021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

کاربرد لنزهای تله فوتو در دوربین موبایل چیست؟

کاربرد لنزهای تله فوتو در دوربین موبایل چیست؟

از آن زمان، دو دوربین بودن تقریبا به ویژگی اجباری در تلفن­های اندروید در رده های متوسط و بالا تبدیل شده است. با این حال، هیچ تنظیماتی در همه دو دوربینی­ها مشابه هم نیست. برخی از تلفن­های هوشمند، دارای لنزی اولیه هستند که کار اصلی را انجام می‌دهد، در حالی که در دیگری، دومی به شکل مونوکروم، با زاویه باز یا یک لنز تله فوتو موبایل است.

امروز می‌خواهیم در این پست از آموزش عکاسی ، چیزهای بیشتری راجع به این که لنز تله فوتو موبایل چیست و چه کاربردی دارد صحبت کنیم، همچنین در این مقاله راجع به اهمیت آن در دوربین­های تلفن­های هوشمند مطالبی ارائه می‌شود. پس بدون هیچ بحثی، وارد جزییات آن می‌شویم:

لنز تله فوتو موبایل چیست؟

کاربرد لنز تله موبایل

در پاسخ به این سوال که لنز تله فوتو موبایل چیست باید گفت، لنز تله فوتو، به صورتی طراحی شده که شما تا حد امکان، به موضوعی در دوردست، نزدیک شوید. لنزهای تله فوتو با طول کانونی بالاتر شان، به شما این امکان را می‌دهند تا به طور کلی بین 2 تا 2.3 برابر فریم بدون آسیب رسیدن به کیفیت تصویر، زوم کنید.

آیفون اپل 7 پلاس، و 8 پلاس، سامسونگ گلکسی نوت 8، وان پلاس 5، شیائومی می A1، و برخی دیگر از تلفن­های هوشمند دو دوربینه، یک لنز با زاویه باز و یک لنز تله فوتو دارند. با یک زوم اپتیکال یا بزرگ­نمایی 2 برابری، شما می‌توانید از زوم دیجیتالی استفاده کنید تا به 10 برابر برسد.

لنز تله فوتو، عمدتا برای قرار دادن پس‌­زمینه یا بک­گراند در تصویری خارج از فوکوس به کار می‌رود و آن پرسپکتیو را تغییر می‌دهد تا عمق بیشتری داشته باشد.

حال که دانستیم لنز تله فوتو موبایل چیست، به سراغ این می‌رویم که افکت­های این لنز در تصاویر شما به چه صورتی است و چه تفاوتی با لنزهای زاویه باز دارند.

[relatedpost post=”127539″]

تاثیرات یک لنز تله فوتو در تصاویر شما

لنز تله فوتو، بسیار بهتر از یک زوم دیجیتالی عمل می‌کند، و در اصل، تصویر را بزرگتر کرده و کراپ می‌کند (برش می‌دهد). این دو برابر طول کانونی لنزهای اولیه است و به شما یک زوم اپتیکال یا بزرگ­نمایی نوری 2 برابری فوری می‌دهد. علاوه بر این، لنز تله فوتو یک میدان دید باریک یا نزدیک دارد که باعث می‌شود اشیای دور شبیه اشیای نزدیک به دوربین به نظر برسد.

علاوه بر فراهم کردن زوم اپتیکال یا بزرگ­نمایی نوری مورد نیاز، لنزهای تله فوتو توانایی این را هم دارد که برخی تصاویر مناسب را با عمق کم میدان بگیرد. همچنین از دوربین اصلی در حالت پرتره بهره می‌برد تا افکت بوکه را ارائه نماید.

علاوه بر این، نرم افزار دوربین اضافه، با آن لنزها کار می‌کند تا سعی کند افکت های بوکه عمیق­تری ارائه نماید.

لنزهای تله فوتو در مقابل لنزهای با زاویه باز

کاربرد لنز تله موبایل

[relatedpost post=”139390″]

همان طور که از نام آن بر می‌آید، یک لنز با زاویه باز، امکان استفاده از پرسپکتیو گسترده­‌تری را به عکاس می‌دهد، بدون این که مجبور باشید به عقب حرکت کنید. لنزهای باز به شما حوزه دید وسیع­تری می‌دهد در حالی که لنزهای تله فوتو به شما یک دید بسته می‌دهد. این لنز برای نخستین بار در ال جی G5، به کار رفت و این شرکت مشابه آن را در ال جی G6 نیز تکرار کرد.

با این حال، لنزهای با زاویه باز، فوکوس را از عناصر جداگانه در منظره دور می‌کند، و فقط محیط کلی را برجسته می‌سازد. از سوی دیگر، لنز های تله فوتو بیشتر بر روی اندازه و شکل هر عنصر دوری تمرکز دارند و پرسپکتیوی واضح تر ارائه می‌دهند. برخی از سازندگان تلفن های هوشمند حتی افکت پس زمینه یا بک گراند تار را افزوده­اند که در نتیجه باعث ایجاد تصاویری خیره کننده در حالت پرتره می‌شود.

ترکیب لنزهای تله فوتو و تاری بک­گراند، نتایج بهتری نسبت به کاربرد تنهای بک­گراند تار در تصاویر با زاویه باز در بر دارد.

تنظیمات متفاوت دو دوربینی­‌ها

تولید کنندگان تلفن های هوشمند، انواع متفاوتی از لنزها را برای تنظیمات دو دوربینی انتخاب می‌کنند. برخی از آنها ترکیب یک زاویه باز و یک لنز تله فوتو را ترجیح می‌­دهند، در حالی که ال جی به سمت دو لنز زاویه باز، رفته است. با این حال، اخیرا وان پلاس 5T را راه اندازی کرده است که یک لنز زاویه باز را هم در بردارد و آن، لنزهای تله فوتو را به لطف دوربین بهینه شده با نور کم، آسوده کرده است.

در همین حال، هوآوی برای تنظیمات دو لنزی RGB (رنگ) و مونوکروم (سیاه و سفید) اش شناخته می‌شود. آنر 8 و آنر 8 پرو، آنر P9، و پر فروش P10 همگی تنظیمات دو دوربینی را در این ترکیب منحصر به فرد به کار برده اند.

در این مقاله، پیرامون این که لنز تله فوتو موبایل چیست و چه کاربردی دارد صحبت کردیم، و این که این لنز چه تفاوتی با لنز زاویه باز دارد. امید که مفید واقع شود.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *