دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

9 ایده فوق‌العاده برای عکاسی با آینه

تکنیک و ترفند
9 ایده فوق‌العاده برای عکاسی با آینه

۱. استفاده از نور مصنوعی برای ارتقاء ویژگی‌های مدل

یکی از بهترین چیزها در مورد عکاسی با آینه این است که امکانات نامحدودی در اختیار شما قرار دارد. تا زمانی که به آینه دسترسی داشته باشید، می‌توانید هرکجا و هر زمان اقدام به عکاسی کنید. با آموزش عکاسی در نورنرگار همراه شوید.

اگر می‌خواهید که همچنان جلوی آینه ایستاده و با لباس‌های مختلف از خودتان عکس بگیرید یا اینکه در نور کم جلوی آن ایستاده و عکاسی کنید، به‌راحتی چنین قابلیت‌هایی برای‌تان فراهم خواهد بود. کافی است که با نور مصنوعی و تنظیمات دوربین DSLR کار کنید که البته معمولا در ماه‌های گرم سال اصلا نیازی به این کار نیست.

عکاسی با آینه

نور مصنوعی می‌تواند ویژگی‌های موضوع موردنظر شما را ارتقا دهد. هنگام گرفتن عکس، مطمئن باشید که دمای رنگ و ایزوی دوربین خود را به درستی تنظیم کرده باشید.

دمای رنگ به شما اجازه خواهد داد که تون‌های ناخوشایند عکس را برطرف کرده و در کنار آن ایزو هم سبب می شود که بتوانید تصاویری واضح در موقعیت‌های مختلف با نور کم تهیه کنید.

۲. از فوکوس دستی برای دستیابی به نتایج واضح‌تر استفاده کنید

بسته به کانسپتی که برای عکاسی خود انتخاب کرده‌اید، احتمالا مجبور به استفاده از پیش‌زمینه و پس زمینه‌های شلوغ و زیادی در ترکیب‌های عکاسی خود خواهید شد.

به‌همین دلیل، فوکوس خودکار ممکن است که اشیا را اشتباهی تشخیص داده یا اصلا قادر به فوکوس نباشد. به‌خصوص اگر با دیافراگم بازی همچون f/1.2 کار کنید، احتمالا این روند سخت‌تر خواهد شد. کافی است که از فوکوس دستی استفاده کنید تا این اشتباهات روی ندهد.

فوکوس دیافراگمفوکوس دستی این امکان را به شما می‌دهد که فوکوس را دقیقا روی اشیایی که می‌خواهید، قرار دهید. اگر به‌طور منظم و مداوم از آن استفاده نکنید، در ابتدا ممکن است استفاده از آن کمی سخت باشد. با تمرین و تکرار، اجازه ندهید که چنین شرایطی برای‌تان ایجاد شود.

همچنین به‌ احتمال زیاد، استفاده از آینه باعث خواهد شد که چهره مدل شما دچار انحراف شود. این مورد تنها زمانی قابل توجه خواهد بود که روی عکس خود زوم کنید. بنابراین چندان نیازی به نگرانی نیست.

[relatedpost post=”140167″]

۳. با استفاده از آینه‌های بزرگ، فضای اتاق‌های کوچک را گسترش دهید

فضاهای کوچک مانند آسانسور دارای آینه‌هایی هستند تا توهم فضای بیشتر را در فرد ایجاد کنند. شما می‌توانید از این ترفند برای گسترش فضای موجود، هنگامی که در یک اتاق کوچک عکاسی می‌کنید، استفاده کنید.

اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، می‌توانید از یک آینه بزرگ برای انداختن فاصله در عکاسی با آینه استفاده کنید. این امر به‌ ویژه در صورت استفاده از لنز زوم مفید خواهد بود که استفاده از آن در فضای داخلی چندان عملی نیست.

همچنین می‌توانید از آینه‌های بزرگ برای خلق فضا بین خود و سوژه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که احساس راحتی بیشتری داشته باشید و بدون نگرانی از برخورد به دوربین، می‌توانند ژست‌های مختلفی بگیرند.

۴. از طریق عکاسی با آینه‌های مختلف، یک اثر سورئال خلق کنید

همه چیز در عکاسی سورئال مربوط به مفاهیم و داستان‌هایی از دنیاهای دیگر است که با الهام از افسانه‌ها خلق شده‌اند. برخی از عکاسان سورئالیست، مانند روزی هاردی، از مهارت‌های ادیت عکس برای خلق تصاویر غیرمعمول استفاده می‌کنند.

راهنمای عکاسی با آینه

برخی دیگر همچون جان دایسترا برای ایجاد شاهکارهایی بی‌نظیر نقاط قوت و تخیل خودشان استفاده می‌کنند.

برای ایجاد عکس‌های سورئال، همیشه نیازی نیست که مهارت‌های ادیت فوق‌العاده بالایی داشته یا یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید. از دو یا چند آینه، شما می‌توانید روی زوایای مختلف چهره سوژه خود تمرکز کرده و اشیا را منعکس کنید که در یک عکس با یک آینه قابل مشاهده نیستند.

شما همچنین می‌توانید سطوح بازتابی مختلفی را برای خلق تصاویر بهتر داشته باشید.

[relatedpost post=”140403″]

۵. در یک زمان از خود و مدل‌تان عکاسی کنید

در عکاسی پرتره معمولا باید روی افرادی که جلوی دوربین ایستاده‌اند، تمرکز کرد. هرکسی که پشت آن قرار دارد، باید نامرئی شود. عکاسی با آینه نیز از این قاعهده مستثنی نیست، چرا که شما هم از سوژه و هم از خود عکاسی خواهید کرد.

شما می‌توانید از این تکنیک‌ برای افزودن عمق به عکس‌های خلاقانه خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای فضاسازی بیشتر در عکس از آن استفاده کنید یا اینکه قسمت‌های خالی را در ترکیب خودتان به‌طور مناسب پر کنید.

حتما کم و بیش در عکاسی خود از این تکنیک استفاده کنید. هرچه بیشتر آن را مورد استفاده قرار دهید، مفاهیم شما نامشخص‌تر خواهند بود. می‌توانید با استفاده از آینه‌های شکسته، برای ایجاد خلاقیت در چنین پرتره‌هایی استفاده کنید.

۶. آینه‌ی خود را به بیرون از خانه ببرید

مکان‌های جالب توجه زیادی در فضای بیرون از خانه وجود دارد که می‌توانید با کمک یک آینه آن‌ها را تقوت کنید. می‌توانید از آینه برای پوشاندن قسمت‌هایی از بدن خود استفاده کنید، یا اینکه منعکس کننده یک مکان زیبا باشید و از آن برای بهبود مهارت‌های عکاسی خود در منظره بهره ببرید.

استفاده از آینه برای عکاسی

توصیه می‌کنم که از یک آینه کوچک در فضای بیرون استفاده کنید. حمل آینه بزرگ غیرعملی است و باعث می‌شود که عکس شما به‌طور قابل ملاحضه‌ای نسبت به استفاده از یک آینه کوچک‌تر، نامناسب باشد.

۷. عکس‌های سفر جاده‌ای جالب‌تان در ماشین را بازآفرینی کنید

عکاسی با آینه

برای گرفتن عکس‌های هیجان انگیز سفر، نیازی نیست که به یک سفر جاده‌ای شگفت‌انگیز بروید. اگر ماشین دارید، می‌توانید تنها با نشاندن مدل خود در داخل ماشین، عکس‌های مسافرتی خود را ثبت کنید. حتی نیازی به رانندگی هم نیست!

برای تمرکز روی مدل خود، از آینه جانبی یا آینه نمای عقب استفاده کنید. مطمئن شوید که پس‌زمینه (ترجیحا یک مکان چشم‌نوار) نیز قابل مشاهده باشد. با این کار به عکس خود بعد خواهید داد و حس ماجراجویی را ایجاد خواهید کرد.

۸. عکس‌های پرتره اتموسفریک تهیه کنید

عکاسی با آینه

سلفی‌هایی که به کمک آینه گرفته می‌شوند، به‌درجه‌ای از محبوبیت رسیده‌اند که دیگر چندان جالب و خاص به‌نظر نمی‌رسوند. اما این بدان معنی نیست که دیگر نمی‌توانید از آن‌ها برای خلق تصاویر پرتره استفاده کنید.

به‌جای تمرکز صرف روی خودتان، سعی کنید اتمسفری با استفاده از اشیایی که در کنار آینه وجود دارد، ایجاد کنید. برای مثال می‌توان از اتاق خواب برای ایجاد یک احساس دنج و دل‌پذیر استفاده کرد.

در عکس بالا می‌بینیم که عکاس چنین کاری را انجام داده است. علارغم اینکه اکثر اشیای موجود در این تصویر شارپ نیستند، اما بازهم چهره‌ی وی را تکمیل می‌کنند و شخصیت او را به بهترین شکل منعکس می‌کنند.

[relatedpost post=”138456″]

۹. از یک آینه‌ی کوچک برای خلق پرتره‌های انتزاعی استفاده کنید

پرتره‌های انتزاعی معمولا غیرمتعارف هستند و جلب توجهی زیادی دارند. این تصاویر می‌توانند برای خلق آثاری استفاده شوند که شبیه به نقاشی هستند یا به‌سادگی قسمتی از چهره‌ی مدل شما مانند چشم را برجسته می‌کنند.

برای آزمایش این اثر، می‌توانید از یک آینه‌ی دستی یا یک منشور استفاده کنید. یک منشور ممکن است بازتاب‌هایی را ایجاد کند که باعث کج دیده شدن اثر می‌شود. برای بدست آوردن نتایج واضح، بهتر است که با دقت عمل کرده و تمرکز خود را بالا ببرید.

عکاسی با آینه

یک آینه دستی چهره‌ی سوژه‌ی شما را منعکس کرده و تمرکز روی آن را آسان‌تر می‌کند.

از آن‌جا هر دوی این آینه‌ها مقرون به‌صرفه هستند، توصیه می‌کنیم که هر دو مورد را امتحان کنید.

کد تخفیف نورنگار

جمع بندی

عکاسی با آینه به شما کمک می‌کند که چشم‌اندازهای غیرمعمول را با تمام وجود خود حس کنید. سعی کنید که سبک‌های جدید عکاسی را امتحان کرده و عمق بیشتری به تصاویر خود بیفزایید.

حتی ساده‌ترین آینه هم می‌تواند به شما کمک کند که سطح پرتره‌های خود را ارتقا دهید.

خب حال منتظر چه هستید؟ یک آینه تهیه کرده و عکاسی را شروع کنید.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *