دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکاسی پنینگ با موبایل

تکنیک و ترفند
عکاسی پنینگ با موبایل

وقتی برای اولین بار یادگیری عکاسی را شروع کردید ، احتمالاً به شما گفته شد که وجود تاری در تصویر مضر است و برای خلاص شدن از آن باید از سرعت شاتر سریع استفاده کنید. اما حیوانات و وسایل نقلیه و انسانها حرکت می کنند و ما به عنوان عکاس باید سعی کنیم جنب و جوش های اطراف را ثبت کنیم. شاید در فیلمبرداری این کار راحت باشد اما ثبت آن ها در عکس ها نیز امکان پذیر است. استفاده از تکنیک تاری حرکت در اینجا به کمک شما می آید. سعی کنید از قدرت خلاقیت خود به عنوان ابزاری برای ایجاد تصاویر هنری استفاده کنید. در این مقاله عکاسی پنینگ با موبایل را می آموزیم.

تکنینک پنینگ (panning)

پنینگ تکنیکی است که برای عکس گرفتن از سوژه های متحرک استفاده می شود و اکثرا برای پرندگان در پرواز استفاده می شود ، اما این تکنیک را می توان برای هر چیزی که در حال حرکت باشد ، استفاده کرد. ایده تکنیک این است که از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید و در حالی که دوربین موبایل خود را در مسیر هدف حرکت می دهید ، عکسبرداری کنید.

چگونگی عکاسی پنینگ با موبایل

[relatedpost post=”114937″]

این تکنیک چگونه با استفاده از تلفن همراه انجام می شود؟

عکاسی پنینگ با موبایل ، یكی از راه های است که با استفاده از آن میتوانید كاری متفاوت از آنچه دیگران انجام می دهند ، انجام دهید. با نگه داشتن ثابت تلفن همراه خود می توانید عکس های شگفت انگیزی بگیرید ، اما آیا تا به حال سعی کرده اید با حرکت دادن تلفن همراه خود عکس بگیرید؟

عکسبرداری پنینگ با حرکت دادن دوربین یا تلفن همراه با حرکت سوژه ، انجام می شود. در نتیجه ، عکسی را به دست می آورید که سوژه به خوبی فوکوس شده است و به نظر می رسد که پس زمینه و عناصر پیش زمینه در حال حرکت هستند.

برای به دست آوردن اینگونه عکس ها موارد زیر را دنبال کنید:

تنظیمات دوربین تلفن همراه خود را به صورت دستی تنظیم کنید

عکاسی با موبایل از سوژه متحرک عکاسی پنینگ با موبایل

اولین کاری که هنگام اجرای عکاسی پنینگ با موبایل باید انجام دهید این است که تنظیمات دوربین گوشی را روی حالت دستی قرار دهید. در بعضی از تلفن های همراه به آن  professional mode  گفته می شود. اما اگر تلفن همراه شما این حالت را ندارد میتوانید از اپلیکیشن های تنظیم دوربین استفاده کنید. در حال حاضر دوربین های تلفن همراه به اندازه کافی پیشرفته نیستند تا به ما اجازه دهند مقدار دیافراگم را تغییر دهیم ، بنابراین تنها چیزی که می توانید با آن بازی کنید سرعت شاتر ، ISO و حالت های فوکوس است.

حالت فوکوس را روی فوکوس پیوسته continuous تنظیم کنید و سرعت شاتر را بین 1/30 ثانیه و 1/60 ثانیه انتخاب کنید تا دوربین بتواند حرکت را ثبت کند. اگر در طول روز عکاسی می کنید ، ISO را به حداقل مقدار ممکن برسانید. اکنون شما برای گرفتن عکسهای متحرك آماده هستید.

اگر در دوربین گوشی خود حالت دستی ندارید چه کاری انجام دهید؟

اگر برنامه دوربین تلفن همراه شما از حالت دستی برخوردار نیست ، هنوز هم می توانید عکسهای متحرك بگیرید. ممکن است دوربین شما گزینه ای برای تنظیم مقدار ISO داشته باشد ، می توانید آن را یک استاپ کاهش دهید (به عنوان مثال از ISO 400 به ISO 200) تا سرعت شاتر کاهش یابد ، یا می توانید در آن زمان از روز که نور خیلی شدید نیست ، عکس بگیرید تا دوربین تلفن همراه شما از سرعت شاتر آهسته ای استفاده کند که به شما امکان می دهد عکس های متحرک را ثبت کنید.

سرعت شاتر آهسته را انتخاب کنید

مهمترین عنصر عکاسی پنینگ با موبایل ، سرعت شاتر است. برای گرفتن حس حرکت در عکس ، باید اجازه دهید شاتر در مدت زمان مناسب باز شود.

سرعت شاتر ایده آل برای عکاسی پنینگ چیزی بین 1/30 ثانیه و 1/60  ثانیه است ، زیرا به دوربین موبایل شما امکان می دهد با حرکت دوربین در کنار سوژه ، حرکت سوژه را ثبت کند.

 

عکاسی پنینگ با موبایل چیست

تنظیم درست Focus کلید راهنمای شما است

فوکوساگر برنامه دوربین تلفن همراه شما دارای حالت دستی / حرفه ای باشد ، به احتمال زیاد به شما امکان می دهد حالت فوکوس را به فوکوس continuous (پیوسته) تغییر دهید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به محض اینکه سوژه شما وارد قاب شد روی آن ضربه بزنید تا فوکوس را قفل کنید ، بنابراین هنگامی که تلفن خود را به همراه سوژه حرکت دهید فوکوس قفل خواهد بود. اکنون سوژه ی شما به خوبی در فوکوس قرار می گیرد و به راحتی می توانید عکس بگیرید.

ممکن است کمی زمان ببرد تا در روش فوق تسلط پیدا کنید ، به عنوان یک مبتدی می توانید با ویژگی قفل فوکوس پیش بروید. اگر برنامه دوربین شما به شما امکان می دهد تا با فشار دادن طولانی روی صفحه ، فوکوس را در یک نقطه قفل کنید ، می توانید از این ویژگی استفاده کنید. در این حالت ، شما باید تلفن خود را به همراه سوژه جابجا کنید و وقتی سوژه به جایی رسید که فوکوس را قفل کرده بودید ، روی عکس کلیک کنید.

اما اگر برنامه دوربین شما اجازه تنظیم دستی فوکوس یا قفل فوکوس را به شما نمی دهد ، باید به قابلیت ردیابی فوکوس خودکار دوربین گوشی خود اعتماد کنید.

[relatedpost post=”106757″]

موقعیت خود را درست انتخاب کنید

در عکاسی پنینگ با موبایل حتماً فضایی را بین دوربین و سوژه ی در حال حرکت قرار دهید تا فضای کافی در اختیار شما قرار گیرد تا بتوانید به راحتی فوکوس را روی سوژه متحرک قفل کنید.

اگر به سوژه بسیار نزدیک باشید ، قاب شما با سوژه پر خواهد شد و تاری حرکت را در پس زمینه مشاهده نمی کنید. موقعیت خود را به گونه ای قرار دهید که در پس زمینه ای که سوژه در آن قرار دارد ، کنتراست وجود داشته باشد. استفاده از یک پس زمینه مسطح یا یک رنگ باعث می شود اثر تاری حرکت از بین برود و یک عکس عادی ایجاد شود پس دو یا چند رنگ را در پس زمینه قرار دهید تا تصویر جذاب شود.

آموزش عکاسی پنینگ با موبایل

با سوژه حرکت کنید

ایده اصلی عکاسی پنینگ با موبایل عکس گرفتن در هنگامی است که تلفن همراه در کنار سوژه متحرک ، حرکت می کند. سرعت حرکت تلفن همراه باید با سرعتی که سوژه از آن عبور می کند مطابقت داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که بهتر است وقتی سوژه به صورت موازی با دوربین گوشی قرار گرفته است، عکس بگیرید تا حداکثر وضوح را داشته باشید و تاری بیشتری در پس زمینه دریافت کنید.

 

نویسنده : یاسمن زارعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *