021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

راهنمای جامع کار با مدل برای مبتدی‌ها

راهنمای جامع کار با مدل برای مبتدی‌ها

پیدا کردن مدل

اولین قدم برای کار با مدل پیدا کردن یک مدل است برای پیدا کردن مدل برای عکاسی مد روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

آژانس‌های آنلاین

یکی از بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن مدل آژانس‌های آنلاین است. کار با این آژانس‌ها برای مدل‌ها مزایای زیادی دارد. وبسایت‌هایی مثل Model Mayhem و One Model Place نقاط خوبی برای شروع هستند. با آن‌ها تماس بگیرید و بپرسید که برای عکاسی فشن، مدلینگ و پرتره به مدل نیاز دارند یا نه

هر جایی که باشید با استفاده از این وبسایت‌ها می‌توانید مدل‌هایی در نزدیکی خودتان پیدا کنید. خیلی از مدل‌ها به ازای وقتی که برای شما می‌گذارند از شما وجه نقد می‌گیرند اما برخی نیز به ازای دریافت تصاویر حاضر هستند با شما کار کنند.

کار با مدل

این آژانس‌ها تصاویری که قبلا گرفته‌اند و دیگر پروژه‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند را به شما نمایش می‌دهند و شما می‌توانید تمامی ارزیابی‌های لازم را انجام دهید. بهترین موضوع در مورد کار با آژانس‌ها این است که آن‌ها با انواع و اقسام مدل‌ها کار می‌کنند و شما می‌توانید در هر سن، شکل و سایزی که نیاز داشته باشید مدل پیدا کنید. به همین خاطر پیدا کردن مدلی که در نظر دارید راحت‌تر است.

این روش می‌تواند نسبت به روش‌های دیگر برای شما گران‌تر تمام شود اما شما شانس کار با مدل‌های حرفه‌ای را خواهید داشت. آن‌ها در مقابل دوربین تمرین کرده‌اند و کاملا آموزش دیده هستند.

تجربه بیشتر به این معنی است که شما تجربه خیلی بهتر و حرفه‌ای‌تری از کار کردن با مدل خواهید داشت و باعث خواهد شد کار شما برای عکاسی از مدل و عکاسی پرتره سریع‌تر راه بیافتد و شما شانس بیشتری در پیدا کردن مدل خواهید داشت.

فعالیت به عنوان دستیار عکاس مدلینگ یا فشن

یکی از روش‌های خیلی خوب برای پیدا کردن مدل شروع کار به عنوان دستیار عکاس است. شما دانش با ارزشی از این طریق به دست خواهید آورد و روابط خیلی گسترده‌ای به دست خواهید آورد.

چگونه با مدل کار کنیم؟

با این روش علاوه بر اینکه شما مهارت‌های فنی مهمی مثل نورپردازی و استفاده از دکور را یاد می‌گیرید بلکه رفتار پشت دوربین را هم یاد می‌گیرید. با این کار شما با مدل‌ها، طراح‌های لباس و جواهرات و همچنین میکاپ آرتیست‌های مختلفی آشنا می‌شوید و شانس ملاقات با تولیدکننده‌ها و طراح‌های مجموعه‌ها را هم خواهید داشت.

همچنین در صورتی که با عکاس هم رابطه نزدیکی داشته باشید می‌توانید از مزایایی مثل استفاده رایگان از استودیو و… را هم داشته باشید و بتوانید با مدل‌هایی که به گالری عکس رایگان نیاز دارند هم کار کنید. ایده اصلی اینجا این است که زمان خودتان را تقسیم کنید و نصف آن را به چیزی که آن‌ها از شما می‌خواهند اختصاص دهید  و نیمی دیگر را به چیزی که خودتان به دنبالش هستید. در اینجا هیچکس منفعت مالی نمی‌برد اما هر دو طرف می‌توانند روابط و گالری عکس‌های خودشان را گسترش دهند.

[relatedpost post=”82324″]

کار کردن با یک تیم

در صورتی که می‌خواهید با مدل کار کنید بهتر است بدانید که مدل بخش اول پازل نیست. حتی برخی مدل‌ها ممکن است در صورتی که ببینند شما به تنهایی کار می‌کنید به شما مشکوک شوند. این موضوع در صورتی که تازه کار خودتان را به عنوان یک عکاس مدلینگ شروع کرده‌اید و هیچ اطلاعاتی در مورد شما یا کارهای شما در سطح اینترنت وجود ندارد خیلی مهم‌تر است.

آموزش کار با مدل

پیدا کردن میکاپ آرتیست‌ها و آرایشگرهای هم فکر ممکن است روش بهتری برای شروع باشد. ممکن است این افراد مدل‌هایی را بشناسند که به دنبال عکاس باشند. در صورتی هم که شما آماده شروع باشید احتمال اینکه مدل‌ها به شما جواب مثبت بدهند بیشتر است.

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین نقاط خیلی خوبی برای پیدا کردن همکار و عضو برای تیم خودتان است. همچنین می‌توانید از گروه‌های فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی هم برای این کار استفاده کنید.

قبل از شروع عکاسی

اول قدم برای کار با مدل این است که یک مدل عکاسی پیدا کنید. این کار خیلی سخت نیست و شما دو گزینه در اختیار دارید: پولی یا رایگان

مدل‌های حرفه‌ای می‌توانند نتایج بهتری را برای شما رقم بزنند و کار با آن‌ها راحت‌تر است اما طبق تجربه شما می‌توانید با استفاده از دوستان و مدل‌های آماتور هم به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کنید.

در صورتی که بودجه کافی در اختیار دارید می‌توانید یک مدل حرفه‌ای را استخدام کنید. با یک جستجوی ساده‌ی گوگل می‌توانید هزاران مدل مختلف را پیدا کنید اما مطمئن شوید که لوکیشن خودتان را هم حتما در عبارت جستجو قرار دهید. برخی اوقات ممکن است مدل‌هایی را پیدا کنید که حاضرند برای گسترش گالری عکس خودشان با شما رایگان کار کنند. البته این موضوع برای عکاس‌های آماتور خیلی کم پیش می‌آید مگر اینکه خود مدل هم آماتور باشد.

از این نوع مدلینگ معمولا با اسم مدلینگ TFP یا Time For Portfolio یاد می‌شود.

پس از اینکه مدل موردنظر خودتان را پیدا کردید در مورد اینکه چه اهدافی از عکاسی دارید با او صحبت کنید و از او بپرسید که با انجام دادن چه کارهایی راحت است.

این قدم در صورتی که با مدل دوست هستید خیلی مهم است. برای مثال در صورتی که قرار است با لباس‌های باز از او عکاسی کنید باید قبل از شروع عکاسی این موضوع را به اطلاع وی برسانید. در مورد مدل‌های حرفه‌ای هم این اطلاعات در زمان عقد قرارداد به او گفته می‌شود اما بهتر است یک بار دیگر شرایط را با وی بررسی کنید تا مطمئن شوید با آن مشکلی ندارد.

راهنمای کار با مدل

برخی از نکاتی که باید در مورد آن صحبت کنید:

  • هزینه‌های رفت و آمد، محل اقامت و…
  • زمان و تاریخ عکاسی
  • نوع عکس‌هایی که قرار است بگیرید
  • چه کسی مسئول تامین لباس و میکاپ است

در صورتی که قبلا اصلا با مدل کار نکرده‌اید بهتر است از دوستان خودتان استفاده کنید و از آن‌ها بخواهید که چند عکس با هم بگیرید.

برخی تکنیک‌ها ممکن است در زمان شروع خیلی وقت بگیرند و به همین خاطر بهتر است از یکی از دوستان صبور خودتان استفاده کنید که به صورت ساعتی از شما پول نمی‌گیرد.

[relatedpost post=”93215″]

آخرین کاری هم که قبل از شروع باید انجام دهید پیدا کردن یک لوکیشن برای عکاسی است. خیلی از عکاس‌ها دوست ندارند از استودیو برای کار با مدل استفاده کنند و عقیده دارند که این فضاها خیلی کسل کننده هستند. لوکیشن‌های خیلی بهتری هستند که شما می‌توانید برای عکاسی مدلینگ از آن‌ها استفاده کنید.

بهتر است قبل از شروع برنامه‌ریزی داشته باشید. به این ترتیب وقت خودتان را هدر نمی‌دهید و از قبل می‌دانید که قرار است چه نوع عکس‌هایی بگیرید.

اکنون که برای خودتان یک مدل و یک لوکیشن خوب پیدا کرده‌اید زمان آن رسیده است که شروع به عکاسی کنید.

در زمان عکاسی

قانون شماره یک: به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید

این نکته احتمالا نیازی به گفتن ندارد اما به یاد داشته باشید که شهرت و اعتبار شما به همین یک نکته بستگی دارد.

مطمئن شوید که مدل کاملا راحت است و تمامی چیزهایی که نیاز دارد را در اختیار دارد. هیچوقت بدون اجازه مدل را لمس نکنید. در صورتی که نیاز است چیزی را درست کنید مطمئن شوید که قبل از این کار از او اجازه می‌گیرید. در مواقعی که نیاز است مدل لباس‌های خودش را عوض کند فضای کافی را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا بتواند این کار را به صورت خصوصی انجام دهد و در طول انجام این کار از هیچ چیزی عکاسی نکنید.

بهترین نتایج زمانی به دست خواهند آمد که از یک مدل خوشحال و آرام عکاسی کنید. به همین خاطر در زمان عکاسی بهتر است با مدل حرف بزنید و سعی کنید او را بخندانید. از آن‌ها بپرسید که حالشان چطور است و سعی کنید تا جای ممکن بامزه باشید. هرچقدر که مدل در کنار شما راحت‌تر باشد نتایج بهتری هم به دست خواهید آورد.

آموزش عکاسی مدلینگ

این تکنیک برای شروع جلسه عکاسی فوق‌العاده است اما خیلی آن را ادامه ندهید زیرا ممکن است در نهایت با عکس‌های زیادی مواجه شوید که مدل در آن‌ها در حال صحبت کردن است.

مدل‌ها احمق نیستند و دقیقا می‌دانند چگونه ظاهر خوبی دارند. در صورتی که مدل شما ایده‌ای در مورد نحوه ژست گرفتن یا اینکه کجا عکس بگیرید دارد معمولا بهتر است به آن‌ها گوش کنید. خیلی وقت‌ها ترکیب ایده با مدل باعث بهبود عکس‌هایی که می‌گیرید خواهد شد.

در صورتی که ایده خاصی در مورد ژست گرفتن دارید اما نمی‌توانید به خوبی آن را بیان کنید سعی کنید خودتان آن ژست را بگیرید. بدون توجه به اینکه ممکن است در زمان انجام این کار چقدر مسخره به نظر برسید آن را انجام دهید.

[relatedpost post=”111587″]

اینکه مسخره به نظر برسید باعث خواهد شد که مدل راحت‌تر باشد و به اصلاح یخ رابطه بشکند. همچنین نشان دادن ژست به سوژه باعث می‌شود راحت‌تر عکس‌هایی که نیاز دارید را بگیرید.

پس از عکاسی

پس از اتمام جلسه عکاسی از مدل بخواهید یک فرم اجازه نامه‌ی انتشار را برای شما امضا کند و به شما اجازه دهد از تصاویر گرفته شده استفاده کنید. شما باید این کار را برای تمامی مدل‌ها انجام دهید. در صورتی که تازه کار باشید ممکن است فکر کنید که این مورد خیلی مهم نیست اما در صورتی که یک نفر از شما موفق‌تر باشد روابط شما به شدت تغییر خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است همین الان به فکر آینده باشید.

در صورتی که از عکس‌ها و مدل خودتان رضایت کافی را داشتید حتما مدل را به عکاس‌های دیگر هم معرفی کنید و یا این موضوع را به اطلاع آژانسی که با آن کار می‌کند برسانید. این کار ارزش زیادی دارد و باعث می‌شود مدل در آینده با شما راحت‌تر باشد. در صورتی هم که توافق کرده‌اید تصاویر را به خود مدل هم بدهید حتما این کار را انجام دهید و از او تشکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *