دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

15 عکس زیبا از برندگان مسابقه‌ عکاسی کهکشان راه شیری سال 2024

اخبار عکاسی
15 عکس زیبا از برندگان مسابقه‌ عکاسی کهکشان راه شیری سال 2024

مسابقه‌ عکاس کهکشان راه شیری سال 2024، مجموعه‌ای از عکس‌های خیره‌کننده از کهکشان راه شیری را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد. این مسابقه توسط «Capture the Atlas» برگزار می‌شود . این وبسایت از 25 برنده‌ هفتمین دوره سالانه‌ مسابقه‌ عکاسی «عکاس کهکشان راه شیری سال» رونمایی کرد. جوایز امسال به عکاسانی از 15 کشور مختلف تعلق گرفت. عکس‌های برنده، تنوع شگفت‌انگیز مناظر و راه‌های خلاقانه‌ای را که عکاسان برای ثبت زیبایی کهکشان راه شیری به کار می‌گیرند، به تصویر می‌کشند.

دریاچه صاعقه اثر Tom Rae

تام رئی این تصویر زیبا را در پارک ملی کوه کوک در نیوزیلند ثبت کرده است. کوه Aoraki/Mount Cook پوشیده از برف زمستانی است که به گفته این عکاس، در آن مکان «شرایط آب و هوایی نادر آلپی» است.

دریاچه صاعقه

لانه شیر اثر  Lorenzo Ranieri

لورنزو رانیری، عکاس پرشور، یک روز کامل را در گستره‌ بی‌کران صحرای اتاکاما در شیلی به کاوش پرداخت تا عکسی تماشایی از کهکشان راه شیری را شکار کند. پس از جستجویی طولانی، سرانجام در مکانی خطرناک که قلمرو پوما، سلطان بی تاج و تخت این سرزمین بود، ترکیب مورد نظر خود را یافت.

لانه شیر

مرداب ابی زیر ستاره‌ها اثر Yuri Beletsky

این عکس دیگری است که در صحرای اتاکاما گرفته شده است، اگرچه این بار توسط عکاس Beletsky گرفته شده است.

مرداب ابی زیر ستاره‌ها

کلبه بلاف اثر راشل Rachel Roberts

راشل رابرتز این تصویر شگفت‌انگیز پانوراما را در دره رودخانه مونگو در نیوزیلند گرفته است.

کلبه بلاف

آتش‌بازی  در آسمان شب اثر

Julien Lootenاین پانورامای 180 درجه که در پای قلعه‌ای قرون وسطایی در فرانسه به ثبت رسیده است، جلوه‌ای خیره کننده از رقص نور در آسمان شب را به نمایش می‌گذارد. درخشش خیره‌کننده‌ای که در این تصویر مشاهده می‌شود، حاصل پدیده‌ای طبیعی به نام “تابش شیمیایی” است که در اثر واکنش‌های شیمیایی در لایه‌های فوقانی جو رخ می‌دهد.

آتش بازی در آسمان شهر

کویر بلوم توسط Zajac

مارسین زاجاک به پارک ایالتی Goblin Valley در یوتا رفت تا این صحنه دوست داشتنی از گل های وحشی، هودوهای معروف “سه خواهر” و یک تصویر زیبا از راه شیری را ثبت کند.

کویر بلوم

 Caradhras  قوس راه شیری بالای گذرگاه  Vršič

این منظره‌ روح‌نواز در گذرگاه کوهستانی Vršič در قلب کوه‌های آلپ جولیان در شمال غربی اسلوونی به ثبت رسیده است، که بلندترین گذرگاه در اسلوونی است، این مکان  Carniola Upper را به دره Trenta در ساحل این کشور متصل می‌کند. در این تصویر، قوس باشکوه کهکشان راه شیری بر فراز این گذرگاه خودنمایی می‌کند و منظره‌ای بی‌نظیر و الهام‌بخش را خلق می‌کند.

قوس راه شیری

شکوفه درخت بطری توسط Rositsa Dimitrova

در جزیره دور افتاده سوکوترا در یمن، Rositsa Dimitrova از اسمان بسیار تاریک و درختان بطری نمادین برای ثبت این تصویراستفاده کرده‌است.

شکوفه درخت بطری

Mungo Dreamtime توسط جان راتر

جان راتر این تصویر ترکیبی را در پارک ملی مونگو در نیو ساوت ولز استرالیا گرفته است.

Mungo Dreamtime

غرور زندگی اثر Mihail Minkov

مینکوف برای خلق این اثر هنری، راهی سفری به صحرای وادی رم در اردن شد.

غرور زندگی

رویاهای لوپین Brandt Ryder

زمستان سال‌های 2022 و 2023، شاهد بارش‌های بی‌سابقه‌ای در کوه‌های سیرا بود که زمینه‌ساز رویدادی شگفت‌انگیز و کم‌نظیر در فصل بهار شد. برانت رایدر، عکاس مشهور، از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را برد و در ماه مه گذشته، این عکس خیره‌کننده را به ثبت رساند.

رویاهای لوپین

A Clear Welcom اثر Franceso Dall’Olmo

فرانچسو دال اولمو، عکاس مشهور، این عکس را در اولین سفر خود به پاتاگونیا به ثبت رسانده است. او در مورد این عکس می‌گوید: “این اولین عکس من در پاتاگونیا در زمان بود.” به راستی که این عکس، تصویری ماندگار و فراموش‌نشدنی از این سرزمین پهناور و شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارد.

A Clear Welcom

تاجیناست اثر Maximillian Höfling

ماکسیمیلیان هوفلینگ، عکاس چیره‌دست، این منظره‌ی حیرت‌انگیز را در جزیره‌ی تنریف، یکی از جزایر قناری، به ثبت رسانده است. در این عکس، کوه آتشفشانی تاجیناست در ابهتی بی‌نظیر خودنمایی می‌کند و عظمت و شکوه طبیعت را به رخ می‌کشد.

تاجیناست

دره رنگین کمان اثر Baillie Farley

بیلی فارلی، برای خلق این اثر هنری شگفت‌انگیز، در مناطق دورافتاده‌ استرالیا مرکزی، 70 عکس از آسمان و 24 عکس از پیش‌زمینه را به ثبت رساند. ترکیب این عکس‌ها، منظره‌ای بدیع و خیره‌کننده از “دره رنگین کمان” را به نمایش می‌گذارد.

دره رنگین کمان

مادر درخت عرعر اثر  Benjamin Barakat

بنجامین برکات، عکاس مشهور و نام‌آشنا، بار دیگر با اثری خیره‌کننده در مسابقه امسال حضور یافته است. برای ثبت این عکس که جایزه را برای بنجامین برکات به ارمغان آورد، او راهی کوه جبل شمس در عمان شد.

مادر درخت عرعر

می‌توانید سایر تصاویر برنده خیره‌کننده‌ امسال را در وبسایت  Capture the Atlas ببینید. اگر شما هم به عکاسی از کهکشان راه شیری علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در مسابقه‌ سال آینده شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای (چگونه از کهکشان راه شیری عکاسی کنیم؟ ) که در وبسایت PetaPixel منتشر شده است را مطالعه کنید.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixe
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه