را آماده کرده‌اید

عکاسی از حیوانات خانگی

با اینکه نوع و برند وسایلی که از آن‌ها استفاده می‌کنید تعیین کننده‌ی نتایج نهایی نیستند، اما بهتر است از وسایلی استفاده کنید که با آن‌ها راحت هستید و احساس می‌کنید برای انجام کار مورد نظر مناسب هستند.

در صورتی که دوربین dslr ندارید می‌توانید از دوربین گوشی یا دوربین Point and Shoot خودتان برای عکاسی استفاده کنید اما در صورتی که دوربین DSLR دارید از یک لنز زوم استفاده کنید که حداکثر فاصله کانونی آن دست کم 40 میلیمتر باشد.

لنزهای پرایم نیز یک تجربه‌ی متفاوت در اختیار شما قرار خواهند داد زیرا با استفاده از آن‌ها نمی‌توانید روی سوژه زوم کنید و نیاز است خودتان به صورت فیزیکی به آن نزدیک شوید. همچنین به همراه داشتن کارت حافظه، باتری دوربین و فلاش اضافه را هم فراموش نکنید.

2- حیوان را آرام کنید

نکته بعدی که باید برای عکاسی از حیوانات خانگی رعایت کنید این است که کمک کنید حیوان موردنظر شما آرام باشد. حیوانات خانگی هم مثل کودکان می‌توانند چیزی که ما احساس می‌کنیم را احساس کنند. بنابراین کمی وقت خودتان را به کشیدن نفس‌های عمیق و ریلکس شدن اختصاص دهید.

[relatedpost post =”139794″]

3- پیدا کردن لوکیشن و تنظیمات مناسب

در صورتی که حیوان خانگی شما یک گربه یا سگ است، می‌توانید عکاسی در فضای باز را امتحان کنید. البته منظور از فضای باز داخل خیابان نیست و بیشتر در مورد پارک محله و یا حیات پشتی خودتان صحبت می‌کنیم. فضاهای باز باعث خواهند شد سگ یا گربه‌ی شما احساس کند داخل محل زندگی طبیعی خودش قرار دارد و می‌توانند به صورت کاملا آزادانه حرکت کنند. در صورتی هم که قصد حرکت از حیواناتی مثل مار که آهسته حرکت می‌کنند را دارید هم بهترین لوکیشن می‌تواند داخل استودیو، پارک حیات وحش یا باغ وحش باشد.

4- بررسی نورپردازی محیط

قبل از فشار دادن کلید شاتر ضروری است که نورپردازی محیط را بررسی کنید. بهترین گزینه برای عکاسی از حیوانات خانگی استفاده از نور طبیعی است زیرا نور فلاش دوربین ممکن است باعث قرمزی چشم و یا ترساندن حیوان خانگی شما شود.

5- فوکوس روی چشم‌های حیوان خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی

در صورتی که می‌خواهید یک عکس کاملا معنادار بگیرید که توانایی داستان‌سرایی داشته باشد باید فوکوس را روی چشم‌های حیوان خانگی خودتان قرار دهید.

6- نزدیک شدن به سوژه

با اینکه هیچ محدودیتی برای استفاده از قابلیت‌های ماکروی دوربین وجود ندارد اما همیشه بهتر است تا جای ممکن به حیوان خانگی خودتان نزدیک شوید. بهترین کار این است که فقط وقتی از لنز ماکرو استفاده کنید که قصد داشته باشید عکس‌های کلوزآپ شدیدی از موها یا صورت سگ یا گربه‌ی خودتان بگیرید.

7- حیوان را مجبور به ایستادن نکنید

زمانی که آماده بودید عکس موردنظر را بگیرید اما حیوان هنوز در حال حرکت و بازیگوشی بود به هیچ عنوان نباید آن را وادار کنید که مقابل دوربین بایستد. به جای این کار اجازه دهید که به حرکت ادامه دهد و او را تماشا کنید.

سپس زمانی که احساس کردید می‌توانید یک عکس خوب بگیرید آن را صدا کنید یا سوت بزنید تا توجهش به سمت شما جلب شود. مطمئن شوید که دوربین شما برای گرفتن عکس آماده است تا به محض اینکه حیوان خانگی برگشت از او عکس بگیرید. یک لنز سریع با فوکوس سریع مطمئنا در این شرایط به شما کمک خواهد کرد.

[relatedpost post =”143117″]

8- بهترین زمان برای عکاسی از حیوانات خانگی

بهترین موقعیت برای عکاسی از حیوانات خانگی چند دقیقه بعد از بیدار شدن آن یا زمانی است که خواب‌آلود است و هر لحظه ممکن است به خواب برود. در این زمان‌ها کنترل حیوان خانگی برای شما خیلی ساده‌تر خواهد بود.

9- عکاسی در حال فعالیت

البته در صورتی که قصد دارید در حال فعالیت از حیوان خانگی خودتان عکس بگیرید، سعی کنید از فعالانه‌ترین و پر انرژی‌ترین لحظات او برای این کار استفاده کنید.

10- پس زمینه‌ی مناسب برای عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی

درست مثل زمان عکاسی از انسان‌ها، مطمئن شوید که در پس‌زمینه هیچ چیز آزاردهنده یا ناخوشایندی وجود ندارد. برای مثال مطمئنا دوست ندارید از سگ یا گربه‌ی خودتان در کنار یک تپه آشغال عکاسی کنید.

به دنبال پس زمینه‌های تمیز و خوب بگردید که بتواند تاثیر بصری تصویر شما را افزایش دهد.

11- زوایای مختلف را امتحان کنید

بدون بررسی زوایای مختلف برای عکاسی فقط از یک زاویه ثابت عکاسی نکنید. دو عکس از زوایای مختلف بگیرید و عکسی که حیوان خانگی شما در آن بهتر افتاده است را انتخاب کنید.

[relatedpost post =”113042″]

12- هیچ صدای اضافی تولید نکنید

صداهای اضافی خیلی بلند ممکن است حیوان خانگی شما را سر درگم کند و بترساند. همچنین باید خیلی مراقب حرکات خودتان هم باشید. سعی کنید تا جای ممکن آهسته حرکت کنید زیرا حیوانات خانگی خیلی حساس هستند و در صورتی که حتی یک قدم حرکت کنید هم متوجه آن خواهند شد.

13- جایزه دادن به حیوان خانگی خودتان را فراموش نکنید

درست همانطور که به مدل‌های انسانی دستمزد می‌دهید، حیوانات خانگی نیز به دستمزد نیاز دارند. این دستمزد بسته به چیزی که حیوان خانگی شما دوست دارد ممکن است انواع مختلفی داشته باشد. برای مثال گربه‌ها اسباب بازی‌های گربه مانند یا شیر را دوست دارند ولی سگ‌ها به خوراکی‌های خوشمزه علاقه بیشتری دارند. همچنین در صورتی که آن‌ها را نوازش کنید هم خیلی خوشحال خواهند شد.

در صورتی که این نکات و حقه‌های خیلی ساده و ریز را دنبال کنید می‌توانید عکس‌های خیلی خوبی از حیوانات خانگی خودتان بگیرید. البته مثل تمامی سبک‌های دیگر عکاسی شما علاوه بر آموزش به تمرین زیاد هم نیاز خواهید داشت.

 

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *