دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران؛ معرفی 20 مکان عکاسی اطراف تهران

عکاسی گردی
لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران؛ معرفی 20 مکان عکاسی اطراف تهران

گاهی اوقات فضای شهری تهران، با تمام زیبایی‌هایی که دارد، آنقدر شلوغ و خسته‌کننده می‌شود که مجبور می‌شویم از آن خارج شده و به دل طبیعت اطراف شهر پناه ببریم. عکاسان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و گاهی اوقات، به قصد پیدا کردن لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران، از شهر بیرون می‌زنند. بدین ترتیب، هم نفس خودشان تازه می‌شود و هم تصاویری روح‌افزا و دل‌انگیز از کوه‌ها، جنگل‌ها، مراتع و رودخانه‌ها خلق می‌کنند.

در این مقاله، نورنگار قصد دارد به معرفی 20 مکان عکاسی اطراف تهران بپردازد تا هر زمان که از زندگی شهری دلخسته شدید، به قصد سفری یک‌روزه از شهر خارج شوید و عکس‌های جذابی از مناظر و پدیده‌های طبیعی بگیرید.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

دشت آزو؛ سرسبز در دامنه دماوند

دشت آزو واقع در روستای نوا، یکی از چند لوکیشن عکاسی طبیعت جذاب در اطراف تهران است که در 85 کیلومتری شهر آمل قرار دارد. این دشت سرسبز در حاشیه قله دماوند قرار دارد و آب و هوای دل‌انگیز و بسیار مطبوعش، آن را به مکان مناسبی برای تفریح و عکاسی تبدیل می‌کند. همچنین اگر از علاقه‌مندان به رصد کهکشان و عکاسی از آسمان شب هستید، می‌توانید شب را در دشت آزو کمپ کنید و عکس‌های منحصر به فردی از آسمان شب تهیه کنید.

دشت آزو واقع در روستای نوا
یکی از چند لوکیشن عکاسی طبیعت جذاب در اطراف تهران، دشت آزو واقع در روستای نوا است.

افچه؛ روستای چنار 400 ساله

یکی دیگر از لوکیشن‌های عکاسی طبیعت در تهران، روستای افچه است که در پنج کیلومتری شمال شرق لواسان قرار دارد. این روستا تجربه‌ای منحصر به فرد از طبیعت‌گردی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به کوهنوردی در قلّه‌های اطراف آن بپردازید. این روستا همچنین سوژه‌های عکاسی زیادی را در خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دشت‌های پرگُل، حمام تاریخی، باغ‌های گیلاس، کوچه‌های روستایی زیبا، سقاخانه قدیمی و چنار 400 ساله روستای افچه اشاره کرد.

روستای افچه یک لوکیشن زیبا برای عکاسی طبیعت در تهران
روستای افچه یک لوکیشن زیبا برای عکاسی طبیعت در تهران

روستای لالون؛ طبیعت غارها و قلّه‌های پربرف

روستای لالون قصران، یکی از جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی طبیعی در حاشیه شهر تهران است که غارها و قلّه‌های برفی زیبایی را در خود جای داده‌است. این روستا دارای پدیده‌های طبیعی منحصر به فرد و جذابی است که قلب و چشمان هر عکاسی را می‌رباید. پدیده‌هایی مانند تونل برفی، برف‌چال و آبشار چشمه تلخاب، به ویژه در فصل پاییز و زمستان برای عکاسی جذاب هستند. لالون در 12 کیلومتری شمال شرق فشم واقع شده‌است.

روستای لالون قصران
روستای لالون قصران، یکی از جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی طبیعی در حاشیه شهر تهران است

آهار و شکراب؛ کوهستان‌های ییلاقی و باغ‌های گیلاس

این مسیر کوهستانی یک لوکیشن دیگر برای عکاسی طبیعت در تهران است که از روستای آهار در 23 کیلومتری شمال غرب گلندوک شروع می‌شود و تا روستای شکراب در 13 کیلومتری فشم ادامه دارد. این مسیر دارای سوژه‌های جذابی مانند درختان سرسبز، کوه‌های استوار، باغ‌های گیلاس و رودخانه‌های پرآب است که هر عکاس حرفه‌ای و حتی آماتور می‌تواند از آن‌ها عکس‌های جذابی بگیرد. شکرآب یک ییلاق سرسبز است که آبشارها و قنات‌های زیبایی را در خود جای داده‌است.

 روستای آهار در 23 کیلومتری شمال غرب گلندوک
یک لوکیشن دیگر برای عکاسی طبیعت در تهران ، روستای آهار در 23 کیلومتری شمال غرب گلندوک است.

روستای طالقان؛ ییلاق قلعه‌های تاریخی اسماعیلیان

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران، روستای طالقان است که محبوبیت ویژه‌ای میان عکاسان دارد. این لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران دارای دشت‌های سرسبز، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، چشمه‌ها و آبشارهای زیبایی است که هر کدام از آن‌ها به تنهایی می‌توانند به سوژه دوربین هر عکاس باسلیقه‌ای تبدیل شوند. طالقان در فاصله 120 کیلومتری شمال غرب شهر تهران قرار دارد و عکاسان می‌توانند با اتومبیل شخصی، طی حداکثر 2 ساعت خود را به این لوکیشن عکاسی منحصر به فرد برسانند.  

لوکیشن عکاسی روستای طالقان
روستای طالقان یکی از جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی طبیعی در حاشیه شهر تهران است.

روستای زرین دشت؛ چشمه‌های معدنی و باغ‌های میوه

زرین دشت یکی از زیباترین روستاهای تهران است که به یک مکان عکاسی ویژه در اطراف تهران تبدیل شده‌است. این روستا واقع در 40 کیلومتری جنوب فیروزکوه و 120 کیلومتری شهر تهران، دارای سوژه‌های عکاسی جذابی است که به خصوص در فصل بهار و پاییز، امکان خلق تصاویر خیره‌کننده‌ای را به شما می‌دهند. از جاذبه‌های طبیعی این روستا می‌توان به چشمه‌های معدنی خُمده و دریابک، باغ‌های آلبالو، گیلاس و توت و رودخانه حبله رود اشاره کرد. زرین دشت آب و هوای بی‌نظیری دارد و حتی اگر قصد عکاسی ندارید، سفر به آن روح تازه‌ای به شما خواهد بخشید.

زرین دشت
زرین دشت یکی از زیباترین روستاهای تهران و یک مکان عکاسی ویژه در اطراف تهران است.

آبشار سنگان، نغمه‌ای از یخ و سنگ

آبشار سنگان واقع در 20 کیلومتری شمال غرب تهران، در دامنه قله پهنه حصار قرار گرفته‌است و یکی دیگر از موارد لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران محسوب می‌شود. این آبشار در فصل زمستان یخ می‌زند و منظره جذابی به خود می‌گیرد. همچنین اگر در فصل پاییز به این منطقه سفر کنید، برگ‌های زرد و نارنجی درختان اطراف تصویر زیبایی به شما می‌دهند. البته در نظر داشته باشید که برای دسترسی به این آبشار، باید مسیری را کوهنوردی کنید. پس از عکاسی از طبیعت اطراف آبشار، می‌توانید به روستای سنگان بروید و در آن‌جا نیز به عکاسی بپردازید.

آبشار سنگان
آبشار سنگان  یکی دیگر از موارد لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران محسوب می‌شود

روستای ایگل؛ در همسایگی قله توچال

یکی از خوش آب و هواترین لوکیشن‌های عکاسی موجود در این فهرست، روستای ایگل است که در 25 کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته‌است. طبیعت زیبای این روستا سوژه‌های عکاسی زیادی برایتان فراهم می‌کند و همچنین می‌توانید با پیاده‌روی، خود را به آبشار ایگل و قله توچال برسانید.

روستای ایگل
روستای ایگل یکی از خوش آب و هواترین لوکیشن‌های عکاسی

آبشار هریجان؛ آرامش در گردنه هزار چم

یکی دیگر از چند لوکیشن‌ عکاسی طبیعت در تهران، آبشار هریجان است که در اطراف جاده چالوس و در نزدیکی گردنه هزار چم جای گرفته‌است. این آبشار در منطقه غربی روستای هریجان جای گرفته‌است و برای رسیدن به آن، هم باید از سازمان محیط زیست چالوس اجازه بگیرید و هم باید از گردنه‌های پر پیچ و خمی عبور کنید. بنابراین اگر با کوهنوردی و عبور از مسیرهای صعب‌العبور مشکلی ندارید، آرامش و هوای پاک منطقه هریجان را از دست ندهید.

آبشار هریجان
یکی دیگر از لوکیشن‌ های عکاسی طبیعت در تهران، آبشار هریجان است

روستای برغان؛ میزبان درختان چنار چندهزارساله

برغان یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران است که میزبان درختان چند هزارساله، پل تاریخی برغان، تپه باستانی کش‌کلا و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی است. هر کدام از این جاذبه‌ها، می‌توانند سوژه عکاسی عکاسان ریزبینی باشند که هیچ چیز از چشمشان پنهان نمی‌ماند. این روستا در 13 کیلومتری شمال غربی کرج، در بخش چندار از شهرستان ساوجبلاغ جای گرفته‌است.

برغان
برغان یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران و یک لوکیشن عکاسی جذاب برای عکاسی است.

دریاچه شورمست، ماهیگیری و قایق‌سواری و عکاسی!

دریاچه شورمست واقع در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، در 6 کیلومتری غربی شهر پل سفید قرار گرفته‌است و یک لوکیشن عکاسی جذاب برای عکاسی از طبیعت در اطراف تهران محسوب می‌شود. بسیاری از مردم به قصد ماهیگیری، قایق‌سواری، اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری به این مکان می‌آیند که خود این افراد، سوژه مناسبی برای عکاسی محسوب می‌شوند.

دریاچه شورمست واقع در جنوب غربی شهرستان سوادکوه
دریاچه شورمست یک لوکیشن عکاسی جذاب برای عکاسی از طبیعت در اطراف تهران میباشد.

سد لتیان؛ بهار دل انگیز در بین سد و جنگل

یکی دیگر از مکان‌های عکاسی در اطراف تهران، سد لتیان است که در فصل بهار به زیباترین حالت خود می‌رسد. مردم شهرهای جاجرود، لواسان و تهران در این فصل به قصد پیک‌نیک، ماهیگیری و قایق‌سواری به سد لتیان می‌آیند و این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید از این مکان، عکس‌هایی با تلفیق سوژه انسانی و طبیعی تهیه کنید. سد لتیان در جنوب لواسان، و 5 کیلومتری شمال جاجرود قرار دارد.

سد لتیان
سد لتیان یکی دیگر از مکان‌های عکاسی در اطراف تهران است.

برگ جهان؛ روستای باستانی غار خمیره

روستای برگ جهان، دارای کوچه‌باغ‌های جذاب و دیدنی زیادی است که آن را به بهشت عکاسان تبدیل می‌کند. این کوچه‌باغ‌ها علی‌الخصوص در فصول بهار و پاییز، از بابت شکوفه دادن درختان و برگریزان آن‌ها، از جلوه خاصی برخوردار می‌شوند که چشم و روح هر انسان خوش‌ذوقی را مسحور خواهند کرد. از جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به امامزاده اسماعیل، غار خمیره (زندان سابق مجرمین یا زندان‌خانه لار)، آبشار برگ جهان و قله سیاه‌چاله اشاره کرد. برگ جهان در 13 کیلومتری لواسان و 11 کیلومتری شرقی روستای افجه واقع شده‌است.

برگ جهان در 13 کیلومتری لواسان و 11 کیلومتری شرقی روستای افجه واقع شده‌است.
روستای برگ جهان یک لوکیشن بکر برای عکاسی در اطراف تهران است.

حوض سلطان؛ دریاچه شاهی قم

حوض سلطان یا دریاچه شاهی قم، یکی از دورترین لوکیشن‌های عکاسی طبیعت است که در این مطلب معرفی می‌کنیم، اما به قدری برای عکاسی زیبا و حیرت‌انگیز است که نمی‌توان از آن عبور کرد. این لوکیشن عکاسی طبیعت در اطراف تهران، یک تالاب شور کویری است که با منعکس کردن تصویر آسمان بر روی خود، به یک آینه طبیعی تبدیل می‌شود. این دریاچه در فصل زمستان یخ می‌زند و پتانسیل بیشتری برای خلق تصاویر منحصر به فرد ارائه می‌دهد. حوض سلطان در 40 کیلومتری شمال شهر قم قرار دارد.

حوض سلطان یا دریاچه شاهی قم، یکی از دورترین لوکیشن‌های عکاسی طبیعت است
حوض سلطان یا دریاچه شاهی قم، یکی از دورترین لوکیشن‌های عکاسی طبیعت است.

شهرستانک؛ تابلوی نقاشی فصل پاییز

در لیست لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران، یکی از جذاب‌ترین‌ها روستای تاریخی شهرستانک است که در 54 کیلومتری شمال غرب کرج، در دهستان آسارا قرار دارد. از جمله سوژه‌های ماندگار برای عکاسی در این روستا می‌توان به قلعه دختر، آبشار گیله‌رود و کاخ ییلاقی قاجاری آن اشاره کرد.

روستای وردیج و واریش؛ آدمک‌های سنگی و صخره‌های عجیب

یکی از عجیب‌ترین مکان‌های عکاسی در اطراف تهران، روستای وردیج و واریش است که در دل رشته کوه البرز، واقع در انتهای بزرگراه شهید خرازی در غرب تهران جای گرفته‌اند. در این روستاها صخره‌هایی با اشکال عجیب و غریب وجود دارند که شمایلی شبیه به آدمک‌های سنگی دارند. این ویژگی منحصر به فرد، روستاهای وردیج و واریش را به یک لوکیشن فوق‌العاده برای عکاسی تبدیل می‌کند.

 روستای وردیج و واریش
یکی از عجیب‌ترین مکان‌های عکاسی در اطراف تهران، روستای وردیج و واریش است.

فیل بند؛ اقیانوس ابرها

روستای فیل‌بند، یکی از جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی طبیعت در اطراف تهران است که در جاده هراز، و 57 کیلومتری جنوب آمل قرار گرفته‌است. اگر در فصل تابستان به فیل‌بند بروید، در این روستا با پدیده زیبای اقیانوس ابرها مواجه می‌شوید که این موضوع از بابت ارتفاع 2300 متری آن نسبت به سطح دریا اتفاق می‌افتد.

روستای فیل‌بند
روستای فیل‌بند، در اطراف تهران است که تصاویر زیبایی در این لوکیشن زیبا گرفته شده است.

آبشار شاهان دشت؛ دومین آبشار بلند ایران

آبشار شاهان دشت واقع در کیلومتر 96 جاده هراز، یکی دیگر جاذبه‌های طبیعی اطراف تهران برای عکاسی است که در بخش امیری روستای شاهان دشت جای گرفته‌است. این آبشار در حقیقت از 3 آبشار کوچک‌تر تشکیل می‌شود که در مجموع، 180 متر ارتفاع دارند. این ارتفاع، آبشار شاهان دشت را به دومین آبشار بلند ایران و یک لوکیشن منحصر به فرد برای عکاسی تبدیل می‌کند.

آبشار شاهان دشت
آبشار شاهان دشت دومین آبشار بلند ایران و یک لوکیشن منحصر به فرد برای عکاسی میباشد.

تنگه واشی فیروزکوه؛ خنکی مطبوع هوا و نقش‌برجسته‌های ساسانی

یکی دیگر از لوکیشن‌های عکاسی طبیعت در تهران، تنگه واشی فیروزکوه است که در 17 کیلومتری شهر فیروزکوه قرار گرفته‌است. برای رسیدن به تنگه، می‌بایست مسیری یک کیلومتری را با پای پیاده طی کنید و از رودخانه، و برخی صخره‌های آن عبور کنید. خنکی مطبوع هوای این تنگه در فصل تابستان، گرمای هوا را از تنتان خارج می‌کند و به شما حس نشاط و سرزندگی می‌بخشد.

یکی دیگر از لوکیشن‌های عکاسی طبیعت در تهران، تنگه واشی فیروزکوه است
یکی دیگر از لوکیشن‌های عکاسی طبیعت در تهران، تنگه واشی فیروزکوه است.

غار یخ مراد؛ میزبان قندیل‌های یخی باستانی

آخرین لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران که به آن اشاره می‌کنیم، غار یخ مراد واقع در 4 کیلومتری جنوب گچ‌سر، و 65 کیلومتری جاده کرج-چالوس است. این غار قدمتی بین 50 تا 230 میلیون سال دارد و در فصل زمستان و بهار، میزبان قندیل‌های یخی جذابی است که سوژه مناسبی برای عکاسی از طبیعت محسوب می‌شوند. پس اگر با غارنوردی مشکلی ندارید، این مکان عکاسی در اطراف تهران را هم از دست ندهید.

غار یخ مراد
غار یخ مراد با قندیل‌های یخی جذاب سوژه مناسبی برای عکاسی است.

چند ایده عکاسی در طبیعت اطراف تهران فقط برای شما که تا انتهای مطلب آمدید!

عکاسی از طبیعت، تنها عکاسی از چشم‌اندازهای طبیعی و مناظر زیبا نیست. چنین عکس‌هایی قبل از این هم گرفته شده‌اند و با یک جستجوی ساده در اینترنت، به تعداد زیادی از آن‌ها دست پیدا خواهید کرد. پس در هنگام عکاسی در طبیعت اطراف تهران، باید چه کنیم تا عکس‌هایمان منحصر به فرد و نوگرایانه به نظر برسند؟ در ادامه چند ایده برای عکاسی در طبیعت اطراف تهران مطرح می‌کنیم.

ایده برای عکاسی در طبیعت اطراف تهران

کشف موضوعات ماکرو و غیرعادی

بسته به فصلی که در آن قرار دارید، و بافت طبیعی خاصی که به آن سفر کرده‌اید، می‌توانید به دنبال کشف سوژه‌های غیرعادی‌تر باشید. مثلاً یخبندان رودهای جاری و قندیل بستن شبنم روی برگ درختان، قورباغه‌هایی که در حال جهش در حوضچه‌ها هستند و غیره. پس لنز ماکرو (یا لنز سازگار با فیلتر NiSi) خود را تمیز کنید و دست به کار شوید!

کاسی از شبنم نشسته روی گیاهان
عکاسی از شبنم نشسته روی گیاهان ایده جذابی برای عکاسی است.

ژست‌های طبیعی در لوکیشن طبیعی

زمانی که به لوکیشن عکاسی طبیعت می‌روید تا از خودتان یا دیگران عکسبرداری کنید، ایده استثنایی برای شما داشتن حس و حال طبیعی است. هیچ چیزی به اندازه چهره خندان و ژست‌های معمولی در لوکیشن عکاسی طبیعت تهران، ‌عکس‌های جذابی ایجاد نمی‌کند.

قدم زدن در بین درختان و گیاهان، خندیدن، بالا پریدن از سر شادی یا تکیه دادن به درخت و بازی کردن با موهایتان لحظات شگفت‌انگیزی برای عکس گرفتن ایجاد می‌کنند.

روستای افچه یک لوکیشن زیبا برای عکاسی طبیعت در تهران

عکاسی از آسمان پرستاره شب، در کنار سوژه طبیعی

اگر به اندازه کافی خوش‌شانس هستید که شب را در یک لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران بمانید، چرا از آسمان شب عکاسی نکنید؟ برای گرفتن این عکس‌ها، بهتر است صرفاً به تصاویر مستقیم از آسمان شب قناعت نکنید و سوژه‌های طبیعی و انسانی را هم در آن در نظر بگیرید.

عکاسی از آسمان پرستاره شب
در عکاسی از آسمان پرستاره شب سوژه‌های طبیعی و انسانی را هم در آن در نظر بگیرید.

ترکیبی از عکس و فیلم در طبیعت

در طبیعت همه‌چیز در حال حرکت است و این باعث می‌شود لوکیشن‌های طبیعی از لوکیشن‌های دیگر خاص‌تر باشند. بنابراین حیف است اگر تنها با گرفتن چند شات عکس این مکان‌ها را ترک کنید. پیشنهاد ما این است که فیلم‌های کوتاه چند ثانیه‌ای از لحظات خاص ثبت کنید و سپس با قرار دادن در کنار تصاویری که گرفته‌اید،‌ یک کلیپ منحصربه فرد بسازید.

قاصدکی که در باد پخش می‌شود، برگی که با وزش نسیم می‌لرزد، جریان آب رودخانه‌ای که به سنگ می‌خورد، کفشدوزکی که روی یک برگ می‌نشیند یا حتی ویدئوی کوتاه از خودتان در حال قدم زدن، بوییدن گل و دست کشیدن روی برگ‌ها لحظه‌های جذابی هستند که تنها در لوکیشن طبیعی می‌توانید ثبت کنید. پس آن را از دست ندهید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

در این مطلب، 20 لوکیشن عکاسی طبیعت در تهران و اطراف تهران را به شما معرفی کردیم. این لوکیشن‌ها دارای بافت‌های مختلفی از جمله کوهستان، دشت، جنگل، آبشار، دریاچه، غار یخی، آثار طبیعی و تاریخی، کوچه‌باغ‌های روستایی و غیره هستند که هر کدام از آن‌ها، می‌توانند به یک سوژه عکاسی خاص و منحصر به فرد تبدیل شوند. همچنین در ادامه، چند ایده جذاب برای عکاسی در طبیعت اطراف تهران پیشنهاد شد که می‌توانید از آن‌ها برای تهیه عکس‌های خاص‌تر استفاده کنید.

در صورتی که شما لوکیشن دیگری را برای عکاسی در طبیعت تهران می‌شناسید که در این لیست موجود نیست، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. تجربیات شما در زمینه لوکیشن‌های عکاسی طبیعی تهران، برای ما و دیگر کاربران نورنگار جذاب خواهد بود. پس لطفاً از بازگو کردن آن‌ها دریغ نکنید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط